- 02 kvě 2013, 00:23
#108409
Vážení kamarádi, řídící a piloti i nepiloti,
po celkem vydařené akci R4Y, kterou (jak jsem předesílal) prozatím nechci opakovat (alespoň ne v takové podobě, jaká byla), jsem přemýšlel co dál s virtuálním létáním. Snem každého z nás je být pilotem dopravního letadla nebo alespoň usednout za modré obrazovky na věži ruzyňského letiště. Buďme soudní... Toto se nám asi nepovede. Proto vyhledáváme co nejlepší simulátory, které ovládáme a právě tato činnost nás naplňuje. Když jsme minulý rok s PB a RJ odjeli na celý den do Berlína na simulátor B737, vraceli jsme se plni euforie a nadšení. Již tenkrát jsme jeli okukovat simulátor, který by se nám líbilo mít blíže a za příznivějších finančních podmínek. Prostě a dobře, jeli jsme tam s tím, že bychom si chtěli B737 postavit v Liberci. Čas plynul, myšlenky zrály. Nakonec se ukázalo, že B737 má skoro každý (úmyslně přeháním) a není problém si takový stroj za zajímavější peníze pronajmout v Praze, či v Klášterci.
Kdo mě znáte osobně, víte, že rád dotahuji myšlenky do zdárných konců. Tedy tak, aby ty konce byly vždy lepší, než vlastní myšlenka. Někdy to stojí více úsilí, někdy méně a někdy se to prostě nepodaří. S myšlenkou výstavby simulátoru bojuji již dlouho a po R4Y jsem si konečně řekl, je čas.
Nebudu Vás tedy dále napínat, ale myšlenka dozrála k přestavbě vyřazeného letadla společnosti Northwest Airlines. Toto letadlo bylo vyřazeno dne 23.6.2010 s celkovým náletem 88,708 hodin a počtem 94,044 letů. Imatrikulace letadla N1332U. A nyní to nejpodstatnější. Nejedná se o B737, ale o McDonnell Douglas DC-9-31.
Protože nemám tak velký prostor na uložení celého letounu, musím se spokojit pouze s tou nejdůležitější částí. Tedy kokpitem. Ten je dnes uložen v Kanadě poblíž Toronta. S majitelem jsme si již internetově plácli a já pevně věřím, že obchod dopadne. Jeho současný majitel začal s renovací a náš tým, který ještě nemá jméno, ji dokončí. Výsledkem bude plně funkční simulátor DC-9, který nechci komerčně provozovat, ale budu rád, když bude využíván nadšenci pro virtuální létání.
Vize je prozatím následující. Kokpit bude umístěn na valníku, který bude možné zapřáhnout za auto a dovézt téměř kamkoli. Uvažuji o poměrně dlouhém podvalu, aby se tam vešel i diesel agregát, abychom nebyli závislí na zásuvce v lese. Protože se bude jednat o český unikát, mám s ním po dostavbě velké plány pro propagaci VATSIMu v TV a jiných médiích. Věřím, že pokud se můj záměr vydaří, přitáhne to mnoho diváků a já budu moci uspořádat další R4Y, která dostane tímto strojem jinou dimenzi.
Mé další myšlenky se ubírají k full motion, ale to je ještě hodně daleko. To je sen, kdežto kokpit DC-9 je již realita. Sice v Kanadě, takže to nezakřikněme, ale doufejme, že reálná.
Asi je vám jasné, že sám bych nikdy nic takového dohromady nedal. Proto bych rád postavil tým nadšenců, kteří mohou být nápomocni. Technickým ředitelem je jmenován Pavel Brodský, který jednak kokpit objevil, vnukl mi velmi šikovně myšlenku stavby jeho nejoblíbenějšího stroje a vymyslel veškeré technické detaily. Ty co ještě nevymyslel, bude muset domyslet za chodu. Zatím je to předčasné, ale až to bude v ČR (konec července 2013), tým bude třeba připravovat. Prozatím zvažte své chtíče, možnosti a znalosti. Každý nápad bude dobrý a každá ruka ještě lepší.
Věřím, že zpráva Pavla o již dostavěném simu v Praze nezastře tuto startovní pozici DC-9 a vy budete mít dnes dvojnásobnou radost.
