VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
VACC-CZ novinky, změny a oznámení.
Uživatelský avatar
By George_L
#113463
Vím (a za trest jsem si zakázal lítání), že jsem vám slíbil nějaké korekce chyb.

Tady alespoň v rychlosti další...




PROGRAM
17:15 - Zakončení akce

Po zakončení akce se ještě můžete pohybovat mezi našemi piloty a řídící a navštivovat naše workshopy. V 17:30 se začne prostor akce postupně vyklízet.
Uživatelský avatar
By George_L
#113464
A pár dalších v odstavci PROGRAM...



...budově budou dva simulátory připraveny pouze pro vás - návštěvníky. Zkusíte přistát třeba s Airbusem A320?

V místě konání zde budou přípraveny kromě samotného programu i workshopy.

Vyhlídkové létání v okolí Brna

Na tomto místě se bude zkoumat okolí Brna. Někdo z pilotů bude létat buď s malými vyhlídkovími letadly nebo vrtulníky a společně s vámi prolétá okolí Brna. Pilot bude připraven odpovídat na vaše dotazy. Bude trvat 30 minut a probíhat v časech od: 9:30, 11:30, 13:30, 15:30.




...
profesionalitou a komplexností blíží výcviku reálnému. Není náhodou, že česká divize sítě VATSIM má několik poradců a aktivních členů, kteří se v reálném životě touto profesí živí.
Co dodat závěrem? Chceme vám ukázat, že i ten nejhorší počítač, který doma máte, zvládne obsloužit software pro pilotování letadla a připojení do sítě VATSIM a užít si inteligentní a sotisfikovanou zábavu.

\"A jako nášup?\": Jasně, máme! Na místě bude k dispozici nejeden zkušený odborník, který...




...
V letištním terminálu budou probíhat přednášky na různá témata. Jednotlivé přednášky budou mít 30 minut a mezi nimi 15 minut pauza. Blok přednášek se za celý den zopakuje dvakrát. První blok bude od 9:00 do 12:30, potom bude následovat vyhlídkový let okolo Brna a od 13:30 do 17:00 bude probíhat druhý blok přednášek. Takže se nemusíte bát, že když to dopoledne nestihnete, že o něco příjdete. Každý přednášející bude mít k dispozici projekci na velké plátno a k sezení přibližně 60 míst. V průběhu celé akce se můžete pohybovat mezi řídícími a piloty a koukat na jejich práci zblízka.

9:00 - Zahájení akce + Co je to VATSIM a jak funguje
...




...
12:45 - Vyhlídkový let okolo Brna

Mezi prvím a druhým blokem přednášek máme připravený vyhlídkový let okolo Brna. Zbytek necháme na samotném pilotovi, abyste se měli na co těšit.
...
Uživatelský avatar
By George_L
#113465
TISKOVÁ ZPRÁVA... (tzn. i v PDF letáku)

...
Kapitán není jediný, kdo má ve svých rukách osudy desítek, někdy i stovek cestujících. Kromě druhého pilota, který mu pomáhá při řešení mnoha standardních i nestandardních situací, má “u sebe” i desítky lidí, kteří sledují, kontrolují, radí a zejména řídí jeho let. Říká se jim Řídící letového provozu. Věřím, že není mezi námi člověk, který by dnes o této velmi aktraktivní, zajímavé a dobře placené profesi nevěděl. Každým rokem se o toto zaměstnání ucházejí stovky lidí, přijmuto je pouhých 10-20 lidí a závěrečnou zkouškou projde zpravidla jen velmi málo jedinců. Mnoho z nás si povzdechne. Ta práce by mě bavila, ale to není reálné. Přinášíme Vám možnost si svůj sen částečně splnit, popřípadě Vás necháme nahlédnout do pracovní náplně řídících. Umožníme Vám sledovat jejich práci, stát jim za zády a klást jim jakékoliv dotazy. Přestože Řízení letového provozu se nachází v Praze v Jenči, tuto možnost Vám nabídneme dne 8.3.2014 na mezinárodním letišti Brno Tuřany.

Jak je to možné? Čeští virtuální řídící na síti VATSIM pořádají unikátní projekt pro širokou veřejnost, kde v rámci praktických ukázek a přednášek seznámí všechny příchozí se světem simulovaného virtuálního létání. Co vlastně je virtuální létání, řízení letového provozu a jak se liší od reálného létání?

Samozřejmě v zodpovědnosti a následkem provedené chyby. Ve virtuálním světě nehrozí žádné ztráty na životech, ale protože reální řídící letového provozu sedí před obrazovkou, myší a klávesnicí, stejně jako virtuální řídící, jsou postupy obou skupin naprosto totožné. Virtuální řídící se drží hesla “As real as it gets”. Tedy “Tak reálně, jak jen to jde”.

