- 03 říj 2006, 00:34
#9576
Tož ogaři, jak jsem slíbil, tak činím...
Jsem potěšen, že můžu napsat tuto rekapitulaci k akci, která se koná (zatím) jen jednou ročně.
Předem než se pustím do podrobnějšího rozboru, chtěl bych ještě jednou poděkovat všem klukům (manželkám, přítelkyním, synům) kteří se odhodlali do Beskyd přijet. Jak jsem pronesl na začátku akce: \"Jakou si tu akci uděláme, takovou jí budeme mít a tak taky na ní budeme vzpomínat\". A tak se i stalo. Sjela se super parta lidíček, kterým šlo o to užít si prodloužený víkend, strávený nejen simulovaným létáním. Celá akce nebyla jen o samotném létání, někteří využili nabídku Moravskoslezských beskyd a vyrazili do přírody (za medvědy, vlky), na Pustevny a spoustu dalších míst. Počasí vyšlo přesně tak jak bylo objednané:) to znamená krásné babí léto v Beskydech, které se dá těžko popsat.
Teď k samotné akci.
Ve čtvrtek krátce po obědě jsme dorazili na hotel Galík a začali chystat místnost (Tomáš Těhan, Tomáš Demel, Tomáš Gurecký). Krátce po nás dojeli další a další (severočech, pražáci, středočeši, jihočeši, západočeši, východočeši, jihomoraváci) a příprava na akci se pomalu začala rozjíždět. Všichni si pomalu chystali své virtuální cockpity na zahajovací skupinový let z Prahy (LKPR) do Insbruku (LOWI) která odstartovala v 1700UTC.
Odlet z Prahy probíhal podle plánu, piloti i řídící (obzvláště LKPR APP) byli profesionální. Přílet do LOWI byl taky na vysoké úrovni, jak ATC, kteří jsou na LOWI speciálně školení, tak většina pilotů, kteří mají bohaté zkušenosti s tímto letištěm. Pro doplnění dodám, že jsme si vyžádali přiblížení a přistání ne dráhu 08 (znalí vědí). Někteří piloti se vydali z zpět z Insbruku do Prahy, ostatní se vydali na bebrifing do hotelového baru. Debrifing trval cca do 0300 loc, za což děkujeme především sličné slečně servírce Pavlínce, se kterou jsme měli tu čest rekapitulovat let. Netvrdím, že zcela chápala o co šlo, ale podstatné bylo že tam s námi ta dlouho vydržela
V pátek krátce před devátou hodinou ranní jsme se začali scházet u snídaně. Po \"bohaté a vydatné\" snídaní jsme se jednotlivě odebrali k plnění úkolů. Někteří se přešli do \"létací místnosti\" a někteří se vydali na rekognoskaci prostředí Velkých Karlovic. V létací místnosti se postupně rozjela diskuze na téma \"home made\" hardwarových doplňků pro FS, další debrífing letu do Insbruku a někteří se vydali na pravidelné linky ČSA.
Odpoledne se rozhodlo (nevím kterého dobráka to napadlo), že se vydáme skupinově do Tivatu (LYTV - Montenegro). No co k tomu dodat, nádherné letiště, které si užijou všichni pro preferují vyosené přístrojové, nebo vizuální přiblížení na dráhu. K údivu všech místních ATC (real Darko Pajič a spol.), sedli všechny letadla, bez ztráty. Jelikož se jednalo o celkově náročný let především o jeho finální fázi, odebrala se část pilotů opět do místního baru, kde probíhala rekapitulace letu až do cca 0200LOC. Během této doby bylo někým rozhodnuto, že půjdeme předvést kvalitní znalosti českých pilotů, amarickým řídícím. Odebrali jsme se tedy zpět do cocpitu a naplánovali skupinový let z New Yorku (KJFK) do Bostonu (KBOS). Po několika minutové přípravě a přeškolení na odlišnou frazeo, jsme se postupně vydali na let po USA. V podstatě let probíhal klidně, provoz v USA vyl průměrný, řídící vstřícní k evropským pilotům, takže cca v 0330LOC jsme přistáli v KBOS. Debrifing jsme nechali na další den, a vydali se pomalu do postele.
