VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#52742
Kdo jiný by měl upozornit na akci v Mnichově ;), takže je tu pravidelná akce - 12hodinové pokrytí EDDM

Originální text...



12 hours of ATC: 11 to 11 in Munich on Sunday, 7th June

Obrázek

After 7 months of waiting the Munich FIR within the VACC-SAG will be hosting an 11to11 again: 12 hours fully staffed, 12 hours high-quality ATC. From Delivery to Center the main positions will be staffed. Expect further stations such as Ground and director in high-traffic situations.

The \"royal Bavarian\" ATC will be open for any kinds of traffic, including IFR, VFR, IFR-traffic patterns, VFR midfield crossings, holding training, and much more.

Brief event information:

- 7th June (Sunday)
- Start: 11:00 CEST, 09:00 am GMT
- End: 23:00 CEST, 09:00 pm GMT
- 1 major airport, minors on request (covered by arrival and radar positions)
- Around 15 controllers on duty
#52784
Info ke zkoušce... (start mezi 20:00 až 20:30 LOC)


Obrázek

Florian möchte in München die Woche der CPT\'s starten. Morgen, am Dienstag Abend möchte er es wissen und bittet Prüfer und Piloten zum Check Out auf dem Münchner Turm.

Lasst es in München also mal so richtig krachen und bringt Florian etwas zum Schwitzen. Dienstag bieten sich Köln und Zürich förmlich an - statt einer Rennstrecke aus zwei Destinationen, gilt es also ein Dreieck zwischen EDDK, EDDM und LSZH zu fliegen

Charts
Inbound-Routen
Outbound-Routen
#52807
[quote="ctom"]no, byl to mazec, zvláště na příletu. Na odletu to byl trénink komunikace, takže taky velmi dobrý.[/quote]

Souhlas, poprvé missed app, podruhé slušná rána do podvozku. V reálu bylo údajně EDDM CLSD, ale když tam měli ten exam... Přílet do Prahy těžká pohoda ;)
#53166
jo potvrzuju skvělou akci ... neposlušná BAe-146-200 Lufthansa a občasné problémy s řízením letadla v tom větru bylo docela zajímavý :D jinak ta BAe146 nemá chybu (teda má - nemá FMC) takže lítání přes GPS, ale i tak se to dá tyhle krátký tratě zalítnout ;) jsem si to oblíbil docela slušně tak možná dotoho vrazim i to vasFMC a bude to ideální letadýlko :)
#53171
Jo (300pohybů za odpolednovečer měla Praha v dobách RtH).

V Praze provoz nevybočil z normálu, nicméně provoz byl celkově zajímavý, protože nebyl stressový (nárazy 20ti letadel najednou).

Obecně poděkování všem letům přes LKAA/LZBB, myslím, že dnes se na vás vystřídalo celé velení VACC CZ ( DC,JD,PS ). Probíhalo bezkonfliktů.

Poznámka : přes den se objevuje několik nových aviatiků, což je dobře. Několik poznatků z toho:

i. VATSIM je simulace komunikace v leteckém provozu, což drasticky přibližuje realitu jakéhokoliv letu. Proto se nesnažte vyhýbat ATC obsazeným oblastem, naopak, vyhledávejte je - o tom to je. Pokud nebudete věci znát, nedostanete vynadáno, ale postupně vám řekneme, co a jak máte dělat. Ale musíte s námi komunikovat, bez toho vznikají konflikty, které prakticky skončí vaším nuceným odpojením od sítě, které je zcela zbytečné. Komunikujte buď hlasem, nebo textem, ale na frekvenci řídícího, tj. tam kde si ATC píše se všemi, ne jeho privátním chatem. Všimli jste si, že v několika případech se vaše VFR okruhy obešly po počátečním - zbytečném- dohadování zcela bez problémů a létali jste jako plnohodnotní účastníci v reálu. Je to všechno jenom o určitém sebevědomí a celkově schopnosti se zeptat.

ii) Myslím, že řada i zkušených piltoů má ve skutečnosti velké neznalosti základních procedur, typ. VOR DME, let po radiálu bez FMS, různé nestandardní vyhýbání a vracení na trať , a dále neznáte všichni postupy pro svá letadla a pro naše letiště. K tomu prosím občas zkoukněte aspoň to, co zbylo z výukových materiálů na foru (Škola pilotů), v downloadcentru ( PILOTS - vlevo odkazy : Pilot Studiyng - Basic Study soubory ) a pak také legendární Školička ( PILOTS - vlevo odkazy : Školička ) , kde je jednoduše vysvětleno \"proč a kam to letí\".

iii) Pro naučení se nepomáhá pasivní poslech komunikace. Naučíte se jen tím, že budete \"fully in\", tj. poletíte za plné komunikace s řídícím. Tím teprve to přestane být hra a zjistíte o co jde. Jiný způsob, jak zjistit zjistit \"co je ve vás\" tady neexistuje.

Všichni piloti budou vitani již tuto středu na CITE od 19:59 .
#53173
Bohužel se, během mé přestávky strávené na Moravě, můj počítač neumoudřil a stále mě trápí časté odpojování. Slyším každé druhé slovo (v tom lepším případě) a časté žádání o opakování instrukcí mě pěkně štve a zdržuje určitě i ATC. Proto jsem to radši vzdal, abych nedělal svým mizením problémy.

Zatím netuším kde je problém, \"FS PC\" vykazuje na serveru RYCHLOST.CZ pomalejší připojení než \"WEB PC\". Včera jsem udělal i downgrade na stav z dubna, kdy všechno jelo a stejně to bylo pomalé.