- 15 dub 2010, 19:33
#65410
[quote="tmx"]Hmmm... Měl jsem za to, že když je to tak rapidní změna a spolu s tím nám přišlo free vroute, že se přejde dřív, než za měsíc nebo víc...
Mohu se zeptat, co je za problém, proč se čeká s přechodem? Nejsou sector files? Pokud to je důvod, proč ještě nejsou, když ta změna byla oznámena a zveřejněna někdy v únoru?[/quote]
Tato změna byla sice oznámena v únoru, ale definitivní podoba byla zvěřejněna cca v polovině března, to jen na okraj.
Základní problém je zcela jinde: změnou TMA nejde o změnu/úpravu tratí tak, aby lépe vyhověli postupům, ale o jde změnu postupů v TMA s následkem změny tratí i TMA jako takového. Pro vnímavější podotýkám, že změny, které jsou pro nás podstatné, nebyly a nebudou zvěřejněny vůbec a musí se tedy shánět.
Sou dva přístupy:
a) na nové TMA (sectorfajle není problém) aplikovat stávající postupy
b) na nové TMA aplikovat vymyšlené postupy, typu "aby to vyšlo"
c) na nové postupy aplikovat správné postupy v míře "co to půjde" kopírující reál.
I když se cesta nejmenšího odporu zdá být b), tak není, protože "se to posráží". Ta změna je tak velká, že se musí udělat c), má-li být VATSIM simulací reality. Zcela vážně upzoroňuji, že změna se bude týkat i SOP letišť a většiny postupů, popsaných zde na foru.
I v reálu je oficiálně snížena kapacita TMA o 20% (dnes ne, dneska je sopka) kvůli aby se řídící stihli zaučit.
PavelS
VACC CZ