VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#73355
Dnešní téma - Holding
******************

Obrázek

Holding, neboli vyčkávání je IFR postup určený ke zdržení letadla na jeho trati (obvykle při příletu do destinace, např kvůli hustotě provozu, vyklesání přebytečné výšky, provozním podmínkám na letišti [zablokovaná dráha,...] a podobně). Holdovat (vyčkávat) lze nad téměř čímkoliv, přičmež nejznáměnší holdingy jsou na: VOR, NDB, FIX (často například IAF), ale i jinak (bod definovaný radiál/vzdálenost od ATC) atd. Do vyčkávacího obrazce se létají různé vstupy, ale o tom se zde již nebudu více rozepisovat, k tomu poslouží naprosto vyčerpávající dokument z pera DC. Pro šťouraly je zde i předpis L8168, ve kterém je to samé, akorát úředním jazykem.

******************
Nástup v 1800Z (2000loc). Očekává se slušné obsazení LKPR a možná i nějaké regiony. Bude i LKAA_CTR. Piloti nechť očekávají holdování, a říkám předem, nebude to jen to profláklé \"hold RATEV as published\", my vymyslíme i nějaké perličky!

******************
Dotazy k organizaci dnešku zde, dotazy k holdingu v příslušném vlákně od DC.

PB
#73585
Rád bych upozornil piloty, že navzdory událostem posledních hodin se dnešní COD koná, a to i za cenu, že bych byl jediný řídící. Pavel by si určitě nepřál, abychom CODy přerušovaly a já k tomu také nemám důvod. Od 20:00 Lokalzeit budu na LKPR_APP. Na TWR je 50/50 Amálka, ale jelikož jsem s ním od včera nemluvil tak nevím, jak to s ním bude.

Obrázek

Téma dnešního CODu není žádné, protože se to prostě nestihlo. Komu se bude chtít příjít na jiné myšlenky a hezky si zalítat, je vítán. Obsazení jiných pozic negaranguju, takže se na mě nezlobte, jestli nikdo jiný než já nebude.

PB
#73619
Pavel Brodský:

Omlouvám se za strašidelnou komunikaci, jsem docela rád, že jsme se dorozumněli.

Ohledně té AKEVA - tam jsem opravdu nerozumněl volačce, a když, asi napotřetí, jsem pochopil, že je to na mě, tak jsem nerozumněl AKEVA...

Otázečka - když jsem dostal no spd restriction, a pak ať dodržuju omezení, byla tam moje chyba, nebo to bylo jen rušení příkazu?

A jinak něaké výtky k frazeo, či tak, prosím? :)

CSA039


P.S. to Tommy: Promiň, že jsem byl v Brně trošku protivnej, já dneska nemam den, já jsem rád, že jsem si našel volno ;)
#73640
Za včerejšek děkuji všem zúčastněným. Provoz byl luxusní, určitě by si ho Pavel takový přál. Sice jsem měl dost co dělat sám se sebou, aby se mi do rádia nechvěl hlas a nepřenášel jsem svou nervozitu na piloty, ale mnoha chyb jsem se nevyvaroval. Chyběla mi jen jedna věc - LKAA_CTR :-(
¨
039: dobrý, já byl taky protivnej a dělal jsem chyby, moc bych ten včerejšek nedebrýfingoval. K té rychlosti: ono to, že ti dovolím no speed restriction tě ovšem nenutí letět tak rychle, můžeš si letět jak chceš (tedy s ohledem na postupy tvé společnosti a tvého letadla). A mít 310GS na AKEVA je nesmysl. Měl jsem tam říct něco jako \"start reducing speed, you have 6NM to FAF\" nebo tě jinak upozornit na to, že ve vlastním zájmu bys ml začít brzdit. Jenže já asi zapomněl na to, že jsem ti dal NSR, a když jsem viděl 310 na AKEVě,tak jsem se zhrozil a \"okřikl tě\". Sorry za to.
#73660
V pohodě, vůbec nevadí, já jsem plánoval, trošku hektičtější brždění, protože jsem plánoval, že tou dobou už budu na zemi :D

//edit: A navíc, taky když je člověk v FL110, tak má fůru času....
By Roman Szotkovski
#74185
no - já navrhuju po těch dvou zmíněných tématech - tedy po výpadku radaru a procedurálních zatáček na finální přiblížení:

go around - tedy nezdařené přiblížení nekompromisně každému přilétavšímu letadlu :-DDD (jenom jedno, samozřejmě)
#74353
Dneska moc fajn provoz, dokud se nezhroutily servery a nepopadalo (jenom v CTR LKPR, co jsem viděl) celkem asi 6ks letadel, z toho nejvážněji LK154, jehož zbytky stále doutnají poblíž křížení 24/31. Dále shořela Jeneč, ve které nenávratně zmizel PB. Ohořelý Jáchym pak ještě trpělivě točil klikou přenosného generátoru, po vzoru Macha a Šebestové stál v polích s utrženým sluchátkem a volal do náhle vyklizeného LKAA zbloudilý German Air Force, kterého jsem měl mezitím na frekvenci v jako zázrakem nedotčené TWR.
Poděkování i trpělivému IVO, který se točil nad Tangem až oči přecházely (pilotní licenci uděloval pravděpodobně pan Kočka starší), až přistane emergency a zejména ICO, který se připojil na jihu asi tak 20x, než mu došlo, že dneska už mu lítání prostě není souzeno.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 25