Report bezprostredne napsany po 1. letu online :)
PříspěvekNapsal:10 říj 2006, 23:20
Zdravím, tak si říkám, je na čase to tu trošku oživit něčím, u čeho se všichni pobaví a možná to bude mít i charakter poučný
(brouzdal jsem totiž po disku a narazil jsem na svuj report bezprostredne napsany po 1. letu online) a tak me napadlo ze bychom se o tyhle zazitky mohli navzajem podelit.
Zde na tomto místě tedy žádám všechny piloty aby si zavzpomínali a napsali pár řádek o jejich vůbec historicky prvním letu online, o všech možných trablech, záludnostech i zajímavostech vymykajících se normálu, popř. o nějakých midair collisions.
tak já začnu:
...Bylo to 14.3.2006 a asi po dvou týdnech neustálého studování materíálů pro online létání , jsem se konečně rozhodl, pro svůj první let.
Dle návodu na netu, jsem si přes CSAV vytvořil letový plán. Konkrétně se jednalo o let z LKMT do LKPR, letounem ATR 42-500 (nějaký freeware model z netu ) pozn. značky OK-MOM pod volacím znakem CSA014.
První nesnáze začaly už před připojením, za boha se mi nedařilo zprovoznit FS acars, který slouží k vytváření logů pro čsav. No tak první let nebude evidován, říkám si
Spouštím hru a připojuju se, po dlouhém (slovy dlouhém) váhání konečně pronesu ono osudné: Praha radar good evening CSA 014 (kurna to byly nervy
). ozve semi ať chvili počkám že teď řeší něco jiného, pak se ale ozve se svým „go ahead“a začíná diskuse :.. Let do Ruzyně je mi povolen sice, ale dal mi odletovou trať přes NDB Třebovou !!!! ….no říkám si, řeknu mu že mám naplánovanou trať přes Holešov, ale pak sem si řekl třeba tam má nějaký provoz nebo něco a tak mě schválně posílá přes třebovou (jojo tehda jsem jeste bezmezne veril v ridici
)… Jenže to byl problem, pac tuhle trať jsem ještě vůbec nezkoušel !!!
Třebová ma pouze NDB a zadny VOR, zadne DME !!! o ou

