VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
VACC-CZ novinky, změny a oznámení.
#69619
Obrázek

Vývoj nelze zastavit a proto se na VATSIMU připravuje zajímavá novinka - zavedení pilotních ratingů.

Několik slov úvodem:

a) každý člen VATSIMU má v současnosti rating pro ATC (Pilot/Observer - ATC Instructor)
b) tento rating bude rozdělen na dvě části na rating Pilot a rating ATC - na ratingu ATC se nic nemění
c) rating Pilot bude pro všechny členy VATSIMU nastaven na P0
d) bude zavedena VATSIM-procedura, kterou bude lze - po projití výcvikem a složení zkoušek - rating P0 zvýšit (P0-->P1-->..)
e) k tomu účelu bude umožněn vznik tzv. ATO (Authorized Training Organizations), které budou zajišťovat výcvik, testování a zvýšení ratingu pilotům na P1 (P2..)
f) ATO budou moci být jak VACC, tak VA, tak jiné, zcela nově ustavené skupiny, které splní podmínky dané VATSIMem pro ATO.

Vznik a certifikace ATO je zatím v beta fázi a předpokládá se cca do konce září jeho spuštění. Základní podmínkou pro ustanovení oficiálního ATO (čili pilotního vzdělávacího centra) VATSIMeme je, aby tento měl web (veřejný i neveřejný), systém on-line testů pro piloty s návazností na centrální evidenci VATSIM ratingů, a licencované instruktory. Vlastní náplň činnosti ATOs je de-facto libovolná, stejně jako jazyk pro školení - jen pro získání P1 ratingu musí pilot na výstupu zvládat standardní pilotní dovednosti dané pravidly (viz příloha).

Do programu ATO tedy mohou vstoupit všechny skupiny, které jsou schopny zajistit provoz webu podle uvedených standardů (viz příloha) a zajistit personální obsazení. Zkušenosti s výukou jsou výhodou. Co a jak by měli zájemci o účast v beta testování udělat, je patrně v příloha - (nezkoumal jsem).

Obecně se domnívám, že by bylo žádoucí, aby v Česku podobná skupina vznikla, aby se piloti nemuseli ucházet o rating v zahraničí. Výhodou je poměrně velká svoboda v otázce vlastního vedení výcviku (místní jazyk, místní postupy, apod.). Nevýhodou jeví se mi býti poměrně náročná implementace webu do struktury VATSIMu (analogicky jako VACC weby) a napojení na centrální systém evidence ratingů + testů. Připomínám, že ATO výslovně může být i VA, nebo VACC, přičemž se domnívám, že VACC CZ nebude mít v tomto směru ambice, čili je to skutečně aplikace, která je zcela volná pro vaše experimentování.

Pochopitelně platí, že všichni piloti mohou a budou moci létat dále s ratingem P0, nebude žádná restrikce v tomto směru. Využití ratingů se předpokládá hlavně pro piloty samotné a dále patrně pro účely jejich využití v VA ( VA si mohou dát podmínku, že jejich piloti musí mít P1, apod. - ale to bude věcí výhradně VA, nebude to nijak řešeno ze strany VATSIMu).

Detaily o tomto najdete ve foru VATSIMU: http://forums.vatsim.net/viewtopic.php?f=8&t=50063
Detaily o tomto najdete v přiloženém materiálu: http://www.vacc-cz.org/download/files.php?cat=3
Pro dotazy a připomínky piště rovnou s. Ramseyovi na : k.ramsey zavynac vatsim.net

Pokud jsem něco podstatného přehlédl, opravte v tomto vlákně. Diksuse k čemukoliv, včetně smysluplnosti návrhu jako takového, rovněž. Nevylučuju, že pokud by se zformulovaly rozumné připomínky, bylo by lze ještě leccos změnit - finální start projectu lze očekávat cca na přelomu roku, nebo o něco dříve.
#69634
Kacířská myšlenka, kterou jsem navrhoval už ve Belugavláknu. Píšu za sebe, bez ohledu na svou pozici u Air Prague.

