Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
By pavelberit
#1120
Ahojky simptáci :-)

Patřim tu spíš k těm old boys (věkem, nikoliv nalítanýma hodinama) a tomu taky odpovídá můj letový park ....

Většinou si to šinu luftem na stařičkým Constellationu a zajímalo by mě jestli se tu vyskytuje taky někdo podobně ulítlej na tyhle starý kusy. Nebo tu všichni proháněj jen ty splašený trubky... ? Pokud by se tu někdo takovej našel, kdo má olítaný nějaký podobný éro a má ho v FS2k4 vyzkoušený i s použitelným panelem tak mi plís písněte.

Díky

PB
#1122
Ahoj mam moc starších.. i přímo starejch letadel do FS9, myslim ze toho je cele DVD, takze zkus napsat nejaky nazev presneji..

Jinak patrim k tem, kteri prohanej ty splaseny trubky :D Ale kdyz vidim TU154, tak me to pohladi na letecke dusi ;)
By pavelberit
#1131
Ahoj Jakube.

Díky za nabídku. Pokud bys měl nějaký zajímavý letadýlka rád toho využiju (a samozřejmě i já klidně přenechám zájemcům to co mám). Myslim, že pořádnejch letadel nikdy není dost:-) Jsem ponejvíc spokojenej s Lockheed Constellation ať je to L049, či L1049/G od Mika Stonea, je to trochu předělaný do 2k4 a panel je velmi zdařilej (teď si z hlavy nevzpomenu kdo ho dělal, ale co mě těší nejvíc, opravdu se s tím dá na síti lítat, dobře se to obsluhuje a ukazuje to to co to ukazovat má:-). Rád se zabejvám letadlama z 50 – 60 let z konce epochy velkých pístových dopraváků. Málokdy se mi podaří najít něco použitelnýho, zkoušel jsem i různý „DCéčka“, ale nic nebylo zpracovaný tak dobře jako je alespoň ta CONI.

Je fakt, že jsem tohle téma dal do fóra nejen proto, že bych hledal letadla. Nebylo by špatný občas si někde polítat s těmahle mašinkama ve více lidech. Takže kdyby někoho bavilo vytáhnout z muzea nějaký éro oprášit ho a polítat s ním na nějaký akci nebyl bych proti, určitě by se dalo vymyslet spousta zajímavejch věcí. Takže nápadům se meze nekladou, já jsem pro každou srandu.

Letu zdar

PB
By Petr CGY
#1135
Starý a zajímavý letadýlka ...

Nedávno jsem našel na Avsimu nádhernej kousek.

Jedná se o Tu-114 z produkce ruských SAMDIM DESIGN GROUP. Je to kompletní éro s naprosto parádním panelem, skvělou dokumentací, zvuky. Za zmínku stojí i pohled do histroie tohoto éra, které je držitelem řady rekordů. Mezi perličky zpracování patří třeba zamrzání skel kabiny, pokud nezapneš vyhřívání :).

Na stránkách vývojářů najdeš ještě další parádní letadla, které by mohly vyhovovat tvému naturelu (An-24, Tu-124), další jako payware.

114ku jsem měl instalovanou, zkoušel jsem jí a byla to absolutní paráda. Jenom pro VATSIM jsem to éro na naučení nepovažoval za nejvhodnější, proto ho teď nelítám.

Když tak dej vědět, jak se ti pozdává.

Petr CGY
CSA0057
By pavelberit
#1207
Čauky vespolek :-)

Lituju, že jsem se nemohl proskočit na těch Beskydech, ale holt času je málo :-(

TU 114 je opravdu bohatýr se vším všudy ... ti kluci to vymakali :-) Je radost s tím lítat. Zatím to mám jen trochu vyzkoušený bez připojení k síti, ale doufám, že až dneska konečně \"doreinstaluju FSku\" (fuj to je výraz) tak se s tím proskočím na Ruzyni (zatim je moje ruština rozhodně lepší než angličtina, ale nebudeme přivolávat další invazi .... že jo :-). Sice tam přilítnu jako UFO .... (nevim, jestli pro tu 114-ku má SB nějakou možnost zobrazení ostatním v síti - spíš ne), ale za tu radost to stojí.

Tuším, že pro Lockheed Constellation je pro SB buď ve VIP a nebo v jiném balíčku nějaké zbrazení (KLM či PanAm ...), ale asi by to chtělo vyzkoušet ... možná, že by nebylo od věci vyzkoušet takhle zobrazování více typů letadel, aby se ověřila v praxi možnost jejich použití na síti.

Vlastně, ATC, pokud nemá ještě vedle puštěnou FSku, tak mě vidí jen na radaru a málokdy se podaří ověřit přímo u někoho, kdo stojí vedle mě na stojánce jak mě vlastně vidí ...