Dalsi perlicka: Taxi jsem dostal k 04 po Foxtrot Echo, jenze ja z NOTAMu vedel, ze Echo je zavrena, no tak jsem bez jakekoliv pripominky pekne jel svou po F, Delta k RWY (ridici na to nic, tak asi dobry
)….prijedu k RWY a dlouuuho nervozne připravuji letoun k odlepeni, Squawk, autopilot, vyska, heading, VOR a ladim i NDB TBV ….dostavam povoleni k odletu a startuji, takovéto vysněné krásné pomalé pojíždění , kochání se krajinou a ukázkový start se mění v nepřesné pojíždění a zběsilý start !!! mimo osu RWY
No nic odlepuji se a stoupám, ve výšce cca 2000 feet zapínám autopilota, jenže ten aby se srovnal a pak začal stoupat, tak prudce klesá
a já to musím převzít, a tady začíná to velke nestíhání, nestíhám zavřít klapky, nestíhám se hlásit v jaké sem výšce a ještě si hlídat vzdálenost od VOR OTA, kterou samozrejme zrovna ted z mapy nedokazu vyčíst !!! no nic hlásím se asi po minutě lětu zároven tocím a ridici mi odpovída, nerozumím všemu , tak zadam \"say again\" on opakuje, ja si zapijusu, readbackuju, ale přetočím kurs…no proste Hrůza 
pak zhruba plus minus letim, ale kontroluji si to s mapou v FS protoze jsem totalne rozhozeny a neverim uz ani v boha v tu chvili - natoz nejakemu VOR ukazateli
No ale nakonec se tak nejak dostavam nad TBV.
Chvilka klidneho letu, z ktere me probudi nefunkcni rychlomer!
aha to je zajimave, hlavne aby po me ridici nechtel vedet rychlost. Cim to jen muze byt?.mackam vsim moznym i nemoznym na overhead panelu, ale nic. No tak ja tu rychlost vlastne nepotrebuju plynovou paku posunuju nekam do 3/4 moznosti a dokud to leti tak dobre
Po chvili dostavam hlaseni o STARu BODAL 1T a ILS pristani na RWY 06, a klesani jenze zase nerozumim vsemu, a zadam o again (ten vecer byl docela husty provoz, pokud si pamatuji byly tam i nejake CAF, a tak ) No tak mi to pise do chatovaciho radku, jenze zacnu odpovídat na první hlaseni, ctu to, ale on tam pise další věci, které to prepisuji, a další radek, zase nestiham, konecne to vsechno odreadbackuju ale to uz sem mel davno klesat a tocit !!!...uz sem preletl BODAL, rychle naladit VOR vozice, a kurs radialu , kouknout do mapy, na vzdalenosti a nasledujici kursy a vysky jake bych mel mit, stahuju plyn a uz dostavam další hlaseni zase nerozumim, tak uz mi to pak vsechno pise do radku…tak tak to vůbec stiham readbackovat , a uz jsem za IAF Ratis a vyska 3500 a neustale dostavam další instrukce na toceni, tak tak stiham tocit a cumet do mapy , byl sem vůbec rad, když jsem naladil ILS RWY 06, proste desny fofr, a pak mi ještě říká at přeladím na LKPR TWR, no tak rychle na radio, kurna staci se mi kurs leadla, vyrovnat, autopilota na appr mode sem nestihl dat vubec, abych si s tim hral, tak jsem to vzal pevne do svých rukou, rychle preladim kurna jak se to ohlasovalo na to pristani, jo established , kurna jak se ten radar menoval, ground, ne, approach, ne, byl to tower, jo tak se rychle hlasim, mezitím vysouvam klapky a podvozek, stihnu jen zaregistrovat ze uz jsem jen 8 NM od RWY vyska 3500 vůbec nevnimam body jako FAF OM MM , uz jsem jen 1500feet !! dostavam hlaseni o povoleni k pristani, hura konecne!...readbackuju a uz se soustředím jen a jen na to dosednout co nejlepe, no bez rychloměru to nebude to prave orechove aspon ze mi jede GroundSpeed,tak se ridim podle toho. Kurs, chce to vice do prava, a vyska, jsem pod zestupovou hladinou ...pritahnout, ještě ubrat plyn a uz prelitavam pocatek drahy, sedam řekl bych docela v dobrem miste, ale trosku tvrdsi to dosednuti bylo, ale dobry jeste me to sice staci doleva, sem mirne(teda dost) vyoseny, ale co uz......teda hjooo to je ostuda !! !
ale za chvili stojim na stojance, parking brake. uuuf hotovo.
Ted uz jen vymenit tricko, a jit hledat proc mi nesel ten rychlomer. (PS jak jsem byl nasledne poucen bylo to nezapnutym pitot heat)
Ted bych jeste dodal: Uz jsem parkrat navstivil zahranicni destinace a ten pocit, panove ten POCIT, to je neco lepsiho jak orgasmus
)) ty skvostne scenerie, ti ridici, ten provoz, kdyz zaparkujete u rukavu a nalevo Lufthansa, napravo British Airways a mezi nima Czech Airlines, to je proste naaadhera....Nechapu jak jsem bez toho mohl drive zit
hawgh 

Zde na tomto místě tedy žádám všechny piloty aby si zavzpomínali a napsali pár řádek o jejich vůbec historicky prvním letu online, o všech možných trablech, záludnostech i zajímavostech vymykajících se normálu, popř. o nějakých midair collisions.

tak já začnu:
...Bylo to 14.3.2006 a asi po dvou týdnech neustálého studování materíálů pro online létání , jsem se konečně rozhodl, pro svůj první let.
Dle návodu na netu, jsem si přes CSAV vytvořil letový plán. Konkrétně se jednalo o let z LKMT do LKPR, letounem ATR 42-500 (nějaký freeware model z netu ) pozn. značky OK-MOM pod volacím znakem CSA014.
První nesnáze začaly už před připojením, za boha se mi nedařilo zprovoznit FS acars, který slouží k vytváření logů pro čsav. No tak první let nebude evidován, říkám si

