Helou, vzhledem k potupnému vyklízení pozic reálné předlohy ČSAv a tedy ke zde již diskutovanému úbytku zajímavých destinací (naposledy EGLL a EGCC, nicméně tím nejspíš sešup nekončí) vyvstává otázka, jak zachovat \"hratelnost\". Pokud by se (vymýšlím si názorný příklad, ne aby se do mě někdo obouval

) reálné ČSA zachránily třeba smrsknutím do dvou vytížených linek LFPG a UUEE, budeme mít sice radost ze záchrany národního dopravce, nicméně na VATSIMu by nejspíš taková situace znamenala naprostou smrt. Neumím si představit 200 pilotů pendlujících mezi třemi letišti a Roman to charterovými akcemi nejspíš nezachrání.
Cest ven není mnoho a všechny něco stojí:
1) vyčkávat, jak daleko real ČSA zajdou a zatím nedělat nic
2) rezignovat na reálný letový řád
3) založit fiktivní dcerku a fikci sloučit pod ní
4) držet se reálu a koukat, jestli to piloty neodradí
5) codeshare
Dosud se držíme bodu 1, pokud je mi známo. Ten může plynule přejít k bodu 4 a tyto tedy vynechávám jakožto body nevyžadující žádnou změnu kurzu.
Bod 2 si myslím získá spoustu nepřátel s pádnými argumenty. Koneckonců máme v našich luzích a hájích více fiktivních VA a nabídka tímto směrem je dostatečná mimo ČSAv.
Bod 3 je víceméně vylepšení bodu 2 s tím, že by ČSAv neztratily svou reálnost a zároveň v podstatě nové VA by získaly hned do začátku fungující organizaci, vedení, web (alespoň částečně) a spoustu aktivních pilotů. Nicméně mu nejspíš zůstanou stejní nepřátelé, jako bodu 2.
No a konečně bod 5, kvůli kterému tohle celé píšu. Pokud si chci někdy zaletět třeba vnitroskandinávský let pod hlavičkou ČSA, musím si v tuto chvíli koupit za spoustu peněz On Demand. Pokud by ale můj nápad získal širší podporu, mohl bych si zaletět kolečko LKPR-ESSA-ENGM-LKPR, kde 1. a 3. leg by byly klasické lety ČSAv a 2. leg by byl codesharem buď se Scandinavianem, nebo s Norshuttlem. Stejné použití by mohlo být do navazujících destinací, ve stejném regionu třeba LKPR-ENGM-ENBO-ENGM-LKPR. Piloti oplakávající EGLL by tam mohli lítat s BA, transatlantičtí kapitáni by mohli s Deltou pokračovat víceméně kamkoliv po Americe, etc., etc. - suma destinací by se tím zmnohonásobila.
Je samozřejmě otázkou, jestli by tento postup ve své maximální podobě nebyl vlastně totožný s bodem 2 výše, nicméně dělo by se tak na \"reálném\" základě a navíc si umím představit spoustu regulí omezujících volné použití codesharů, které by toto držely v rozumných mezích. Neaspiruju v tuhle chvíli na žádnou revoluci v ČSAv, spíš jenom nahazuju udičku a čekám, jaký bude názor vedení ČSAv