V sobotu, cca v 0800LOC jsme se začali scházet postupně u snídaně a probírat zážitky z letu po USA. Poté se část účastníků vydalo na předem plánovaný výlet na letiště LKMT. Sobota byla vybrána záměrně pro relativně zajímavý provoz a navíc čekalo na čtyři účastníky milé překvapení v podobě exkurze na stanoviště ŘLP s.p. divize Ostrava, za což nesmírně děkuji MK, že se tam kluci měli možnost podívat. Navíc se jim naskytla jedinečná možnost sledovat excelentní přílet charterové linky ČSA (OK-6262) B7354 z Turecké Antalye
Po odletu všech letadel, se skupina rozdělila na ty co se vydali zpět do Beskyd a druhá se vydala na poznávací výlet Ostravy ( NA stodolní, Bazaly-FCB, muzea Vítkovic) a dalších zajímavých míst Ostravy. Po výletu v Ostravě se i druhá skupina vydala zpět do beskyd, místa akce aby se přidala k ostatním, kteří se chystali na večerní program, který zakončil celou akci Beskydy2006.
Většinou účastníků akce bylo rozhodnuto, že se poletí skupinový let s C130 z Prahy do Varů a zpět.
Co následovalo poté až se všichni sešli na LKPR, se dá ztěží popsat, ale myslím si že i raální ATC by mohli závidět takový provoz, který na Ruzyni a nad ČR Sešel. Počínaje LKPR_DEL v režiji Radka Rubana, LKPR_DEL Standy Horkého, LKPR_TWR Davida Přibyly, LKPR_APP Ondry Kulhánka, OFFa na pozici LKAA_CTR a v neposlední a neméně důležité pozici LKMT_TWR Tondy Otáhala. Lety probíhaly až skoro do půlnoci, kdy bylo ukončeno simulované létání v Beskydech 2006. Větší část pilotů se pak odebrala do foaje hotelu Galík, kde důstojne zhodnotili akci u několika láhví sektu a vodní dýmky. Na samotný závěr celé akce a dobrou noc si několik lidiček zahrálo PINGPONG, fotbálek a ve čtyři ráno se odebrali do lužka.
Něděle ráno opět a překvapivě začala snídaní, poté balením techniky a odjezdem.
Těžko se dá popsat skutečná atmosféra celé akce, spíše to berte jako souhrn celé akce a koukněte na galerii fotek, kde budou postupně doplňovány fotky všech účastníků. Galerie fotek z Beskyd2006
Na závěr ještě jednou dík všem. Opravdu to byl vydařený víkend. Já jsem si to opravdu užil se všim všudy
A na otázku kterou jste mi položili snad všichni, jestli a kdy budou Beskydy 2007 odpivím. Snad budou a budou možná i \"Čechy2007\"
Jsem potěšen, že můžu napsat tuto rekapitulaci k akci, která se koná (zatím) jen jednou ročně.
Předem než se pustím do podrobnějšího rozboru, chtěl bych ještě jednou poděkovat všem klukům (manželkám, přítelkyním, synům) kteří se odhodlali do Beskyd přijet. Jak jsem pronesl na začátku akce: \"Jakou si tu akci uděláme, takovou jí budeme mít a tak taky na ní budeme vzpomínat\". A tak se i stalo. Sjela se super parta lidíček, kterým šlo o to užít si prodloužený víkend, strávený nejen simulovaným létáním. Celá akce nebyla jen o samotném létání, někteří využili nabídku Moravskoslezských beskyd a vyrazili do přírody (za medvědy, vlky), na Pustevny a spoustu dalších míst. Počasí vyšlo přesně tak jak bylo objednané:) to znamená krásné babí léto v Beskydech, které se dá těžko popsat.
Teď k samotné akci.
Ve čtvrtek krátce po obědě jsme dorazili na hotel Galík a začali chystat místnost (Tomáš Těhan, Tomáš Demel, Tomáš Gurecký). Krátce po nás dojeli další a další (severočech, pražáci, středočeši, jihočeši, západočeši, východočeši, jihomoraváci) a příprava na akci se pomalu začala rozjíždět. Všichni si pomalu chystali své virtuální cockpity na zahajovací skupinový let z Prahy (LKPR) do Insbruku (LOWI) která odstartovala v 1700UTC.
Odlet z Prahy probíhal podle plánu, piloti i řídící (obzvláště LKPR APP) byli profesionální. Přílet do LOWI byl taky na vysoké úrovni, jak ATC, kteří jsou na LOWI speciálně školení, tak většina pilotů, kteří mají bohaté zkušenosti s tímto letištěm. Pro doplnění dodám, že jsme si vyžádali přiblížení a přistání ne dráhu 08 (znalí vědí). Někteří piloti se vydali z zpět z Insbruku do Prahy, ostatní se vydali na bebrifing do hotelového baru. Debrifing trval cca do 0300 loc, za což děkujeme především sličné slečně servírce Pavlínce, se kterou jsme měli tu čest rekapitulovat let. Netvrdím, že zcela chápala o co šlo, ale podstatné bylo že tam s námi ta dlouho vydržela

V pátek krátce před devátou hodinou ranní jsme se začali scházet u snídaně. Po \"bohaté a vydatné\" snídaní jsme se jednotlivě odebrali k plnění úkolů. Někteří se přešli do \"létací místnosti\" a někteří se vydali na rekognoskaci prostředí Velkých Karlovic. V létací místnosti se postupně rozjela diskuze na téma \"home made\" hardwarových doplňků pro FS, další debrífing letu do Insbruku a někteří se vydali na pravidelné linky ČSA.
