Stránka 1 z 1

Zásady gentlemanského chování mezi piloty a řídícími na VATSIMU.

PříspěvekNapsal:16 říj 2006, 21:39
od vres
Vážení simptáci,
dovolte mi dnes napsat o něčem trochu vážnějším. V dřívejších dobách VACC-CZ se vybudovalo vysoce gentlemanské chování mezi piloty a řídícími. Obě dvě skupiny si byly vědomy, že potřebují tu druhou, protože jinak by jejich zábava neměla smyslu. Obě dvě skupiny se uznávaly. Pilot vždy věřil že ATCo pro něj dělá to nejlepší a naopak. Když ATCo nestíhal, byli k němu piloti shovívaví a nemrzelo je počkat pár minut, protože věděli, že ATCo dělá co může a je dobrovolně ve vysokém stresu ač tento sebedestruktvní typ zábavy nemusí vůbec provozovat.

Poslední dobou jsem však svědkem něčeho jiného. S velkým množstvím mladých nováčků vzrostla na síti \"agresivita\". Piloti jakoby brali ATCo za někoho kdo je tam kvůli nim a je povinnen je dobře odbavit a plnit jejich přání. Byl jsem svědkem neúměrné drzosti, naštvaného a ironického připomínání se když musel pilot pár minut čekat na odbavení, protože na LKPR bylo plno atd atd. Kam se ztratila ta úcta k ATCo, kterou si k jejich \"vzdělání a výcvik\" zaslouží? Kam se poděl ten pěkný vztah mezi řídícími a piloty?

Výše zmíněné věci se objevují hlavně a asi díkybohu u těch služebně i věkově mladších, kteří oplývají neúměrným sebevědomím. A tak snad budu jen doufat, že se po tomto mém příspěvku aspoň trochu chytí za nos, zamyslí se nad sebou a/nebo brzy dospějí a uvědomí si, že ve skutečnosti o letectví ještě vůbec nic neví, protože podle jednoho pěkného citátu:\" Ten kdo si myslí, že všechno ví, neví nic. Ten kdo ví, že nic neví, už mnohé ví.\"

Děkuji za pozornost a nasledanou v přátelských vodách našeho virtuálního moře,

David Černý
VACC-CZ Director

Zásady gentlemanského chování mezi piloty a řídícími na VATSIMU.

PříspěvekNapsal:17 říj 2006, 12:03
od Xjanak
Já bych navrhoval u takového pilota odpojení za sítě pokud se nezačne chovat slušně . ATC to mají hodně těžký a hlavně si myslim s nováčky.Přitom se ale od ATC dá hodně naučit. Nebýt jich tak bych se asi nikdy nenaučil jak rychle stoupat , kde pojíždět atd. Nebo při nějaké agresivitě pilota mu udělat záznam do jeho karty a ti s více \"trestnými body\" by byly vyloučeni z CSAv. A ještě jednou všem ATC díky za trpělivost .

Zásady gentlemanského chování mezi piloty a řídícími na VATSIMU.

PříspěvekNapsal:17 říj 2006, 12:07
od Xjanak
Ostatně obdobný systém máme na silnicích že ano tak co by ne ve vzduchu :D

Zásady gentlemanského chování mezi piloty a řídícími na VATSIMU.

PříspěvekNapsal:17 říj 2006, 12:30
od Engin
[quote="Xjanak"]Já bych navrhoval u takového pilota odpojení za sítě pokud se nezačne chovat slušně . ATC to mají hodně těžký a hlavně si myslim s nováčky.Přitom se ale od ATC dá hodně naučit. Nebýt jich tak bych se asi nikdy nenaučil jak rychle stoupat , kde pojíždět atd. Nebo při nějaké agresivitě pilota mu udělat záznam do jeho karty a ti s více "trestnými body" by byly vyloučeni z CSAv. A ještě jednou všem ATC díky za trpělivost .[/quote]
No oni ne všichni piloti lítaj za CSAv. Ale je pravda že byť lítám krátce, tak si připadám jako jeden z posledních pro koho jsou ATC něco jako polobozi ( ;) )

Zásady gentlemanského chování mezi piloty a řídícími na VATSIMU.

PříspěvekNapsal:17 říj 2006, 12:57
od Xjanak
No ale všichni vlastně lítaji pod sítí Vaitsim,takže jsou vyhoditelní.Myslim,že i čekání na povolení k odletu patří k reálnému provozu letiště a tak i k simulovanému létání.Taky lítám krátce,teprve druhý měsíc.Mám ale pořád problémy s ACARS takže hodně letů se mi nezaznamenává. Pro mě ATC sice nejsou polobozi ale beru je spíš na tom letišti jako jaké si nadřízené.

Zásady gentlemanského chování mezi piloty a řídícími na VATSIMU.

