VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
By jefo
#8827
zdravim!
tak mam taky mensi problem s fs2002, pretoze raz sa mi stalo ze ked som prilietal do heathrow EGLL s 747 400, tak ma presne ATC navigovalo na runway. ako myslim ze mi pisalo turn left, heading 255, descend and maintain 2500 a pod... no a zrazu som sa ocitol pod 30 stupnovym uhlom na priblizenie, zapol som approach a bezproblemov pristal. to by bolo ok, lenze teraz neviem cim to je, ale vzdy ked niekam dolietam aj ked letim tuto istu trasu, tak uz ma to nenaviguje. proste v jednej chvili mi to povie resume own navigation, potom ked vyberem letisko tak mi napise fly straight rwy 9L, ked som pred nou povie cleared to land a tot vse. ale ziadne navadeni ako predtym ze turn left heading atd. noa nech robim co robim neviem prist nato ako som to minule spravil ze ma ATC navadzalo. ono pri komunikacii s ATC neni pri prilietani vela moznosti navyber, skusil som setky ale furt mi to nejde. :(
prosim o pomoc, btw dufam ze ste pochopili co mam na mysli :)
Uživatelský avatar
By BrandonSk
#8834
No... popisovany problem sa predpokladam tyka AI ATC a nie VATSIMu, takze by som to riesil mozno v sekcii MS Flight Simulator...

Ale tak ci tak, popisovane chovanie sa stava ked letis v FS IFR (ten prvy pripad) a VFR (druhy pripad).
Ak totiz letis IFR, tak ta AI ATC naviguje presne ako popisujes az na final, resp. ti da vektor na zachytenie LOC nebo ILS.
Ten druhy pripad je VFR - vtedy ATC nema povinnost Ta navigovat, ale maximalne ti povie aky okruh mas letiet (pravy / lavy)... Kedze ty si sa priblizoval priamo na rwy, tak Ti povedal \"fly straight in\" a pak ti rekl clear to land, co je uplne spravne...

Ak by si chcel aby Ta navigoval, tak musis na zaciatku pri planovani letu si vybrat, ze sa jedna o IFR let.
Myslim, ze existuje aj moznost otvorit si IFR plan za letu (neviem ako fs2002, ale 2k4 to ma). A potom Ta vlastne ATC zacne navadzat aj ked uz si vo vzduchu. Detaily Ti uz bohuzial nepoviem.

Cheers,
B.
Uživatelský avatar
By PavelS
#8859
Moje poznámka k tomu všemu :

ať už v FSce nebo na VATSIMu nebo v reálu :

ATC nikdy \"nenavádí\"

ATC jsou od toho aby zajistili separaci ( rozestupy ) mezi letadly. Ale to, kam a kudy letadlo letí je věcí pilota, ne ATC.
ATC vektoruje letadla jen na přiblížení nebo v určitých situacích a i tak se spoléhá na to, že pilot se NEUSTÁLE 100%ně orientuje podle navigačních přístrojů nebo jinak !!!!

Píšu to proto, aby se předešlo nedorozuměním na VATSIMU, kde si někdy nováčci myslí, že je bude ATC vektorovat po celou dobu letu a tudíž se o navigaci vůbec nestarají = zcela špatná představa.
By jefo
#8883
na vatsimu zatim nelitam Pavle a pro ostatni taky. :) 2Branislav: ano, ja som si myslel ze to je tiez tym, pri vytvarani flight planu sa da vybrat IFR abo VFR myslim. skusal som oboje ale neviem sa k tomu dostat ako v prvom pripade, ze ma to navadza az na approach. no a vie niekto co sa mi to prihodilo v prvom pripade, ked po druhy raz sa uz k tomu nemozem dostat, alebo to skor neviem. btw co znamena to request flight B transition a potom D transition? ono nikdy s ATC neni nic ine na vyber pri prilete len toto, tak to vzdy zvolim ale, zajima ma co to je?
By jefo
#8887
a este ma daco napadlo, nechcem kvoli tomu zakladat novy topic, takze v rychlosti. ake su pristavacie rychlosti na 747 400 a 737 400/300 ?
By Buritos
#8890
[quote="jefo"]a este ma daco napadlo, nechcem kvoli tomu zakladat novy topic, takze v rychlosti. ake su pristavacie rychlosti na 747 400 a 737 400/300 ?[/quote]
No záleží na hmotnosti letadla, u nějakého placeného add-onu ti tu rychlost počítá FMC a nebo jsou v manuálu nějáké tabulky kde to bude uvedené.
U defaultního letadla ti neporadim, jedině si sehnat nějaké ty tabulky na ty typy letadel které chceš, ale stejně se to může lišit. Jinak ta rychlost se u 733 a 734 pohybuje někde mezi 130-150KIAS
By mezek
#8903
737-3/500 Flap maneuver speeds

