Stránka 1 z 2
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:18 led 2006, 18:56
od Firox
Je to stupidní dotaz,ale ve hře mám rwy22 uvedenou jako ILS.A když zapnu app ,tak mi ero jen drží směr,tak se chci ujistit jestli to neni chyba FSka.
Díkas!
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:18 led 2006, 19:01
od novak
Na rwy 22 LKMT je ILS-DME přiblížení CAT I.
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:18 led 2006, 19:11
od Firox
Což znamená že si výšku musim řídit sám?
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:18 led 2006, 19:27
od th
Ne, to znamená, že tam je standardní ILS, tedy lokalizér i sestupová rovina, ovšem nejsou tam markery, takže si vzdálenosti a výšky musíš kontrolovat podle DME.
Pro tvoje potřeby by se postup co se autopilota týče neměl lišit od přistání na Ruzyni nebo kdekoliv jinde, a pokud to \"neklesá samo\" v app režimu, je něco špatně. Než začenš podezřívat FSku nebo add-on, ujisti se, že jsi ve správné vzdálenosti od RWY, že máš naladěnou správnou frekvenci, \"vidíš\" na budíkách LLZ i GS, nalétáváš GS zespoda...
TH
VACC-CZ
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:18 led 2006, 19:34
od Firox
Dělám uplně přesně to ,co dělám před app rwy24 ILS/DME na Ruzyni.A letadlo prostě jen drží směr

Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:18 led 2006, 22:33
od th
No a vidíš na budíkách, že protínáš sestupovou rovinu? Tj ukazují budíky správně?
Btw jaké letadlo to dělá? Nebo obecně všechny?
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:18 led 2006, 22:38
od Buritos
No já osobně jsem se s tim nikdy nesetkal, ale prej je u PMDG někdy bug, že pokud není na autopilotu altitude 0000 tak to letadlo neklesne. Je to sice nesmysl, ale ta chyba tam prej je, tak zkus reinstall PMDG, snad se to rozběhne (teda jestli lítáš s PMDG)

Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:18 led 2006, 22:58
od Hašoun
[quote="Firox"]Dělám uplně přesně to ,co dělám před app rwy24 ILS/DME na Ruzyni.A letadlo prostě jen drží směr

[/quote]
Protnes aspon glide?
Z jake vysky a dalky naletavas ILS?
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:19 led 2006, 10:39
od Tsoucek
Mě se to samé stalo u ILS rwy 24 v Praze minulou sobotu. Letel jsem s PMDG z Brna. Všechno jsem nastavil, tak jako vždycky, kurs i frekvenci a stejne to neklesalo. Tak jsem missnul.
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:19 led 2006, 13:41
od Firox
Na rwy22 nalítávám asi z 19nm a 4000ft a je to defaultní letadlo,takže by problemi dělat nemělo.
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:19 led 2006, 13:47
od Tsoucek
To je sice pravda, ale pokud ja vim, tak defaultni letadlo nemá autoland, takže stejně nepřistane přesně. Mě to dělalo to, že když se to dostalo do GS, tak se to zlomilo a prudce klesalo dolu, takže jsem musel stejně AP vypnout a přistát ručně
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:19 led 2006, 15:12
od Michal
pokud já vim tak lokalajzr tě zachytí (ILS) jedině když seš přesně na sředu sestupu nebo pod ním - já když sem vejš tak mi to přepne automaticky na VOR LOC a začne \" stoupat \" mam PMDG B736,7,8,9 a u všech je to stejný proto si radši podlítnu a pak mě to chytí bez problémů - občas tedy když vyrovnávam rychlost tak se to rozhodí proto je lepší si to nastavit předem nebo opravdu pomalu snižovat rychlost. to je z mých zkušeností

Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:19 led 2006, 15:31
od tgurecky
[quote="Firox"]Je to stupidní dotaz,ale ve hře mám rwy22 uvedenou jako ILS.A když zapnu app ,tak mi ero jen drží směr,tak se chci ujistit jestli to neni chyba FSka.
Díkas![/quote]
Chci se zeptat a nevíš který den to bylo? Pokud vím, tak se minulý týden několikrát ILS rwy 22 vypínal kvůli pracím na rwy. Tak jestli jsi se netrefil do té doby