PříspěvekNapsal:17 říj 2006, 15:33
od BrandonSk
Nema smysl tady diskutovat o tom, jak koho trestat a pod. To by k nicemy nevedlo.
Spis to chce, aby komunita zabrala spolecne a sluzebne starsi aby radili, a klidne i pres private message nekdy pokarali novacky, pokud delaji neco spatne.
Ale ne tohle jsem chtel.

Tak hezky si to David napsal, az me to chytlo za srdce.
Navrhoval bych pripnout tenhle prispevek nahoru, at si ho kazdy vsimne, kdo jsem zobrouzda!

Cheers,
B.

Zásady gentlemanského chování mezi piloty a řídícími na VATSIMU.

PříspěvekNapsal:18 říj 2006, 11:28
od CSA433
Jo jo, ATC si musíme hýčkat!

Zásady gentlemanského chování mezi piloty a řídícími na VATSIMU.

PříspěvekNapsal:18 říj 2006, 19:45
od id123
DC: bud rad zes nevidel nektere exemplare a jejich akce v lete... :) nekteri uz se na vatsim nepripojuji, a ti co se pripojuji, prisli na to, ze kazen a dodrzovani pravidel muze byt mnohem zabavnejsi nez tzv \"bordel online\" .

ono je to asi trochu i tim lehkym bezvladi prez leto, nekdo se pripojil dopoledne, a cely den beztrestne kravil, a nez ho potkal nekdo z pilotu, nebo ATC aby ho \"sestrelil\", nabyl dojmu, ze je to tu proste \"Fligh-Sim multiplayer a nazdar\"....
Kdyz sem se napolil ja poprve na \"sit\", na lkpr, prvni co bylo ze sem proklikal na SB3, tlacika IDENT a NORM, :), po chvilce vyskocilo okno s chatem a DC se zeptal jestli vim co je SID a STAR, a po par dalsich otazkach a rychlo kurzu, o vecech co jsem vuubec nemel sajn, mi bylo jasny ze nikam proste nepoletim....:) zapsal jsem si odkazy na web, a na vatsim jsem se zpet pripojil az za mesic, po studovani a poslouchani na radaru, se strasnou tremou, ze svym looserstvim to budu kazit profiikum co tu valej...

trochu pak zamrzi kdyz sedite v ATRku, jedete si v Brne po taxi k HP, a prevalcuje vas Boing csa, noveho neznameho pilota. pasazeri sili a krici strachy :\"). chat s takovym pilotem taky neprida, argument ze si nevsimnu letadla co valcuju :), a unicom se nepouziva protoze se nevi co to je, a kdyz uz se vi, tak je to zbytecnej vopruz.., letovej plan je taky nesmysl, kdyz jdu delat prelety nad mestem ... :) a kdyz kolem vas ten boeing leti uz po 4te, asi napisete adminovy at ho killne... je to sice to posledni, ale leckdy to plati. budto dostane rozum, nebo uz se nevrati.

a jinak, je dobre si uvedomit proc tu pilot vlastne je a nelita v offline, je tu prave kvuli tomu ze ATC je ZIVY clovek, se vsim vsudy....proto respect a obdiv ze si zvolili jak pise DC sebedestruktivni \"zabavu\".

Zásady gentlemanského chování mezi piloty a řídícími na VATSIMU.

PříspěvekNapsal:18 říj 2006, 23:05
od CSA433
Musim se priznat ze se mi jeste nic podobneho nestalo(jako ze byl nekdo desnej gauner), ale pri predstave ze nekdo pri tomto druhu zabavy muze byt nervni,drzy ci neohleduplny me desi.

Na 100% to vychazi z neinformovanosti o VATSIMU, letani na SIMech, ci v realu, protoze to mnozi \"kaskaderi\" co znaji jen joystick(pokud ho maji :D) a tlacitko F4, berou VATSIM jako free addon pro ne zatim dosti mrske zabavy. Sice jsem take pri svych zacatcich \"skocil\" parkrat s letadlem nekomu na zada, nebo ze stuhlosti nad problemem neodpovedel ATC, ale vzdy jsem se omluvil a doplnil znalosti. Ocekavam to i od ostatnich!!! Jinak VATSIM ztrati to, proc je tak vyjmecny ve svete pocitacove zabavy!!!

AVE ATC!

Zásady gentlemanského chování mezi piloty a řídícími na VATSIMU.

PříspěvekNapsal:19 říj 2006, 11:59
od radarada
Taky se podelim o svou posledni zkusenost - tusim to bylo v pondeli co jsem si zaletel z Rigy do Prahy. Bohuzel ATC nad Prahou jsem po zkousce uz nestihl, takze jsem UNICOMoval co to slo. Na Ruzyni sedel nejaky... nevim kdo... nejaky XYZ566 (pismenka si nepamatuju, cisla sedi).
Vesele si to masiruju na finale 24... koukam, ze se dotycny nejak posouva... je nekde bokem... no, nevenoval jsem mu pozornost.
A kdyz uz pristavam... uz sedim hlavnim podvozkem, doklesavam pridovy podvozek... jsem nekde mezi twys B a C a najednou koukam \'vziiioooouuuuu....\' zleva do prava mi po 31 prosvistel ten dotycny... trochu sok... ale co uz jsem mohl nadelat...

