Stránka 1 z 2
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:07 zář 2009, 15:56
od PavelS
První informace o připravovaných změnách:
po delší době beze změn se připravuje drobná změna odletů z LKPR. Budou upraveny SID z drah 24,13.31, aby nedocházelo ke kolizi provozů. K tomu bude potřeba stáhnout nové mapy a opravit SIDy v AIRAC, resp. stahnout nový AIRAC (LKPR). Změny nastanou v řádném termínu voleb, tj. 24. 9. 09.
Mapy budou včas připraveny v balíčcích ke stažení.
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:07 zář 2009, 19:48
od Peter Bartoš
[quote="PavelS"]...po delší době beze změn se připravuje drobná změna odletů z LKPR. Budou upraveny STAR z některých drah...[/quote]
Chybicka se vloudila? Alebo mi zase nieco uslo?

Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:24 zář 2009, 14:01
od PavelS
Jsou zaktualisovány
mapy pro LKPR. Aktualizace je platná od teď.
Jde jen a pouze o změny SIDů pro 3 dráhy (13 24 31).
Prosím, aby byly dle tohoto AIRACu vyplňovány i FPLs.
Změna \"renumbering stojánek\" není pro VATSIM aplikována.
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:25 zář 2009, 19:59
od Pavel
Šéfe dotaz - kudy teda plánovat nonrnav do LKTB a spol?
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:26 zář 2009, 14:54
od Filip
[quote="Pavel"]Šéfe dotaz - kudy teda plánovat nonrnav do LKTB a spol?[/quote]
Tahle změna se týká pouze RNAV odletů, takže asi jako předtím, né?

Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:26 zář 2009, 14:58
od PavelS
[quote="Pavel"]Šéfe dotaz - kudy teda plánovat nonrnav do LKTB a spol?[/quote]
Nic jsem k tomu nenašel, takže asi podle schematu, aby se nevytvářely kolize příleti-odleti :
a) DEP RWY24 - ARR RWY24/31 = via DCT VOZ W32 BOĎAL
b) DEP RWY06 - ARR RWY06/13 = via DCT VLM
c) jiné = jiné
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:26 zář 2009, 19:11
od amalka
non rnav dct bodal? Nemyslel si VLM?
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:03 říj 2009, 11:10
od PavelS
Jako poslední podzimní akce z repertoáru různých uzavírek a omezení jsme pro váš připravili
uzavření dráhy 13/31 v Praze i s přilehlými TWYs. Trvá to od dnes do Pátku 9.10.2009 0900Z hodin
Celá zpráva je ve formě NOTAmu
zde.
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:05 lis 2009, 17:55
od Filip
Tak nám dnes vyšla nová Enroute mapa. Už není bohužel tak krásně zelená..
http://lis.rlp.cz/ais_data/aip/data/091 ... e6-1-1.pdf
Mapa pochopitelně napletí ještě ani v reálu ani na VATSIMU !!!!!
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:06 lis 2009, 07:58
od Ico
Po prve sa pre mna zda viacej prehladnejsia (ako nasa SK

), po druhe je fajnovejsie odklonenie trasy od BODAL na RAK a tym asi uvolnenie Prahe, moj nazor. Otazne je, ci a kedy sa to uplatni na VATSIM-e.
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:06 lis 2009, 09:03
od amalka
A máme po srandě, W32 nevede přes OKL, obecně OKL vypadá podezřele, lower ani jedna trať s ním nepočítá, v upper jedna jediná.
A jak jako NON RNAV zaletím úsek ELPON - RAK to mi tedy není moc jasné.
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:06 lis 2009, 11:11
od Ico
Hmmmm, zaujimavy postreh, ale prve hned ked som na to kukol je naladit radialy NAV1, NAV2 - VOZ, VLM (fix mas) a sledovat smer RAK, nic ine mi nevychadza...
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:06 lis 2009, 11:29
od PavelS
No nevím, co řešíte, trať je vedená přes nový bod ELPON. Ten je definovaný radiálem a DME od VOZ. mezi ním a RAK se letí QDM resp. QDR RAK. To je mírně neobvyklé, ale podobné úseky existují i jinde (něco via TBV).
Nastudovat NON-RNAV a pak si stěžovat.
Jinak bych v odklonění tratě od OKL viděl spíše výhodu. Současně myslím, že budou nějak ještě inovované odlety/přílety non-rnav z LKPR na W32 (nejde už via OKL). Protože je eště 1,5 měsíce do platnosti, lze očekávat zpřesnění.
Tato změna a všechny, co s tím budou souviset sse uplatní dle reálu (19 DEZ 09).
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:06 lis 2009, 11:30
od amalka
Nejde o to trefit ELPON, ale udržet se 37nm na trati s chybou 5nm, když jediným vodítkem je NDBčko? Proč to OKL úplně zmizlo?
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:06 lis 2009, 11:32
od PavelS
S chybou plusimus 5nm, což dám na QDR/M na 35nm i poslepu.
Jak píšu : odklonit z TMA (nechápu, proč se neudělalo už dávno).
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:06 lis 2009, 11:32
od amalka
[quote="PavelS"]je mírně neobvyklé, ale podobné úseky existují i jinde (něco via TBV).[/quote]
V LKAA rozhodně ne. něco via TBV neni NON-RNAV trať.
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:06 lis 2009, 11:34
od PavelS
Rozhodně ano. Je to SID RWY22 OVA, mapa AD2-31-1. nejdříve hledej, pak kritizuj.
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:06 lis 2009, 11:35
od amalka
[quote="PavelS"]S chybou plusimus 5nm, což dám na QDR/M na 35nm i poslepu.
Jak píšu : odklonit z TMA (nechápu, proč se neudělalo už dávno).[/quote]
No ale jak vidíš ono to není odkloněno z TMA, naopak, je to pěkně na kolizním kurzu s příletovkama i odletama. To už mohli rovnou udělat W32 po trati VOZ - RAK.
No a let s pěkným větrem na jedno NDB pěkně v noci s noční chybou, mno... To já nedám ani ve FSce.

Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:06 lis 2009, 11:35
od amalka
[quote="PavelS"]Rozhodně ano. Je to SID RWY22 OVA, mapa AD2-31-1. nejdříve hledej, pak kritizuj.[/quote]
SID neni NON-RNAV trať. Navíc letadlo tento sid letící je RNAV ABLE protože trať po TBV je RNAV only.
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:06 lis 2009, 11:36
od Ico
AMA> a hadam sa da na RAk presne nie?

Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:06 lis 2009, 12:02
od PavelS
[quote="amalka"][quote="PavelS"]Rozhodně ano. Je to SID RWY22 OVA, mapa AD2-31-1. nejdříve hledej, pak kritizuj.[/quote]
SID neni NON-RNAV trať. Navíc letadlo tento sid letící je RNAV ABLE protože trať po TBV je RNAV only.[/quote]
Ne.
Uvedený SID je obojetný, tj, není označen výhradně jako R-NAV, čili je užitelný pro oboje.
Letadlo letící tento SID není (nemusí) být RNAV able.
Proč ?
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:06 lis 2009, 12:25
od amalka
PavelS píše:
SID neni NON-RNAV trať. Navíc letadlo tento sid letící je RNAV ABLE protože trať po TBV je RNAV only.
Ne.
Uvedený SID je obojetný, tj, není označen výhradně jako R-NAV, čili je užitelný pro oboje.
Letadlo letící tento SID není (nemusí) být RNAV able.
Proč ?
No z logiky věci vyplývá, že když trať kterou zamýšlím letět od TBV je RNAV ONLY (to je), tak musím být RNAV ABLE, a tedy jsem schopen ten SID zaletět tak jako tak. Těžko poletím tenhle SID jako NON-RNAV, když nejsem schopen po TBV nikam pokračovat ne?
Jako chápu kam míříš, je tam prostě 43nm čistě podle NDB, ale jako příklad to není imho dobrý, protože na tenhle SID se NON RNAV letadlo nemůže dostat ne?
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:06 lis 2009, 14:21
od Pavel
No, proč bys nemoh nikam pokračovat? Do FL95 snad můžeš naplánovat VOR to VOR, takže proč po TBV ne třeba přímo VOZ (VLM,...)?
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:06 lis 2009, 14:51
od PavelS
No třeba. Dále je možné pokračovat VFR, například.
Hlavním důvodem ale je, že na tento bod HLV navazuje nejméně jeden civilní (NON-RNAv) STAR do LKPD, možná i další v MIL AIPu (LKCV, apod). V podstatě kvuli tomu, aby mohly přeskakovat RNAV necertifikované vojenské letadla mezi OVA a PARdubicemi, je to takto ponecháno.
Jiná věc je pak způsob uvažování - pokud je v AIPu SID, který je určen pro oboje R-NAV i NON-RNAV, tak je chybné prohlásit , že na něm NON-RNAV nemůže být, protože AIP výslovně předpokládá, že může. Je potřeba se zamyslet a začít hledat , proč tomu tak je. To je obecný návod, jak se naučit co nejvice.
Aktualizace map a změny ve FIR Praha na VATSIMu, 24 SEP 09.
PříspěvekNapsal:06 lis 2009, 15:18
od PavelS
[quote="amalka"]No ale jak vidíš ono to není odkloněno z TMA, naopak, je to pěkně na kolizním kurzu s příletovkama i odletama. To už mohli rovnou udělat W32 po trati VOZ - RAK.[/quote]
Zeptala jsem se u konkurence a odpověď je "plánovaná rekonstrukce TMA Praha".
Jinak s tím kolisemi:
ono, hlavní je separce od obouch příletů LOMKI-ETHATU a NECO-RAZIM. Tam to podle mne pomůže, protože je to do 95, a příleti jsou čím jižněji, tím výše. Při letu po W32 via OKL se to oboje sešlo kolem FL90-70 a to blbé. Nicméně zdá se, že tuto je iba začátek nějaké další změny (bacha i tato mapa se může do 19DEZ09 třeba šestkrat změnit!!!) a uvidime, co vyleze.
Trať RAK VOZ je možná unable z důvodu blízkosti hranic TMA a požadované přesnosti (malá).