Co takhle dohodnout se AP a CSAv a případně další aerolinky a spol a založit českou ATO? Dát dohromady všechny studijní materiály (troufám si říct, že u AP máme materiály pro \"malé\" lítání - VFR, Cessna a spol - velmi kvalitní a detailní, u CSAv tuším lepší materiály pro dopravní lítání (Atlantik, Rusko,..)) a popřípadě ještě nějaké materiály dotahat ze školy pilotů (proces \"zPDFkování\"). Tyto materiály umístit na společný web (stále se tady nějací mladí a nadější developeři nabízí) a doplnit to instruktory (kteří by tímto ztratili většinu práce u svých VAs, ale obratem získali práci u ATO)... Co vy na to? Jak říkám, bylo by to jednodušší pro piloti (nemuseli by hledat informace ve fóru vacccz, na webu vacccz, na webu csav, na webu ap a tyto materiály kombinovat), bylo by to jednodušší pro instruktory (vzájemná výpomoc a specializace - čti Já si je klidně vemu na VFR, Cessnu apod, ale pak nebudu mít čas s nima lítat RNAV dopravní lítání, na které ovšem je dost lidí od CSAv apod), a jednodušší i pro VAs (na svém webu nemusí udržovat testcentra, jen si nadiktují, jaké pilotní ratingy povolí na jaké linky, letadla, destinace,... a tím pádem více as real as it gets, protže v reálu také aerolinky nevemou člověka bez papírů a neučí ho s cessnou, turboletem apod... (výjimky jako ta Anglie teď nejsou úplně obvyklé).

Je to jen můj názor, jsem ochoten ho podpořit svou prací (jak spoluprácí na materiálech, tak instruktorováním). Web dělat nebudu, neb to neumím na požadované úrovni, maximálně můžu dát pár nápadů na strukturalizaci.

Za sebe, bez jakéhokoliv cizího vlivu,
PB
#69635
Obecně je to nejlogičtější možná varianta (V+W: to je logické a tudíž zastaralé).

Jenom upozorňuju, že je potřeba si předem důkladně (tj. důkladněji, než jsem četlo já) přečíst document o ATO.
Dále platí, že existence ATO (jakéhokoliv) nijak neovlivní obsah webů VACC, kde stále budou muset být mapy a další - tj. nepůjde o přesun těchto materiálů z VACC-webů do ATO, ale o doplnění těch materiálů a jejich metodické uspořádání.

Obecně se domnívám, že uvedený web bude i pravidly tlačen k tomu, aby používal jen a výhradně mapy a zdroje VATSIMU (jak stále zadůrazňuji) a proto aby odkazoval na mapy VACC CZ. Pokud se uvažuje o jejich zdublování, pak je založeno na problémy s aktualizací - pozor toto se mi zdá, že málokdo dohlížíte.

Obecná poznámka k výuce pilotů: na VATSIMU je mnohokrát popsáno, co by měli piloti znát a dokonce v jakém pořadí. Myslím, že není dobré se od toho moc odchylovat, protože ten seznam se rodil poměrně dlouhou zušeností a respektuje opdlišnost VATSIMu od reálu.
#69636
Porad to vazne na tom, ze na uceni potrebujete studenta. Tedy nekoho, kdo o vase vedomosti stoji, a je schopen a ochoten je v predlozene forme chapat. To je pomerne nedostatkove zbozi. Takze skola ano, ale za soucasneho stavu to je zbytecna prace.
By Roman Szotkovski
#69637
Já bych zavedení nějakého hodnocení pilotů uvítal. Ono dostat jednou za čas nějaký záznam o výcviku od Instruktora a nebo mít kromě hodnosti FO, SFO nebo výš (ČSAv) také hodnocení podle norem VATSIMu je přeci trošičku rozdíl. Takhle se plácám na místě, čekám, až se mi podaří udělat teoretický test a pak stejně budu muset čekat, až budou mít ATC chuť k provedení praktické zkoušky :-(

Jo, pilotů je málo. Možná jsem jednou ze světlých výjimek, kteří by rádi něco pochytili. Jestli to myslíte vážně - zavedení těch ratingů pro piloty - tak jsem jednoznačně pro. Možná v budoucnu zamýšlím být i ATC, ale jak už jsem byl několikrát upozorněn, musím být neustále aktivní a známá osobnost, což v mém případě platí tak akorát z poloviny - když lítám skoro každý den z Prahy do Bratislavy.

