Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#122260
Obrázek
28. května od 2000LOC do 2200LOC se koná historický most mezi Prahou a Bratislavou
Co takhle na chvíli zapomenout na velké obrazovky, skleněné kokpity, automatické systémy a ponořit se do světa historického létání?
Létat podle radiomajáků, zalétávat jejich radiály, apod. Pokud se vám tento nápad líbí, VACC CZ a vACC SK pro váš připravili
historický most mezi Prahou a Bratislavou. Můžete očekávat dostatečné pokrytí a otevření dráhy 22/04.
Všichni piloti jsou srdečně zváni!

Scenérie: Pro LKPR zde : http://vacc-cz.org/airports/lkpr
                pro LZIB zde : http://www.vacc-slovakia.sk/index.php?a ... =sceneries

Mapy: Pro přelet: http://uloz.to/xtfH7UnZ/lkaa-1979-png (mapa z roku 1979)
                            http://vacc-cz.org/component/phocadownl ... oute-chart (Aktuální, pro RNAV lety)
          pro LKPR: http://vacc-cz.org/airports/lkpr *
          pro LZIB: http://vacc-slovakia.sk/downloads/chart ... in_one.pdf **

* V Praze očekávejte vektorování pro ILS 24,06,30,12 nebo pro vizuální přiblížení na dráhu 22/04 (záleží co si zvolíte)
** V Bratislavě je možné zaletět SID/STAR s NON RNAV výbavou

28th MAY 2015 18-20z is historical bridge between LKPR and LZIB
Hey, pilots, what about forgetting on big screens, glass cockpits, automatic systems and get to the world of historical flying?
Fly via VOR, NDBs, fly their radials, etc.? If you like this idea, VACC CZ and vACC SK prepared historical city bridge between
Prague and Bratislava for you. You can expect full coverage of ATC services during flight and opening of closed runway 22/04 in Prague.
All pilots are welcome and we are looking forward to you!

Sceneries: For LKPR here: http://vacc-cz.org/airports/lkpr
                  for LZIB here: http://www.vacc-slovakia.sk/index.php?a ... =sceneries

Charts: For enroute: http://uloz.to/xtfH7UnZ/lkaa-1979-png (Chart from 1979)
                                  http://vacc-cz.org/component/phocadownl ... oute-chart (Up to date chart, for RNAV flights)
          for LKPR: http://vacc-cz.org/airports/lkpr *
          for LZIB: http://vacc-slovakia.sk/downloads/chart ... in_one.pdf **

* Expect vectors by LKPR_APP (because LKPR is RNAV requried) for ILS 24,06,30,12 or visual 22/04 (on your request)
** In LZIB you can fly STARs and SIDs by NON RNAV equipment
Naposledy upravil(a) vojav dne 17 kvě 2015, 14:33, celkem upraveno 1 x.
#122492
Specialita pro odvážlivce:

Na vyžádání bude dostupný metrický systém, a na vyžádání budou dostupné výšky nad letištěm na QFE, namísto altitude na QNH. QNH a QFE bude dostupné v hPa, inHg a mmHg. Celkem tak lze vytvořit velké spektrum kombinací, jak popsat výšku - dle preference pilota a vybavení vašeho letadla, směle si řekněte.

Potřebujete vědět:
1ft = 0.305 m
převod z inHg na hPa: vynásobit 33.86
převod z mmHg na hPa: vydělit 0.75

Let na QNH: po dosednutí na dráhu zůstane na výškoměru elevace letiště (výška letiště nad mořem)
Let na QFE: po dosednutí na dráhu zůstane na výškoměru nula (bez ohledu na použité jednotky tlaku a výšky)

Plánování
Pod převodní hladinou zítra všicni na QNH nebo na QFE. Nad převodní hladinou všichni v letových hladinách, plánovat "západní" hladiny, ale možno i v metrech (nicméně metrický ekvivalent celé západní hladiny). Tzn např. možno letět ve FL110, tedy FL 3350 metrů.

Názorná ukázka
Po vzletu stoupejte do výšky 1150 metrů na QFE 726 milimetrů rtuti (nebo na QFE 968 hPa) (ekvivalent altitude 5000ft) - beru do ruky kalkulačku, počítám 1150/0.305 = 3770 a dále 726/0.75 = 968 -> na výškoměru tedy nastavuji tlak na 968 hPa a stoupám do indikované výšky 3770ft (což je výška na QFE).
Stoupejte letová hladina 4880 metrů počítám 4880/0.305 = 16000, na výškoměru nastavuji tlak 1013 a stoupám do FL160
Klesejte letová hladina 1830 metrů
Klesejte do výšky 840 metrů na QFE 726 milimetrů rtuti.

V FSce testováno, sedí to +-50ft (FSka počítá barický stupeň i při ISA nějak podivně, ale 50ft přesnost bych neřešil)...

