Na to musím reagovat:
Normálně používám default GPS z FSX - tam jde naplánovat SIDy a STARy docela přesně. Dříve jsem používal k označení výbavy letadla simple RNAV a bylo to celkem OK - tedy než mě na to upozornil instruktor. Teď tam mám na jeho doporučení jen DME a transpondér s módem C. Připadá mi to nefér, že ve Squawkboxu zkrátka není něco mezi DME a Simple RNAV - prostě default GPS - takhle je v tom guláš a každý řídící k tomu potom přistupuje podle svého uvážení. Jedni mě pošlou do háje, druzí mi dají instrukce ať letím k tomu a tomu bodu, zeptají se, jestli jsem se svou výbavou schopen, a pak je ještě třetí sorta řídících, co s touhle výbavou mají zkušenosti a dobře vědí, jaké jsou moje možnosti. Já nijak nezpochybňuju fakt, že pokaždé, co letím s defaultem, dělám chybu - jednou je označení výbavy podhodnocené, podruhé zase nadhodnocené. Tohle lze vyřešit pouze tím, že budu lítat s letadlem co má FMC - tedy plně RNAV. Jenže já rád lítám s defaultem - a tak to prostě během toho letu bude vypadat
Pro GPS není problém letět RNAV.
Mimochodem včera v Amsterdamu to nebyla katastrofa, jak sis možná myslel - ono někdy jsou řídící rádi, a někdy ne - v mém případě byli rádi, že mají při nízkém provozu práci
Už od NORKU jsem dostal vektor, sice jsem to trošičku přehnal s bržděním - a tak mi dal APP jeden vyčkávací okruh, abych před sebe pustil někoho, kdo nezpomalil pod předepsanou rychlost. Měl jsem zpomalit z 220 na 180 - a já letěl chviličku 160 - a tak přišel čas na vyčkávací okruh vzhledem k dalšímu letadýlku, co letělo za mnou. Pak nastal menší chaos, když jsem uvolnil runway 27 - Ground si právě dával 10 minutovou přestávku
a tak jsem pojížděl na stojánku pochopitelně bez výslovného povolení a navíc podle vlastního uvážení, což v takovém případě dělám jen nerad. Let zpátky už byl v pozdních nočních hodinách - akorát jedno KLM se právě vrátilo, tak jsem kolem půlnoci letěl s 70 uzlovým větrem v zádech domů.
Ono když je v poznámkách napsáno default FSX GPS navigation - tak by měl ATC už vědět, že jsem schopen i víc, než jen od VOR k VOR. Jinak by to asi nebyl člověk na správném místě, ne?
Čest