Tuším že v NOTAMu to nebylo.
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:19 led 2006, 17:02
od PavelS
Napadá mne toto:
a) opravdu přistáváš na dráhu 22 ? To je směr ze severu kursem cca 220deg. Na dráze 04 ( opačný směr ) totiž zachytíš na této frekvenci jen signál LLZ ( localizer ), ale už ne sestupovou rovinu - logicky proto letadlo nezačne klesat .
b) na RWY22 se má \"nalítávat\" ve výšce 3000ft , ne 4000ft. Předpokládám, že máš nastavené QNH, t.j. aktuální tlak na letišti v Ostarvě. Vzdálenost 19nm je ale dostatečná i pro 4000ft, ale z řady důvodů to není v OVAě správně. Mapy s detaily o přiblížení v OVAě najdeš v
sekci PILOTSna našem webu -
nejen pro Ostravu, samozřejmě.
c) Je pravda, že letadlo začne samo klesat jen, pokud zapínáš APP mode autopilota , pokud letadlo přijímá signál LLZ a současně je POD sestupovou rovinou ( nebo nejpozději na ní ). To poznáš podle tečky nebo kosočtverečku vpravo na HSI indikátoru - pokud tam není, není vůbec signál GS a to je pak nějaký zásadnější problém. Pokud je pod \"nulou\" , jsi nad osou a letadlo samo klesat nezačne.
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:19 led 2006, 21:14
od Firox
Přistával sem včera , kolem 18:00 ,QNH bylo asi 1002.
Stopro to byla rwy 22, kurs byl 224 (něchtěně sem nalitl do FIRu Polska ,mě tam pak seřvalo ATC ,že ať si dávám příště bacha)
Nevim nemohlo to bejt ,třeba tím že server lagoval? Už při letu mi měřič rychlosti přeskakoval o 80knotu nahoru a dolu.Nevim jestli to bylo nárazovým větrem...... nejspíš mám něco s FSKou.
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:19 led 2006, 21:51
od PavelS
[quote="Firox"]...něchtěně sem nalitl do FIRu Polska ,mě tam pak seřvalo ATC ,že ať si dávám příště bacha)
Nevim nemohlo to bejt ,třeba tím že server lagoval? Už při letu mi měřič rychlosti přeskakoval o 80knotu nahoru a dolu.Nevim jestli to bylo nárazovým větrem...... nejspíš mám něco s FSKou.[/quote]
Ano, jedním z důvodů, proč se letí ve 3000ft , je, aby se nemuselo vektorovat do polska
Lagování serveru na to nemá vliv. Mimochodem naše servery zas tak moc nelagují
Ten problém s rychlostmi se řešil na IVAO a nevím, jak to dopadlo. Na VASIMu jsem to nikde nezahlíd.
Žádná z věcí o které píšeš ovšem nezpůsobí, že letadlo "neklesá" v ILSu.
Jak už se ptal TH i já - máš tam vidět ten indikátor GS ?
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:19 led 2006, 21:58
od Firox
Jj ,indikátor tam mám.
Teď mi to udělalo to,že letadlo mi konečně začalo klesat,ale v 2000ft se klesání zastavilo a začalo stoupat znova do 3000ft ,bylo to 8 NM od dráhy.
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:19 led 2006, 22:25
od Jakubsch
Zkus nastavit na AP nulovou vysku, a pak znovu aktivovat APP mod, v tomhle mam ten samej problem, a kdyz tu vysku dam na 0000 , prepnu se znovu do APP, klesa mi v pohode. na jakym eru litas? PMDG?
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:19 led 2006, 22:32
od PavelS
Pokud jsem pochopil, tak jde o defaultní letadlo - tam by snad bylo možné, že se to takto chová a určitě vyzkoušej nastavit nulu nebo spíše DH.
Pro PMDG : nemyslím, že by v PMDG byl takový bug ( A/P se při ILSu nastaví na poslední vektorovanou výšku a dále se s ním již nehýbe - je to dobře vidět i na většině fotografií kokpitů, kde vždy svítí na A/P výška před FAFem ).
Není na to nějaký update v PMDG ?
V DF 737 to funguje jak má, za předpokladu, že nespustíte/nevypnete cestou dolů něco, co nemáte ( GA tlačítko, apod ).
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:19 led 2006, 22:39
od th
[quote="Firox"]Jj ,indikátor tam mám.
Teď mi to udělalo to,že letadlo mi konečně začalo klesat,ale v 2000ft se klesání zastavilo a začalo stoupat znova do 3000ft ,bylo to 8 NM od dráhy.[/quote]
Co rychlosti? Konfigurace letadla? Do té doby to klesání probíhalo "normálně", tj nějakou konstantní FPM?
Rychlost plus minus 80 kt je docela dost, pokud jsi teda neletěl uprostřed tornáda, co si myslel METAR (=měl jsi na to nárok s ohledem na počasí?) Dovedu si představit, že když v ILSu skokově zrychlíš třeba ze 150 na 230, rozhodíš tím AP (=vypne se APP mode) a pak je stoupání do 3000 (které máš nastavené na ALT) logické. Stejně tak pokles o 80 kts = stall = zapnutí TOGA (i když u defaultu pochybuju

) = vypnutí APP a po ustálení stoupání do navolené ALT
TH
VACC-CZ
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:19 led 2006, 22:57
od PavelS
Pokud jsem pochopil, tak kolísání rychlosti se děje ve vyšších hladinách. Pokud ale i při přiblížení, tak určitě zkontroluj různá nastavení ve FSUIPC nebo možná i přímo v FSInn či SB3, protože takové kolísání je nesmyslné a určitě může důvodem k \"vyhození\" letadla při klesání v ILSu z důvodů uvedených výše ( th ).
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:20 led 2006, 08:50
od BrandonSk
...Mozna vystrel do tmy, ale nepouzivas nahodou i FS Passengers?

Mozna Ti to simuluje chybu... resp. se podivej jestli nemas povolene chyby v FSce.
Cheers,
B.
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:20 led 2006, 18:17
od Firox
FS passengers mam jen demo . Rychlost sem udržoval na 210.Ta rychlost mi koliasala už od stojanky az do konce letu.
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:20 led 2006, 19:37
od th
Ahoj,
rychlost 210 kts je na pristani dost drsne hodne
Final approach speed pochopitelne zavisi na typu, konfiguraci a dalsim a zjistis ji bud z tabulek nebo (zejm. u komercnich add-onu) z FMC, ale jen tak pro referenci, kdyz pri vektorovani ridime rychloati, obvykle davame 210 do FAF, pote 160 do OM, a pote pilot dale zpomaluje na final approach speed (coz bude nekde mezi 130-150 kts pro vetsinu normalnich jetu).
Nicmene i pokud drzis tech 210, melo by to IMHO v modu APP zvladnout uklesat, zakopaneho psa vidim v tech zmenach rychlosti. Dela ti to i kdyz vypnes pocasi?
TH
VACC-CZ
Ostrava - ILS rwy22 - klesání.
PříspěvekNapsal:20 led 2006, 22:03
od Firox
To přeskakování rychlosti mi dělalo jen jednou, od tý doby už ne.Teď ale nemůžu vyzkoušet to přístání ,jelikož mi to vždycky u LKMT spadne
