VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
#72364
Ahoj všem,
chci se zeptat co znamená v FlightPlaneru v Briefingu úplně spodní políčko \"Wind component\". Je zde na možnost vybrat -60kts až +60 kts, ale na základě čeho mám číslo vybrat opravdu nevím.

Díky za odpověď
#72370
[quote="oupa"]Automaticky to vypočítá snad Active Sky. Náš vlastní výpočet se připravuje, ale není jisté zda dopadne.[/quote]

No ale to bychom my s default Wx ocenili :)
#73096
Mile CSAV :)

Uz je to takmer rok, co som sa tu (a na sieti) objavil.
O to vacsie je moje prekvapenie a uznanie nad pracou, ktora sa v CSAV vykonala a pretavila spustu dobrych napadov na realitu. Sentiment bokom - CSAV je dnes skvelou virtualnou spolocnostou s vybornym webom, podporou a drzim prsty do buducna. Skutocne uz len kvoli tym novym moznostiam oprasim vybavu a skusim najst nejaky cas.

No a aby som nebol uplne off-topic...
V MD11 zvyknem uz pri klesani zahajit pripravu pre cielove letisko, co v tomto lietadle zahrna aj krok nastavenia QNH v stand-by, co ale semik vyhodnoti, ze to mam zle.
Nie je problem zmenit proceduru v kokpite a prenastavit qnh az pri prechode TL, ale takisto by semik mohol vyhodnocovat taketo udalosti nie v 1 momente, ale trebars v 2-3 po sebe iducich, aby sa vylucili podobne \"nie chyby\".

Cheers,
Brano.
#73099
Děkujem za uznání, velmi to potěší.
Co se týče procedury - nelze takto od boku říct, zda by to šlo nebo ne. Pokud se QNH, kterou reportuje výškoměr FSky změní ve skutečnosti pouze na chvilku, tak je to realizovatelné. Co vím, tak třeba u 747 PMDG zůstane výškoměr (z pohledu FSky) i ve STD pozici nastaven na hodnotu, kterou měl předtím (nevím jak to PMDG dělá...). Čili tam by toto nepomohlo a muselo by se to řešit nějakým přepínačem speciálně pro PMDG.
#73247
Tak kdo ze staffu se toho zhostí?

Product description:

VA EDITION: PLEASE READ NOTES ON THE PRODUCT PAGE! The Aerosoft Airbus X is a high definition rendering of this venerable aircraft for FSX. Created with help from many Airbus pilots and Air Berlin it is what Aerosoft believes an airliner in FSX should be. Directly aimed at the user who likes to fly and not to spend too much time on configuration and pre-flight checks but who does not want to compromise on the modelling and features, this aircraft will appeal to a large group of flight simmers.

Details:

IMPORTANT NOTES FOR THE VA EDITION:

How can your VA use this offer and what does it contain?

The administrator of the VA needs to contact us at support@aerosoft.com. We will then discuss the deal and get all the administration done. If the VA is well established there should be no problem, but also when you are just starting we can talk. When a deal is done the administrator of the VA will send us a list of the pilots who can use the discounted version. We do not mind about who they pick, but we STRONGLY advise them to withhold the offer to brand new pilots.

Aerosoft will assist with the implementation of Airbus X into your system, there are options that are not as obvious as you might think and it is in fact not very complex to build a complete automated and state of the art system. For the pilot and the administration it means that a wealth of information is unlocked that can be used in many ways. Your VA will just leap forwards, believe us, we seen it happen. Of course, the pilot gets the award winning product at a discount, in it self a superb deal!

How does it work for the pilot?

Please note that you can only use this version if your VA has an agreement with Aerosoft ! When you order the product online via this page you need to enter your VA code (callsign or what ever is used in your VA). Your credit card will be charged during this order and the serial key will then be `locked` until a staff member at the shop can verify the pilot is indeed on the pilot lists provided by the VA administration. When this check is done the code is send. With this code the pilot can get a license as described below. The software is identical to the normal version in every way.

Why do we do it?

Simple. Virtual airlines are a vital part of the hobby these days and we see them grow in influence every day. FlightSim is NOT a hobby for guys in a small attic room in total isolation. There is a whole virtual world and that world is the future of Flight Sim.



Tady je odkaz.
#73250
Co jsem o tom četl (a četl jsem intenzivně), tak pro VA, zvlášť pokud lítá online, se tohle letadlo tak úplně nehodí, ne?
Nebo je reálné, že do doby, než dohodneme slevu, doplní terminal procedures a opraví bugy?
No, zeptám se, co to obnáší, a uvidíme...
#73366
Takže u vybraných produktů Aerosoft můžete nyní využívat VA slevu. Do komentáře uveďte svůj volací znak ČSAV a jméno tak, jak je u nás na stránkách v seznamu pilotů.

