VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
#5776
Ahoj,

předem se omlouvám jestli jsem ve špatné sekci, nemohl jsem se rozhodnout mezi touhle a reálným létáním :)

Díky za info o P/B, a teď další dotaz ohledně toho, jak je to v reálu...

Kdy se poutají a odpoutávaj lidi za letu?

Od čeho se to odvíjí? vertikální rychlost? aktuální rychlost? předpokládaného přetížení? výšky letadla?

Díky za odpověď

ENG
#5785
Ahoj,
tak jsem to nakonec dal do Školy pilotů, doufám že nevadí.

První obecné pravidlo je, že pod FL100 jsou pásy zapnuté. BTW pod FL100 platí také pravidlo sterilního kokpitu - nevede se konverzace netýkající se samotného letu, do kabiny nechodí letušky atd.

Nad FL100 je dáváš, pokud očekáváš nějakou turbulenci. Kvůli zastavovaní stoupání či klesání nemusíš, vě většině letadel je to dostatečně plynulé. Takže pásy zapínáš pokud očekáváš střih větru (klasicky jet stream), CAT (Clear Air Turbulence), konvektivní oblačnost, ale třeba i turbulenci v úplavu atd. Některé společnosti nechávají zapnuté pásy celý let i když nic neočekávají. Děje se to hlavně v USA, kde by je pak následně mohli žalovat kdyby k něčemu došlo a pasažér se vlivem nezapnutých pásu zranil.

David