- 10 črc 2010, 12:27
#69619

Vývoj nelze zastavit a proto se na VATSIMU připravuje zajímavá novinka - zavedení pilotních ratingů.
Několik slov úvodem:
a) každý člen VATSIMU má v současnosti rating pro ATC (Pilot/Observer - ATC Instructor)
b) tento rating bude rozdělen na dvě části na rating Pilot a rating ATC - na ratingu ATC se nic nemění
c) rating Pilot bude pro všechny členy VATSIMU nastaven na P0
d) bude zavedena VATSIM-procedura, kterou bude lze - po projití výcvikem a složení zkoušek - rating P0 zvýšit (P0-->P1-->..)
e) k tomu účelu bude umožněn vznik tzv. ATO (Authorized Training Organizations), které budou zajišťovat výcvik, testování a zvýšení ratingu pilotům na P1 (P2..)
f) ATO budou moci být jak VACC, tak VA, tak jiné, zcela nově ustavené skupiny, které splní podmínky dané VATSIMem pro ATO.
Vznik a certifikace ATO je zatím v beta fázi a předpokládá se cca do konce září jeho spuštění. Základní podmínkou pro ustanovení oficiálního ATO (čili pilotního vzdělávacího centra) VATSIMeme je, aby tento měl web (veřejný i neveřejný), systém on-line testů pro piloty s návazností na centrální evidenci VATSIM ratingů, a licencované instruktory. Vlastní náplň činnosti ATOs je de-facto libovolná, stejně jako jazyk pro školení - jen pro získání P1 ratingu musí pilot na výstupu zvládat standardní pilotní dovednosti dané pravidly (viz příloha).
Do programu ATO tedy mohou vstoupit všechny skupiny, které jsou schopny zajistit provoz webu podle uvedených standardů (viz příloha) a zajistit personální obsazení. Zkušenosti s výukou jsou výhodou. Co a jak by měli zájemci o účast v beta testování udělat, je patrně v příloha - (nezkoumal jsem).
Obecně se domnívám, že by bylo žádoucí, aby v Česku podobná skupina vznikla, aby se piloti nemuseli ucházet o rating v zahraničí. Výhodou je poměrně velká svoboda v otázce vlastního vedení výcviku (místní jazyk, místní postupy, apod.). Nevýhodou jeví se mi býti poměrně náročná implementace webu do struktury VATSIMu (analogicky jako VACC weby) a napojení na centrální systém evidence ratingů + testů. Připomínám, že ATO výslovně může být i VA, nebo VACC, přičemž se domnívám, že VACC CZ nebude mít v tomto směru ambice, čili je to skutečně aplikace, která je zcela volná pro vaše experimentování.
Pochopitelně platí, že všichni piloti mohou a budou moci létat dále s ratingem P0, nebude žádná restrikce v tomto směru. Využití ratingů se předpokládá hlavně pro piloty samotné a dále patrně pro účely jejich využití v VA ( VA si mohou dát podmínku, že jejich piloti musí mít P1, apod. - ale to bude věcí výhradně VA, nebude to nijak řešeno ze strany VATSIMu).
Detaily o tomto najdete ve foru VATSIMU: http://forums.vatsim.net/viewtopic.php?f=8&t=50063
Detaily o tomto najdete v přiloženém materiálu: http://www.vacc-cz.org/download/files.php?cat=3
Pro dotazy a připomínky piště rovnou s. Ramseyovi na : k.ramsey zavynac vatsim.net
Pokud jsem něco podstatného přehlédl, opravte v tomto vlákně. Diksuse k čemukoliv, včetně smysluplnosti návrhu jako takového, rovněž. Nevylučuju, že pokud by se zformulovaly rozumné připomínky, bylo by lze ještě leccos změnit - finální start projectu lze očekávat cca na přelomu roku, nebo o něco dříve.

Vývoj nelze zastavit a proto se na VATSIMU připravuje zajímavá novinka - zavedení pilotních ratingů.
Několik slov úvodem:
a) každý člen VATSIMU má v současnosti rating pro ATC (Pilot/Observer - ATC Instructor)
b) tento rating bude rozdělen na dvě části na rating Pilot a rating ATC - na ratingu ATC se nic nemění
c) rating Pilot bude pro všechny členy VATSIMU nastaven na P0
d) bude zavedena VATSIM-procedura, kterou bude lze - po projití výcvikem a složení zkoušek - rating P0 zvýšit (P0-->P1-->..)
e) k tomu účelu bude umožněn vznik tzv. ATO (Authorized Training Organizations), které budou zajišťovat výcvik, testování a zvýšení ratingu pilotům na P1 (P2..)
f) ATO budou moci být jak VACC, tak VA, tak jiné, zcela nově ustavené skupiny, které splní podmínky dané VATSIMem pro ATO.
Vznik a certifikace ATO je zatím v beta fázi a předpokládá se cca do konce září jeho spuštění. Základní podmínkou pro ustanovení oficiálního ATO (čili pilotního vzdělávacího centra) VATSIMeme je, aby tento měl web (veřejný i neveřejný), systém on-line testů pro piloty s návazností na centrální evidenci VATSIM ratingů, a licencované instruktory. Vlastní náplň činnosti ATOs je de-facto libovolná, stejně jako jazyk pro školení - jen pro získání P1 ratingu musí pilot na výstupu zvládat standardní pilotní dovednosti dané pravidly (viz příloha).
Do programu ATO tedy mohou vstoupit všechny skupiny, které jsou schopny zajistit provoz webu podle uvedených standardů (viz příloha) a zajistit personální obsazení. Zkušenosti s výukou jsou výhodou. Co a jak by měli zájemci o účast v beta testování udělat, je patrně v příloha - (nezkoumal jsem).
Obecně se domnívám, že by bylo žádoucí, aby v Česku podobná skupina vznikla, aby se piloti nemuseli ucházet o rating v zahraničí. Výhodou je poměrně velká svoboda v otázce vlastního vedení výcviku (místní jazyk, místní postupy, apod.). Nevýhodou jeví se mi býti poměrně náročná implementace webu do struktury VATSIMu (analogicky jako VACC weby) a napojení na centrální systém evidence ratingů + testů. Připomínám, že ATO výslovně může být i VA, nebo VACC, přičemž se domnívám, že VACC CZ nebude mít v tomto směru ambice, čili je to skutečně aplikace, která je zcela volná pro vaše experimentování.
Pochopitelně platí, že všichni piloti mohou a budou moci létat dále s ratingem P0, nebude žádná restrikce v tomto směru. Využití ratingů se předpokládá hlavně pro piloty samotné a dále patrně pro účely jejich využití v VA ( VA si mohou dát podmínku, že jejich piloti musí mít P1, apod. - ale to bude věcí výhradně VA, nebude to nijak řešeno ze strany VATSIMu).
Detaily o tomto najdete ve foru VATSIMU: http://forums.vatsim.net/viewtopic.php?f=8&t=50063
Detaily o tomto najdete v přiloženém materiálu: http://www.vacc-cz.org/download/files.php?cat=3
Pro dotazy a připomínky piště rovnou s. Ramseyovi na : k.ramsey zavynac vatsim.net
Pokud jsem něco podstatného přehlédl, opravte v tomto vlákně. Diksuse k čemukoliv, včetně smysluplnosti návrhu jako takového, rovněž. Nevylučuju, že pokud by se zformulovaly rozumné připomínky, bylo by lze ještě leccos změnit - finální start projectu lze očekávat cca na přelomu roku, nebo o něco dříve.
PavelS
VACC CZ
VACC CZ