VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
By oupa
#63477
Cena se stanovuje jako konstanta x odmocnina vzdálenosti. Konstanta je nastavena odhadem, aby to
a) bylo jakž takž dostupné pro piloty
b) aby se to zase nezneužívalo přespříliš
Uživatelský avatar
By tmx
#63499
Ano, má to být jako půjčení letadla a odvezení kamarádů na výlet. :D Principem je si to koupit, respektive utratit příjmy z čsav+, tj letět takovýto let třeba jednou za 14 dní až měsíc. Navíc, letěl jsem EDDP-LFPG, cena USD 4,995.00, příjem USD 1,044.19, čili za nějaké 2 lety do Paříže a zpět s pěným přistáním mám vyděláno na obdobně dlouhý let podle svého přání, to mi přijde až moc levný. :)
Uživatelský avatar
By Filipos
#63954
Vážení piloti,

dovoluji si oznámit, že byl vydán už dříve ohlášený balíček dokumentace a výukových materiálů k letadlu Boeing 737. Obsahuje krom checklistu, reálného FCOMu či QRH také např. obsáhlý dokument Standard operation procedures (SOP) sepsaný přímo pro pro piloty ČSAV na základě některých procedur reálných ČSA. Nenechte si ujít příležitost do simulátorového létání vnést trochu další reality! Balíček najdete po zalogování v sekci Škola pilotů.

Za sebe doufám, že poskytne odpovědi na otázky typu \"jaký cost index použít?\" či \"jak nastartovat Boeing 737?\". Autor :)
By oupa
#63958
Sluší se dodat, že samotný SOP je skutečně hodnotná publikace, velmi doporučuji ke studiu. Filipe, díky za skvěle odvedenou práci.
By DngrsKuzle
#63962
Supr. Diky moc. Zrovna premyslim o rozsireni kvalifikace :D a 737 je horky kandidat.
By Norman Ramsey Briggs
#63987
Mám dotaz, kde v balíku najdu non-normal procedures, jako třeba engine failure a tak?
Uživatelský avatar
By Stanislav Pour
#63997
[quote="Filipos"]Vážení piloti,
Za sebe doufám, že poskytne odpovědi na otázky typu "jaký cost index použít?" či "jak nastartovat Boeing 737?". Autor :)[/quote]

Jdu to hledat :)
Hoši díky, moc dobrá práce.
Uživatelský avatar
By kopcimek
#64004
[quote="Filipos"]Balíček najdete po zalogování v sekci Škola pilotů.[/quote]

Já to tam prostě nemůžu najít v tej škole pilotů... :( Kde to tam je? Rád bych to :)
Uživatelský avatar
By Filip
#64008
Dobrá práce!

Jen poznámka, měl jsem pocit, že se tady psalo, že soubor by měl být jen pro registrované. Mě jde stáhnout i bez přihlášení.
By Norman Ramsey Briggs
#65306
Mám ještě dotaz k tomu B737 packu, v SOPu v sekci antiice je napsáno v kostce, že engine anti-ice se musí použít vždy, když mrzne, kromě stoupání a cruising, když je teplota pod -40 stupňů. Znamená to tedy: když je teplota - 39, nemusím při stoupání a crusing odmrazovat?

Z matematického hlediska znamená pod, že je to číslo nižší a číslo nižší než -40 je -41.

A ještě jeden dotaz, psáno je, že použití klapek 15 je zakázáno bez podvozku venku, jak je to při vzletu s klapkama 15? Po vzletu první stáhnout klapky na 10 a pak podvozek nahoru? To snad ne. Nebo jo?
Uživatelský avatar
By Filipos
#65309
Norman Ramsey Briggs píše:Z matematického hlediska znamená pod, že je to číslo nižší a číslo nižší než -40 je -41.
Toto je v SOPu správně. Anti-ice se skutečně nemusí zapínat, když je teplota nižší, než -40°C, tj. -41°C a míň. Je prokázáno, že při takto nízkých teplotách se už žádný led netvoří, takže není nunté systém používat. Pozor, toto neplatí při klesání, kdy se i při nižších teplotách Anti-ice používat musí!
A ještě jeden dotaz, psáno je, že použití klapek 15 je zakázáno bez podvozku venku, jak je to při vzletu s klapkama 15? Po vzletu první stáhnout klapky na 10 a pak podvozek nahoru? To snad ne. Nebo jo?
Jasně že ne. Ono to nemá technický význam (že by tam něco něčemu mechanicky vadilo třeba), jako spíš význam bezpečnostní při přiblížení. Nic víc za tím nehledejte, on se stejně v 95% přiblížení podvozek vysouvá spolu klapkami 15 ("Gear down, flaps fifteen, speed one five zero...") Takže při vzletu na 15ky normálně zasunout podvozek a klapky "uklízet" jako obyvkle.
Uživatelský avatar
By Filipos
#65315
Při vzletu provedeném na klapách 15 (upozorňuji, že spíše výjimečně - na krátkých popř. kontaminovaných drahách) se použije odpovídající rychlost V2 a z toho plyne i rozdílná rychlost po vzletu. Při správném provedení nehrozí překročení žádné rychlosti :)
Uživatelský avatar
By Pavel
#66194
Trošku mě mrzí použití volaček Praha Approach, sice chápu co tím chcete naznačit (rozdíl mezi ACC a APP), ale bojím se toho, že pak zas někdo na 127,57 bude volat Praha approach, CSA020 dobrý večer. Je jasné, že Praha approach se použít může když nejde radar (procedurální řízení v TMA), ale to sem nepleťme. To samé Praha deparature => Praha radar. A oblast (LKAA_CTR) má frekvenci 127,12, nikoliv 127,100. Jako poslední věc, kterou jsem postřehl, spuštění povoluje deliviry. Nikoliv ground.

Ale obecně pěkný dokument, doufám, že přispěje k osvětě nováčků.

PB
By Norman Ramsey Briggs
#66196
Já mám dotaz, proč do SB vyplňujete to +VFPS+, já to tam nikdy nedával, ale od chvíle, co používám Inn se mi nevejde poznámka do té kolonky a posílám to přes VATSIM file Flight Plan a to se tam to +VFPS+ objeví. Co to vůbec znamená?
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#66198
V ukázkách komunikace je všude oslovení Praha Radar, tak by k záměně nemělo dojít. Ovšem je možné, že se občas holt někdo splete. To bylo, jest a bude.
Díky za postřeh s Delivery. Původní záměr byl udělat to jednodušší a teď jsem to zapomněl změnit-napraveno, frekvence byla taky změněna.
By Norman Ramsey Briggs
#66199
Můžete ještě přidat jedno slůvko. Píšete skoro na konci: ,,příklad jak probíhá komunikace pro přístrojové přiblížení mezi které např. řadíme NDB a VOR/DME přiblížení\" bylo by vhodné napsat, že je to pro přiblížení nepřesná.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15