Ahoj
#69639
Já myslím že by se určitě piloti našli, eventuelně nové piloty rovnou odkazovat na ATO . Já rozhodně bych o to měl zájem v té formě jak říkal Pavel, zatím jsem se účastinil pouze VFR eventu u AP a přišlo mi to hodně kvalitní.
#69660
Roman Szotkovski píše: ...Takhle se plácám na místě, čekám, až se mi podaří udělat teoretický test a pak stejně budu muset čekat, až budou mít ATC chuť k provedení praktické zkoušky :-(
No to jako pozor, ATC žádnou pilotní zkoušku nikdy nezbrzdilo, pokud jde o zkoušky pro CSAv. Tam je spíše problém, že musí být intruktor od ČSAv, který to dohlíží a současně i nějaký provoz.

.... Jestli to myslíte vážně - zavedení těch ratingů pro piloty - tak jsem jednoznačně pro.
No, my nic nemyslíme. tuto vymyslel VATSIM a je to zcela bez našeho vlivu. Je potřeba vidět VATSIM, jako vcelosvětovou organizaci, která má svoje pravidla a s těmi můžeme hýbat jen omezeně. Naštěstí jsou zatím poměrně rozumná. Připomínám, že uvedený rating je zcela dobrovolný a nikdo ani nic nebude piloty nutit, aby jej využívali.
Možná v budoucnu zamýšlím být i ATC, ale jak už jsem byl několikrát upozorněn, musím být neustále aktivní a známá osobnost, což v mém případě platí tak akorát z poloviny - když lítám skoro každý den z Prahy do Bratislavy.Ahoj
No, aktivní jo, ale hlavně proto, abys nasbíral zkušenosti a poznatky. Čili sebeznámější osobnost nemá reálně šanci se stát ATC, pokud nebude hodně věcí znát, to nelze obejít a mám dojem, že se na to často pozapomíná.
By Roman Szotkovski
#69664
Omlouvám se

Samozřejmě, u ČSA virtual je problém v tom, že Instruktor zaprvé si musí najít čas. Za druhé mi Ondra Sekal psal, že jsou momentálně prázdniny, pravidelné čtvrtky jsou zrušeny a tím pádem není pokrytí ATC zaručeno. Já to nemyslel nijak ve zlým. Jen poslední dobou zjišťuju, že opravdu přes ty prázdniny není tak solidní provoz. Když tu byly pravidelné čtvrtky, tak došlo i na vyčkávání. Takhle spíše vyčkává ATC, jestli ho náhodou někdo nenavštíví.

Čest
#69668
Jako argumentace, že zrušením čtvrtků není garantováno pokrytí, je nesmysl. Mezi ATC existuje bookovací systém, takže pokud přijde požadavek od kohokoliv na nějaké pokrytí (chodí jich x týdne ze zahraničí), tak se hledá řešení a obvykle i najde. Od CSAv nemáme v tuto chvíli žádný požadavek.

Čili problém je v nezajištění provozu a ne v nezajištění ATC - pokrytí ATC je podle mne nejlepší, co kdy na VATSIMU bylo.

