Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#113617
Dnešního vyčkávacího CODu se účastnilo méně pilotů, než se vyčkávalo, ale všechny účastníky mohu pochválit za téměř bezchybnné výkony, alespoň v prostoru působnosti LKAA_CTR. Zvláštní pochvalu si na mně vynutil s. Pour. Teda Stando, jak ty to děláš, že tak krásně holduješ? Rychlé šípy závidí...
#113620
[quote="vojav"]Tak ty si tu scenerii měl ! Si nám tam boural terminál heleď :D Musíš si prostě přiznat, že ten heavy není na všechny letiště úplně vhodný :D[/quote]

Kolize s jakoukoliv budovou si nejsem vědom.

Při pojíždění předním podvozkem po čáře "A" končilo levé křídlo přesně před křídly zaparkovaného Airbusu (asi tak, jak je naznačeno na tom obr.). Když jsem se pak snažil nacpat do toho rohu, minul jsem všechno (co jsem viděl) kromě sloupu osvětlení, který je na obrázku vidět úplně vpravo u jeho kraje).


Jinak jsem taky čekal větší účast (alespoň bylo v LKTB více místa ;) ).
#113624
[quote="JAV"]Dnešního vyčkávacího CODu se účastnilo méně pilotů, než se vyčkávalo, ale všechny účastníky mohu pochválit za téměř bezchybnné výkony, alespoň v prostoru působnosti LKAA_CTR. Zvláštní pochvalu si na mně vynutil s. Pour. Teda Stando, jak ty to děláš, že tak krásně holduješ? Rychlé šípy závidí...[/quote]


Jéééé díky Jáchyme, ale já jen točil čudlíkama :)
Chvíli jsem si říkal, že bych ten HOLD zkusil zaletět na ruku, ale kdo by takovou kravinu dělal ;) Mně stačit ten G/A v LKTB. Každopádně se těším na sobotu a jen doufám, že mě po upgradu pracoviště nevypeče wi-fi spojení, protože včera se tak na 5 minut stalo.

Jirko, pěkně si ten airbus rozříznul. Ještě jedna další 747 v Brně na zemi a bude na letišti velká legrace. Možná bude stačit, když se domluvíš s PavlemK a on vezme tu svoji 777 a zašpuntujete celý Tuřany :D
#113632
[quote="Stanislav Pour"]Jirko, pěkně si ten airbus rozříznul. Ještě jedna další 747 v Brně na zemi a bude na letišti velká legrace. Možná bude stačit, když se domluvíš s PavlemK a on vezme tu svoji 777 a zašpuntujete celý Tuřany :D[/quote]

S B77x se na LKTB asi nepotkáme (tedy tou plánovanou). B744 AF ve službách Tuifly má ETA na 1120z a následně by měl stroj pokračovat do LKPR.
#113660
[quote="Stanislav Pour"][quote="JAV"]Dnešního vyčkávacího CODu se účastnilo méně pilotů, než se vyčkávalo, ale všechny účastníky mohu pochválit za téměř bezchybnné výkony, alespoň v prostoru působnosti LKAA_CTR. Zvláštní pochvalu si na mně vynutil s. Pour. Teda Stando, jak ty to děláš, že tak krásně holduješ? Rychlé šípy závidí...[/quote]


Jéééé díky Jáchyme, ale já jen točil čudlíkama :)
Chvíli jsem si říkal, že bych ten HOLD zkusil zaletět na ruku, ale kdo by takovou kravinu dělal ;) Mně stačit ten G/A v LKTB. Každopádně se těším na sobotu a jen doufám, že mě po upgradu pracoviště nevypeče wi-fi spojení, protože včera se tak na 5 minut stalo.

Jirko, pěkně si ten airbus rozříznul. Ještě jedna další 747 v Brně na zemi a bude na letišti velká legrace. Možná bude stačit, když se domluvíš s PavlemK a on vezme tu svoji 777 a zašpuntujete celý Tuřany :D[/quote]


Stando ja HOLDy na CPT taky na ruku;)

mozna vezmu provetrat moji triple "7"cku do LKTB:D
#114070
Doufám, že stávka pilotů Lufthansy se na dnešním COD nijak negativně neprojeví, naopak - Alle Lufthansa Realpiloten werden heute bei VACC-CZ herzlichsts willkommen, um alle Vorgänge in der durch den Streik heraufbeschworenen Freizeit zu üben!
#114074
Dneska díky za pěkný provoz. Dnes přílety i odlety z Pardubic, přílety do Kunovic, ale něco se ukázalo i na dalších letištích. Omlouvám se za nějaké ty nepovedené instrukce, třeba Michalovi za orbit v Brně, průlet v Kunovicich ... Každopádně mi to dnes bohatě stačilo a příště to snad bude lepší :)

Jinak příště řekněte předem, že máme zajistit Pardubice Approuč :)
#114075
[quote="Schindler"]Dneska díky za pěkný provoz. Dnes přílety i odlety z Pardubic, přílety do Kunovic, ale něco se ukázalo i na dalších letištích. Omlouvám se za nějaké ty nepovedené instrukce, třeba Michalovi za orbit v Brně, průlet v Kunovicich ... Každopádně mi to dnes bohatě stačilo a příště to snad bude lepší :)

