new.csav.cz
Tiskova zprava k udalostem letu OK777 EPWA-LKPR, volaci znak CSA464
Ceske virtualni aerolinie (dale jen CSAV) se dne 25.09.2011 ucastnily oslav 4. narozenin virualni spolecnosti LOT. Po ukonceni narozeninove party se nekolik letounu vydalo zpet ku Praze. Dva letouny mely podany letovy plan pres letiste LKMT, kde probihalo ukonceni letecke prehlidky.
Inkriminovany let CSA464 s podanym letovym planem
Route: EVINA M985 JED Q10 PADKA L984 SOPAV STAY01/15 HLV T47 BNO M748 VLM
Remarks: +VFPS+/V/STAY01/LKMT-LOW-PASS RMK/LOT-B-DAY-FLIGHT EET/REG/OKRCD OPR/CZECH AIRLINES VIRTUAL RMK/TCAS
vzletl z RWY29 Warsavskeho letiste v case 1826z a stoupal do sve letove hladiny FL240, ktere dostahl v 1835z.
Kratce na to velitel stroje vyslal zpravu priblizovaci sluzbe letiste Mosnov, ve ktere oznamil svuj umysl vykonat na letisti LKMT nizky prulet, ridici byl take informovan o dosazeni bodu SOPAV v case 1856z. Pozdeji bylo dohodnuto, ze se k nasemu letounu (B739, OK-RCD) muze behem tohoto manevru pripojit vojensky stroj a prulet tak pro divaky zatraktivnit.
Kapitan letadla oznamil ridicimu oblastni sluzby rizeni Varsava (freq 134,92) svuj umysl provest na letisti LKMT low-pass a pozadal si o letovou hladinu FL100 pri prekroceni hranice (bod SOPAV).
Ridici informaci prijal, povolil let direct SOPAV a vydal instrukci k preladeni na Krakow aprouc s tim, ze ma pilot oznamit svuj pozadavek.
V 1843z tak pilot navazal kontakt s priblizovaci slouzbou letiste Krakow a oznamil svuj zamer. Pilot by pozadan ridicim o oznameni Top of Descent. Pilot tak v 1847z provedl a bylo mu povoleno klesani do FL100 a nasledne preladeni na Ostrava Radar, freq. 125,10.
Kontakt byl navazan v 1854z. Byly predany pokyny po minuty bodu SOPAV (desc. FL60, DCT OTA a oznameni pripravenosti k vizualnimu priblizeni). Zaroven byly kapitanovi predany informace o letounu, ktery ho doprovodi. Nad obci Velka Polom kapitan uznavim pripravenost k vizualnimu priblizeni, to mu bylo nasledne povoleno.
Na finale byl navazan visualni kontakt s doprovodny letounem Armady CR (dale jen ACR), byli sdeleny instrukce po Low-pass (DCT HLV, climb FL70), byla predana informace, ze letou nas boeing doprovodi az do Brna a bylo vydano povoleni k provedeni nizkeho pruletu. Ten byl proveden v 1906z. Po provedeni stroj stoupal do letove hladiny FL70 a letel primo k majaku Holesov.
Po vykrizovani s provozem priletavajicim pres Holesov do Ostravy dostal kapitan povoleni stoupad to FL120 a bylo mu oznameno, ze ho stroj doprovodi az do Prahy, a ze se k nim v Brne prida jeste jeden stroj ACR. Kapitan s tim za splneni vsech bezpecnostnich podminek souhlasil, tim vsak na sebe nevzal zadnou odpovednost za \"formaci\", nadale byl zodpovedny jen za stroj CSAV a stroje ACR ve sve blizkosti pouze toleroval.
V case 1917z pred bodem MORKO doslu u naseho letounu k zatim neobjasnene udalosti, pri ktere letoun prudce tratyl asi 250ft vysky a hodnotou 40 stupnoveho naklunu prekrozil bank limit.
Kapitanovi se podarilo bleskovym prebranim rizeni letoun stabilizovat a uvest do povudni letoveho hladiny a smeru.
Od teto chvile je zaznam FDR a CVR necitelny....
Dale je mozno se opirat pouze o zaznam letu v Svetovem stredisku zaznamu letu
zde a zaznamu radaru
Google Earth KML