VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#107714
Trochu jsem vychladnul a utříbil si myšlenky potom pádu FS a začal jsem dívat na svou účast na CtP pozitivně. Je to velká škola, pro pilota - hlavně pro rádiovou disciplínu na frekvenci. Musel jsem rychle reedbackovat a zejména na oceanic frekvenci mít fakt na checksheetu všechno připravený a rychle to odříkat, protože to byl mazec. Řídící na Shanwicku i na Ganderu museli dělat pořadí pilotů pro report pozice, protože jinak to bylo šílenství - do slova a do písmene :-D
A teď z trochu jinačí jamky. Povolení ke vzletu jsem dostal fakt přesně v 1238z- jak jsem měl zabookváno. Pověstná německá přesnost :-) Let nad oceánem je docela náročnej, protože z okýnek nic nevidíš jen vodu. Na budíkách máš Mach .80 a stejně ti připadá, že stojíš na místě. :-) Pak jsem z okna zahlídnul Grónsko(viz. sreen). Jenže stejně je pořád tak daleko, že ti opticky přijde, že vidíš pořád to samý místo.
Abych to shrnul a trochu navázal na předchozí diskuzi. Rád bych vyřešil technický problémy a zjistil proč to padá, abych konečně nějakej ten dlouhej let dokončil. To bych fakt chtěl. Pro mě je čím dál těžší najít 8 hodin času, který bych mohl plně věnovat jen lítání. Včera to mělo tak bejt, 8 hodin jen pro mě a pro Bulíka směrem do Toronta. Bohužel to nevyšlo. Ale věřím, že to jednou musí vyjít.
#107717
[quote="Speedy985"]Trochu jsem vychladnul a utříbil si myšlenky potom pádu FS a začal jsem dívat na svou účast na CtP pozitivně. Je to velká škola, pro pilota - hlavně pro rádiovou disciplínu na frekvenci. Musel jsem rychle reedbackovat a zejména na oceanic frekvenci mít fakt na checksheetu všechno připravený a rychle to odříkat, protože to byl mazec. Řídící na Shanwicku i na Ganderu museli dělat pořadí pilotů pro report pozice, protože jinak to bylo šílenství - do slova a do písmene :-D
A teď z trochu jinačí jamky. Povolení ke vzletu jsem dostal fakt přesně v 1238z- jak jsem měl zabookváno. Pověstná německá přesnost :-) Let nad oceánem je docela náročnej, protože z okýnek nic nevidíš jen vodu. Na budíkách máš Mach .80 a stejně ti připadá, že stojíš na místě. :-) Pak jsem z okna zahlídnul Grónsko(viz. sreen). Jenže stejně je pořád tak daleko, že ti opticky přijde, že vidíš pořád to samý místo.
Abych to shrnul a trochu navázal na předchozí diskuzi. Rád bych vyřešil technický problémy a zjistil proč to padá, abych konečně nějakej ten dlouhej let dokončil. To bych fakt chtěl. Pro mě je čím dál těžší najít 8 hodin času, který bych mohl plně věnovat jen lítání. Včera to mělo tak bejt, 8 hodin jen pro mě a pro Bulíka směrem do Toronta. Bohužel to nevyšlo. Ale věřím, že to jednou musí vyjít.[/quote]