Problém s neprovozem je ovšem obecný a bohužel není v moci VACC CZ jej nějak řešit a podle mne ani v moci VATSIMU jako celku.
#69710
Studoval jsem přílohu a hledal potřebné informace. Vycházejme z předpokladu, že bychom chtěli vytvořit naší vlastní ATO. Potřebujeme:
  • Web na placeném hostingu s
    veřejnou částí (statistiky pass/fail žáčků naší ATO + syllabus s nějakou myšlenkou naší ATO (jaké úrovně chceme dosahnout, jakými prostředky)
    částí přístupnou po přihlášení jednotlivým žákům, ve které uvidí pouze své vlastní výsledky + přístup do písemných testů (obdoba testů, které teď provozuje většina aerolinek
    částí přístupnou po přihlášení instruktorům, ve které uvidí výsledky svých žáků. Dále předpokládám že zde bude potřeba pro instruktory přístup do administrace, tj editace otázek v testcentru
    + (není zmíněno v oficiálních požadavcích, ale je to logické) nějaké centrum se studijními materiály (viz můj návrh výše na sjednocení všech studijních materiálů, které na českém vatisimu máme)
  • šéfinstruktora, který bude zodpovídat za celou ATO + bude mít přístup do vatsim databází (přiřazování hodností vatsim pilotům). Šéfinstruktor nesmí mít žádný prohřešek ve vatsim trestním rejstříku. Pod sebou bude mít libovolný počet pomocníků (vlastní výuka pilotů), ale on ponese zodpovědnost za přidělené ratingy. Když bude nějaký průser, tak to odskáče. Měl by to být někdo důvěryhodný, protože přístup do vatsim databáze
  • certifikaci- až bude výše zmíněné hotové, bude proveden vatsim audit naší ATO a bude nám udělena certifikace. Podle toho, jakou certifikaci dostaneme, takové hodnosti můžeme udělovat (pokud dostaneme certifikaci P2, můžeme udělovat P1 a P2, ale ne P3 apod... V betaverzi ATO se hraje jen na P1, od září bude rozšířeno na další. Neřešil bych, dokud nebude výše hotové dokončeno.
Pak tam je seznam požadavků na znalosti pro hodnost P1, tedy to, co musíme, jakožto ATO umět naučit. Jedná se stručně o základy vatsim software, vatsim letový plán, vatsim počasí, připojení k vatsimu, základy čtení map, základy komunikace s ATC, základy navigace, základy vatsim obecně (vatsim.net, supervizoři, rozdělení na regiony, divize a vaccy, apod). Myslím, že pro letecky metodické věci (komunikace, čtení map, navigace) všechno máme, stačí to dát dohromady (forum, školka, dokumenty VAs). Problém budou ty vatsim věci, ty většina z nás nezná (já polovinu toho co tam maj taky ne) a nemáme k tomu materiály. Vlastní provádění výcviku je hodně flexibilní, takže je jedno, jestli uděláme na všechno PDFka, která dáme pilotovi přečíst, pak ho z toho vyzkoušíme v online testu a pak si zaletí praktickou zkoušku, nebo jestli nebudou dokumenty žádné, piloty budeme školit individuálně (skype, teamspeak a spol) a pak je z toho přezkoušíme, nebo jestli najdeme nějakou zlatou střední cestu.

Takto tedy podrobněji k zakládání ATO... teď by to podle mého názoru chtělo dohodnout, jestli chceme nějakou českou společnou ATO (jako náhradu výcvikových center předních aerolinek, viz můj návrh výše) a kdo by do toho šel. Můj osobní názor je, že bychom teď neměli promeškat tento vatsim klíčový moment a měli něco dát dohromady. Sám to ale dělat nebudu. Pište, kdo si co myslíte (ať už jste manažer VA, pilot-zájemce o výcvik, nebo potenciální člen ATO).

PB
#69711
[quote="PavelS"]poměrně náročná implementace webu do struktury VATSIMu (analogicky jako VACC weby) a napojení na centrální systém evidence ratingů + testů.[/quote]

podle mě nemáš tak úplně pravdu, já z toho dokumentu pochopil, že centrální evidence ratingů bude na webu vatsim.net, kam se šéfinstruktor bude moci příhlásit (tedy s tím žádné programování pro náš). Udělání testcentrum asi není problém (má ho hodně aerolinek, všude přibližně stejné a všude funguje). Podle mě tedy web může být samostatný, bez napojení na vatsim. Ale nejsem programátor, nevím jak to udělat.
#69716
Vynikající, konečně konstruktivní přístup.

Poznámky:

a) hosting nemusí být přímo \"placený\", ale jde o to, aby nebyl na volných hostováních - ta obvykle stejně mají taková omezení, že jsou nepoužitelná - obecně z tohoto pohledu je spolupráce s MR ideální, pokud by na to kývnul - doporučuji začít tam. Btw.: podobná omezení na ne-volné hostování bývala i u mailů členů, kde nešlo na VATSIM registrovat volně použitelné maily (gmail) (bylo zrušeno).