Jinak příště řekněte předem, že máme zajistit Pardubice Approuč :)[/quote]
Nestěžuj si, mohlo to bejt horší ;)
Ještě se zeptám, proč si mě (možná nás) posílal docela nízko (2500ft.) nemělo to bejt 3000ft. ? :)
#114076
[quote="vojav"][quote="Schindler"]Dneska díky za pěkný provoz. Dnes přílety i odlety z Pardubic, přílety do Kunovic, ale něco se ukázalo i na dalších letištích. Omlouvám se za nějaké ty nepovedené instrukce, třeba Michalovi za orbit v Brně, průlet v Kunovicich ... Každopádně mi to dnes bohatě stačilo a příště to snad bude lepší :)

Jinak příště řekněte předem, že máme zajistit Pardubice Approuč :)[/quote]
Nestěžuj si, mohlo to bejt horší ;)
Ještě se zeptám, proč si mě (možná nás) posílal docela nízko (2500ft.) nemělo to bejt 3000ft. ? :)[/quote]

Z důvodu toho, že jsem nějaké přílety měl do Kunovic prvně a ještě jsem byl rád, že jsme to s pomocí PB nějak celé zvládli (tím myslím všechen provoz ve FIR), tak jsem klesal přímo do výšky přiblížení (2500ft). Byl jsi povolen po BNO1N/21C, a tak se koukneš do STAR mapy, kde je MFA 4000ft a pod to neklesáš, i když tě pošlu níž. Dále jsi byl povolen po KNE pro NDB přiblížení 21C, v tuto chvíli máš již připravenou IAC mapu pro NDB a zase se řídíš podle ní ...

... K tomu včerejšku ... Nikdo nebude psát a snažit se o to, aby ATC musel někoho poslat do průletu!
#114077
[quote="Schindler"]... tak jsem klesal přímo do výšky přiblížení (2500ft). Byl jsi povolen po BNO1N/21C, a tak se koukneš do STAR mapy, kde je MFA 4000ft a pod to neklesáš, i když tě pošlu níž. [/quote]

No, tak jako obhajoba u polního soudu možná dobrý, ale přístě bude práce = pomoc pilotům ze strany ATC jistě lepší. :)
#114079
Zde se musím Bedřicha zastat. Je ve výcviku na CTR a byl na oblasti podruhe, k tomu COD a navíc několik ne zrovna často letanych destinací. Je očekáváno od žáků aby dělali chyby z kterých se učí. Nikdo učený z nebe nespadl;)
Neverim tomu ze jste byli také ve svých pilotních začátcích schopni zaletět Holding, VOR/NDB atd. Co se me osobne neliby od pilotů, aniž by po naladění frekvence nějakou chvilku počkali pokud tam zrovna není nikdo jiný s kym ATC zrovna komunikuje nebo očekává odpověď tak se okamžitě ozvete a skáčete si do konverzace. Nebudu na nikoho ukazovat, ale ruku na srdce!
Osobne si myslím že Bedřich to včera zvládl bravurne; -)
#114080
[quote="Datum13"]očekáváno od žáků aby dělali chyby[/quote]

Tak zrovna 2500ft chyba nebyla a bylo to na můj popud, jelikož to v tu chvíli usnadnilo práci ATC => zvýšilo bezpečnost ostatního provozu.

Podle čeho, Vojto, soudíš, že je to "docela nízko"? Snad máme vše přesně dané - pokud to žádnou minimální výšku neporušuje, tak není důvod vás tam nepovolit. Minimální letová výška na tratí BNO1N mezi NESVO a KUN je 4000ft, pod kterou nemůžeš jít i když máš od ATC povoleno níž (to je ten důvod proč máš mapy před sebou a koukáš do nich, namísto bezhlavého ťukání do FMS), po KUN bylo povoleno NDB přiblížení, kde se do zmíněných 2500ft klesá dle mapy IAC. Ano, kdyby ATC vydal povolení do 4000ft a po KUN povoleno NDB app rwy 21C tak to v sobě 2500ft obsahuje taky a činnost pilota by byla naprosto shodná.

Spíš se zde poměrně trefně ukazuje ono rčení o potrefené huse. Vojto, když dostaneš nějakou instrukci od ATC a zreadbackuješ jí, tak jí provedeš a to ihned a opravdu - proto jsme na vatsimu, nikoliv na multiplayer serverech nebo jiných sítích. Pokud nejsi schopen, tak to oznámíš ATC, taktéž ihned. Situace kdy potvrdíš urychlené pojíždění zpět po dráze 21C a následně budeš záměrně (a ještě tak trapně nápadně) zdržovat není od tebe fér ani vůči ostatním pilotům (o tom že to jsou tvoji kámoši a máte z toho na teamspeaku srandu se rozepisovat nechci, vaše věc), ani vůči řídícímu ve výcviku na LKAA_CTR který se o něco snaží a ty mu to tímto efektivně zničíš, ani vůči mě ve včerejší roli instruktora, jelikož jsem se snažil Béďovi ukázat jak to vyjde, a kdybys nám tam tímto záměrně nezpůsobil go arround Ryanairu, tak by to i vyšlo. Takhle jsme si sice vyzkoušeli go arround, ovšem věř mi, že kdybychom ho pro výcvik potřebovali, tak si to zařídíme sami. S tím souvisí to, že si zásadně nepřeji, abys v roli pilota/observera psal po chatu komukoliv z ATC žáků které já dozoruji ve výcviku. Ano, ruší to. Pokud si chceš s kýmkoliv ze žáků ve výcviku popovídat, využij k tomu jiné prostředky a nech to na dobu po skončení cvičení za radarem. Pokud sedíme, řídíme a něco se učíme, prosím nespamovat.

Každopádně díky všem zúčastněným za včerejší provoz - opravdu to stálo za to a věřím, že se ani piloti, stejně jako my za radarem, nenudili. Příště se těším se všemi na viděnou znovu.

PB
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9