Stránka 8 z 9

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:27 říj 2010, 02:22
od Jindřich
Jo, já si taky dal síesej niner niner niner niner niner niner niner niner niner niner niner (s různou intonací). Pak už jen \"síesej lot of niners\" :-) Zas se pozná, že ATC ve výcviku by neměl říkat CSA tripple niner niner.
Důležité dle mne je, že všichni víme, co je to niner (zeptejte se nelétacího kolegy v práci, který umí anglicky. Nebude vědět).

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:27 říj 2010, 06:06
od storry
To mi připomíná ten fór jak si objednává lord přes telefon k recepci na pokoj chlast:
Tu rum tu rum tu tu tu a ten recepční mu odpoví tádýdádýdá ty debile :D

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:15 pro 2010, 00:06
od ardnocz
Obrázek

Vážení piloti, přijďte dnes přispět svým provozem praktické zkoušce CSA740 Adama Šindlera na hodnost Senior First Officer.

Začátek: 2000loc

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:19 pro 2010, 10:49
od ardnocz
Obrázek

Vážení piloti, přijďte dnes opět přispět svým provozem k opakované praktické zkoušce CSA740 Adama Šindlera na hodnost Senior First Officer. Veškerý provoz vítán!

Začátek: 2000loc

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:20 lis 2011, 20:22
od Tommy
Chci se zeptat, bylo plánováno, že dneska budou zkoušky, tak se chci zeptat, jestli se někdo ukáže....čekám tam na standu :D

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:03 led 2012, 17:17
od Schindler
Zatím FO, ale chci se zeptat, zda se někdo připravujete taky na SFO, třeba jestli už jste v té finální fázi před závěrečkou?

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:03 led 2012, 23:10
od PBily
Třeba já. Rozhodl jsem se to letět se 738 NGX, celkem už mi to funguje, tak o finální přezkoušení požádám. Ale asi počkám, až bude PB ve škole po škole :-D

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:03 led 2012, 23:17
od Schindler
Co to je za pojem ve škole po škole? Můžeš vysvětlit text na skype jestli chceš,zajímavej pojem
Teď se taky učim s NGX738, je to jednoduchý ... ořešek jsem s IFly736
[quote="PBily"]Třeba já. Rozhodl jsem se to letět se 738 NGX, celkem už mi to funguje, tak o finální přezkoušení požádám. Ale asi počkám, až bude PB ve škole po škole :-D[/quote]

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:03 led 2012, 23:31
od Lapak
Já si najít čas, tak už mi taky chybí jenom praktická...

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:04 led 2012, 16:39
od PBily
[quote="SCHINDLER"]Co to je za pojem ve škole po škole? Můžeš vysvětlit text na skype jestli chceš,zajímavej pojem
Teď se taky učim s NGX738, je to jednoduchý ... ořešek jsem s IFly736
[quote="PBily"]Třeba já. Rozhodl jsem se to letět se 738 NGX, celkem už mi to funguje, tak o finální přezkoušení požádám. Ale asi počkám, až bude PB ve škole po škole :-D[/quote][/quote]

To byla narážka na to, jak mě posledně nechal chudáka holdovat někde na radiálu nějakého VORu, mně nefungoval autopilot (resp. pořád to stoupalo), tak jsem letěl v ruce, ještě jsem holding pattern točil na druhou stranu, než jsem měl, propotil jsem 3 trička a skoro si za celý let ani nelokl piva :-)

Takže ve škole po škole bylo synonymum na "až nebude u počítače".

Samozřejmě myšleno jako žertík, už se na něj připravuji a holdy jsem si nastudoval. Ještě si je musím nacvičit pro zadávání do CDU, abych si ulehčil práci.

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:04 led 2012, 16:43
od Pavel
Jo, to jsme se v vIATCC zasmáli :-)

PB

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:04 led 2012, 18:52
od Schindler
Tak to jo, jestli mš NGX, tak si nemusíš ani lámat hlavu nad vstupama, to všechno umí ... ale samozdřejmě znát :-) Až na to příjdeš, tak zjistíš, že je to brnkačka

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:04 led 2012, 19:48
od Lapak
na SFO zkoušku je asi nejtěžší lekce \"Jak zvládnout svůj addon\", viz. nefunkční FMC po GA v 737NG apod. :)

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:04 led 2012, 23:41
od PBily
[quote="SCHINDLER"]Tak to jo, jestli mš NGX, tak si nemusíš ani lámat hlavu nad vstupama, to všechno umí ... ale samozdřejmě znát :-) Až na to příjdeš, tak zjistíš, že je to brnkačka[/quote]

Brnkačka? Tak si najdi přiblížení na dráhu 14 v LYTV (Tivat). A poraď mi jak to přiblížení dostat elegantně do FMS.

Odkaz na chart je zde: http://www.scgvacc.net/charts/ap/LYTV.pdf

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:05 led 2012, 06:54
od Snohakrij
[quote="PBily"][quote="SCHINDLER"]Tak to jo, jestli mš NGX, tak si nemusíš ani lámat hlavu nad vstupama, to všechno umí ... ale samozdřejmě znát :-) Až na to příjdeš, tak zjistíš, že je to brnkačka[/quote]

Brnkačka? Tak si najdi přiblížení na dráhu 14 v LYTV (Tivat). A poraď mi jak to přiblížení dostat elegantně do FMS.

