Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
Uživatelský avatar
By marenadl3
#119455
To PJ:
Zaregistruj se na stránkách pro FSrealWX a stáhni si "plnou verzi". Lite byl na prd, já používám "full", a bez problémů. A když hrozí, že se počasí změní krátce před letištěm a začne se mi to na finále sekat, tak jednoduše zakážu update počasí below například 5000 feet, a při náletu do ILSa počasí ručně aktualizuju a mám klid až do přistání. :)

Já se akce nezúčastnil, i když jsem nakonec na hokej bohudíky nemohl, ale díky pohotovosti jsem nemohl ani letět. :(
Tak snad příště. :)
Uživatelský avatar
By CSA075
#119465
[quote="Jiří Dubina"]
Já si to myslel, že tam někde je zakopaný pes. Nicméně jak jsem psal výše, toto sblížení jsem neřešil.
[/quote]

Ahoj Jirko,

Trochu nerozumim tvemu vyjadreni k teto situaci a jelikoz jsem take ve vycviku na APP, rad bych si to ujasnil, z dane situace jsem videl radarovy zaznam a osobne jsem samozrejme nebyl, proto mozna nektere myslenky budou znit dost zmatene:

1) Pises v PO debrief. ze jsi to neresil, ze to byla chyba pilota, mas na mysli to, ze pilot NJExxx nema pravdepodobne stejne pocasi  s ES a ktere evidentne maji 3 letadla pred nim, nebot rychlost odpovida se silou vetru?
2) ano, kazdy letame na nejakem simulatoru, tim padem ja za ES na jednu stranu nemohu tusit, zda ma dany clovek aktualni pocasi, PO psala ze si letadla zaspeedovala, coz je videt i z foto z dane pozice, bohuzel ji asi v tom zmatku nedoslo, ze je neco spatne, kdyz vsechna letadla leti stejne, jen jedno ma o dost rozdilnou rychlost, ale mam to tedy brat, ze to opravdu neni moje chyba, ze se mi letadla sblizi? ( PO to vyresila kulantnim divcim smyslem, prenesla zodopovednost na TWR )
3) kde tedy je ta mez me odpovednosti, protoze jak z vycviku tak z realneho letani beru, bezpecnost na prvnim miste, ano i ve vycviku se mi povedlo neco sblizit, nebot jsem to prehledl, a jak jsi psal, chybama bychom se meli ucit, je to preci jen hra a ne realny svet, nicmene se musim znova ptat, byla chyba pouze na strane pilota a nebo byla chyba na obou stranach, tedy jak pilota, ze bohuzel nemel aktualni pocasi, tak PO, ze proste rekla instrukci a dale dane letadlo nesledovala, ze je neco spatne?
Uživatelský avatar
By dubajss
#119466
[quote="Pavel Kubáč"]
[quote="Jiří Dubina"]
Já si to myslel, že tam někde je zakopaný pes. Nicméně jak jsem psal výše, toto sblížení jsem neřešil.
[/quote]

Ahoj Jirko,

Trochu nerozumim tvemu vyjadreni k teto situaci a jelikoz jsem take ve vycviku na APP, rad bych si to ujasnil, z dane situace jsem videl radarovy zaznam a osobne jsem samozrejme nebyl, proto mozna nektere myslenky budou znit dost zmatene:

1) Pises v PO debrief. ze jsi to neresil, ze to byla chyba pilota, mas na mysli to, ze pilot NJExxx nema pravdepodobne stejne pocasi  s ES a ktere evidentne maji 3 letadla pred nim, nebot rychlost odpovida se silou vetru?
2) ano, kazdy letame na nejakem simulatoru, tim padem ja za ES na jednu stranu nemohu tusit, zda ma dany clovek aktualni pocasi, PO psala ze si letadla zaspeedovala, coz je videt i z foto z dane pozice, bohuzel ji asi v tom zmatku nedoslo, ze je neco spatne, kdyz vsechna letadla leti stejne, jen jedno ma o dost rozdilnou rychlost, ale mam to tedy brat, ze to opravdu neni moje chyba, ze se mi letadla sblizi? ( PO to vyresila kulantnim divcim smyslem, prenesla zodopovednost na TWR )
3) kde tedy je ta mez me odpovednosti, protoze jak z vycviku tak z realneho letani beru, bezpecnost na prvnim miste, ano i ve vycviku se mi povedlo neco sblizit, nebot jsem to prehledl, a jak jsi psal, chybama bychom se meli ucit, je to preci jen hra a ne realny svet, nicmene se musim znova ptat, byla chyba pouze na strane pilota a nebo byla chyba na obou stranach, tedy jak pilota, ze bohuzel nemel aktualni pocasi, tak PO, ze proste rekla instrukci a dale dane letadlo nesledovala, ze je neco spatne?
[/quote]

