VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
#91880
[quote="Lapak"]Např. to že pilot přistál s míň než minimem paliva nemusí zákonitě znamenat, že ho blbě naplánoval. Já třeba když mám čas, tak si často i na unicomu švihnu nějakej ten go-around, hold apod. (ostatně kde jinde než na simulátoru by to člověk měl trénovat :) ) A po několika go-aroundech a holdech už člověk holt skončí na té rezervě i když to měl naplánovaný dobře...
[/quote]
Tak ono jde nejen o planovani, ale predevsim o provedeni letu. Pokud si dobre naplanujes, a pak udelas par zbytecnych T/O nebo low-pass a pak sedas na vypary, tak to dobre neni.
Pokud sedam ve sve destinacim, tak by vzdy mel mit palivo na let na zalozni letiste plus provedni jednoho MA tam.
Vzdy nutno pocitat, ze se muze vyskytnou neco, co ti znemozni pristani (prekazka, zavada,...) a nasledne mozne uzavreni AD.

CSAV let s pasazery je nutno provest efektivne, v souladu se heslem As real as it gets.
Na trenink lze vyuzit cvicne lety, od toho jsou, popr. mimo system CSAV.
#91882
Tak pak jsem to dělal blbě :) Chápu dobře z pravidel, že ten cvičnej let můžu letět kamkoliv, \"jakkoliv\", počítaj se mi i letové hodiny, ale v ČSAV+ nedostávám výplatu, naopak ještě platím?
#91883
Ano za treninkovy let nedostanec vyplatu, ale bude ti z uctu odecteno 5% nakladu na let.
O treninkovy let je treba zazadat v predstihu a pockat za schvaleni instruktorem. Zadost je treba oduvodnit (popsat zamery), v pripade, ze je zadano o let mimo oblast sveho ranku, je treba specialne zduvodnit vyber destinace.
#92442
Tak, pokud jste již přistávali na letišti s definovanými zónami, měli byste mít v dnešních reportech ČSAV+ připravená vyhodnocení. Zatím je to řešeno jako příplatek/srážka z výplaty a vyhodnocuje se hromadně spolu se zpracováním transakcí, tedy ne bezprostředně po letu. Uvítám zejména reklamace, tzn. případy, kdy vám systém vyhodnotil chybu, která nebyla. Možno zde či mailem na moji adresu.
#92463
[quote="marenadl3"]Tak mi každou chvílí Šemík řve "Paused", když se jenom přepnu z okna FSX jinam a FSX stále běží... :)[/quote]

Tak ji běž chytit... Aby Ti neutekla.


OK
#93690
Takže po 560 přistáních je stav:
0 reklamací ;)
průměr / medián modifieru: 1.08 / 1.14
nejpřesnější přistání podle vzdálenosti od aiming point: 3 m (btw. ten pán, co létá ty soutěže přesnosti a navigační rallye)
přistání před THR: odepsáno 5 letadel
přistání za TD ZONE: 47 x (v rozmezí 5 m až 1,6 km!!! za koncem TDZ)
#93777
[quote="Lapak"]Dobrá práce! Dle mého to jsou značně hodnotnější informace, než nějaký landing rate...[/quote]

Tak dobrá práce to je každopádně. Jestli Oupa prolejzal souřadnice TDZ u všech letišť a bouchal je do systému tak, aby je porovnával se souřadnicema dosednutí, smekám před jeho entuziasmem.
Jenže: Já tomu nerozumím. Co je nice landing? Kdy přesně se z nice landing stává perfect landing? Jaká je tolerance pro heading check? A to jsou jenom hodnoty, u kterých člověk alespoň tuší (popř. otrlejší mohou i empiricky vyzkoušet), z jaké logiky vycházejí - teď přijdou větší mystéria: D1, D2? AP_DIST bude nejspíš "Aiming Point Distance?" THR_DIST možná vzdálenost od prahu dráhy a END_DIST vzdálenost od konce TDZ?
Uf, jestli k tomu někde mimo toto vlákno existuje manuál, nechám se na něj rád odkázat, díky ;) Na webu ČSAv jsem ho nenašel.
#93778
[quote="roadmonster"][quote="Lapak"]Dobrá práce! Dle mého to jsou značně hodnotnější informace, než nějaký landing rate...[/quote]