Jamile jsem dojel ke stojance, tak jsem mu chatoval... \'samozrejme\' nereagoval...

Rada

Zásady gentlemanského chování mezi piloty a řídícími na VATSIMU.

PříspěvekNapsal:19 říj 2006, 16:42
od CSA433
Hey ten unicom je fakt potreba, ve studijnich materialech je to potreba vice zduraznovat!!!.... vzdycky unicomuju, nekdy vice nez musim, ale nedavno v mnichove se mi to velmi osvedcilo, ze jsem si domluvil s nejakym dobrodincem krasny 3min holding na konci STARu, aby mohl beze strachu startovat a ja si dal luxusni finale tesne za nim.... skoro jako doopravdy....

Zásady gentlemanského chování mezi piloty a řídícími na VATSIMU.

PříspěvekNapsal:27 říj 2006, 23:06
od george01
Zdravím Vás,patřím mezi nováčky,lítám už asi půl roku offline do online/fl.(jeste bych to tak nenazval..),jsem se pustil teprve vcera,stal jsem na stojance a jen tak pozoroval a hlavne poslouchal,musim rict ze k ATCo mam a budu mit vzdy veliky respekt a uctu.Zaroven bych se timto chtel ATCo omluvit,za me dnesni da se rict fatalni selhani(ATCo me premluvil alespon na okruhy,docela jsem si veril,ale pote co me ATCo oslovil-jsem mel doslova nadelano v kalhotech:o,mel jsem i nejake nesrovnalosti ve FP,stal jsem s cessnou na cargu..chyb bylo mnohem vice,tedy klobouk dolu pred ATCo,ze mel vubec chut s nekym takovym jako ja ztracet cas...a rovnou me neodpojil,zaroven doufam,ze priste uz na tom budu lepe a nebudu uz tak vystresovany).
Ja osobne tedy nepochopim jak nekdo nemuze mit k ATCo uctu,vzdyt bez nich bychom nefungovali.

Zásady gentlemanského chování mezi piloty a řídícími na VATSIMU.

PříspěvekNapsal:05 lis 2006, 19:20
od CSA151
Když už sme u toho chování, tak se taky podělím o jeden zážitek.. Minulý víkend jsem letěl mojí klasickou trasu Mošnov-Ruzyně, Na UNICOM píšu \"LKPR tfc, on final rwy 24\" a samozřejmě zapnutej TCAS a najednou mi to 0,5NM před prahem dráhy začne houkat TRAFIC TRAFIC! Tak koukám kde a ono to bylo jako na letišti nějakej CSA447,tak sem normálně pokračoval a vypnul TCAS a v klidu dál vyklesával... Když sem přeletěl přes práh začal si sedat na hhlavní podvozek, tak sem si všim helikoptéry která se jen tak mihla vedle mě... Celkem mě to rozrušilo a jelikož nejsem zas tak velký příznivce autopilota přistávám \"na ruku\" tak jsem se znova zvednul a znova sednul, a dráhu opustil až po E.. Přepnul sem si pohled na SPOT protože sem se chtěl kouknout co to tam lítá (s prominutím) za KRE****. A Najednou nad mym letadlem přeltí helikoptéra a začnet se držet těsně nade mnou.. Tak sem ho přes trochu seřval (i když nejsem zrovna nejzkušenější pilot) že tam nemá o dělat.. Co mě dostalo, tak když se mi začal chubit jak se koukal jak přistávám... Pak odletěl a omluvil se, ale zížitek za všechny prachy to byl teda každopádně... ;)

Zásady gentlemanského chování mezi piloty a řídícími na VATSIMU.

PříspěvekNapsal:05 lis 2006, 19:37
od Vanilla
Při přiblížení TA only :)

Zásady gentlemanského chování mezi piloty a řídícími na VATSIMU.

PříspěvekNapsal:05 lis 2006, 21:16
od Ace2
S tou helikoptérou je to fakt dost drsný :))

Zásady gentlemanského chování mezi piloty a řídícími na VATSIMU.

PříspěvekNapsal:05 lis 2006, 22:35
od CSA447
sorry este jednou ... asi sem se zblaznil

Zásady gentlemanského chování mezi piloty a řídícími na VATSIMU.

PříspěvekNapsal:09 lis 2006, 14:48
od Filip Roszka
Jen se chci taky připojit k tomuto tématu a poděkovat všem ATC na VATSIMu :) Díky kterým jsem se toho spousty naučil a bez kterých by bylo online létání jen poloviční zábavou!!!

Zásady gentlemanského chování mezi piloty a řídícími na VATSIMU.

PříspěvekNapsal:09 pro 2006, 19:30
od jarda knespl
Taky se chci připojit k tomuto tématu,musim poděkovat všem ATC za jejich trpělivost kterou semnou zažili,moooc díky