Koho však virtuální řídící řídí? Odpověď je na snadě - virtuální letadla. Ať již Cessny, Pipery, Zlíny nebo Boeingy, Airbusy, ale i Grippeny, či Alcy. Zde se může zdát, že se jedná o počítačovou hru. Ale tuto domněnku je třeba ihned ze začátku vyvrátit. Jedná se o velmi podrobně zpracovanou simulaci jak na straně pilotů (tedy letadel a jejich vlastností), tak na straně řídících (tedy používaném softwaru pro řízení letového provozu).
...
Uživatelský avatar
By George_L
#113466
O ŘÍDÍCÍCH LETOVÉHO PROVOZU


O řídících letového provozu

Řízení letového provozu je služba poskytovaná především všem dopravním letadlům, které v České republice vzlétávají, přistávají, nebo přes naše území pouze přelétávají. Státní podnik Řízení letového provozu České republiky především bezpečnost, plynulost, efektivitu a ziskovost civilních letů. Řídící letového provozu sídlí na všech větších letištích v ČR - konkrétně v Praze, Karlových Varech, Brně, Ostravě, Pardubicích, Kunovicích, Vodochodech a vojenští řídící dále na základnách v Náměšti nad Oslavou, v Čáslavi a v Přerově. Kromě těchto letištních středisek najdeme řídící letového provozu ještě v moderním Národním integrovaném středisku řízení letového provozu IATCC Praha, odkud jsou poskytovány služny především přelétávajícím letadlům. Řídící letového provozu mají k dispozici moderní radarové a rádiové vybavení, díky kterému mohou být ve spojení s posádkou letadla, které je kdekoliv nad naším územím za jakékoliv situace.

Ačkoliv může znít výše popsaný proces řízení letového provozu velmi složitě, není tomu tak a na síti VATSIM se nám jej daří simulovat téměř úplně přesně. Zachováváme všechny reálné předpisy a postupy a aplikujeme je na piloty létající na síti VATSIM tak, aby i jejich lety byly co nejbezpečnější a nejplynulejší. K řízení letů na síti VATSIM používáme program Euroscope, který věrně simuluje systém Eurocat používaný skutečnými řídícími.
Uživatelský avatar
By mipeba
#113468
[quote="Araneus"][quote="mipeba"]Sakryš, neděle dopo už budu mimo a budu řešit resty ze soboty. To néééé :mad:[/quote]

Co můžeš udělat v sobotu, odlož na pondělí...a máš volnou neděli. Práce neuteče.[/quote]
Přeorganizováno, neděle uvolněna. Rád se přidám..
Uživatelský avatar
By Filipos
#113472
V tiskové zprávě je ještě jedna chybička, Gripen se píše pouze s jedním pé.

Pokud jde o moji účast, ačkoliv mě k ní doslova zpracoval PB, jsem bohužel asi bez možnosti dodat jakýkoliv hardware. Usuzuji tedy, že psát se do dokumentu je zcela zbytečné, když bych nejspíš jen pobíhal okolo a kafral do lítání ostatním.
Uživatelský avatar
By Schindler
#113473
[quote="Filipos"]Pokud jde o moji účast, ačkoliv mě k ní doslova zpracoval PB, jsem bohužel asi bez možnosti dodat jakýkoliv hardware. Usuzuji tedy, že psát se do dokumentu je zcela zbytečné, když bych nejspíš jen pobíhal okolo a kafral do lítání ostatním.[/quote]

No, klidně se tam zapiš. Ty, takový odborník, se nám budeš určitě hodin. Pokud budeme vědět, od kdy do kdy tam budeš, tak tě můžeme třeba částečně angažovat k simulátorům pro veřejnost - takže by si tam se zájemci zkusil nějaký okruh s nějakým papírákem nebo přistání s Béčkem, to bychom upřesnili nebo nechali na tvé fantazii ... Plus mu o tom něco v rychlosti řekl, aby to nevypadalo jako létání v nějakém GTA.

Kdybychom se domluvili, tak bych teoreticky mohl zvládnout nainstalovat FS9 na můj druhý notebook. Na jednom R4Y už sloužil poměrně slušně na max. detaily, tuším s ActiveSky 6.5, REX, PMDG 737 NG atd.
By Araneus
#113479
Béďo, jsem domluvená s PB, že též na můj starý NTB nainstalujete v pátek před akcí FS2004. Je to děsná plečka, ale prý to půjde. Může být též k dispozici komukoli, tak s tím počítej. Jenom nemám druhý jojstick, ale snad někdo bude mít dva.
Uživatelský avatar
By Schindler
#113495
[h]Pomoc při akci[/h]

Jak již víme, tak na akci budou probíhat přednášky a workshopy a u těch jsou už pevně daní lidé. Dále zde budou řídící, kteří se budou řídit rozpisem ATC a na druhé straně budou piloti bez rozpisu.