Tak dobrá práce to je každopádně. Jestli Oupa prolejzal souřadnice TDZ u všech letišť a bouchal je do systému tak, aby je porovnával se souřadnicema dosednutí, smekám před jeho entuziasmem.
Jenže: Já tomu nerozumím. Co je nice landing? Kdy přesně se z nice landing stává perfect landing? Jaká je tolerance pro heading check? A to jsou jenom hodnoty, u kterých člověk alespoň tuší (popř. otrlejší mohou i empiricky vyzkoušet), z jaké logiky vycházejí - teď přijdou větší mystéria: D1, D2? AP_DIST bude nejspíš "Aiming Point Distance?" THR_DIST možná vzdálenost od prahu dráhy a END_DIST vzdálenost od konce TDZ?
Uf, jestli k tomu někde mimo toto vlákno existuje manuál, nechám se na něj rád odkázat, díky ;) Na webu ČSAv jsem ho nenašel.[/quote]

http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic. ... 826#p92826
#93787
[quote="roadmonster"][quote="Lapak"]Dobrá práce! Dle mého to jsou značně hodnotnější informace, než nějaký landing rate...[/quote]

Tak dobrá práce to je každopádně. Jestli Oupa prolejzal souřadnice TDZ u všech letišť a bouchal je do systému tak, aby je porovnával se souřadnicema dosednutí, smekám před jeho entuziasmem.
Jenže: Já tomu nerozumím. Co je nice landing? Kdy přesně se z nice landing stává perfect landing? Jaká je tolerance pro heading check? A to jsou jenom hodnoty, u kterých člověk alespoň tuší (popř. otrlejší mohou i empiricky vyzkoušet), z jaké logiky vycházejí - teď přijdou větší mystéria: D1, D2? AP_DIST bude nejspíš "Aiming Point Distance?" THR_DIST možná vzdálenost od prahu dráhy a END_DIST vzdálenost od konce TDZ?
Uf, jestli k tomu někde mimo toto vlákno existuje manuál, nechám se na něj rád odkázat, díky ;) Na webu ČSAv jsem ho nenašel.[/quote]

Vysvětlení TDZ výpočtu v odkazovaném příspěvku.
HDG check je pouze pomocná záležitost, protože pouze se vzdáleností nevystačíme - pilot může přistát na LKPR na křížení 24/31 a bude tedy nejblíže AP 13, čili je potřeba z headingu určit kam se snažil vlastně přistát. Není to ještě dokonalé, ale kromě špatných přistání na paralelních drahách relativně blízko u sebe (nové EDDF) by to mělo cca fungovat.

Dále zůstává i hodnocení podle td_rate, na němž jsem zatím nic neměnil.

Souřadnice jsem jednak nenabouchával sám a jednak je tam zatím velmi omezená množina letišť. Zřejmě na to vybereme nějakého správce TD zón (TDZONE Master).
#93981
Jen mě napadlo, jestli by to nešlo nějak statisticky vyhodnocovat. Prostě na tu \"soutěžní\" stránku s nejlepšími T/D rate nějak dát výsledky nových měření. Ne pro soutěžení ale pro porovnání.
#93987
Mě jednou tak napadlo, že by se touch down dal vyhodnocovat docela dobře tak, že by se řeklo že interval (třeba, nevím ty čísla konkrétně) je dobré přistání, a v případě že by se z tohoto intervalu pilot odchyloval (na libovolnou stranu), tak by se hodnocení přistání snižovalo. Samozřejmě stejným způsobem udělat interval vzdálenosti od bodu dotyku, tedy že třeba je ok, větší odchylka už je špatně, a také podle toho upravovat hodnocení. Výsledkem by bylo, že nejlepší hodnocení dostane pilot který přistane s rozumnou rate na přesné místo, tedy to, o co jde. Ale jen hint, je mi to vzhledem k počtu mých letů jedno :-)

PB
#94030
Přesně o tom co píše Pavel to je a to mi jde. Zdaleka nedosahuji průměru borců v rekordní \"soutěžní\" tabulce. Jsem na 130ft/min ale o to víc se snažím sednout do TD zone.
A to jsem právě myslel nějak to celé dohromady zkombinovat a tyto čísla nějak hodit do té statistiky.
#94035
Když už tady soutěžíme, jaké jsou ceny? Jsem ochoten věnovat do soutěže 3 x 30min vyhlídkový let konaný z Mnichova Hradiště, popřípadě z Příbrami (dle dohody). Pravidla soutěže si vymyslete sami.