Stránka 1 z 1

[12 MAY 2015, 2000Z] CEF TRAINING DAY

PříspěvekNapsal:10 kvě 2015, 22:40
od Gelba
Oddělení taktického výcviku CLV Pardubice

Letový rozkaz 12-05-15

Úkol: Nácvik shromáždění nad přívodními stanicemi letiště

K letovému dni bude připraveno na východní stojánce sedm cvičných strojů L-39 C reg. 0103,0113,0115,0441,0444, 0445, 0448 a jako případná záloha stroje 213. výcvikové letky L-39 ZA.

Vedoucí letové směny:
mjr. Machalínek


TEORIE


Shromáždění skupin za snížené dohlednosti se provádí dvěma způsoby:
1) Shromáždění nad přívodními stanicemi letiště
2) Shromáždění na trati navedením ŘLP

Shromáždění nad přívodními stanicemi letiště

Princip celé této procedury spočívá v bezpečném nastoupání nad základnu oblačnosti a následném připojení k vedoucímu. To lze provést několika způsoby. Ty se liší polohou připojení vedeného do skupiny.

a) Připojení v zatáčce na VPRS (Dálnou) - toto se nejlépe hodí pro dvojici.
  • - Vedoucí stoupá do stanovené výšky, kterou ohlásí a pokračuje v horizontálním letu.
    - Vedený si při hlášení vedoucího spustí stopky pro měření časového intervalu a stoupá do výšky o 200 m nižší, než je ta ve které letí vedoucí. Dosažení této výšky ohlásí vedoucímu a zároveň odečte časový interval mezi vedeným a vedoucím.
    - Vedoucí po tomto ohlášení začíná točit 30° zatáčku do stanoveného směru (na dálnou) a toto hlásí na frekvenci.
    - Vedený po uplynutí poloviny změřeného časového intervalu začne točit zatáčku stejným způsobem jako vedoucí. V zatáčce vyhledává vedoucího a připojuje se do skupiny
Obrázek
b) Připojení ve 180° zatáčce na VPRS - vhodné např. pro shromáždění roje/letky.
  • - Vedoucí stoupá do stanovené výšky, kterou ohlásí. Dodržuje přesný letový režim a pokračuje 30° zatáčkou na VPRS.
    - Vedený po uplynutí bezpečného časového intervalu zahajuje na povel ŘLP vzlet a ve stanoveném režimu pokračuje stejně jako vedoucí, s tím rozdílem že stoupá o 200 m níž než vedoucí.
    - Vedoucí nad VPRS pokračuje na odletový kurz. Po uplynutí stanovené doby bezpečného intervalu začíná točit 30° zatáčku o 180° a vstupuje do vyčkávacího obrazce, jehož rovný úsek letí rovněž po dobu stanoveného bezpečného intervalu.
    - Vedený nad VPRS pokračuje stejným způsobem, pouze s tím rozdílem že 180° zatáčku začíná točit v poloviční době bezpečného intervalu. Ve vyčkávacím obrazci vyhledá vedený vedoucího a připojí se do skupiny.
Obrázek

BRIEFING

Úterní letový den bude věnován poslední disciplíně věnované přístrojovému létání, a to je sraz skupiny nad mraky + krátký traťový let. Toto cvičení by vám také mělo objasnit k čemu v praxi slouží let po systému OSP.

Let se bude skládat z provední skupinové procedury b) Připojení ve 180° zatáčce na VPRS. Při této proceduře provedeme shromáždění celé letky nad letištěm.

K samotné proceduře.
Jako bezpečný interval mezi letouny bude určena jedna minuta. Tedy letouny budou vzlétat v minutových intervalech za sebou. To vyžaduje maximální kázeň při pojíždění na start - a tedy zodpovědné přípravě simulátoru, letounu, tak aby nikdo nikoho zbytečně nezdržoval.
Každý pilot provede standardní vstup do OSP a dále pokračuje až na dálnou, kde nasazuje na odletový kurz, který letí 30 s (polovinu bezpečného intervalu) a začíná točit 30°zatáčku o 180° do leva. Při té příležitosti vyhledává svého potencionálního vedoucího. Zbytek letu již letí zařazen ve skupině a řídí se vedoucím. Rozchod skupiny bude proveden vzhledem k příznivé předpovědi procedurou overhead. Tedy po dotočení na přistávací kurz pokračujeme na práh dráhy, kde provádíme standardně v pořadí break.

Pro připomenutí OSP: http://www.vacc-cz.org/forum/index.php/ ... 227.0.html (1. zatáčka se letí na 300 km/h)

Bude-li čas, palivo a chuť, letový den ukončíme krátkým skupinovým traťovým letem do Kbel přes Čáslav.

Podrobný briefing a zodpovězení dotazů k letěné proceduře proběhne na Teamspeaku.

ÚČAST PROSÍM POTVRĎTE ZDE: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Re:[12 MAY 2015, 2000Z] CEF TRAINING DAY

PříspěvekNapsal:12 kvě 2015, 11:09
od Jindřich
Chjo, on je hokej. Jsem říkal v květnu na to bacha..

Re:[12 MAY 2015, 2000Z] CEF TRAINING DAY

PříspěvekNapsal:12 kvě 2015, 12:13
od Gelba
[quote="Jindřich Machalínek"]
Chjo, on je hokej. Jsem říkal v květnu na to bacha..
[/quote]

Takže? Odklad, nebo letíme?

Re:[12 MAY 2015, 2000Z] CEF TRAINING DAY

PříspěvekNapsal:12 kvě 2015, 16:12
od Michal Z.
Pořád nějaký odkládání, to zas nebudou moct zase jiní kvuli tomu a tomu ...
Kdo chce tak poletí a kdo ne, tak ať si to přepíše v Účasti.

Já ANO, letím.
PAR nebo APP nám mužou říkat stav hokeje ne ? ;) :D
TS3: 19:00 - FSINN & FSX - Setting ->  Pre-flight precision formation !

Re:[12 MAY 2015, 2000Z] CEF TRAINING DAY

PříspěvekNapsal:12 kvě 2015, 16:21
od Araneus
Já hokej nesleduju, takže PAR bude. Případně pokud Jindřich chce koukat na hokej, tak můžu vzít místo PARu APP (i když vojenskou frazeo zatím neumím, takže za kvalitu neručím).

Re:[12 MAY 2015, 2000Z] CEF TRAINING DAY

PříspěvekNapsal:12 kvě 2015, 18:42
od ihrdlicka
Já bohužel dnes negativ.  Momentálně jsem 150 km od Prahy a nevypadá to, že v dohledné době vyrazím domů.

Re:[12 MAY 2015, 2000Z] CEF TRAINING DAY

PříspěvekNapsal:12 kvě 2015, 18:49
od Michal Z.
Oooopravdu 2000Z ? nebyl to překlik ? v 10 tu fakt nikdo strašit nebude :D 20:00 LOC (SELČ) by bylo asi lepčejší ;)

Re:[12 MAY 2015, 2000Z] CEF TRAINING DAY

PříspěvekNapsal:12 kvě 2015, 18:57
od Gelba
Překlik.

PAR potřeba není dnes...teda pokud výslovně nechceš řídit Péťo.