Checet-li vidět více.... www.dc-9.eu
Petr
po celkem vydařené akci R4Y, kterou (jak jsem předesílal) prozatím nechci opakovat (alespoň ne v takové podobě, jaká byla), jsem přemýšlel co dál s virtuálním létáním. Snem každého z nás je být pilotem dopravního letadla nebo alespoň usednout za modré obrazovky na věži ruzyňského letiště. Buďme soudní... Toto se nám asi nepovede. Proto vyhledáváme co nejlepší simulátory, které ovládáme a právě tato činnost nás naplňuje. Když jsme minulý rok s PB a RJ odjeli na celý den do Berlína na simulátor B737, vraceli jsme se plni euforie a nadšení. Již tenkrát jsme jeli okukovat simulátor, který by se nám líbilo mít blíže a za příznivějších finančních podmínek. Prostě a dobře, jeli jsme tam s tím, že bychom si chtěli B737 postavit v Liberci. Čas plynul, myšlenky zrály. Nakonec se ukázalo, že B737 má skoro každý (úmyslně přeháním) a není problém si takový stroj za zajímavější peníze pronajmout v Praze, či v Klášterci.
Kdo mě znáte osobně, víte, že rád dotahuji myšlenky do zdárných konců. Tedy tak, aby ty konce byly vždy lepší, než vlastní myšlenka. Někdy to stojí více úsilí, někdy méně a někdy se to prostě nepodaří. S myšlenkou výstavby simulátoru bojuji již dlouho a po R4Y jsem si konečně řekl, je čas.
Nebudu Vás tedy dále napínat, ale myšlenka dozrála k přestavbě vyřazeného letadla společnosti Northwest Airlines. Toto letadlo bylo vyřazeno dne 23.6.2010 s celkovým náletem 88,708 hodin a počtem 94,044 letů. Imatrikulace letadla N1332U. A nyní to nejpodstatnější. Nejedná se o B737, ale o McDonnell Douglas DC-9-31.
Protože nemám tak velký prostor na uložení celého letounu, musím se spokojit pouze s tou nejdůležitější částí. Tedy kokpitem. Ten je dnes uložen v Kanadě poblíž Toronta. S majitelem jsme si již internetově plácli a já pevně věřím, že obchod dopadne. Jeho současný majitel začal s renovací a náš tým, který ještě nemá jméno, ji dokončí. Výsledkem bude plně funkční simulátor DC-9, který nechci komerčně provozovat, ale budu rád, když bude využíván nadšenci pro virtuální létání.
Vize je prozatím následující. Kokpit bude umístěn na valníku, který bude možné zapřáhnout za auto a dovézt téměř kamkoli. Uvažuji o poměrně dlouhém podvalu, aby se tam vešel i diesel agregát, abychom nebyli závislí na zásuvce v lese. Protože se bude jednat o český unikát, mám s ním po dostavbě velké plány pro propagaci VATSIMu v TV a jiných médiích. Věřím, že pokud se můj záměr vydaří, přitáhne to mnoho diváků a já budu moci uspořádat další R4Y, která dostane tímto strojem jinou dimenzi.
Mé další myšlenky se ubírají k full motion, ale to je ještě hodně daleko. To je sen, kdežto kokpit DC-9 je již realita. Sice v Kanadě, takže to nezakřikněme, ale doufejme, že reálná.
Asi je vám jasné, že sám bych nikdy nic takového dohromady nedal. Proto bych rád postavil tým nadšenců, kteří mohou být nápomocni. Technickým ředitelem je jmenován Pavel Brodský, který jednak kokpit objevil, vnukl mi velmi šikovně myšlenku stavby jeho nejoblíbenějšího stroje a vymyslel veškeré technické detaily. Ty co ještě nevymyslel, bude muset domyslet za chodu. Zatím je to předčasné, ale až to bude v ČR (konec července 2013), tým bude třeba připravovat. Prozatím zvažte své chtíče, možnosti a znalosti. Každý nápad bude dobrý a každá ruka ještě lepší.
Věřím, že zpráva Pavla o již dostavěném simu v Praze nezastře tuto startovní pozici DC-9 a vy budete mít dnes dvojnásobnou radost.
Checet-li vidět více.... www.dc-9.eu
Petr