Tato situace je zkrátka X faktor VATSIMu, chyba na straně software, takže ani chyba pilota, ani ATCo. Já to viděl hned, protože sleduji GS, takže bych to řešil dříve dotazem na pilota, zda má skutečně 160IAS, pokud by mi řekl že ano, tak bych mu dal REDUCE MINIMUM APP SPEED a tím by se to srovnalo.
Uživatelský avatar
By ToSvo
#119468
Tak koukám, co jsem tady svou poznámkou o Ivau způsobil.

Je mi už něco přes 40 let a leccos už v oblasti virtuálního létání pamatuju. Beru virtuální létání jako jistý relax a odreagování a rozhodně mi nejde o to tady někoho peskovat, ale když mě tu už po několikáté někdo podsouvá, co jsem neudělal, tak mám potřebu to vysvětlit. Vím, stane se a teď už to snad bude jasnější.

Co se týká řízení toho dne, myslím, že jsem svou poznámku o letu napsal tak, aby bylo každému jasné, že je v tom jistá nadsázka (tak nerozumím slovům o móresech a peskování?). Bylo to jen přátelské upozornění, že i "malý prdlavky" jsou součástí letového provozu. A jak psal Mates, stačí informace o době čekání. Osobně doporučuji trochu nadhledu a nebrat se tak vážně.


MATEJOVI se omlouvám, za zkomolení jména, to se mi stane JEDNOU za deset let. ;)
Uživatelský avatar
By CSA075
#119469
[quote="Jiří Dubina"]
[quote="Pavel Kubáč"]
[quote="Jiří Dubina"]
Já si to myslel, že tam někde je zakopaný pes. Nicméně jak jsem psal výše, toto sblížení jsem neřešil.
[/quote]

Ahoj Jirko,

Trochu nerozumim tvemu vyjadreni k teto situaci a jelikoz jsem take ve vycviku na APP, rad bych si to ujasnil, z dane situace jsem videl radarovy zaznam a osobne jsem samozrejme nebyl, proto mozna nektere myslenky budou znit dost zmatene:

1) Pises v PO debrief. ze jsi to neresil, ze to byla chyba pilota, mas na mysli to, ze pilot NJExxx nema pravdepodobne stejne pocasi  s ES a ktere evidentne maji 3 letadla pred nim, nebot rychlost odpovida se silou vetru?
2) ano, kazdy letame na nejakem simulatoru, tim padem ja za ES na jednu stranu nemohu tusit, zda ma dany clovek aktualni pocasi, PO psala ze si letadla zaspeedovala, coz je videt i z foto z dane pozice, bohuzel ji asi v tom zmatku nedoslo, ze je neco spatne, kdyz vsechna letadla leti stejne, jen jedno ma o dost rozdilnou rychlost, ale mam to tedy brat, ze to opravdu neni moje chyba, ze se mi letadla sblizi? ( PO to vyresila kulantnim divcim smyslem, prenesla zodopovednost na TWR )
3) kde tedy je ta mez me odpovednosti, protoze jak z vycviku tak z realneho letani beru, bezpecnost na prvnim miste, ano i ve vycviku se mi povedlo neco sblizit, nebot jsem to prehledl, a jak jsi psal, chybama bychom se meli ucit, je to preci jen hra a ne realny svet, nicmene se musim znova ptat, byla chyba pouze na strane pilota a nebo byla chyba na obou stranach, tedy jak pilota, ze bohuzel nemel aktualni pocasi, tak PO, ze proste rekla instrukci a dale dane letadlo nesledovala, ze je neco spatne?
[/quote]

Tato situace je zkrátka X faktor VATSIMu, chyba na straně software, takže ani chyba pilota, ani ATCo. Já to viděl hned, protože sleduji GS, takže bych to řešil dříve dotazem na pilota, zda má skutečně 160IAS, pokud by mi řekl že ano, tak bych mu dal REDUCE MINIMUM APP SPEED a tím by se to srovnalo.
[/quote]

Diky moc za odpoved...