Spouštím hru a připojuju se, po dlouhém (slovy dlouhém) váhání konečně pronesu ono osudné: Praha radar good evening CSA 014 (kurna to byly nervy


Třebová ma pouze NDB a zadny VOR, zadne DME !!! o ou


Dalsi perlicka: Taxi jsem dostal k 04 po Foxtrot Echo, jenze ja z NOTAMu vedel, ze Echo je zavrena, no tak jsem bez jakekoliv pripominky pekne jel svou po F, Delta k RWY (ridici na to nic, tak asi dobry




pak zhruba plus minus letim, ale kontroluji si to s mapou v FS protoze jsem totalne rozhozeny a neverim uz ani v boha v tu chvili - natoz nejakemu VOR ukazateli

No ale nakonec se tak nejak dostavam nad TBV.
Chvilka klidneho letu, z ktere me probudi nefunkcni rychlomer!


Po chvili dostavam hlaseni o STARu BODAL 1T a ILS pristani na RWY 06, a klesani jenze zase nerozumim vsemu, a zadam o again (ten vecer byl docela husty provoz, pokud si pamatuji byly tam i nejake CAF, a tak ) No tak mi to pise do chatovaciho radku, jenze zacnu odpovídat na první hlaseni, ctu to, ale on tam pise další věci, které to prepisuji, a další radek, zase nestiham, konecne to vsechno odreadbackuju ale to uz sem mel davno klesat a tocit !!!...uz sem preletl BODAL, rychle naladit VOR vozice, a kurs radialu , kouknout do mapy, na vzdalenosti a nasledujici kursy a vysky jake bych mel mit, stahuju plyn a uz dostavam další hlaseni zase nerozumim, tak uz mi to pak vsechno pise do radku…tak tak to vůbec stiham readbackovat , a uz jsem za IAF Ratis a vyska 3500 a neustale dostavam další instrukce na toceni, tak tak stiham tocit a cumet do mapy , byl sem vůbec rad, když jsem naladil ILS RWY 06, proste desny fofr, a pak mi ještě říká at přeladím na LKPR TWR, no tak rychle na radio, kurna staci se mi kurs leadla, vyrovnat, autopilota na appr mode sem nestihl dat vubec, abych si s tim hral, tak jsem to vzal pevne do svých rukou, rychle preladim kurna jak se to ohlasovalo na to pristani, jo established , kurna jak se ten radar menoval, ground, ne, approach, ne, byl to tower, jo tak se rychle hlasim, mezitím vysouvam klapky a podvozek, stihnu jen zaregistrovat ze uz jsem jen 8 NM od RWY vyska 3500 vůbec nevnimam body jako FAF OM MM , uz jsem jen 1500feet !! dostavam hlaseni o povoleni k pristani, hura konecne!...readbackuju a uz se soustředím jen a jen na to dosednout co nejlepe, no bez rychloměru to nebude to prave orechove aspon ze mi jede GroundSpeed,tak se ridim podle toho. Kurs, chce to vice do prava, a vyska, jsem pod zestupovou hladinou ...pritahnout, ještě ubrat plyn a uz prelitavam pocatek drahy, sedam řekl bych docela v dobrem miste, ale trosku tvrdsi to dosednuti bylo, ale dobry jeste me to sice staci doleva, sem mirne(teda dost) vyoseny, ale co uz......teda hjooo to je ostuda !! !

Ted uz jen vymenit tricko, a jit hledat proc mi nesel ten rychlomer. (PS jak jsem byl nasledne poucen bylo to nezapnutym pitot heat)
Ted bych jeste dodal: Uz jsem parkrat navstivil zahranicni destinace a ten pocit, panove ten POCIT, to je neco lepsiho jak orgasmus


