VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
Uživatelský avatar
By BrandonSk
#161
Zdravim,

ted kdyz uz mame skvelou scenerii LKPR2k4 (DIK AUTORUM!!!), mam pro vsechny otazecku spise logickeho charakteru. Nerad bych tady spustil thread vatsim vs. ivao, ale jiz delsi dobu premyslim nad tim, proc CSAV \"propaguje\" (rozumej \"preferuje\") letani na VATSIMu (V), nez na IVAO (I). Ja sam jsem jen pred nedavnem zacal letat on-line a po vzoru CSAV jsem se zaregistroval na V. Musim ale priznat, ze jsem byl trochu zklaman poctem letadel a ridicich on-line. Pak jsem si stahnul programek, ktery asi vsichni znate (ServInfo) a nahodou jsem mrknul na IVAO... vzapeti vyhledal par prispevku na netu (V vs. I) a zjistil, ze v Evrope se proste vice preferuje I. Tak jsem se hned zaregistroval a od te doby letam na I.

Otazka tedy zni, proc CSAV prosazuje V, kdyz na I je mnohem vice trafficu a tim padem i zabavy, a o to nam vsem predsi jde. Nebo se mylim?
Brano.

PS: Samozrejme mluvim jen o Evrope. Vim, ze USA a Australie bezi hlavne na V.
Uživatelský avatar
By tgurecky
#162
S tím trafficem to není zase tak jednoznačné. Jsou časy, kdy je větší traffic na V a jsou časy, kdy je větší traffic na I.
To proč ČSAV operuje jen na V je především z technických důvodů. Vyvíjet současně systém pro obě sítě je složitější, než vyvíjet systém pro jednu síť. Ač se to zdá být možná divné, ale není dostatek lidí, kteří by se chtěli na vývoji podílet, takže vývoj probíhá dle možností lidí, kteří zájem mají. Dalším důvodem byla větší spolupráce VACCů (ATC jednotlivých zemí), spolupráce okolních VA které operují především na V. Spolupráci teď myslím, že nás sami kontaktovali a nabídli společné akce a spolupráci při nich, atd.

A na závěr, nikde není napsáno že do budoucna ČSAV nebude podporovat I :)
Uživatelský avatar
By th
#164
Ahoj,
moje \"story\" :)

Virtualnim letanim a rizenim letoveho provozu se zabyvam nejake tri roky. Ze zacatku jsem zkousel letat na obou sitich a jako novacek jsem zadne zasadni rozdily nevidel. Pak jsem zacal \"ocuchavat\" i ATC, nejdrive na IVAO, kde to slo \"jednodusseji\". Ridicich tam uz tenkrat bylo vic, ale to, s cim jsem se setkal, bylo dost otresne. Zaprve, nikdo mne nebyl ochoten / schopen nejak zaskolit. Ano, cetl jsem tutorialy apod., ale to nestaci. A kdyz jsem pak sedel na TWR, a kluk na APP schvalne posilal ero mimo ILS, aby ho donutil k missed app, protoze si \"chtel vyzkouset co nejvic situaci\", tusil jsem, ze neco neni v poradku. ;)

Zacal jsem tedy proklepavat VATSIM, kde se mne hned na zacatku \"ujal\" DC, a bylo jasne, ze tady se neco takoveho stat nemuze. Zustal jsem tedy logicky VATSIMu verny. Nerikam, ze to dnes na IVAO neni lepe hlidane, ale prece jen - sledujes-li pandoru, obcas se clovek dozvi o ATC na I**O zajimave veci ;) O zahranici ani nemluve. Celkove VATSIM mnohem vice dba na kvalitu ATC a je to dost videt.