b) Silně upzorňuju na to, že ve znalostech opravdu figuruje hodně VATSIM věcí, což je věc, kterou, přestože se snažíme zdůrazňovat, je u nás hodně opomíjena. Je to tak, že znalosti VATSIM struktury i pravidel jsou skutečně nezbytné pro nějaké udělované ratingy - i znalosti našich ATC jsou v tomto směru nedostatečné. Obávám se, že bez toho se neobejdete, nicméně není problém s tím pomoci. Materiály obecně na VATSIMu jsou všechny a na novém webu jsou i dohledatelné (PRC, apod.). Je opravdu potřeba se tomuto věnovat, v tomto jsme hodně tolerantní a cítím tam velkou slabinu - mimochodem je to i brzda, proč nikdo z nác není ve staffu VATEUDU, nebo SUP.

c) ATO, jako takové - myslím, že jako první je potřeba se domluvit, zda je možná koalice třeba CSAv-AP-VACC-CZ, nebo zda se do toho půjde samostaně. Podotýkám, že koalice v západní demokracii obvykle znamená, že se strany ještě před akcí dohodnou, zda do toho půjdou společně a nikoliv jako u nás, kdy se takticky vyčkává, jak to dopadne a pak se začně lepit koalice. Klíčová slova jsou : domluvit a společně.
#69717
Pokud by to fungovalo, viděl bych pouze variantu funkčnosti ATO skládajíce z výše uvedené koalice - rating pilotů na VATSIMu by byl pak důležitým kritériem i pro samotné VAs, tudíž by byl jakýsi centrální systém, který by nahradil samostatné testovací centra jednotlivých VAs. Chápu to správně? Na druhou stranu bude asi logické něco podniknout, pokud tyto úpravy přijdou (tj. než přijdou).
#69718
[quote="Pavel"][quote="PavelS"]poměrně náročná implementace webu do struktury VATSIMu (analogicky jako VACC weby) a napojení na centrální systém evidence ratingů + testů.[/quote]

podle mě nemáš tak úplně pravdu, já z toho dokumentu pochopil, že centrální evidence ratingů bude na webu vatsim.net, kam se šéfinstruktor bude moci příhlásit (tedy s tím žádné programování pro náš). Udělání testcentrum asi není problém (má ho hodně aerolinek, všude přibližně stejné a všude funguje). Podle mě tedy web může být samostatný, bez napojení na vatsim. Ale nejsem programátor, nevím jak to udělat.[/quote]

Zdá se, že jo, že to opravdu bude jen tak, že bude jeden člověk, kterého pustí do dat VATSIMU. Vlastní web bude na www.vatsim.net nezávislý, jo. Nedokázal jsem si představit, jak toto chtějí ošetřit, protože to je poměrně citlivá věc.
#69721
[quote="OndraS"]Pokud by to fungovalo, viděl bych pouze variantu funkčnosti ATO skládajíce z výše uvedené koalice - rating pilotů na VATSIMu by byl pak důležitým kritériem i pro samotné VAs, tudíž by byl jakýsi centrální systém, který by nahradil samostatné testovací centra jednotlivých VAs. Chápu to správně? Na druhou stranu bude asi logické něco podniknout, pokud tyto úpravy přijdou (tj. než přijdou).[/quote]
Podle mě to chápeš naprosto správně. Otázkou je, jak se k tomu postaví CSAv (jakožto jedna z nejdůležitějších, neli nejdůležitější VA v česku) oficiálně.

Dále bych byl pro překecání OFa, jestli by nám neposkytnul data ze své Školky. Jako design té školky je přišerný (horší než vacc-cz :)) a skoro nikdo z nováčků o ní neví, protože na ní vede jen jeden link z webu vacc-cz, ačkoliv právě JEN TAM jsou některé věci, které jinde nemáme (radionavigace).
#69727
[quote="Pavel"]Co se tě týká na VACC-CZ? Jsi řídící, nebo staffák, nebo oboje?[/quote]
Pardon teda. Udělejte si to sami. Vnucovat se nebudu.
#69728
OndraS píše:... rating pilotů na VATSIMu by byl pak důležitým kritériem i pro samotné VAs, tudíž by byl jakýsi centrální systém, který by nahradil samostatné testovací centra jednotlivých VAs. Chápu to správně?
Je to tak, jak píšu nahoře, v prvním přípěvku - vedle svého ratingu pro ATC (přidělovaného VACC CZ, jako oragizací řídících) si každý registrovaný na VATSIMu ponese také i svůj "centrální" pilotní rating. Ten bude v prvním přiblížení k ničemu (k ničemu neoprávňuje, létat půjde bez omezení i s ratingem P0), ale předpokládá se, že typicky VAs budou moci využívat objektivně přiděleného ratingu pro selekci svých členů - dle svého uvážení. Tj. nikde nebude omezeno, že pod VA může létat jen P>0. Administrativní výhoda systému je, že rating bude veřejný a neměnitelný, objektivně zjistitelný přímo z registrace člena. To považuju za výhodu.

