VACC-CZ novinky, změny a oznámení.
#51919
Ahoj,

konečně nadešel okamžik zveřejnění a implementování dlouho očekávaných změn ke kterým došlo a dojde v real FIR Praha. Jelikož takovéto změny jsou vždy složité a náročné na čas organizátorů i uživatelů, zpracovali jsme najednou několik real změn dohromady. Výsledkem je tento jediný update a oficiální označení 04 JUN 09, což je datum poslední zpracované změny z reálu. Uvedené změny tedy budou na VATSIMu reflektovat stav, který v reálu nastane až 04 JUN 09.

Změny vejdou na VATSIMu v platnost 30. dubna, tedy zítra, aby se nekomplikoval dnešní CITE. Ten bude neoficiální rozlučkou se starými SIDy a STARy LKPR/LKVO a spoustou traťových bodů, které nám všem přirostly k srdci :)

S platností od 0100Z, 30. dubna 2009 dochází na VATSIMu ve FIR Praha k uvedeným změnám:

LKAA
Zde dochází k nejvýraznějším změnám, ve zkratce:
a) zrušení tratí L867, P45, T/UT 43, T/UT 46, T/UT 48, L/UL 733, T40, Z/UZ 30 Z/UZ 38
b) nové tratě UM749, T/UT 135, T136, UT221, T/UT255, UZ33, UZ92
c) změny a aktualizace téměř všech tratí
d) zrušení bodů ASTUT, BESNO, EKTIL, LIBSI, LUMES, MONOV, DOTAK, EKPAL, RUTAN
e) nové body ABRAX, ADIPA, GOSEK, LOKVU, LUKIN, LUMOT, LUPEV, NAVTI, OSNEK, PIVES, RIPEK, RISUK, TESNU, UPEGU, ARTUP a ASTEL
f) změny prostorů TRA
g) zrušení letiště LKHO, Holešov
h) ukončení civilního provozu na letišti LKPO, Přerov

Byly aktualizovány tyto soubory:

Low Enroute Chart. Date 04 JUN 09

High Enroute Chart. Date 04 JUN 09

List of intersections in LKAA. Date 04 JUN 09

DCT Limits in LKAA FIR. Date 04 JUN 09

RAD LKAA. Where to fly via airways in Prague FIR. Date 04 JUN 09

Chart od prohibited, restricted, temporary reserved, temporary segregated and danger areas in LKAA airspace. Date 04 JUN 09

Chart of Aerodromes in FIR Praha. Date 04 JUN 09

---------------------------------------------------------------------------------

LKPR
a) zásadní změny RNAV SIDs a RNAV STARs
b) maximální rychlost při odletu z LKPR/LKVO/LKKB pod FL100 je 250 KIAS pro proudová letadla a 180 KIAS ! pro vrtulová
c) změna rychlosti na SLP2 z 210 na 220 KIAS
d) aktualizace letištní mapy

V následujících souborech jsou pouze aktualizované / změněné mapy od poslední aktualizace na VATSIMu.

LKPR Base Charts change. From 10 Apr 08 to 04 Jun 09.

LKPR Other Charts change. From 10 Apr 08 to 04 Jun 09

V Base packu jsou mapy potřebné pro provedení standardního IFR letu, v Others Charts packu jsou ostatní mapy, jako nepřesná přiblížení, non RNAV SID/STAR, odlehlé stojánky, VFR mapy.

---------------------------------------------------------------------------------

LKVO
a) zásadní změny RNAV STARs
b) maximální rychlost při odletu z LKPR/LKVO/LKKB pod FL100 je 250 KIAS pro proudová letadla a 180 KIAS ! pro vrtulová
c) změna rychlosti na SLP2 z 210 na 220 KIAS
d) aktualizace letištní mapy

LKVO Base Charts change. From 10 Apr 08 to 04 Jun 09.

---------------------------------------------------------------------------------

LKKU
a) změny SIDs a STARs

LKKU Base Charts change. From 10 Apr 08 to 04 Jun 09.

---------------------------------------------------------------------------------

V souvislosti s těmito změnami došlo i k aktualizaci sector files pro ASRC/VFR a EuroScope. Oba sectorfiles jsou připraveny pro vojenské cvičení Flying Rhino 2009.

ASRC/VRC Sector file of LKAA(LZBB) Airspace. Date 04 Jun 09.

Euroscope LKAA configuration pack v200. Date 04 Jun 09.

---------------------------------------------------------------------------------

Tímto bych rád poděkoval hlavně Davidu Přibylovi za velký kus odvedené práce na SectorFiles.

