[quote="mipeba"]STAR a rwy zadávám až v momentě kdy jsem ve vzduchu a mám přečtený ATIS cílového letiště respektive povolení STARu od ATC atp.[/quote]
Ano, ale...
...zadání dráhy v užívání a následného dir je podle mě a z mé zkušenosti stále otázka sekund a nějaké hlubší studování mapy netřeba (pokud tuším, co to FAF je a kde ho najdu). Jestli si to dobře pamatuju, je to v FMC cca dvojí kliknutí navíc oproti "klasickému" dir FIX na trati.

Neviděl bych v tom žádnou extrémní zátěž, ani nějakou svízel.
Pozn.: Informace o dráze v užívání byla součástí povolení toho short cutu.
Mnozí piloti tu mají nálet vyšší než já, takže popřípadě doplní; ale já si pořád myslím, že ten rozdíl oproti dir. HLV a dir. MTFAF04 je v podstatě nijaký.
[quote="mipeba"]...ATC nemá šanci na tu vzdálenost poznat 10nm rozdíl...[/quote]
No, je to kupodivu, ale toto ATC pozná. ES umožňuje rozkliknout si trať letadla a člověk pak hned vidí, jestli je ten vektor před letadlem totožný s kurzem, jaký by měl být. Ten systém to umí hodně přesně.
Navíc u zkratek, které se dávají často, už to člověk má v oku (typicky z VOZ1A na ODNEM).
Pokud to ale není odchylka o 15 st. tak se nic neděje a mnohdy ani není čas to až tak detailně studovat. ATC to začíná řešit, až zatáčíte významně jinam...