Takže byli řídící nad oceánem přetíženi? Když jsme letěli posledně, bylo to naprosto v pohodě a žádné "překřikování" se nekonalo.
#107718
Na Shanwicku to bylo opravdu šílený, na Ganderu o fous lepší. Sám řídící to označoval jako Madness :-) Podle mýho soudu to bylo zapříčiněný i tím, že spousta pilotů zdržovala komunikaci neznalostí oceánských procedur.
#107727
Tak já bych přidal též nějaké postřehy. Nakonec jsem se do Toronta dostal.
Letěl jsem necelou hodinu po Přemkovi, v EDDT v tu chvíli skoro nikdo nebyl, na startu jsem měl v nejhorším případě pořadí 2 (fakt už si nevzpomínám, jestli jsem čekal minutu nebo jestli jsem najížděl okamžitě).
Řídící až na Oceanic Delivery bez problémů, pak to ale začalo - OD bylo naprosto přetížené, všichni se snažili získat clearance, řídící nestíhal, asi by bylo potřeba jich mít více nebo striktně vše přes text, nevím. Pak Shanwick jako takový byl na začátku také špatný, ke všemu řídícímu spadnul Excell, kam si vše zaznamenával, pak se ještě vyměnili. Nakonec se to vzpamatovalo a Shanwick celkem OK, \"maso\" opět začalo na Ganderu. Prý tam měli frontu cca 30ti letadel. Taky se mi stalo, že v době, kdy jsem ještě nestihl (nebyl vyzván) podat jeden report, už jsem měl připraven další. Nakonec to řídící vyřešil - kdo chtěl podat PR napsal do textu, že je připraven a řídící ho po chvíli sám zavolal, takže minimum překřikování. Též omezil readback pouze na poslední proletěný bod, inbound a next neopakoval. V jednu chvíli na pár minut odpadl (spojení), ale celkově, po prvotním náporu, vše OK.
Asi největší \"překvapení\" bylo, že v okamžiku přechodu z Ganderu na kanadské domácí frekvence, v době, kdy si někdo může říct, že už je to téměř hotovo, je před ním ještě dalších více než 1000 mil, tedy cca třetina letu...
Celkově vzato to rozhodně byla zajímavá zkušenost.
#107730
[quote="tuci"]Tak já bych přidal též nějaké postřehy. Nakonec jsem se do Toronta dostal.
Letěl jsem necelou hodinu po Přemkovi, v EDDT v tu chvíli skoro nikdo nebyl, na startu jsem měl v nejhorším případě pořadí 2 (fakt už si nevzpomínám, jestli jsem čekal minutu nebo jestli jsem najížděl okamžitě).
Řídící až na Oceanic Delivery bez problémů, pak to ale začalo - OD bylo naprosto přetížené, všichni se snažili získat clearance, řídící nestíhal, asi by bylo potřeba jich mít více nebo striktně vše přes text, nevím. Pak Shanwick jako takový byl na začátku také špatný, ke všemu řídícímu spadnul Excell, kam si vše zaznamenával, pak se ještě vyměnili. Nakonec se to vzpamatovalo a Shanwick celkem OK, "maso" opět začalo na Ganderu. Prý tam měli frontu cca 30ti letadel. Taky se mi stalo, že v době, kdy jsem ještě nestihl (nebyl vyzván) podat jeden report, už jsem měl připraven další. Nakonec to řídící vyřešil - kdo chtěl podat PR napsal do textu, že je připraven a řídící ho po chvíli sám zavolal, takže minimum překřikování. Též omezil readback pouze na poslední proletěný bod, inbound a next neopakoval. V jednu chvíli na pár minut odpadl (spojení), ale celkově, po prvotním náporu, vše OK.
Asi největší "překvapení" bylo, že v okamžiku přechodu z Ganderu na kanadské domácí frekvence, v době, kdy si někdo může říct, že už je to téměř hotovo, je před ním ještě dalších více než 1000 mil, tedy cca třetina letu...
Celkově vzato to rozhodně byla zajímavá zkušenost.[/quote]

Tak to očividně chlapci nezvládli a pomalu už ani nelitujji, že jsem nemohl. Posledně to bylo fakt bez problémů. Přišlo mi, že bylo mnohem více řídících a ti si trasy rozdělili, takže každý se staral jen o svou trasu. Při některém z dřívějších eventů jsem taky díky zaplněné freq proletěl úsek bez ohlášení a řídící byl rád, že jsem už u pevniny.

Bohužel tyto nepříjemnosti člověku pak celý zážitek z akce totálně zničí a ten uvažuje, zda příště znovu. :(