Flaps 117 /nejspíše hmotnost při přistání/
0 210 220
1 190 200
5 180 190
10 170 180
15 150 160
25 140 150

První hodnota je nastavení klapek, druhá a třetí rychlosti.
By jefo
#8966
4Vaclav: vyborna tabulka, presne to som chcel videt, nemas daco take aj na 747 400 ? inak thx :)

btw co sa tyka toho mojho problemu zistil som cim to je a neviem ci je to normalne spravanie FS lebo sa mi to zda trocha divne. takze, ak pri vytvarani flight planu zaskrtnem VFR a zacinam na active runway tak idem na VFR, ak u gate tak tiez idem na VFR. lenze ak kliknem v plane na IFR tak ak zacinam na runway tak idem IFR, ale ak u gate tak idem VFR, aj napriek tomu ze v plane mam IFR. neviem, ale podla mna by malo byt jedno ci zacinam na runway abo u gate. lenze kym z gate pridem na rwy tak potom sa mi uz objavuje VFR clearance v ATC, takze nechapem.

+

[quote="jefo včera"]btw co znamena to request flight B transition a potom D transition?[/quote]
:)
By harny
#8976
principialne vysvetlenie ako je rozdeleny vzdusny priestor CR najdes napr. tu http://www.vacc-cz.org/download/uploads/e1-4.pdf,

k tym Vref pre B747: \"referencnu\" tabulku najdes aj v doc ku PMDG (payware). Pr. z ref. tabulky - vaha 180 a 30 flaps = 121 Vref, referencna sa vola tato hodnota preto, lebo je zavisla aj od inych faktorov a koriguje sa aj napr. o METEO udaje...

moja otazka do plena: nie je zakazane lietat komercnym dopravakom, napr. B737 od CSA, ktory prepravuje \"komercno/civilne\" osoby, podla VFR?
Uživatelský avatar
By PavelS
#8977
K rozdělení vzdušného prostoru :
v tom je právě zakopaný pes , že každý stát i v Evropě má tohle jinak a v USA zcela úplně. Takže pokud to , co nabízí ATC v FSce se týká třídy prostoru, je to zcela nepřenosné do Evropy a k nám. Musím zopakovat, že ATC v FSce v současné podobě spíše věci škodí ( onlinu určitě ) a toto přiznávají i sami mikrozofti.

K VFR s B737:
létat s 737 nebo podobným za VFR zakázané není, ale je věcí provozovatele, jak to omezí. Podávat stálý FPL za VFR mi přijde jako šílenost, protože z principu věci vyplývá, že jej nepůjde dodržet apod. Ale jako lítat fyzicky s 737 zakázaáno není.
Uživatelský avatar
By BrandonSk
#9023
lenze ak kliknem v plane na IFR tak ak zacinam na runway tak idem IFR, ale ak u gate tak idem VFR, aj napriek tomu ze v plane mam IFR.
No... ty si sa tej FSke zatial velmi nevenoval, ze?
Takze...
1) Ak mas IFR a si na Active runway, tak za Teba FSka uz akoze urobila IFR clearance a ostatne ukony, ktore s tym suvisia az do povolenia k startu -> pretoze uz si na drahe!

2) Ak mas IFR a si na Gate, tak si zapni "komunikacne" okienko a bude tam polozka "Request IFR clearance" (mozno najprv budes musiet naladit frekvenciu "Clearance Delivery" -> tiez bude v tom okienku)...
Potom co zaziadas o clearance, tak ju dostanes, a readbackujes (zopakujes) -> tiez cez to komunikacne okienko... Potom kontaktujes "Ground" pre taxi... Oni Ti povedia, ako sa dostanes od gatu k runway... ak aj tak nevies ako, tak si mozes zobrazit "Follow Me" -> co je v FS taka ciara na zemi. Az pri runway ladis "Tower" a ziadas povolenie k "Departure". Dolezite je, ze vsetko sa robi cez to "Komunikacne" okienko (klavesa [`] vedla [1]) a kazdu instrukciu musis "readbackovat" teda akoby potvrdit (tiez cez toto okienko!).

Cheers,
B.