Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
#3287
Piloti,
dochází k menším změnám v rámci karierního/training systému ČSAv.

1,Minimální nálet k dosáhnutí S/FO se snižuje na 30 letových hodin.Tzn,piloti (FO) kteří mají nalétáno minimálně 30 hodin,mohou žádat o povýšení na S/FO.

2,Piloti,kteří uspešně projdou teoretickou zkouškou z hodnosti \"Trainee\" na \"FO\",budou muset nově podstoupit opravdu jednoduché,kontrolní,praktické zkoušce,kde komunikace může probíhat v českém jazyce.

+

Od dnešního dne sledujeme aktivitu pilotů ČSAv.Každý pilot by měl mít minimální nalet 2.5 hod/měsíc.Pokud toto pilot nebude splnovat,bude vyloučen z ČSAv.Viz směrnice.
#3289
Jen doplním, že stále platí to, že pilot který žádá povýšení z F/O na SF/O ikdyž má vetší nálet jak 30 hodin, musí splnit teoretickou i praktickou zkoušku!

Jakub
By Vincent
#3296
Ahoj, jen pro kontrolu. Predpokladam, ze kdyz uz jsem FO, tak se me bod 2, netyka. Dale se chci zeptat, jestli bude fungovat nejaky varovny system, ktery by me napr. emailem upozornil, ze se blizi konec te mesicni lhuty a nemam splneny limit 2.5 hod/mesic. Ne ze by se me to tykalo, jen ze zajimavosti.
By Geban
#3301
Chtěl bych upozornit (pokud není ovšem chyba na mém pc), že jsem se chtěl přihlásit na zkoušky, ale pořád mi to píše:

Vážený pilote,

vaše povýšení z hodnosti FIRST OFFICER do hodnosti SENIOR FIRST OFFICER není v současnosti možné, neboť jste nesplnil požadovaný nálet 50 hodin.

Váš současný nálet je 34 hr 14 min.
#3303
Dnes jsem se pokusil o dva lety LKKV-LKPR bohužel vždy při zachyceni ILS RWY 24 a následném klesání, mi vypadla FSka. Je možné, že mne v tomto okamžiku někdo vyřadí ze servru? Poprvé jsem sice přesně nepsal umysl postupu navigace, v druhém případě jsem použil příručky pro anglické texty a tyto jsem zadával do SB. Nejsem si vědom, žádného porušení let.řádu.
#3305
Není to možné.

Určitě Tě nikdo nevyhodí za nedodržení nějaké \"drobnosti\", navíc mimo řízenou oblast.

Zcela jistě to souvisí s instalovanými sceneriemi, celly, apod. Bohužel, ne všechny - především VFR celly - jsou 100% SB3/FSInn compatible. Takže je třeba ověřit, jaká scenerie (addon ) toto způsobuje.
#3307
Ahoj,

snizeni 50 hodinna 30 beru jako velmi pozitivni a vic motivujici (blize dosazitelne).

Na druhe strane podminka 2 a pul hodiny na mesic... neni to mnoho, na druhe strane, nekteri se mohou (mohu)pohybovat na hrane... a muze se stat, ze proste z ty 2 a pul hodiny neudelaji (neudelam). A to by pak byla skoda \'prijit o vsechno\', nemyslite?

Jakkoli bych letal rad mnohem vic, neni v mych silach tomu venovat vice casu.

Co vy na to?

Rada
#3310
[quote="radarada"]Na druhe strane podminka 2 a pul hodiny na mesic... neni to mnoho, na druhe strane, nekteri se mohou (mohu)pohybovat na hrane... a muze se stat, ze proste z ty 2 a pul hodiny neudelaji (neudelam). A to by pak byla skoda \'prijit o vsechno\', nemyslite?

Jakkoli bych letal rad mnohem vic, neni v mych silach tomu venovat vice casu.

Co vy na to?

Rada[/quote]
Já osobně si myslím, že to není zase tak moc. 2,5 hodiny za měsíc se podle mě dá v pohodě stihnout.

Navíc kdykoli má pilot možnost využít bodu 11. Všeobecné směrnice ČSAv, kde se praví o virtuální dovolené až 6 měsíců :)
#3311
[quote="tgurecky"]Navíc kdykoli má pilot možnost využít bodu 11. Všeobecné směrnice ČSAv, kde se praví o virtuální dovolené až 6 měsíců :)[/quote]
To jsem nikde neviděl. Kde jsou ty směrnice ? :D
#3323
No to jsem věděl že někde budou, ještě když se o nich mluví, ale už mě nenapadlo, že musim dát novou registraci :D to je jedno...už je mám, tak to tu nebudeme spamovat :D
By Vincent
#3325
Tak kdyz uz je rec o tech previdlech. Kde bych mohl nakouknout do te tabulky letovych bodu? Jak zjistim kolik tech bodu vlastne mam? Jake jsou odmeny? - Letenky od CSA? ;) A pokud se nepletu, tak soucasti zkousky na S/FO je i praktika zkouska, coz se mi zda byt v rozporu s bodem 14 Vseobecnych smernic CSAV - to je jen takove male pratelske postouchnuti, sorry nemohl jsem si to odpustit. Aspon je vidno ze znam smernice :)
#3327
Body zatím nejsou, nesbírají se tudiž ani neexistuje nějaký seznam či tabulka :)
Již od začátku vývoje ČSAv new generation se pamatovalo na body, za které bude moct pilot vyměnit nějaké věci (reklamní předměty ČSA, návštěvu zákulisí, apd.). Jelikož byly důležitější věci na práci a to hlavně budování nějakého funkčního systému, tak se myšlenka s body posunula. Nyní již systém funguje, tudíž můžeme začít uvažovat o nějakých bodech a hlavně o odměnách. Již v minulosti byly pilotům poskytnuty nějaké odměny za nalétané hodiny, nebo jako výhra za účast na někjaké akci, např. pozvánky na křty letadel ČSA.

K bodu 14 Všeobecné směrnice ČSAv. Máš pravdu, je to momentálně v rozporu, bude upraveno :)
#3335
[quote="Geban"]Chtěl bych upozornit (pokud není ovšem chyba na mém pc), že jsem se chtěl přihlásit na zkoušky, ale pořád mi to píše:

Vážený pilote,

vaše povýšení z hodnosti FIRST OFFICER do hodnosti SENIOR FIRST OFFICER není v současnosti možné, neboť jste nesplnil požadovaný nálet 50 hodin.

Váš současný nálet je 34 hr 14 min.[/quote]
Tak uz je to nastaveno a melo by to bezet. Hodne stesti :-)
By Cebi
#3617
chci se zeptat jak poznám že jsem vyplniul vstupní test správně a jsem připuštěn k praktické zkoušce a kdy se bude konat??? a ještě ten odkaz žádost o povýšení se přidal každýmu pilotovi nebo jen tomu kdo udělal zkoušky???
By Cebi
#3621
počkej dyt já to odešlu a napíše mi to že by to do pár dnů mělo být vyřízený, takže to že se mi tam napíše že mi stále zůstala hodnost trainee to je ten výsledek jo ??? kolikrát ten test můžu dělat ???
#3641
Aha, ty mluvíš o vstupním testu.. Promiň :) Vstupní test se zatím opravuje ručně, jakmile bude vyhodnocen, tak dostaneš email o výsledku. Na F/O (jestli se ovšem nepletu) není zatím povinná praktická zkouška.
#3642
Jo jo, je to tak jak píše Rosťa. Test na f/o je zatím ještě dělán tím starým způsobem ale už by co nevidět měl být spuštěn nový, prakticky stejný jako je na hodnost sf/o.
Ten starý test by jsi měl dělat jen jednou :)