My však potřebujeme pomoci s dalšími věcmi. Jeden člověk bude vítat veřejnost u vchodu a při odchodu jim bude dávat vyplnit zpětnou vazbu. Další dva lidé budou sedět u simulátorů pro veřejnost, kde se lidi pokusí přistát a za povedené přistání si vylosují odměnu. A další jeden nebo dva lidé budou chodit v davu mezi návštěvníky a budou je směrovat k workshopům, jednotlivým pilotům či řídícím, aby tam někde nepostávali v koutku. Budete se tam střídat asi po hodině, 45 minutách nebo jak to rozplánuji.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... _web#gid=0

Teď od vás potřebujeme dovyplnit tři kolonky, co jste ochotni dělat. Samozřejmě vím, že ne všichni mají rádi takovéto pobíhání mezi lidmi a komunikování s nimi, ale musíme to nějak vydržet - nemůžu tam třeba dát někoho z oblastních řídících nebo skoro ani z APP řídících, protože nás zas tolik nebude ... Pokud tam bude hodněkrát ne, tak bohužel budeme muset volit dle vhodnosti, aby tam nebyl 1 člověk celou dobu. Je nás přes 30, takže se tam hravě vystřídáme. Spíš abyste si rozhodli co by vás z toho bavilo nejvíc.

Díky za upřesnění všech účastí a prosím o brzké vyplnění i těchto kolonek. Nejlépe ihned po přečtení.
By Araneus
#113509
Já vím. Já už jsem byla na konci děsně unavená. A předem jsem vůbec nevěděla, jak to bude probíhat (nevěděla jsem, kde to pojede, takže jsem ani nevěděla, jak ten rozhovor bude vypadat). Prostě mi jenom do telefonu řekli kam a v kolik mám dorazit. Neměla tím pádem nic připraveného. Bylo to všechno improvizace. Kdybych to bývala věděla, tak jsem to napsala na velký papír a ukázala na kameru.
Uživatelský avatar
By George_L
#113521
Já už mám asi nějakou deformaci z těch korektur, ale docela mě zaujal titulek \"PR manažérka\".

Škoda popletené adresy, rozumím, že okolnosti udělaly své.
Uživatelský avatar
By Schindler
#113531
[quote="George_L"]V pátek jsem si vytisknul LKTB mapy. Jak to je se scenérií, bude ještě nějaký update nebo je aktuální stav platný i pro akci?[/quote]

Pavel udělal zbrusu nové baráčky pro Brno, takže to vyvěsí jistě brzy- do R4Y.
Uživatelský avatar
By Pavel
#113532
Scenérka bude - ale update jen pro FSX, pro FS9 nejsem schopen zajistit (leda by se nějaký dobrovolník hecnul).

Pro FSX bude:
budova nové odbavovací haly
zbrusu nový afcad včetně pozemního značení plně respektujícího stávající situaci dle AIP (všechny aprony)
nová stojánka pro general aviation \"za\" odbavovací plochou západ
odebrání původních stromů které měly problém s průhledností a nahrazení novými FSX stock stromy
konverze všech 3D objektů na FSX native tak, aby nebyly problémy s texturami + s výkonem/stabilitou
doplnění dalších 3D objektů pro lepší vizuální efekt (plot, vozejky s bagáží,...)
3D parkoviště před odbavovací halou

Vyjde to jako \"nová\" scenérka pro FSX zde na webu - od autora původní se mi povedlo získat svolení k překopání dle vlastního uvážení. 100% to bude FS9 nekompatibilní, bohužel. Maximálně AFCAD by možná šel překonvertovat do FS9, nevím.

PB
Uživatelský avatar
By Schindler
#113540
[quote="George_L"]Aha, já stále funguju na FS9, takže to budu brát jako konečný stav. Pak mě nesmíte prostě poslat mimo FS9 scenery. ;) (Budu to mít v REMARKS)[/quote]

V Euroscope to nebude, takže nepošleme ... :)
Uživatelský avatar
By Pavel
#113543
Poloha apronů ani taxiway se záměrně nemění. Mění se jen značení stání, ale tvar i velikost apronů zůstala zachována. Proto netřeba řešit Euroscope.

PB
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10