Dále bych byl pro překecání OFa, jestli by nám neposkytnul data ze své Školky. Jako design té školky je přišerný (horší než vacc-cz :)) a skoro nikdo z nováčků o ní neví, protože na ní vede jen jeden link z webu vacc-cz, ačkoliv právě JEN TAM jsou některé věci, které jinde nemáme (radionavigace).
No tak mu napiště, na to stačí tužka a papír.
Obecně pochopitelně tiše tleskám, protože vidíte, že design není pro "hodnocení stránky" vůbec podstatný, což platí podle mne obecně, jen se to v současnosti moc nezdůrazňuje. Obecně, být OFFem, bych vám nic nedovolil opsat, ale doporučil bych jen odkazovat :)
Jinak souhlasím, že informační hodnota OFFovy školičky je ohromující (smekám hluboko pod zem) a naopak nesouhalsím, že to piloti neznají - podle mne znají.
#69735
Podle toho jak je definovan pozadavek na P1 rating mi to prijde jako kadrovani dobreho a spatneho vatsimaka. Rozhodne si nedovedu predstavit ze by to s postupem casu mohlo serioznim VA stacit jako jejich interni rating. Tzn bude to vzdy jen zakladni predpoklad pro dosazeni interniho va ratingu podlozenemu vlastnimi zkouskami. Osobne z toho nejsem vubec tak odvazan jako ostatni, jestli pilot zna nebo nezna vatsim struktury je mi naprosto volne a lepsiho nebo horsiho pilota to nedela. Proste napad dobry, ale zavani to fiaskem.

Pokud takovehle picoviny budou soucasti P ratingu, nedovedu si predstavit ze by to AP ale imho i Csav k necemu bylo.

Centralni pilotni (nikoliv vatsim byrokrati) skola by se mi ale libila. Sam vim ze uceleny system vyuky vcetne detailnich ucebnich materialu na cz vatsimu chybi, byt se jednotlive VA snazi toto jakztakz splacat. Takze prunik vsech dostupnych materialu, znalosti a skolitelu by jiste prinosem byl. Otazkou je, jestli to neni pri soucasnem privalu novacku trochu zbytecna prace. Bude na tom delat deset lidi a za rok tim projdou dva studenti. Neni to malo soudruzi?
By Roman Szotkovski
#69739
amalka napsal:
Bude na tom delat deset lidi a za rok tim projdou dva studenti. Neni to malo soudruzi?


Teda jestli takovéhle počty hrozí fakticky, tak to se s prominutím na to většina z nových pilotků asi vyfakuje.

Osobně si nedovedu představit, že by kvůli dvěma pilotům na tom pracovalo deset lidí.

Mohl by mi někdo z vás prosím napsat buď na fórum nebo na email, jaké že jsou ty požadavky na P1?
Rád bych se účastnil výuky a nebo se alespoň měl možnost seznámit s nároky na P1

Předem děkuji za jakoukoli rozumnou reakci

Čest
#69740
[quote="Roman Szotkovski"]
Mohl by mi někdo z vás prosím napsat buď na fórum nebo na email, jaké že jsou ty požadavky na P1?
Rád bych se účastnil výuky a nebo se alespoň měl možnost seznámit s nároky na P1
[/quote]
Pise to PavelB v prispevku 10
#69770
No ty vole! To je zas něco. Mě osobně to nepřijde hloupý, to co VATSIM zavádí. Nicméně znát interní struktury VATSIMu jako celku nebo obdobný kraviny neudělají z pilota \"něco víc\", to fakt ne. Pilotovi-nováčkovi stačí znát pár základních pravidel, kterými by se měl sám dobrovolně řídit, aby to zbytečně ostatním nekazil.
Počkal bych s detailnějším souzením ještě nějaký čas, až se to náležitě vyvrbí.
Jinak já jsem ochotný se zapojit do práce na ATO pro VACC-CZ. Myslím si, že jako metodická podpora, či spolupráce na studijních materiálech nejsem k zahození :D Tímto nabízím pomocnou ruku. Kdyby to bylo nutné, jsem k dispozici :)

P.
#69779
Kolegové, než abychom tady řešili blbosti, pojdmě urychleně dohodnout, kdo do té ATO půjde a založme ji. Jakmile jí založíme, můžeme oficiálně podat výtku tomu beta-teamu s tím, že tam nechceme tolik vatsim zákonů.

