VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
VACC-CZ novinky, změny a oznámení.
#69783
Rozhodně souhlasím, že pokud používám síť, která má i svá specifická pravidla na rozdíl od reality, je nutné je znát, respektovat, a i jak se zde píše, šířit dále. CSAV při vstupním testu pilota některé ze základních pravidel testuje jak teoretickým testem, tak i ústně. Takže zde ta snaha o udržení té kultury je.

Co se týká CSAV a ATO - nechci tu vyhlašovat stanoviska za celé CSAV, ale nebudu jediný, kdo si myslí, že máme kvalitní systém testovacího centra, který nám dal i pořádnou práci vybudovat. Systém je ve stádiu bezproblémové funkčnosti a byla by škoda to nějak \"závažněji měnit / rušit / nebo kdo ví co\". Dále bych dodal, že celá tahle věc s ratingem pilotů je ve stádiu příprav a času je na to snad dost.
#69787
Jo, jenže jedna věc je naučit se pár vatsim odlišností (VFR musí mít FPL, suplování ATC, unicomování,...) a jedna věc je biflování se věcí jako vatsim structure. Já nehodlám nerespektovat vatsim, jestli to bude požadováno, tak se to naučím a klidně to budu i učit další, jen mi to příjde jako blbost pro nováčky (pro které je P1 určeno), kteří řeší zásadní problémy jak se připojit a zaletět si jednoduchý IFR s defaultním letadlem... už toto jsou pro ně takové objemy studia, že hustit do někoho rozdělení vatsimu v americe je jednoznačně blbost). To ať vatsim zkousne.

To je jako malé dítě, mimčo ve 2 letech také nebude zdravit rodiče a děkovat jim za večeři, protože má co dělat, aby se samo udrželo na nohách. Až ho chodit v jeho ATO naučí (ve školce), bude mít dost \"kapacity\" aby se naučilo zdravit a děkovat. Nikdo se na něho nebude koukat \"že nerespektuje své rodiče\", ale všichni si řeknou \"prima, prcek už umí chodit\". Kdyby neumel zdravit v 15 tak by to ostuda byla, ale ve 2 ne. Vatsim je to samé, akorát že neučíme chodit a zdravit, ale lítat a znát vatsim práva.4

PB
#69789
[quote="OndraS"]
Co se týká CSAV a ATO - nechci tu vyhlašovat stanoviska za celé CSAV, ale nebudu jediný, kdo si myslí, že máme kvalitní systém testovacího centra, který nám dal i pořádnou práci vybudovat. Systém je ve stádiu bezproblémové funkčnosti a byla by škoda to nějak "závažněji měnit / rušit / nebo kdo ví co". Dále bych dodal, že celá tahle věc s ratingem pilotů je ve stádiu příprav a času je na to snad dost.[/quote]
Ondra az ani nechtel, tak asi sdelil stanovisko CSAV :)
#69790
[quote="OndraS"]Rozhodně souhlasím, že pokud používám síť, která má i svá specifická pravidla na rozdíl od reality, je nutné je znát, respektovat, a i jak se zde píše, šířit dále. CSAV při vstupním testu pilota některé ze základních pravidel testuje jak teoretickým testem, tak i ústně. Takže zde ta snaha o udržení té kultury je.

Co se týká CSAV a ATO - nechci tu vyhlašovat stanoviska za celé CSAV, ale nebudu jediný, kdo si myslí, že máme kvalitní systém testovacího centra, který nám dal i pořádnou práci vybudovat. Systém je ve stádiu bezproblémové funkčnosti a byla by škoda to nějak "závažněji měnit / rušit / nebo kdo ví co". Dále bych dodal, že celá tahle věc s ratingem pilotů je ve stádiu příprav a času je na to snad dost.[/quote]

Vznikem ATO via VACC-CZ by se musel zrušit kompletně celý kariérní postup ČSAV? Vždyť přece my, jako VA, poskytneme pouze soubor našich studijních materiálů, aby mohli být někde prezentovány na webu, který potom schválí staff VATSIMu jako adekvátní a podle toho nám udělí "licenci" pro P1,P2... Bo ne?
BTW: Ondro, už jste koukli na tu CPT teorii? Pokud ne, tak v pohodě stejně, jenom se ptam :)
#69802
a) VACC CZ a ATO:
Vznik \"ATO via VACC CZ\" se ZDE VÚBEC NEUVAŽUJE.
VACC CZ je \"sdružení\" řídících (see VATSIM LAW :) ).
VACC CZ by sice mohlo udělat svoje ATO, případně v kooperaci s někým (AP, CSAv, jiné,), ale myslím, že VACC CZ nemá a nebude mít ambice v tomto směru.

b) Zrušení kariérního postupu:
Podle mne ne. VA jsou samostaný subjekt a jejich kariérní postup je jejich kariérní postup. Nějaké VATSIM-ATO do toho nemá co mluvit.

c) Schválení Studijních materiálů CSAv pro účely vzniku licencovaného CSAv-ATO:
Ano, tak nějak si to představuju, že to bude zväčšia fungovat - existující VA prostě \"zlicencují\" svoje postupy v podobě ATO. Do kariérního postupu jejich pilotů se pak může dostat poždavek, že pro jejich pilotní hodnost třeba XY je potřeba rating VATSIMU třeba P12; nicméně, protože budou mít současně oprávnění takový raing udělovat a piloty na něj školit, pilot projde jen jejich výcvikem a bude automaticky povýšen do hodnosti VA XY a současně bude mít záznam v VATSIM rejstříku, že má P12, který bude navíc, z principu věci - centrální evidence, přenosný i k jiným VA.

d) Je možné, že VACC CZ (i jiní VACCi) zavedou pravidlo, aby uhazeč o výcvik ATC měl nějaký přijatelný VATSIM Pilot Rating (typ. bych to viděl pro začátek tak P38).
#69805
[quote="PavelS"]c) Schválení Studijních materiálů CSAv pro účely vzniku licencovaného CSAv-ATO:
Ano, tak nějak si to představuju, že to bude zväčšia fungovat - existující VA prostě "zlicencují" svoje postupy v podobě ATO. Do kariérního postupu jejich pilotů se pak může dostat poždavek, že pro jejich pilotní hodnost třeba XY je potřeba rating VATSIMU třeba P12; nicméně, protože budou mít současně oprávnění takový raing udělovat a piloty na něj školit, pilot projde jen jejich výcvikem a bude automaticky povýšen do hodnosti VA XY a současně bude mít záznam v VATSIM rejstříku, že má P12, který bude navíc, z principu věci - centrální evidence, přenosný i k jiným VA.[/quote]

Trefa. Uznejme, že toto je pro nás cesta nejmenšího odporu.
#69806
Ano. Aby si existujici VA nechali zlicencovat stavajici system vyuky je logicky krok jak ten rating jednoduse zakomponovat do systemu. Smysl toho celeho potom ale umrel v letnich vedrech.
#69809
Btw to prohlaseni Ondry o kvalite systemu v souvislosti s poslednimi akcemi licencovaneho (tedy prosleho systemem CSAv) F/O pilota, jehoz akce a znalosti se tu nedavno probiraly, je dle meho skromneho nazoru ponekud troufale. ;-D
By Roman Szotkovski
#69819
Jestli tím probíraným licencovaným FO pilotem myslí amálka mou bytůstku, tak se musím ohradit. Dneska se mi totiž podařil teoretický testík na SFO. Ačkoli až na 5. pokus, tak i ten se počítá!

V kalendáři akcí ovšem zatím nejsou žádné zkouškové termíny, žádní další piloti zřejmě nemají nalítáno 30 hodin, anebo se jim nechce výš, možná mají problém s angličtinou (tady nechci nikoho zesměšňovat). Zajímalo by mě, kdy bude možno provést praktickou zkoušku - tedy jestli s tím mám počítat až po prázdninách, kdy se zase vrátí osazenstvo z řad pilotů k simulátorům, nebo napsat na jinou sekci fóra - prosím poraďte.

Čest
#69820
Romane, nejlepší bude napsat na kontaktní e-mail instruktorům (profil pilota - karta Výcvik) a někdo z instruktorů se toho ujme. Předpokládám, že dohodnout řídící i přes prázdniny určitě půjde, akorát to třeba nebude úplně hned.
#69859
Problém s ATo neutichá, naopak, přišel NOTAM, aby se tvůrci ATOsů pro phasi Beta hlásili na ústředí.
Oba NOTAMY o ATO jsou na titulní stránce www.vacc-cz.org .

V NOTAMU se výslovně používá výraz \"Veteran VATSIm members\", což nevím, co si pod tím představit ... :)

**************

Na druhou stranu se zkomplikovala zápletka s brilantním vystoupením PB na světovém VATSIM Foru. Původní druhořadí diskutéři sice z diskuse sami od sebe vycouvali a zametli stopy, nicméně, problému, nadhozeného by PB, se ujalo přímo nejyšší velení projektu ATO, které jednak požaduje po PB nějaké upřesnění ( :-0 ), ale hlavně konstatuje poměrně logickou věc, kterou většina z odpůrců \"studia zákonů\" přehlédla - že studium zákonů je povinné na základě licenčních podmínek pro každého VATSIMa již při registraci, na což je v jeho odpovědi decentně upozorněno.

:)
#69866
Obavam se, ze pozadavek na ZNALOST rozdeleni vatsimu na regiony a divize, se v podminkach pripojeni nikde nevyskytuje.

Cela akce ani nezvysi navstevnost vatsimu, ani nezvysi kvalitu pilotu. Je to dalsi priklad kvalitniho vedeni vatsimu, ktere si libuje v bombastickych a do posledniho detailu propracovanych mnohostrankovych elaboratech. Stejne jako pri ATC vycviku nabehne sup po par minutach po pripojeni studenta a pta se po mentorovi a ten samy sup pak hodinu premlouva letadlo blokujici hlavni drahu aby neco udelalo... Nejsem si vubec jisty jestli dnesni smerovani vatsimu stale sleduje puvodni myslenku obsazenou v nazvu nebo jestli se tato jiz neztratila pod nanosy byrokratickeho balastu.