Všechny tyto i jiné užitečné soubory naleznete v Download Centru VACC-CZ: http://www.vacc-cz.org/download/

David
#51964
No já mám scenérku přesně sedící s mapou (až na ten nejsevernější apron za deltou. Bohužel jsem se dozvěděl, že má scenérka a má mapa (která je stažené z vacc-cz) nejsou oficiálně přijaté, takže pojíždím blbě. :D
#52625
Dnes byl ještě proveden drobný update v downloadcentru v souvislosti s výše uvedenými změnami :

a) do sekce Letiště LKMH byl přidán soubor s instrukcemi pro plánování IFR letu do a z LKMH. LKMH je jen VFR letiště a proto se musí za letu změnit VFR - IFR - i obratno. K použití pro hard-core simulanty.

b) do sekce FlightPlanning byl přidán soubor s instrukcemi pro vyplnění FPL pro VFR v reálném letectví. Určeno pro informaci, jak to funguje. Na VATSIM stále platí, že FPL (nějak vyplněný) se posílá při každém letu, tedy i každém VFR (bez výzvy ATC). Soubor je určen pro reallife VFR a pro ultra-hard-core simulanty.

c) Do sekce Navigation Aids byly přidáni dva souboři, jeden je seznam všech radionavigačních zařízení užívaných v LKAA pro civilní navigaci, druhý to samé pro militatní navigaci. Oba soubory jsou aktuální a obsahují označení majáků, jejich polohu (souř.), dosah (tzv. chráněný dosah, reálný je větší) a další údaje, hlavně informaci, pro co je ten který majak určen.
#52629
[quote="PavelS"]
c) Do sekce Navigation Aids byly přidáni dva souboři, jeden je seznam všech radionavigačních zařízení užívaných v LKAA pro civilní navigaci, druhý to samé pro militatní navigaci. Oba soubory jsou aktuální a obsahují označení majáků, jejich polohu (souř.), dosah (tzv. chráněný dosah, reálný je větší) a další údaje, hlavně informaci, pro co je ten který majak určen.[/quote]

Zajímavé, že zrovna OKL jako jediné nemá uveden chráněný dosah?
#52632
[quote="amalka"]Co Vodochody konečně na home/pilots?

http://www.vacc-cz.org/index.php?sect=fir[/quote]

Tato změna není věcí updatu, ale je nutno to přeprogramovat na webu jako takovém - vyžaduje programátora.

Proto můžeš kontaktovat TH, ovšem upozorňuji, že podobných změn mám na skladě asi 15, důležitějších než tato, a budu požadovat, aby byly provedeny přednostně.
#53018
Koncem týdne se i v reálu aplikuje poslední ze serie změn v FIRu, která byla promítnuta do VATSIMovského updatu před několika měsíci. Proto, pokud si stahnete nový AIRAC, tak bude tento plně sedět s mapami.

Zároveň zkontrolujte, zda máte vytištěny mapy Upper a Lower FIRu s datumem 04 JUN 09 , na kterých jsou zakresleny i nově zavedené body k tomuto datu.

V download centru, resp. v sekci PILOTS na www.vacc-cz.org by mělo být v balíčcích vše správně, tj. se všemi změnami , i stěmi ke čtvrtku.
#53652
Znovu bych připoměl tuto změnu a upozornil piloty na nejčastější problémy :

i.
Nemáte odletovou trať BALTU, ale přes DONAD (př.: DONAD1A místo BALTU1A).
Náprava : nutno updatovat aspoň DONADové SIDy nebo požádat o vektorování

ii.
Nemáte příletovou trať přes ASTEL, stále používáte přílety via OKX.
Náprava: nutno updatovat STARy via ASTEL nebo požádat o vektorování. Pozor, bod ASTEL je nový a musíte mít odpovídající traťovou mapu(04 JUN 09), tj. pokračujetet eště kousek za OKX a pak až je ASTEL.

iii. Nejasnosti v plánování do EDDM, LOWW, LZIB, LHBP ...
Náprava: nastudovat aktuální RAD, porovnat s daty v plánovačích, zcheckovat s reálným provozem.

iiii. Přílety z EDBB do LOWW nelze směřovat přes ASTUT.
Náprava: najít správné směřování.

Současně do downloadcentra přibyly dva updaty souborů :

a) Standardní Operační Postupy pro letiště Ostrava-Mošnov, v. 1.11.
Byly doplněny informace o LVP na RWY22.

b) LVP Manuál v. 0.59.
Byly doplněny informace o LVP na RWY22 v Ostravě Mošnově.