A co se toho trafficu tyce - na LKPR byva v posledni dobe pomerne solidne \"husto\", ze zahranici je velmi aktivni SAG (Nemecko, Rakousko, Svycarsko), Polsko i Madarsko, takze \"akutnim nedostatkem provozu\" tu rozhodne netrpime a o preplnenou frekvenci na priletu / odletu nebyva nouze ;)

ostatne - zkus ve stredu EDDF Transition training a uvidis ;)

th
Uživatelský avatar
By PavelS
#173
Ahoj,

nechci vůbec komentovat rozhodnutí CSAv, létat jen na síti VATSIM to bylo jen a pouze rozhodnutí vedení CSAv. Tuto věc je nutno probírat s nimi :)

Nicméně jsou věci, které VATSIM jako dlouhodobě fungující síť nabízí pro aktivity typu ČSAv, které jsou nepřehlédnutelné a které zřejmě brali do úvahy :

- trvale vysoká úrověň zaškolení řídících a tím následně i pilotů
- velký počet virtuálních aerolinií
- pravidelné pokrytí velké části Evropy a dalších území kvalitními - profesionálními - ATC
- transparentní a fungující systém pro validaci online letů pro každého, tedy i pro VA systémy ( ACARS apod )
- orientace řídících na IFR letání , IFR postupy dle národních předpisů ( proto je rozdělení na VATEUD, VATUSA..= jsou jiné testy pro ATC apod.)
- velice pokročilý systém plánování letů, podávání a nakládání s FPLs odvozený z reálného stavu - je naprosto nezbytnou součástí činnosti pilotů VA
- online využití NOTAMů a omezení ( RAD ) od EUROCONTROLu zahrnuté do plánovačů ( NOTAMY nyní ve vývoji )
- pravidelné pořádání sletů, které jsou prakticky bez výjimky na úrovni \"školení pro reálné piloty\" :) - sletů je cca 10-50 týdně po celém světě !!
- fungující systém komunikace mezi jednotlivými státy formou konferencí, diskusních for apod, kde probíhá nepřetržitá výměna názorů a zkušeností, včetně třeba zveřejňování sletů apod.

Vše co jsem napsal platí všude nebo skorovšude na světě, což je pro VA podle mého názoru velice podstatné.

Ještě bych dodal, že aspoň pro mne, je podstatná naprosto transparentní organizační a VLASTNICKÁ struktura VATSIMu - je to popsáno ( AJ ) na titulních stránkách VATSIMu a jen podotýkám, že VATSIM je financován několika fyzickými nebo snad i právnickými osobami, které mají statut FOUNDERů a kteří se podílejí na financování části hardwaru , linek apod. Kromě toho je řada věcí sponzorována různými osobami, organizacemi nebo i jen virtuálními organizacemi. Z této skupiny vypichuji především fakt, že členové VACC-CZ ( prakticky čeští ATC ) sponzorují ze svých zdrojů fungování serveru VACC-CZ , tj. železo a veškeré náklady na jeho provoz a připojení k síti a další zajímavostí může být sponzoring jiného serveru firmou PMDG :))


Hlavní problém sítě VATSIM je, že lidí, kteří si chtějí vyskoušet tohle \"skoroopravdové\" civilné létání a řízení je mnohem méně, než na jiných sítích, kde takové požadavky nejsou a dále složitá struktura, která činí obtížnějším implantaci softwarových novinek ( probíhají složité validace , zda nejsou porušována autorská práva, nejde o kradený software , sw neobsahuje unik informací apod. ) .

Věřím, že jsem aspoň částečně odpověděl.
Uživatelský avatar
By tgurecky
#174
Je 3.8.2005 22:20 LOC
Traffic VATSIM
Traffic IVAO

Nechci tím nic říct, obrázek ať si udělá každý sám. Ale zastávám to, co jsem psal již výše....
By jixxx
#182
Ja bych jenom trochu poznamenal, ze kvalita ATC v zahranici na VATSIMu taky stoji casto zaprd...Nejsem priznivcem te nebo one site, ale proste s tim se tu setkame...Jak na IVAO, tak na VATSIMu proste jsou zacatecnici a ti se nekde uci. Bohuzel nedavno na VATSIMu jsem se setkal s ne zrovna super ridicima...NENI FLAME...

Jinak plne souhlasim s TG, ze obcas je provoz tam a podruhe zase tady. Proste pokud nepreferujes site, tak si vzdy vyberes kde je nejaka akce a proste tam pujdes.