Takže kalkulačku do ruky, a schválně, kdo to zvládne :)

PB
Naposledy upravil(a) Pavel dne 27 kvě 2015, 19:57, celkem upraveno 1 x.
#122521
Já měl zase pozornýho planing ATC, docela jí to jde. Na kuráž si dala kolem pasu dokonce obojek Kirry první, aby získala něco z jejího spiritu. No a úspěšnou směnu jsme zakončili tvarohovou oslavou, bylo to divoký!
Přílohy
tvaroh.jpg
tvaroh.jpg (176.38 KiB) Zobrazeno 3675 x
P1060520.JPG
P1060520.JPG (44.89 KiB) Zobrazeno 3675 x
Naposledy upravil(a) Jindřich dne 29 kvě 2015, 00:02, celkem upraveno 1 x.
#122525
[quote="Jindřich Machalínek"]
Všem díky za provoz, bylo to příjemné :)
Napadlo mě, možná by se u těchto eventů mohly dávat fotky s čím poletíte ještě před eventem, když vidím tu krásu kterou jsem měl tu čest řídit... Možná by se člověk za rejdarem pak choval k volačce ještě uctivěji ;)
[/quote]

Tak já bych chtěla nahlásit velice neuctivé zacházení s mojí volačkou OK-PPT. Zejména si chci postěžovat na řídícího Javorského a jednoho slovenského kolegu, kteří se s tím "Papa" většinou zakoktali tak, že ho řekli i třikrát až pětkrát, než byli schopni pokračovat k "Tango". Takhle tedy ne. Do příště prosím natrénovat.  8)
Ne ale vážně, příště než si zas vymyslím nějakou volačku, tak si ji zkusím několikrát dokola zopakovat, jestli se to dá vůbec vyslovit.
#122529
I CEFv se včerejšího letu zúčastnila. Roj 3xL-39 čísel 0448, 0445, 0444 odletěl v rw22 v LKPR a ve formaci doletěl na místo určení a i jako formace přistál.
[img width=800]http://i61.tinypic.com/s5ddat.jpg[/img]
[img width=800]http://i57.tinypic.com/2n84l50.jpg[/img]

P.S. Včera se mi povedlo zahlásit věži letový plán duplicitně. Už jsem se připravoval zahlásit FP za celý roj, když v tom padla FSka, která s sebou vzala i vPilota. Než se mi to povedlo nahodit znovu, zahlásil to jiný člen roje, ale to jsem z výše zmíněného důvodu nemohl slyšet. Tak jako tak mi to bylo následně poměrně "spatra" vytknuto někým na oblasti nebo app (?). Rád bych dotyčného požádal, aby si příště ten mentorský tón odpustil, mě to stačí říct normálně a slušně.
Naposledy upravil(a) POndrej dne 29 kvě 2015, 22:38, celkem upraveno 1 x.
#122531
Kdyžtak pokud vkládáte obrázky z extermích adres, tak pomocí [img width=<požadovaná šířka v pixlech>][/img] se dá docílit proporcionálního zmenšení obrázku tak, aby byl viditelný na běžném monitoru. Optimální je šířka něco mezi 800 a 1000 px. Kliknutím myší se potom čtenáři obrázek zobrazí ve skutečné velikosti.

A když to tam vkládáte jako přílohu, tak rozlišení 2560x1600 pixlů je prostě nesmysl a navíc to pak ani nemůžu zpětně opravit.
Naposledy upravil(a) Araneus dne 29 kvě 2015, 22:52, celkem upraveno 1 x.
#122532
Ohledně duplicitního FPL: FPL nevadí, vadí to, že velitel roje má povolení, už je připraven k pojíždění, a wingman to neví, a žádá povolení do destinace. Nedovedu si představit situaci, ve které by si wingman myslel, že má žádat povolení - ať už ho velitel již má nebo nemá, tak přece nebudeme dávat každému letadlu zvlášť (více o tomto nejspíš v L4444). To, jestli vázne vnitřní komunikace mezi členy formace je vaše věc, ale snad všichni víte, kdo je velitel, tzn kdo komunikuje s ATC, zapíná squawk, žádá povolení, atd.


PB
#122535
To jsi špatně pochopil! Maďarské a zjevně i české virtuální letectvo má s ryze praktických důvodů propracovanou metodiku, tak postupovat při zničení velitele roje. No a tento proces zde zafungoval, jak por. Plechatý píše ("když v tom spadla FSka"). Zjevně nemají ještě zvládnutý proces popravy velitele, který zázrakem obživl.
#122536
[quote="Petra Ondráčková"]
Kdyžtak pokud vkládáte obrázky z extermích adres, tak pomocí [img width=<požadovaná šířka v pixlech>][/img] se dá docílit proporcionálního zmenšení obrázku tak, aby byl viditelný na běžném monitoru. Optimální je šířka něco mezi 800 a 1000 px. Kliknutím myší se potom čtenáři obrázek zobrazí ve skutečné velikosti.
[/quote]
Papa Papa Tanga nemá pochopení pro idoly v životní velikosti. Nehádám se, mažu. (Přeci jen, jak do vkládaného obrázku z vlastního harddisku čudlíkem Browse zadat width -- nevím.)
#122577
To bylo u mě a bylo to nedostatkem koordinace s TWR (VJ - pokud už má skoro papíry, tohle by se stávat nemělo). Původně se mě VJ ptal jak má CEFy povolit jako VFR. Nevim proč. Pak ale CEFové předělali plánek na IFR a zase žádná koordinace, tudíž se mi najednou v TMA objevil ten roj v 5000, kde VFR bez povolení nemá co dělat. To je celý. Pak - až jsme si ujasnili co se děje - už to proběhlo snad standardně. ;)