Je snad jasné, že abych psal takovouto stížnost jen sám za sebe s tím, že možná budeme někdy ATO zakládat je základ neúspěchu.

Takže, bude nějaké oficiální stanovisko CSAv/AP, jestli do toho \"jdeme\"?

Edit: napsal jsem obecně do velkého fóra \"sám za sebe\", uvidíme, jestli se někdo chytne se stejným pohledem na vjec. Situaci sledujte zde: http://forums.vatsim.net/viewtopic.php? ... 75#p366475 a nebojte se přispět svým názorem (login údaje shodné z vašimi vatsim login věcmi).

PB
#69782
[quote="Roman Szotkovski"]Mohl by mi někdo z vás prosím napsat buď na fórum nebo na email, jaké že jsou ty požadavky na P1?Rád bych se účastnil výuky a nebo se alespoň měl možnost seznámit s nároky na P1[/quote]

Požadavky nejsou žádné, žádný z uvedených ratingů neexistuje.
To, co existuje je obecný návrh VATSIMU s okruhy otázek, které by mělo ATO formou testů , školení nebo pomocí intruktorů předat pilotům-uchazečům o rating P1. O konkrétním průběhu školení, jakož i o konkrétních znalostech bude rozhodovat víceméně ATO samo.

Můj názor je, že piloti, kteří běžně létají pro ČSAV v nějaké certifikované hodnosti, nebo piloti, kteří běžně procházejí vyfakovávací procedurou některých ATC, nebudou řešit rating P1, ale měly by řešit, zda se stanou co-instruktory ATO. Znalosti tuzemských pilotů, kteří reálně létají na VATSIMu v běžném provozu a za účasti ATC, jsou takové, že tito nemohou mít problém s nějakým ratingem.

Měl bych dvě poznámky, jedna se mi píše dost těžko.

První poznámka je, že můj návrh na "koalici" pro ATO byl návrh, myšlenka, bez jakékoliv předběžné konzultace. Uvedená "koalice" mi to přišla logická, ale určitě to nebylo jediné možné řešení, nebo ani nejlepší řešení. Proto, myslím, že je potřeba, abyste se všichni (nikdo není vyloučen) poradili, jak by to vyhovovalo vám a nikoliv, jak to vyhovuje AP nebo CSAv. Čili, uvedené uskupení je pouze jedno z mnoha možných, a o konečné podobě tohoto cirkusu se musíte dohodnout vy.

Podstatně závažnější vnímám problém s neochotou se v obecné rovině "zabývat VATSIM pravidly". To lze číst jako nerespekt k systému, který vám (a dalším 250.000 lidí) dlohoudobě a zdarma umožňuje naši zábavu vůbec provozovat. Pokud jsem dobrovolným členem nějaké organizované skupiny, což VATSIM je, pak je slušné její pravidla znát, respektovat a mít k nim obecnou úctu - a tato pravidla také předávat dále. Opak je, nejméně pro mne, znakem určité nekulturnosti, respektive znakem trochu jiné kultury, než na které je VATSIM postaven.

Tolik ideologie, ale věc má i praktické stránky:
Významné procento nedorozumění s nováčky (ATC i PILOTI) nepramení ani tak z neznalosti pilotáže, ale z nepochopení přenosu něketrých věcí z reality do VATSIMu. VATSIM pilotní školička (ATO) bude připravovat VATSIM piloty, ne reálné piloty. Pokud někdo z potenciálních zakladatelů ATO chce provozovat zde reálnou leteckou školu, at si raději založí reálnou leteckou školu. Součástí VATSIM ATO podle mne musí být i předávání určitého stupně znalosti pravidel a postupů specifických pro VATSIM, protože s těmito postupy se budou žáci denně střetávat.