Stránka 1 z 1

Jak je to v reálu - kdy se poutají a odpoutávaj lidi za letu?

PříspěvekNapsal:11 čer 2006, 14:54
od Engin
Ahoj,

předem se omlouvám jestli jsem ve špatné sekci, nemohl jsem se rozhodnout mezi touhle a reálným létáním :)

Díky za info o P/B, a teď další dotaz ohledně toho, jak je to v reálu...

Kdy se poutají a odpoutávaj lidi za letu?

Od čeho se to odvíjí? vertikální rychlost? aktuální rychlost? předpokládaného přetížení? výšky letadla?

Díky za odpověď

ENG

Jak je to v reálu - kdy se poutají a odpoutávaj lidi za letu?

PříspěvekNapsal:11 čer 2006, 17:18
od vres
Ahoj,
tak jsem to nakonec dal do Školy pilotů, doufám že nevadí.

První obecné pravidlo je, že pod FL100 jsou pásy zapnuté. BTW pod FL100 platí také pravidlo sterilního kokpitu - nevede se konverzace netýkající se samotného letu, do kabiny nechodí letušky atd.

Nad FL100 je dáváš, pokud očekáváš nějakou turbulenci. Kvůli zastavovaní stoupání či klesání nemusíš, vě většině letadel je to dostatečně plynulé. Takže pásy zapínáš pokud očekáváš střih větru (klasicky jet stream), CAT (Clear Air Turbulence), konvektivní oblačnost, ale třeba i turbulenci v úplavu atd. Některé společnosti nechávají zapnuté pásy celý let i když nic neočekávají. Děje se to hlavně v USA, kde by je pak následně mohli žalovat kdyby k něčemu došlo a pasažér se vlivem nezapnutých pásu zranil.

David

Jak je to v reálu - kdy se poutají a odpoutávaj lidi za letu?

PříspěvekNapsal:11 čer 2006, 19:07
od Engin
Uf, díky za odpověď, po 15 min na googlu jsou mi všechny termíny jasné, ale už vím zase o kousek víc :)