Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#128859
Obrázek


Je mi milou povinností oznámit všem, že 5. března 2017 od 20 hodin místního času bude probíhat praktická zkouška kolegy Prokopa Lamsera na pozici LKPR_APP. Přijďte prosím udělat co největší provoz. Pokud možno co nejvíce příletů a odletů mezi 20:30 a 21:00 místního času.

We are pleased to announce that APP Controller Practical Test of our colleague Prokop Lamser will take place on March 5th, 2017 from 19z at Prague (LKPR). All IFR and VFR traffic is kindly welcome.

Charts, NOTAMs as well as MSFS, Prepar3D and X-Plane sceneries are available at https://www.vacc-cz.org/en/airports/lkpr
Naposledy upravil(a) Araneus dne 26 úno 2017, 21:45, celkem upraveno 1 x.
#128917
Dnes ma Prokop APP zkousku. Prosim dorazte v co nejvetsim poctu. Potrebujeme co nejvic provozu. Idealne pokud byste si mohli naplanovat prilety do Prahy tak, abyste sedali mezi 20:30 a 21:00. Odlety se samozrejme taky hodi, ale prilety jsou dulezitejsi. Nebo pokud by mel nekdo malo casu, tak by stacil treba kratky IFR base training z Prahy do Prahy. Jety, propy, vsechno berem.
Kdyz Prokop udela zkousku, budeme mit dalsiho ridiciho na pozici APP. Vzhledem ke kritickemu nedostatku aktivnich ridicich to bude vitana posila a moznost poradat vice eventu. Tak prosim prilette.
#128923
Hezké pondělní ráno všem.
Jelikož měla zkouška celkem úspěch, tak si jí společně s Prokopem ještě jednou zopakujeme. ;)

Jen pro příště apeluju (alespoň) na naše piloty, aby při kalkulaci paliva počítali s tím, že je to zkouška, na které se musí objevit nouze, tudíž se bude vyčkávat v neznámou dobu (a tedy klidně v době vašeho příletu) a toto vyčkávání může trvat i více jak deset (dvacet) minut. Rádi bychom se příště, pokud možno, vyhnuli situaci, která nastala včera, že v podstatě během postupného ukončování vyčkávání (v rozpětí ani ne 5ti minut), vyhlásili tři piloti (z toho dva "domácí") nouzi z důvodu nízkého stavu paliva.
Pokud vaše společnost, za kterou létáte, je na tom finančně bledě, můžete palivo natankované navíc fakturovat vŘLP. ;D

Letu (a palivu) zdar. :)
#128930
Tady se zjevně vyplatily moje neduhy z reálného létání, kde si vždycky dávám dost paliva navíc.. Všichni se mi smějou, ale já se včera smál všem když "padali" ze vzduchu a já si vesele holdoval nad RATEVem :D mimochodem, je tu někdo s x-plane komu FMC umí automaticky HOLD? Já to včera celé odholdoval na ruku :)

PS: Co ten Prokop, on to nedal? Podle toho co píše Matěj chápu, že to bude muset opakovat?
#128931
[quote="Pěnička Ondřej"]
mimochodem, je tu někdo s x-plane komu FMC umí automaticky HOLD? Já to včera celé odholdoval na ruku :)
[/quote]
V X-FMC jde automatickej hold, udela 6 bodu pres ktery to leti, ale nejak se mi to nezdalo, tak jsem to taky radsi letel jen s autopilotem :)
#128932
[quote="Pěnička Ondřej"]
Tady se zjevně vyplatily moje neduhy z reálného létání, kde si vždycky dávám dost paliva navíc.. Všichni se mi smějou, ale já se včera smál všem když "padali" ze vzduchu a já si vesele holdoval nad RATEVem :D mimochodem, je tu někdo s x-plane komu FMC umí automaticky HOLD? Já to včera celé odholdoval na ruku :)

PS: Co ten Prokop, on to nedal? Podle toho co píše Matěj chápu, že to bude muset opakovat?
[/quote]

FMC co je v A320 od jardesignu to umí, pokud ten bod máš v letovém plánu. Jakmile se tam snažíš dostat jiný (třeba kvůli změně rwy), tak ti to buď vyjde, nebo může taky celý FP zmizet... Ale k původní otázce, jo A320 FMC holdovat umí.

Jinak z mojí strany, až na koncové problémy s palivem super slet a omlouvám se za vytvoření stresové situace  ;). (můj první voice let)
#128933
[quote="Pěnička Ondřej"]
Mimochodem, je tu někdo s x-plane komu FMC umí automaticky HOLD? Já to včera celé odholdoval na ruku :)

[/quote]

Já nevím, já všechno lítám po radiálách na heading, protože jinak vždycky zabloudím.
#128936
[quote="Eduard Horak"]
[quote="Pěnička Ondřej"]
mimochodem, je tu někdo s x-plane komu FMC umí automaticky HOLD? Já to včera celé odholdoval na ruku :)
[/quote]
V X-FMC jde automatickej hold, udela 6 bodu pres ktery to leti, ale nejak se mi to nezdalo, tak jsem to taky radsi letel jen s autopilotem :)
[/quote]

No já nelítám X-FMC.. Mám IXEG 737CL a ta má svůj FMC. Hold kartu tam samozřejmě má, ale nedaří se mi do ní zadat RATEV. Možná to dělám blbě, tak jsem chtěl vědět jestli to někdo umí, když se to totiž pokusím zadat pod to tlačítko, nestane se vůbec nic..
#129345
Jelikož tu není separátní vlákno, tak to napíšu sem.
Včera (23.4.2017) proběhl Prokopův druhý pokus pro získání APP ratingu.
Tentokrát se již zkouška zdařila bez větších nedostatků a tudíž mohu oznámit, že Prokop zkoušku úspěšně složil a získal tak APP licenci.

Děkuji všem pilotům, kteří si udělali čas a objevili se na zkoušce.
Jen bych pro přístě poprosil, pokud toužíte udělat nouzi, vždy se nejprve dohodněte se zkoušejícím a neprovádějte nouze na vlastní triko (vyjma případů, kdy se na "palubě" opravdu něco zásadního děje).