Edit: Nicméně neberte prosím tento fakt jako pokyn nebo doporučení k nákupu. Rozhodujte se podle sebe, zda nakoupíte či ne.
#73400
Hele, na ČSAv webu je jakýsi event \"[LKPR] Tower Controller Test\" s termínem 6.11.2010 (ono to teda celé bude nějaké podezřelé, protože končit to má o jeden rok, dvě hodiny a třicet minut později :) ), nicméně nikde tady na fóru a to ani v ATC sekci jsem nenašel zmínku... co ví vedení ČSAv a já ne? :O
#75013
Helou, vzhledem k potupnému vyklízení pozic reálné předlohy ČSAv a tedy ke zde již diskutovanému úbytku zajímavých destinací (naposledy EGLL a EGCC, nicméně tím nejspíš sešup nekončí) vyvstává otázka, jak zachovat \"hratelnost\". Pokud by se (vymýšlím si názorný příklad, ne aby se do mě někdo obouval :P) reálné ČSA zachránily třeba smrsknutím do dvou vytížených linek LFPG a UUEE, budeme mít sice radost ze záchrany národního dopravce, nicméně na VATSIMu by nejspíš taková situace znamenala naprostou smrt. Neumím si představit 200 pilotů pendlujících mezi třemi letišti a Roman to charterovými akcemi nejspíš nezachrání.
Cest ven není mnoho a všechny něco stojí:

1) vyčkávat, jak daleko real ČSA zajdou a zatím nedělat nic
2) rezignovat na reálný letový řád
3) založit fiktivní dcerku a fikci sloučit pod ní
4) držet se reálu a koukat, jestli to piloty neodradí
5) codeshare

Dosud se držíme bodu 1, pokud je mi známo. Ten může plynule přejít k bodu 4 a tyto tedy vynechávám jakožto body nevyžadující žádnou změnu kurzu.
Bod 2 si myslím získá spoustu nepřátel s pádnými argumenty. Koneckonců máme v našich luzích a hájích více fiktivních VA a nabídka tímto směrem je dostatečná mimo ČSAv.
Bod 3 je víceméně vylepšení bodu 2 s tím, že by ČSAv neztratily svou reálnost a zároveň v podstatě nové VA by získaly hned do začátku fungující organizaci, vedení, web (alespoň částečně) a spoustu aktivních pilotů. Nicméně mu nejspíš zůstanou stejní nepřátelé, jako bodu 2.
No a konečně bod 5, kvůli kterému tohle celé píšu. Pokud si chci někdy zaletět třeba vnitroskandinávský let pod hlavičkou ČSA, musím si v tuto chvíli koupit za spoustu peněz On Demand. Pokud by ale můj nápad získal širší podporu, mohl bych si zaletět kolečko LKPR-ESSA-ENGM-LKPR, kde 1. a 3. leg by byly klasické lety ČSAv a 2. leg by byl codesharem buď se Scandinavianem, nebo s Norshuttlem. Stejné použití by mohlo být do navazujících destinací, ve stejném regionu třeba LKPR-ENGM-ENBO-ENGM-LKPR. Piloti oplakávající EGLL by tam mohli lítat s BA, transatlantičtí kapitáni by mohli s Deltou pokračovat víceméně kamkoliv po Americe, etc., etc. - suma destinací by se tím zmnohonásobila.

Je samozřejmě otázkou, jestli by tento postup ve své maximální podobě nebyl vlastně totožný s bodem 2 výše, nicméně dělo by se tak na \"reálném\" základě a navíc si umím představit spoustu regulí omezujících volné použití codesharů, které by toto držely v rozumných mezích. Neaspiruju v tuhle chvíli na žádnou revoluci v ČSAv, spíš jenom nahazuju udičku a čekám, jaký bude názor vedení ČSAv :)
#75014
Samozřejmě nad tímhle taky přemýšlíme.
Zatím jsme na bodu jedna, ovšem bez toho \"neděláme nic\" - podle mě nabídek jak si to zpestřit je celá řada - chartery, OnDemand, ACME pronájmy (nevím zda budou i letos). O ceně OnDemand se dá diskutovat, ale je potřeba zmínit fakt, že vožením virtuálních pasažérů po deseti, byť na dlouhé vzdálenosti, toho člověk moc nevydělá :) Dá se například upravit výpočet ceny a bookovat třeba na konkrétní letadlo a s tím související počet pax - méně pax - nižší cena. Na druhou stranu, OnDemand je a bude bráno jako jednorázovka pro občasné kratochvíle.

