VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#89131
Obrázek

Dear pilots,

VACC-CZ and VATRUS would like to invite you for LKPR-UUEE Cityhopping on Sunday Oct 23rd 16-20z. You can expect both airports fully staffed as well as enroute controllers.

On November 17th starts new rules in Russia as they will have standard ICAO FLs above transition level and old metric system with QFE below it. Join our event and enjoy one of last chances to fly in FL 10100 m.

Routes:

LKPR-UUEE: ARTUP UT871 LAGAR UN871 LDZ UL856 ETUBO UM863 MNS UT52 MOSON/N0450S1010 A104 FK UM

FL330-FL370

UUEE-LKPR: AR DCT BG R805 TU G723 RATIN/N440F380 UN869 OSMUS UT711 GORAT UT711 WAR UN871 KUKOP UN869 RAVKU Y17 GOLOP

FL282, FL315, FL348, FL381 or 8600m, 9600m, 10600m, 11600m


Charts and sceneries

LKPR charts and scenery

UUEE charts

UUEE FS2004 scenery
UUEE FSX scenery
UUEE fototerrain
#89272
[quote="martinz"]To sice ano ale při přechodu RATIN/N440F380 má být F381 nebo se pletu?[/quote]

No to je právě správně, ne? Letím Rusko -> EU, takže na RATIN se posunu z FL381 do FL380. (Já to teda nepsal, ale podle mě je to dobře.)
#89273
[quote="Radizz"][quote="martinz"]To sice ano ale při přechodu RATIN/N440F380 má být F381 nebo se pletu?[/quote]

No to je právě správně, ne? Letím Rusko -> EU, takže na RATIN se posunu z FL381 do FL380. (Já to teda nepsal, ale podle mě je to dobře.)[/quote]

Taky si myslím, že je to správně - na hranici "RUSKO/EU" přecházím z M na FT a v letovém plánu je uvedena letová hladina pro následující úsek.
#89307
No, z Ruska jsem letěl snad jenom já (za ČSA), a to ještě ne z UUEE, do Ruska Vašek Macháň (snad jsem nezkomolil, milý kolego), který záhadně zmizel nad hranicemi... Až jsem chtěl volat pátrání, ale usoudil jsem, že soudruzi by to stejně ututlali...
#89311
Jak jsem předpokládal, stihl jsem sotva směr MOSKVA-PRAHA. Přišel jsem sice o vizuální kontakt s letadly na stejné trase, ale zase jsem se vyhnul tlačenici na h/p ;). Po vzletu jsme se u bodu KARMANOVO (BG 745.00) málem srazili s B738 na lince EHAM-UUEE (KLM907), ale nakonec to proběhlo celkem klidně. (Řídící mě ve snaze vyhnout se provozu vektoroval vlevo HDG280 přičemž jsem letěl nějaký HDG260 či 270, ale jemu šlo o točení vpravo, takže jsem se začal cpát ještě více do trasy KLM907, nastala rychlá změna instrukce \"doprava\" a stoupání. Jak jsem však napsal, případných problémů si všiml včas a začal nás od sebe vzdalovat poměrně brzo, takže jsme se minuli asi o 10nm. Ani TCAS neřval. Člověk, když slyší naléhání řídícího TURN IMMEDIATELY... mírně znervózní ;) .)
Pak už pohoda, klídek a přistání v Praze. Mimo ostatních řídících chválím i TWR, který mě automaticky poslal na non-Schengen terminal.

Bohužel jsem, díky osamocenému letu, žádné screeny nepořídil.