Tady trochu přetřásám věci už zmíněné ve fóru o téma vedle (vojenské lítání), ale lidí kteří lítaj se staršíma érama nejen vojenskýma se taky týká, pokud chtěj, aby je ostatní viděli správně musí si to správně nastavit.

Tak poletuchám zdar ...

PB
#1209
Večer se do SB kouknu co se tam dá nastavit.
Škoda, že ti to časově nevyšlo na ty Beskydy, rád bych se podíval na nějaký takový kousek, jak se s tím létá. To by mohlo být zajímavé...
By pavelberit
#1211
Čus :-)

No, lítá se s tím většinou nádherně, ale co je zlozvykem ATC, většinou mě děsně zkracujou a (holt lítám pomalu ... i pomálu :-) málokdy si můžu zalítnout non-rnav sid a star .... budu se muset víc připomínat :-))))

No a ty Beskydy musim jen tiše závidět, já měl dětskej den a pak ošetřování nemocné dcerky ... takže jsem nestihnul přeinstalovat FS a vyrazit .....

PB
#1212
Ten pekelný stroj nemá něco, čím by se dalo zalítnout nějaký VOR nebo radiál???
Jinak akce Beskydy asi nebyla první a poslední a asi se bude konat další někde na půli cesty mezi Ostravou a Prahou, tak můžeš pak dorazit tam a předvést ty starý plechový nádhery :)
By pavelberit
#1218
Ahoj Tome, ten pekelný stroj je samozřejmě \"simply rnav\" ... nebo tak něco:-)))

Má jistě možnost nalítnout VOR i radiál, ILS a tak ... (a já ani jinak nelítám, to mě totiž baví nejvíc - viz navigační cvičení), ale ono jak to tu na VATSIMu většinou chodí, za RNAV se tu považuje cokoliv co má FMC a pod. Ostatní neFMC - tedy NON-RNAV éra jsou většinou zkracována a vektorována. Samozřejmě, že většinou to ani jinak nejde to ATC nemůžu mít za zlé, protože se musíme na odletech a příletech srovnat s těma splašenejma trubkama, který si to kolem nás sviští daleko rychleji a tvoří podstatu provozu. Takhle to chápu a taky to beru že to tak má bejt. Je spíš na každým pilotovi, aby se s ATC domluvil, že si chce trasu zaletět bez zkrácení a včetně non-rnav sid a star a věřím, že většina našich ATC jsou v tomhle tolerantní a vyhoví. Je to jak jsem říkal výše spíš na připomenutí se .... (i když, kdybych chtěl bejt ortodoxní, musel bych příslušnému řídícímu nadiktovat spoustu omezení pro tohohle plecháče, protože jen rychlost klesání většinou překračuju dvakrát jinak bych to na zem nestihnul ... a podobně) Ale to je spoustu dalších detailů, který odlišujou lítání s těmahle érama od toho co se u nás většinou po večerech vzduchem pohybuje.

No každopádně se na další akci moc těšim (doufám, že mi to vyjde), rád tam vyvětrám rezavý plechy ... a můžeme si k tomu zahrát nějakej džezík :-)))) Nebylo by špatný na těhle akcích (je každopádně super že se konaj) občas předvést něco z historie letectví ... to je dobrej nápad a výzva pro old boys :-)

Tak zatím ...

PB
#1219
[quote="pavelberit"]Čus :-)
No, lítá se s tím většinou nádherně, ale co je zlozvykem ATC, většinou mě děsně zkracujou a (holt lítám pomalu ... i pomálu :-) málokdy si můžu zalítnout non-rnav sid a star
PB[/quote]
Jenom co se zkracování týče... obecně panuje (v souladu s reálem) představa, že piloti jsou za každé zkrácení rádi (kaštani spokojený....dorazí včas... aerolinky spokojený... ušetří palivo... pilot spokojenej... nemusí hlídat proceduru... atd.,atd.,), ale pokud ATC na pokyn ke zkrácení řekneš něco jako CSA123 requesting odletět celý SID for training purposes, velmi pravděpodobně nebude dělat problémy :))

u STARu to zaručit nemohu, občas je zkratka součástí ďábelského plánu ATC, jak si práci buď usnadnit, nebo v případě DČ co nejvíc zkomplikovat - v tom případě se dozvíš nejspíš něco jako negative ... proceed atd ... vectors for spacing nebo due to traffic nebo nějaký úplně jiný důvod ;-)

th
#1222
Ahoj Pavle,
konečné rozhodnutí o provedení letu ma pilot, takže není nic jednoduššího než odmítnout intrukci ATC a požádat o změnu. Například při žádosti o letové povolení požádat o non RNAV SID nebo při zkrácení odmítnout kvůli cvičným důvodům a co se týče klesání tak v místě kde máš spočítán Top Of Descend oznámit ATC že jsi připraven pro klesání (nezmiňovat pls konkrétní hladinu, na to jsou ATCo \"alergičtí) :) .

Každopádně je každé éro odlišující se od ostatních příjemné osvežení :)

David