Stránka 1 z 1

Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:18 srp 2015, 01:13
od Jindřich
Přidejte historky, videjka, odkazy, obrázky, cokoliv co bylo předtím, než jsme se stali.. .. stali.
Dávám video z 2008 kdy jsem vozil ty hradní trouby Tučkem a v Ruzyni to trošku nevyšlo.
VideoMateríál amaterského sokolníka, který nahrával na mobilní telefon, se dokázalo sovětským soudruhům po pár ranách sokolem do obličeje zabavit a ani sokol ani sokolník si dneska nepamatují nic. Asi MIB :D
https://www.youtube.com/watch?v=AP75br0rv60

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:18 srp 2015, 01:31
od Jindřich
https://www.youtube.com/watch?v=qLmZ4TPwkwc
Friendly dogfight s Amálkou a Hawkama. Koneckonců, proč s dogfight nezačít u vCEF? S Gripenama by o šlo. A mám i nějakej nástřel podmínek, možná by to vCEF oživilo, minimálně Zíka apod by byli happy. Formace moc neumím, ale zaměřit ano! :) Dejte vědět, jestli je zájem. ;)

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:18 srp 2015, 08:18
od POndrej
Ahoj, proč ne, s dogfightama by nebyl problém. Ale prvně by stálo za to mít plně funkční model Gripena, než cokoli začneme nacvičovat. Do té doby máme plně funkční L39 a L159 a starý ošoupaný MiG-21. Já jsem spíš pro to cvičit tyhle finesy na L-39 a L-159, protože u Gripena reálně hrozí, že začneme-li souboj někde nad jihočeskými rybníky tak vlivem rychlosti a vzrušení ze souboje se můžeme znenadání ocitnout "an der schoene blauen Donau" a my přeci nechceme provokovat rakouskou PVO, ne? :-)))))) Takže ještě jednou, problém by to nebyl ale zkraje, než zvládneme tohle se to bude odehrávat na podzvukových strojích.
A ten nástřel podmínek mě zajímá, sem s ním. :-)

P.S. Gripena, jak jistě víš, používáme ex-payware od Alphasimu a co si budeme povídat, je plnej chyb.
P.S.2 CEFv nespí, pouze čeká na zprávy zvenčí a rozkazy shora :-))))

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:18 srp 2015, 09:05
od Araneus
Hlavně, ať se to oficiálně tváří jako nevinné cvičné poletování. Vzdušné souboje a střílení jsou na VATSIMu zakázány (nebo možná je něco z toho v nějaké light verzi povoleno, ale už si ty pravidla přesně nepamatuju).

[quote="Ondřej Plechatý"]
P.S.2 CEFv nespí, pouze čeká na zprávy zvenčí a rozkazy shora :-))))
[/quote]

Gelba rozhodně nespí a něco chystá, těšte se ;)

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:18 srp 2015, 09:42
od bulik4lg
Aby to byla i sranda pro řídící, chtělo by to taky ale souhrnné řízení, tedy MIL ACC a aktivaci TRAs samozřejmě.  :P

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:18 srp 2015, 10:56
od POndrej
MIL ACC nemáme (tedy zatím). Kefalín, a čo vy si predstavujetě pod takým súslovím "nevinné cvičné poletování"? Ono by to asi vypadalo divně, kdyby tohle poletování prováděla ČSAV, ale vzhledem k tomu že CEFv je to co je, tak by to nemělo vzbouzet nějaké špatné nálady ne? Pokud by se každý let CEFv měl tvářit jako nevinné poletování, pak bysme se mohli přejmenovat na "VFR klub - Zlínem po Evropě", ne? :-)) A pokud budeme provádět nahlášenou činnost v nahlášených TRA a TSA, tak vlastně může být činovníkům VATSIMU jedno jestli se tam pořádá piknik a nebo nácvik vzdušné podpory pozemních jednotek, nebo ne?