Odpoledne se rozhodlo (nevím kterého dobráka to napadlo), že se vydáme skupinově do Tivatu (LYTV - Montenegro). No co k tomu dodat, nádherné letiště, které si užijou všichni pro preferují vyosené přístrojové, nebo vizuální přiblížení na dráhu. K údivu všech místních ATC (real Darko Pajič a spol.), sedli všechny letadla, bez ztráty. Jelikož se jednalo o celkově náročný let především o jeho finální fázi, odebrala se část pilotů opět do místního baru, kde probíhala rekapitulace letu až do cca 0200LOC. Během této doby bylo někým rozhodnuto, že půjdeme předvést kvalitní znalosti českých pilotů, amarickým řídícím. Odebrali jsme se tedy zpět do cocpitu a naplánovali skupinový let z New Yorku (KJFK) do Bostonu (KBOS). Po několika minutové přípravě a přeškolení na odlišnou frazeo, jsme se postupně vydali na let po USA. V podstatě let probíhal klidně, provoz v USA vyl průměrný, řídící vstřícní k evropským pilotům, takže cca v 0330LOC jsme přistáli v KBOS. Debrifing jsme nechali na další den, a vydali se pomalu do postele.
V sobotu, cca v 0800LOC jsme se začali scházet postupně u snídaně a probírat zážitky z letu po USA. Poté se část účastníků vydalo na předem plánovaný výlet na letiště LKMT. Sobota byla vybrána záměrně pro relativně zajímavý provoz a navíc čekalo na čtyři účastníky milé překvapení v podobě exkurze na stanoviště ŘLP s.p. divize Ostrava, za což nesmírně děkuji MK, že se tam kluci měli možnost podívat. Navíc se jim naskytla jedinečná možnost sledovat excelentní přílet charterové linky ČSA (OK-6262) B7354 z Turecké Antalye

Po odletu všech letadel, se skupina rozdělila na ty co se vydali zpět do Beskyd a druhá se vydala na poznávací výlet Ostravy ( NA stodolní, Bazaly-FCB, muzea Vítkovic) a dalších zajímavých míst Ostravy. Po výletu v Ostravě se i druhá skupina vydala zpět do beskyd, místa akce aby se přidala k ostatním, kteří se chystali na večerní program, který zakončil celou akci Beskydy2006.
Většinou účastníků akce bylo rozhodnuto, že se poletí skupinový let s C130 z Prahy do Varů a zpět.
Co následovalo poté až se všichni sešli na LKPR, se dá ztěží popsat, ale myslím si že i raální ATC by mohli závidět takový provoz, který na Ruzyni a nad ČR Sešel. Počínaje LKPR_DEL v režiji Radka Rubana, LKPR_DEL Standy Horkého, LKPR_TWR Davida Přibyly, LKPR_APP Ondry Kulhánka, OFFa na pozici LKAA_CTR a v neposlední a neméně důležité pozici LKMT_TWR Tondy Otáhala. Lety probíhaly až skoro do půlnoci, kdy bylo ukončeno simulované létání v Beskydech 2006. Větší část pilotů se pak odebrala do foaje hotelu Galík, kde důstojne zhodnotili akci u několika láhví sektu a vodní dýmky. Na samotný závěr celé akce a dobrou noc si několik lidiček zahrálo PINGPONG, fotbálek a ve čtyři ráno se odebrali do lužka.
Něděle ráno opět a překvapivě začala snídaní, poté balením techniky a odjezdem.
Těžko se dá popsat skutečná atmosféra celé akce, spíše to berte jako souhrn celé akce a koukněte na galerii fotek, kde budou postupně doplňovány fotky všech účastníků. Galerie fotek z Beskyd2006
Na závěr ještě jednou dík všem. Opravdu to byl vydařený víkend. Já jsem si to opravdu užil se všim všudy

A na otázku kterou jste mi položili snad všichni, jestli a kdy budou Beskydy 2007 odpivím. Snad budou a budou možná i \"Čechy2007\"