Codeshare - pakliže se vymyslí jak jej omezit, tak jsem pro. Pokusíme se oslovit konkrétní VA s dotazem na jejich řády.
#75015
Já si úplně nemyslím, že kdyby se ČSAv trošku odklonili od reálu, že by to spoustu pilotů odradilo. Rozhodně bych se držel letového řádu + bych k tomu udělal buď tu dceřinou společnost, která by se zabývala oblíbenými destinacemi a chartery (ty chartery by byli omezené na nějaké akce) a nebo ty codeshary.
Je celkem škoda, že si nemůžu zaletět LOWW nebo EGLL. (Můžu, ale za strašné peníze a to si to pak člověk rozmyslí.)
#75025
Helou boys ;-)

K současnému letovému řádu, tedy víceméně ke směru, kterým se ubírá: Já toho sice momentálně mnoho nenalítám, ale k tomuto bych se rád též vyslovil. Když zvážím své časové možnosti pro on-line poletování u vA, tak mě trend ořezávání linek = reálný letový řád za každou cenu moc netěší, znamená to velmi zúžený výběr destinací a někdy i nutnost vytvořit si zpáteční linku, (která obvykle v letovém řádu bývá a být by měla) i \"on demand\" ... abych se vůbec dostal \"legálně\" Z5 ... Nevidím v tom pro sebe žádné pozitivum a možná, že to takto vnímá víc lidí. Je mi jasná pohnutka blížit se realitě co nejvíce, ale právě letový řád by měl být tak trochu výjimka z této snahy (o ostatních oblastech nediskutuju, to je namístě a stran techniky, postupů, testů atd. jsme zajedno). Vedou mě k tomu minimálně dva důvody: zaprvé pokud už reálná aerolinka vyklízí své pozice (byť z jakýchkoliv pohnutek) z destinací oblíbených i u vA pilotů neměl by to být důvod a samozřejmý postup vyklidit je i z let. řádu vA = myslím si že bychom měli být stále vidět alespoň na VATSIMu (stále ctím svou příslušnost k ČSAv !), a dále zadruhé motivace a tak trochu odměna pro piloty, kteří když už konečně po dosti náročném procesu dosáhnou nějaké hodnosti, měli by mít co nejširší výběr linek, kam se budou rádi vracet. Není to samosebou zadarmo. Vím, že udržování letového řádu, tras a ostatních věcí okolo a technická realizace není nic jednoduchého a samozřejmě časově velmi náročné. Dá se to ovšem pojmout \"s rozumem\" a v přiměřeném rozsahu zachovat i linky (a na formě nesejde, jestli chartery, codeshare nebo dcera ...), které nejsou v reálném letovém řádu, ale (statisticky - dá se to přece z pirepů snadno zjistit) stále piloty vA využívané a oblíbené. Neberte to jako kritiku, ale jako názor a námět k zamyšlení.

Howgh !

PB
#75033
Já bych to moc nekomplikoval. Držel bych se dle realné předlohy, a jak píše Pavel- statisticky vybral oblíbené destinace co nejsou v pravidelném letovém řádu a na ty bychom dali velkou slevu(nějaká symbolická cena-třeba 10USD) do On demand. Protože ono se to taky pak rozjede a každý chce jinou destinaci. Statisticky proto,aby si někdo neprosadil nějakou jeho oblíbenou destinaci a pak na ní nelítal sám.
#75034
[quote="SenorAmigo"]Statisticky proto,aby si někdo neprosadil nějakou jeho oblíbenou destinaci a pak na ní nelítal sám.[/quote]

No a není to tak vlastně v pořádku? Když můžou mít navíc tyhle destinace mimo letový řád třeba restrikci, že automaticky zmizí, pokud na ně někdo ty tři měsíce nezaletí?
#75035
Neříkám když pro tu destinaci bude větší počet lidí, tak samozřejmě, ale kdyby to byl fakt jedinec, tak si to holt zaplatí přes On demand jak se to platí do teď. Výjmku bych udělal pouze u destinací co se dřív létaly a teď už jsou zrušené.
#75037
Destinace 2008 - 2010 včetně, mimo CZ/SK, pouze víc jak 100 letů (tam i zpět):

1. EDDF (369x)
2. LOWI (304x)
3. EGLL (286x)

4. EDDM
5. LHBP
6. EDDT
7. EPWA
8. EHAM
9. EBBR
10. LSZH
11. LFPG
12. LEPA
13. LGAV
15. GCLP
16. EDDS
17. LCLK
18. LLBG
19. LOWW (100x)

Teď je otázka, jestli to řešit jednorázově - např. OnDemand za 1 fenik u tučných letišť, nebo fakt jít do systémového řešení a pořešit codeshare síť po celém světě s nějakými pravidly.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 37