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:18 srp 2015, 11:22
od Schindler
[quote="Matej Quarda"]
Aby to byla i sranda pro řídící, chtělo by to taky ale souhrnné řízení, tedy MIL ACC a aktivaci TRAs samozřejmě.  :P
[/quote]

Teď nevím, ptám se ... Pavle, neříkal si, že se tohle už zrušilo a že je s tebou nějaký voják z MIL ACC ve výcviku nebo mám bujnou fantazii?

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:18 srp 2015, 13:39
od Pavel
MIL ACC neni  :P V TRA navádí na střelby CRC (bunkr Stará Boleslav), který nemáme a imho je s vatsimem neslučitelný.

CEFv by se měli spíš cvičit v provedení letu tak, aby nenarušovali civilní prostory bez povolení a věděli, koho kdy volat.

PB

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:18 srp 2015, 13:51
od bulik4lg
[quote="Pavel Brodský"]
MIL ACC neni  :P[/quote]

o to přece nejde, jestli fyzicky existuje nebo ne..:) Jde o to, aby se civilní řídící nemusel babrat s vojákama (komunikovat) a zároveň, aby se aktivovaly některé prostory případně souhrnné řízení, který je teprve pak pořádnej challenge..;)

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:18 srp 2015, 14:13
od Pavel
To jo, ale tak to si může rovnou LKCV aktivovat TRA60-62 + případně nějaké další, lítat si tam co chce, a ACC + PR_APP bude muset vůči jejich prostorům dodržovat +5NM rozstup, což bude při příletech do PR nezvyk (jelikož vertikálně si to mohou vzít třeba do FL200, nebo co uznají za vhodné)... Akorát škoda, že v ES ty vojenské prostory vidíme jen jako čerchovanou nevýraznou čáru a nejsou tak pěkně oranžový jako v Eurocatu.

PB

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:18 srp 2015, 14:14
od bulik4lg
No proto píšu o souhrnném řízení.. To by se teprve ukázala kvalita oblastníků..;)

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:18 srp 2015, 16:27
od Michal Z.
DogFight alias OP,OG,FB,MZ o tom mluví defakto pořád, jen nemohu pořádně rozhejbat ACMI (weapons) od Captainsim.
Gripeny jsem trochu upravil, aby se to chovalo trošku reálněji než default alphasim verze.

Rozhodně to bude výzva i pro ostatní, ale po všech těch manévrech bych se rád vrátil na základnu v jednom hojném počtu a ne jako rozzuřené "hornetové" hnízdo :D

Nácviky na formační letku, trasování a komunikaci probíhaj neustále. Mužete se přidat kdykoliv - začnem pár hodin na L-39kach a následně sednout na nadzvukovej kompozit. V dalším levelu pokračování už budou nácviky zaujmutí pozic vůči protiprávním letům a pak teprve nějakej ten Air/patrol s dogfightem :) - bohužel vše zatím probíhá jen a jen na FSX(Acc) z důvodu zatím nevyřešeného multiplayerového klienta s minimální internetovou odezvou pro ostatní simulátory.

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:19 srp 2015, 11:59
od POndrej
[quote="Pavel Brodský"]
CEFv by se měli spíš cvičit v provedení letu tak, aby nenarušovali civilní prostory bez povolení a věděli, koho kdy volat.
[/quote]

Musím přiznat, že v tomhle máš pravdu. A hlavně, stává se to při letech ve formacích za VFR. Samozřejmě, že jsou v CEFv tací, kteří to ví, ale letí v tu chvíli jako wingmani a musí držet krok(a rybíz). Ale zapracujeme na tom. Nácvik soubojů a všelijakých fines bych rozhodně odložil do doby, než budou všichni členové CEFv ovládat to co mají ovládat.

