VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#60623
[img=Stansted Overload 2010]http://rts.vatsim-uk.org/upload/events/289.jpg[/img]

On Sunday 24th January from 17:00Z \'til 22:00Z, London\'s Stansted Airport (EGSS) will be fully staffed from Delivery (DEL) to Control (CTR) for the Stansted Overload 2010. This is going to be VATSIM-UK\'s biggest event yet. We are expecting as much traffic as possible!

Stansted Airport is the UK’s third busiest airport and is the largest hub for Europe\'s biggest low-cost airline - Ryanair. It is also a major hub for EasyJet and many other charter airlines. The airport also prides itself in handling the most VFR aircraft out of all the London Airports.

Typical flights from EGSS can last from around an hour for a short Ryanair hop to Dublin, Ireland, a few hours for a trip across Europe, or up to 9 hours for an an Asiana Cargo delivery to Seoul, Korea.

MAPY: All the required charts for the event can be found by clicking here.

SOP:The Pilot Briefing Document can be found by clicking here. (PDF File, 633 Kb)

Scenerka: UK2000 EGSS

Come join Essex RTS and VATSIM-UK to help kick-start the new year. We\'ll be waiting...
#60629
[quote="lzap"]Kdybych se chtěl připojit a stoupnout někam na stojánek a poslouchat, jak to mám provést ve FS2004? Vždy když zadám lokaci, tak mě to mrskne na dráhu...[/quote]

Nahoře volíš letiště, dole rozbalovací volba - GATE/PARKING --- defaultně je tam ACTIV RUNWAY tuším.

Jinak můžeš FS2004 normálně spustit, zobrazit se na RWY, přes SLEW se šoupnout bokem a TEPRVE PAK připojit na VATSIM
#61410
No... Provoz pěkný, ale ATC nic moc... Jak jsem vždycky nadšený z Britských ATC, tak teď jedním slovem zklamání... Sice první London CTR si mě převzal ještě před Bruselem, protože Belgie byla offline, ale měl problémy se zvukem a vypadával. Následující LON_CTR mě už nad kanálem poslal do vektoru kamsi na sever a pak dalším vektorem holdovat nad ABBOT. Protože jsem letěl už později (ETA 22:30), měl jsem jen necelé 3 holdy a ESSEX_APP, kterému bylo neskutečně blbě rozumnět, protože mluvil jak robot ze sci-fi z 50. let, mě navektoroval do ILS. Jako ok, ještě asi 5 minut přede mnou byla i věžka i ground (EGSS_APP tak o 10 minut dřív), ale ti se odpojili, ve 21:45 local, když nahoře holdovalo ještě asi 15 letadel! To se na mě nezlobte no ale co to je?! Kdyby měli půl jedné, neřeknu, že to vzdají, ale oni neměli ještě ani 10 večer! Čili celou tu smečku dostal komplet na starosti ESSEX_APP, kterému skoro nebylo rozumnět. Čili jsem i přeslechl, nebo spíš mi vůbec nedal, pokyny pro pojíždění a až když za mnou přistávající BAW si to okolo prohnal a frčel přímo na stojánku, jsem tedy bez jakékoliv komunikace, protože tato zbylá frekvence byla totálně přecpaná, odjel na slavném obřím britském letišti Stansted na stojánku vedle Romana... Příště radši Barcelona, kde approačník neumí moc dobře anglicky a má děsivý přízvuk, ale aspoň se tam o člověka postarají. :)
#61425
Bál jsem se to tak napsat, ale musím souhlasit.
Mě nechal přeletět letiště ve FL320 a i přez neustálé \"bombardování\" voice i text si mě všiml asi 60 nm za letištěm.
Následovalo vektorování zleva doprava a nohoru a dolů, evidentně nevěděl....
Sice jsem počítal benzín na nějaký ten hold, ale toto jsem nečekal a začal jsem se dostávat na kritickou hranici.
Na PAN PAN PAN low fuel on board zareagoval až na potřetí na rozdíl od všech pilotů, kteří okamžitě stichli a přestali se něčeho domáhat.
Potom už to celkem šlo.
Mám dojem, že ATC je zvyklý mít pár letadel a na ostatní nemá \"kapacitu\" tak je nechá být.
#61439
[quote="tmx"]... ESSEX_APP, kterému bylo neskutečně blbě rozumnět, protože mluvil jak robot ze sci-fi z 50. let, [/quote]
hehe, tomu ja docela rozumel, asi to byl skot :D
Ja mel problem porozumet Maastricht radar - to mi pripadalo jako soustvy huceni prolozeny sem tam nejakym cislem, ktere bylo zachytnym bodem :D