Odkaz na chart je zde: http://www.scgvacc.net/charts/ap/LYTV.pdf[/quote]


A vytvořit si bod přes FIX nejde ?

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:05 led 2012, 08:21
od Schindler
FMC - Se otevřeš DEP ARR - > DEP LYTV -> Dráha 14 - Příletovku TAZ (TAZ1/A nebo TAZ1/B, u tohohle nm jakou, ale jedna tam bude na výběr) -> Vybereš si NDB na 14 ... pokud si myslel takhle, normálně jsem to nezkoušel, škoda, že nemá Aerosoft scenerku, tento rok jsem byl v Černý Hoře a letiště jsem viděl, navidační světla těsně nad silnicí

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:05 led 2012, 11:15
od Lapak
Pokud to není v AIRACu, tak podle mě by přes FIX měly jít vytvořit všechny ty body co tam jsou, krom toho interceptu radiálu při missed app

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:05 led 2012, 13:40
od firlet
U PMDG NGX jde vytvorit v FMC cokoli i kdyz to neni v databazi AIRAC, pokud se to da vztahnout k necemu znamemu. Takze treba u VOR approach kdy se po preletu VOR leti radiala a v urcite vzdalenosti se toci do osy tak ten bod na kterem se zacne tocit si vytvorim jako radial a vzdalenost od VOR - FMC podle toho nakresli trasu a nemusim zurive tocit pres HDG a chytat radialu rucne. To samy pouzivam pro hold over radial.

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:05 led 2012, 14:25
od Schindler
Jj, Třeba jsem si u PMDG upravil příltovky do Ostravy...zatím jsem nenašel AIRAC, takže jsem to tal přepsal, ale bacha ať to zůstane původně na samim místě, třeba místo HLV mám u příletovk HLVNB, tak než jsem přeinstalovával, tK JSEM MĚL ZMĚNĚNO NA KLASIKU hlv, A NEVZNIKALA DISKONTINUALYTA PŘI LETU

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:05 led 2012, 16:20
od Lapak
[quote="firlet"]U PMDG NGX jde vytvorit v FMC cokoli i kdyz to neni v databazi AIRAC, pokud se to da vztahnout k necemu znamemu. Takze treba u VOR approach kdy se po preletu VOR leti radiala a v urcite vzdalenosti se toci do osy tak ten bod na kterem se zacne tocit si vytvorim jako radial a vzdalenost od VOR - FMC podle toho nakresli trasu a nemusim zurive tocit pres HDG a chytat radialu rucne. To samy pouzivam pro hold over radial.[/quote]

Kdyžtak mě oprav, ale právě ty podmíněný waypointy jdou dělat v AIRACu, ale při letu ve FMC už ne. Např. "at 1200 AMSL left turn on track 123 and intercept R345 VOR XXX"
Waypointy definovaný radiálem a DME nebo dvouma radiálama jso vpohodě, to jde dělat jak přes FIX page, tak i přímo psát do LEGS (i když nejsem stavu si zapamatovat tu syntaxi :) )

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:05 led 2012, 22:41
od PBily
Tak mi řekněte, jak si tam mám zadat třeba ten první bod (D3.9 od TIV a na radiale 124 TAZ)

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:05 led 2012, 22:59
od Lapak
[quote="PBily"]Tak mi řekněte, jak si tam mám zadat třeba ten první bod (D3.9 od TIV a na radiale 124 TAZ)[/quote]

Tím, že to je na jiných VORech, tak je to sice složitější, ale de to:
Přes FIX page si udělám jeden WP na radiále 304TAZ blíž než ten FIX, takže třeba TAZ 304/1 a vložím ho do LEGS.
Druhej WP si udělám zase dál, třeba TAZ 304/30, zase do LEGS a EXEC.
Pak si na FIX page zvolím TIV a zadám /3.9 a voilá. Dopočítá se mi radiál kde se protíná route s tím radiálem a mám ve scratchpadu ten fix, kterej chceš :)

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:15 led 2012, 22:13
od Schindler
Už splněný test na SFO i s Martinem Dvořákem

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:20 srp 2012, 23:15
od ThomassoCZ
Zdravím, chtěl jsem se jen zeptat, kdy se plánuje zkouška na SFO, momentálně jsem ve fázi, kdy mi instruktor po tréninkových letech řekl, že se mi ozve instruktor, který má zkoušky na starosti.

Zajímalo by mě, jestli to znamená spíš den nebo měsíc :-).

Díky, TP.

Termíny zkoušek

PříspěvekNapsal:21 srp 2012, 17:47
od dan542
To poletíš asi se mnou :) S instruktorem jsem letěl dva lety, jeden úplně jednoduchý jako by byl na FO, druhý těžší, zkouška nanečisto, kde mě spíš zkritizoval za nedodržování SOPů k letadlu... Takže doufám že už jen jeden let a zkouška :)