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:19 srp 2015, 15:58
od Michal Z.
Pořád je, co se učit ... ale, že wingman musí držet krok ? to ano ale má také právo, upozornit leadera v čas na možnou předcházející chybu (nemělo by se to stávat)

Dále mi napadá otázka, kde že jsme udělali chybu ? od návratu z Estonska si nevybavuji, že by někdo letěl. Pokud to byl solo pilot, tak ihned upozornit i vedení - nejde o to někoho zjebat, spíš bych to vzal druhou stranou = vysvětlit dotyčnému co a jak.

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:20 srp 2015, 02:10
od Jindřich
Viděli jste vubec ty videa?

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:20 srp 2015, 08:06
od POndrej
Jasná páka, že viděl. Takhle přesně blbneme s L-39, a občas i se SB39 ;), když se nás sejde dostatečný počet. Jen s tím rozdílem, že L39 je drobet pomalejší. Takže pokud dělat takové bejkárny, tak výkonnější L159 by byla daleko lepší. Dnes večer bysme mohli si něco "střihnout" s L39.

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:21 srp 2015, 10:18
od Bace
Mimochodem když jsme u těch "bejkáren" tak včera jsme s Michalem zkoušeli jak nám půjde formace s většíma letadlama...docela se to povedlo :)

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:21 srp 2015, 13:19
od Radizz
[quote="Matej Quarda"]
[quote="Pavel Brodský"]
MIL ACC neni  :P[/quote]

o to přece nejde, jestli fyzicky existuje nebo ne..:) Jde o to, aby se civilní řídící nemusel babrat s vojákama (komunikovat) a zároveň, aby se aktivovaly některé prostory případně souhrnné řízení, který je teprve pak pořádnej challenge..;)
[/quote]

[quote="Pavel Brodský"]
To jo, ale tak to si může rovnou LKCV aktivovat TRA60-62 + případně nějaké další, lítat si tam co chce, a ACC + PR_APP bude muset vůči jejich prostorům dodržovat +5NM rozstup, což bude při příletech do PR nezvyk (jelikož vertikálně si to mohou vzít třeba do FL200, nebo co uznají za vhodné)... Akorát škoda, že v ES ty vojenské prostory vidíme jen jako čerchovanou nevýraznou čáru a nejsou tak pěkně oranžový jako v Eurocatu.

PB
[/quote]

Ahoj kluci,

pokud si pamětníci vzpomínají, na téhle platformě se zrodily Rhinos Exercises. První ročník v roce 2007 nebyl o ničem jiném, než o tom, že jsme chtěli ozvláštnit civilní řízení, a tak jsme po celou dobu cvičení (takže velmi pionýrsky) nechaly uzavřené všechny vojenské prostory. Nic v nich nelétalo, šlo jen o to vyzkoušet si, jaké to je, když je člověk omezený vojáky. :)

Při pozdějších ročnících byly do ES vloženy souřadnice všech vojenských prostr (TRA/TSA) a v počátcích - když jsme lítali za CEF bez vCEF - zněla dohoda tak, že vojáci si mohou napsat civilnímu řídítku, které prostory chtějí aktivovat, civilní řídítko prostory aktivuje (provoz do něj pouštět nebude) a vojáci si tam mohou dělat relativně cokoli. A světe div se, fungovalo to. :)

Na drouhou stranu je pravda, že Vaše dnešní aktivity jsou o míle profesionálnější. :) V počátcích se v prostorech létalo skutečně jen nazdařbůh. Jediné, co jsem nacvičovali, byl asi break. :)

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:21 srp 2015, 13:27
od Radizz
A tu dávám k dispozici nášivky a bannery, které se z Nosorožců dochovaly. :) ...pro případ, že by účastníci chtěli nášivkou označit svoje repainty. :)

2009:

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:21 srp 2015, 13:28
od Radizz
2010:

Pozn.: Čísla na dálniční ceduli tehdy nebyla zvolena náhodně. Šlo o označení dráhy 11/29, nadmořskou výšku a délku (snad jsem to nepopletl).

Re:Když jsme lítali za CEF bez vCEF

PříspěvekNapsal:21 srp 2015, 13:38
od Radizz
2011: