VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
Uživatelský avatar
By Filip
#71751
[img=PunBB bbcode test]http://new.csav.cz/images/stories/eventy/vfr_image.jpg[/img]

[h]Vážení piloti, dovoluji si Vám oznámit žhavou novinku letošního podzimu![/h]


ČSA Virtual si Vám dovoluje oznámit, že jsme zahájili VFR výcvik pilotů. K tomuto kroku jsme přistoupili, jelikož se domníváme, že tyto (VFR) znalosti patří k výbavě každého dobrého pilota.

U nových virtuálních pilotů je mnohdy opomíjen fakt reálného výcviku, který je založen na postupném získávání, ať už pilotních licencí, tak také znalostí a dovedností. Každý reálný dopravní pilot si VFR výcvikem a létáním na malých letadlech prošel dlouho předtím, než si poprvé sedl na pravou sedačku dopravního letadla.


[h]Jak bude VFR výcvik probíhat?[/h]


VFR výcvik bude probíhat zcela novou audiovizuální formou, a bude rozdělen do dvanácti výcvikových lekcí. Zde přináším aktualizovanou osnovu výuky:

[h]1.[/h] Úvod do VFR létání 1 - základy aerodynamiky, rozebrání všech základních přístrojů (pitotstatické, gyroskopické, GPS, kompas...);

[h]2.[/h] Úvod do VFR létání 2 - podrobný popis celé C-172, podrobný popis C-152, frazeologie v ATZ, základy práce s AIM;

[h]3.[/h] Praktické využití nabytých znalostí z předchozí - metodika letu po okruhu, aplikace reálných postupů během všech fází letu (checklisty), praktický nácvik letištních okruhů, debriefing;

[h]4.[/h] Nácvik letištních okruhů - krátké procvičení letištních okruhů, odstranění chyb, debriefing;

[h]5.[/h] Plánování letu - teorie výpočtu vzdáleností, kurzů, hmotnosti a vyvážení, paliva, počítání větru, počasí (AUP, AIP, NOTAM, TAF, METAR, ATIS) praktická ukázka naplánování daného letu;

[h]6.[/h] Praktické využití nabytých znalostí z předchozí lekce - proletění naplánované trasy na Vatsimu, užití přístroje GPS a srovnávací navigace v letectví, postupy pro případnou ztrátu navigace, debriefing;

[h]7.[/h] Zadání práce - samostatné plánování letu - piloti si sami naplánují zadanou trať, krátce budou také probrána specifika řízeného VFR letu, FPL;

[h]8.[/h] Kontrola naplánované trasy – všem pilotům bude zkontrolována, případně opravena, předletová příprava, (piloti dostanou CTOT určený k jejich briefingu);

[h]9.[/h] Praktické využití nabytých znalostí z předchozí lekce – proletění naplánované trasy, vyjasnění případných nejasností a odstranění špatných návyků, podrobný debriefing;

[h]10.[/h] Teoretická lekce věnovaná nouzovým postupům a neobvyklým situacím - vysazení motoru, požár motoru, bezpečnostní přistání, nouzové přistání, go-around, přerušený vzlet, neúmyslné vlétnutí do mraku, abnormální chování přístrojů, nácvik zábrany pádů, přistání a vzlet s bočním větrem, přistání bez klapek, atd...;

[h]11.[/h] Praktické využití nabytých znalostí z předchozí lekce - v letadle si vyzkoušíme všechny běžné nouzové postupy, které nás mohou jako VFR piloty malých letadel potkat, debriefing;

[h]12.[/h] Shrnutí obsahu probraných lekcí - individuálně si s každým pilotem proberu jeho nedostatky, a pokud nebude žádný problém, tak ho krátce prozkouším, a pokud bude úspěšný, tak získá do svého profilu unikátní bonus.


Bonusy: Bonusy: Každý pilot, který se mnou absolvuje alespoň 6 výcvikových lekcí, dostane speciální věrnostní bonus do svého profilu. Dále pilot, který projde výcvikem, a kterého shledám jako schopného VFR letu, získá do svého profilu unikátní bonus „Úspěšný absolvent VFR výcviku“.

V průběhu celého výcviku budou možné TeamSpeak / Skype-Mikogo konzultace.

Začátek celého výcviku je zatím předběžně naplánován na sobotu 25. září. Výcvikové lekce jsou vždy koncipovány po dvojicích nebo trojicích a odvíjí se od „Czech online day“. Každá dvojice (trojice) by se měla uskutečnit v rozmezí jednoho až dvou týdnů (abyste to všechno nezapomněli). Mezi každou dvojicí se zatím předpokládá delší pauza, ale vše záleží jen a pouze na naší domluvě.
Takže piloti, napište mi sem prosím, kdo mi měl předběžně zájem. K výcviku se mohou přihlásit i piloti jiných VA. Doufám, že se nás sejde co nejvíce, ať je pořádná legrace. :-D



Filip Shrbený
ČSAv GA instructor
By Roman Szotkovski
#71759
hlásím se dobrovolně k výcviku na VFR
jestli to začne 25. září - to ještě pár dnů budu dělat ty speciální večírky v Čáslavi nebo Náměšti s Gelbou na stíhačkách, let hlavou dolů taky prima legrace. Každopádně jo, já jsem pro - už se těším.

Roman
Uživatelský avatar
By kopcimek
#71770
Ode mě předběžně taky ano! :) Jelikož se chastám na ULL/PPL licenci v reálu, bude tohle jistě dobrá průprava. Nevim teda, jak to všechno zkloubim se školou, ale snad to nějak pujde...
By Norman Ramsey Briggs
#71794
[quote="Pavel"]Jojo, Air Prague :) [/quote]

To je na smajla jinýho.

Stejně se ale pokusím výcviku zúčastnit.
By oupa
#71801
Prosím všechny zájemce, aby se zapsali do listiny účastníků na webu v kalendáři akcí. Je dost pravděpodobné, že bude nějaký strop na počet, který se bude moci najednou zúčastnit (nějaké omezení toho screencastu zřejmě - na teamspeak se vejdou všichni).
Uživatelský avatar
By Filip
#71805
Zdravím, zapomněl jsem napsat, že maximální počet účastníku, je zatím omezen na osm lidí, kteří se mohou zúčastnit najednou. Pokud by mělo zájem o výcvik více lidí, než těch zmiňovaných osm, tak bychom to určitě také nějak vyřešili. ;) Takže se prosím všichni napište do kalendáře akcí na webu zde: http://new.csav.cz/cs/zpravodajstvi/kal ... E4NGY1ODI= ať máme přehled kolik Vás bude. Ti z Vás, kdo zatím nelétají pod křídly ČSAv, nechť mi pošlou email prostřednictvím formuláře na webu ČSAv.

[quote="roadmonster"]Hoj, můžu se po konzultaci k některým bodům z lekce 7 rovnou přihlásit k přezkoušení? :-)[/quote]

Ahoj, výcvik je koncipován tak, aby něco pilotům dal a vzdělal je v problematice VFR létání. Samotné přezkoušení pro pilota fakticky nemá žádný význam, proto ho zatím provádět nebudeme. Ale každopádně budu moc rád, když se některé z lekcí zúčastníš. :)

[quote="Pavel"]Jojo, Air Prague :-) hodně štěstí chlapi. A instruktoři, nezapomeňte na MCC výcvik (tj "puč, já ti to ukážu") v FS9 i v FSX, oboje LZE.[/quote]

Ano, o této možností víme a předpokládáme, že ji během výcviku využijeme. Takže se máte určitě na co těšit. :)

[quote="kopcimek"]Ode mě předběžně taky ano! :-) Jelikož se chastám na ULL/PPL licenci v reálu, bude tohle jistě dobrá průprava. Nevim teda, jak to všechno zkloubim se školou, ale snad to nějak pujde...[/quote]

Není o moc lepší průpravy pro získání PPL, než je Vatsim... ;)
By Tommy
#71860
[quote="oupa"]Prosím všechny zájemce, aby se zapsali do listiny účastníků na webu v kalendáři akcí. Je dost pravděpodobné, že bude nějaký strop na počet, který se bude moci najednou zúčastnit (nějaké omezení toho screencastu zřejmě - na teamspeak se vejdou všichni).[/quote]

No rád bych se zůčastnil, ale odešel mi někam komp :) takže i FS atd. ( prostě VŠECHNO) :)

Bude to možný třeba individuálně províst i v říjnu, pro smolaře mýho typu? (doufám, že komp se do tý doby zprovozní a nastuhujou se všechny dokumenty pro FS a vatsim ) Dík.
Uživatelský avatar
By Filip
#71982
[quote="Tommy"][quote="oupa"]Prosím všechny zájemce, aby se zapsali do listiny účastníků na webu v kalendáři akcí. Je dost pravděpodobné, že bude nějaký strop na počet, který se bude moci najednou zúčastnit (nějaké omezení toho screencastu zřejmě - na teamspeak se vejdou všichni).[/quote]

No rád bych se zůčastnil, ale odešel mi někam komp :) takže i FS atd. ( prostě VŠECHNO) :)

Bude to možný třeba individuálně províst i v říjnu, pro smolaře mýho typu? (doufám, že komp se do tý doby zprovozní a nastuhujou se všechny dokumenty pro FS a vatsim ) Dík.[/quote]
Připojit se můžeš klidně až k druhé lekci. Náhradu za první kdyžtak vyřešíme individuálně.
By Tommy
#72004
[quote="Filip"][quote="Tommy"][quote="oupa"]Prosím všechny zájemce, aby se zapsali do listiny účastníků na webu v kalendáři akcí. Je dost pravděpodobné, že bude nějaký strop na počet, který se bude moci najednou zúčastnit (nějaké omezení toho screencastu zřejmě - na teamspeak se vejdou všichni).[/quote]

No rád bych se zůčastnil, ale odešel mi někam komp :) takže i FS atd. ( prostě VŠECHNO) :)

Bude to možný třeba individuálně províst i v říjnu, pro smolaře mýho typu? (doufám, že komp se do tý doby zprovozní a nastuhujou se všechny dokumenty pro FS a vatsim ) Dík.[/quote]
Připojit se můžeš klidně až k druhé lekci. Náhradu za první kdyžtak vyřešíme individuálně.[/quote]

Ok, dík, když tak dám vědět, až mi komp přijde z hospody :)
Uživatelský avatar
By Filip
#72094
[quote="amalka"]Určitě po tobě chtěli vyplnit tohle v reálu v galonech?[/quote]
Nevím jestli úplně rozumím otázce, ale já plánuji palivo výhradně v galonech.
Uživatelský avatar
By Filip
#72096
[quote="Čondra87"]Mezinárodně jsou daný kilogramy, ne?[/quote]
Ne, neplést objem a hmotnost. V pracovním listu je otázka na objem nádrží, nikoliv hmotnost nádrží.
Uživatelský avatar
By Filip
#72099
[quote="Čondra87"]Palivo se plánuje v kgs. Váha nádrží je jenom ta guma.[/quote]
Ano, vím na co narážíš. Ve velkých dopravních letadlech se ti palivo zobrazuje v kilogramech a asi i víš, že při EMG se mají hlásit kilogramy.
Ale my zde diskutujeme o něčem jiném. Dovolím si citovat otázku z work listu: "What is the total fuel capacity?" Capacity je objem nikoliv hmotnost. Objem se udává buďto v litrech, nebo v galonech. Hmotnost pak v kilogramech, nebo v librách. (nejpoužívanější jednotky)
U malých letadel se plánuje palivo v litrech, nebo v galonech.
:)
Uživatelský avatar
By Čondra
#72103
Jo to chápu. I když v ČR bych asi privilegoval litry (většina stáčecích stojanů, co jsem potkal), ale do toho Ti kecat nebudu ;)
Uživatelský avatar
By Filip
#72104
[quote="Čondra87"]Jo to chápu. I když v ČR bych asi privilegoval litry (většina stáčecích stojanů, co jsem potkal), ale do toho Ti kecat nebudu ;)[/quote]
Kecat klidně můžeš, od toho to fórum máme. ;)
Benzinky většinou jsou v litrech. Ale pro mne je důležité, že v příručce mám hodnoty spotřeby v galonech, palivoměry mám v galonech a měrku, kterou měřím aktuální množství v nádržích, mám také v galonech. Takže žádný přepočet na litry se v mém případě nekoná. V zásadě mi může být jedno, v jakých jednotkách mi to počítá benzinka. Já totiž s tímto číslem nepracuji, pouze si ho napíšu kvůli vyúčtování.
Jinak samozřejmě vždy záleží na typu letadla; některé letadlo může mít palivoměry v litrech a příručku rovněž přepočítanou na litry. Potom pilot zase počítá a přemýšlí v litrech. :)