VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
VACC-CZ novinky, změny a oznámení.
#58085
[quote="PavelS"]

ono, hlavní je separce od obouch příletů LOMKI-ETHATU a NECO-RAZIM. Tam to podle mne pomůže, protože je to do 95, a příleti jsou čím jižněji, tím výše. Při letu po W32 via OKL se to oboje sešlo kolem FL90-70 a to blbé. Nicméně zdá se, že tuto je iba začátek nějaké další změny (bacha i tato mapa se může do 19DEZ09 třeba šestkrat změnit!!!) a uvidime, co vyleze.

Trať RAK VOZ je možná unable z důvodu blízkosti hranic TMA a požadované přesnosti (malá).[/quote]

Nerozumím, co je do 95? Jestli myslíš W32 tak to jo, jenže stejná trať je i L984 a tudíž pro ni výškové omezení na 95 neplatí ne?

Prostě nechápu proč to nevyndali z TMA úplně.
#58088
Ale jak Pavel psal, půjde i úpravu TMA. To se může posunout.

Jinak když sleduju hlavně GA v Evropě, tak mi přijde tahle filozofie logická. Ani bych se nedivil, kdyby jednou zmizely non-RNAV tratě úplně. Dneska má skoro každé letadlo na palubě GPS a ty jsou dnes dost přesné. Takže třeba ten úsek RAK-ELPON lze letět s pomocí NDB i GPS nejednou. Respektive použít GPS a NDBéčko už jen pro kontrolu. Když se na to podíváte, tak i VFR není dnes jen klasicky podle mapy. Letí se na GPS a dodržují se pravidla dohlednosti, ale do mapy se dívá jen \"zběžně\".
#58089
[quote="amalka"]Nerozumím, co je do 95? Jestli myslíš W32 tak to jo, jenže stejná trať je i L984 a tudíž pro ni výškové omezení na 95 neplatí ne?

Prostě nechápu proč to nevyndali z TMA úplně.[/quote]

Neplatí, ale létá se i nad TMA (150-245), což u W32 nelze. Navíc na L984 mohou být podstatná RAD omezení, teď nevím. Toto bych dále neřešil, oni vědí, co se chystá.
#58102
No jo, ale je to fakt. Opravdu se hodně na GPS spoléhá... Samozřejmě myslím delší lety, ne jen ty \"skoky\" u nás. To se snad ani podle mapy nelítá. Ten, kdo lítá častěji, to u nás zná popaměti. :)
Prostě GPS umí dnes hodně. Třeba nejpoužívanější GNS 430...

EDIT: \"zběžně\" = kontrola