A ted trochu na CSAv kdyby mozna vyvesily, ze hledaji nekoho, kdo je ochoten neco udelat (resp delat pro ne toto) urcite by se nekdo prihlasil, ale lidi sami neprijdou...
By jixxx
#183
[quote="PavelS"]- trvale vysoká úrověň zaškolení řídících a tím následně i pilotů[/quote]
Ne vsichni...

[quote="PavelS"]- velký počet virtuálních aerolinií[/quote]
Podle mne i IVAO má dost velkou databazi aerolinii, nehlede ze spousta z nich leta pod obema sitema...

[quote="PavelS"]- pravidelné pokrytí velké části Evropy a dalších území kvalitními - profesionálními - ATC[/quote]
To uz tu bylo, neni to pravidelne, ale pokud pravidelne bereme jednou tydne, tak to je v poradku, ale kazdy den neni pokryta cela Evropa

[quote="PavelS"]- transparentní a fungující systém pro validaci online letů pro každého, tedy i pro VA systémy ( ACARS apod )[/quote]
Jak jiste vime ACARS je nezavisly program, ktery funguje na obou sitich, pokud se nepletu na pandore to bylo pri pbourlivych diskuzich jiz probirano

[quote="PavelS"]- orientace řídících na IFR letání , IFR postupy dle národních předpisů ( proto je rozdělení na VATEUD, VATUSA..= jsou jiné testy pro ATC apod.)[/quote]
Otazka a IVAO je orientovano na co?

[quote="PavelS"]- velice pokročilý systém plánování letů, podávání a nakládání s FPLs odvozený z reálného stavu - je naprosto nezbytnou součástí činnosti pilotů VA[/quote]
Ano, ma databazi letovych planu, ktera se obcas aktualizuje - zatim vede pred IVAO, ale nekde bylo psano, ze na IVAO uz se pripravuje obdobna databaze - nevim

[quote="PavelS"]- online využití NOTAMů a omezení ( RAD ) od EUROCONTROLu zahrnuté do plánovačů ( NOTAMY nyní ve vývoji )[/quote]
To by mne zajimalo, jak se zajistuji pravidelne denni omezeni od Eurocontrolu, mozna se pletu, ale zase tak aktualni to asi nebude. IVAO zatim tusim vyuziva pouze realne NOTAMy, omezeni si piloti planuji sami

[quote="PavelS"]- pravidelné pořádání sletů, které jsou prakticky bez výjimky na úrovni "školení pro reálné piloty" :) - sletů je cca 10-50 týdně po celém světě !![/quote]
Nejak moc nechapu co presne tim myslis, a hlavne tech 50 se mi zda moc, nikdy jsem se s tim jeste nesetkal...

[quote="PavelS"]- fungující systém komunikace mezi jednotlivými státy formou konferencí, diskusních for apod, kde probíhá nepřetržitá výměna názorů a zkušeností, včetně třeba zveřejňování sletů apod.[/quote]
Tohle je interni a na IVAO je tusim taky forum, obe pouzivaji stejny engine, takze budou podle mne podobna a urcite tam komunikace bude probihat, ale to by museli rici lidi z vyssich mist...

Snazim se tu pouze o doplneni IVAO veci. Opet nechci vyvolavat flame, ale tady se nekdo ptal na rozdil mezi IVAO a VATSIM a ne co VATSIM muze poskytnout...tot vse
Uživatelský avatar
By PavelS
#185
Neznám aktuální prostředí IVAO tak dobře, abych mohl závazně srovnávat, proto jsem jen vyjmenoval, co nabízí VATSIM.
Moje doplňky k Tvým připomínkám :

[quote="jixxx"][quote="PavelS"]- trvale vysoká úrověň zaškolení řídících a tím následně i pilotů[/quote]
Ne vsichni...
Neříkám že všichni, říkám, že je vysoká.

[quote="PavelS"]- velký počet virtuálních aerolinií[/quote]
Podle mne i IVAO má dost velkou databazi aerolinii, nehlede ze spousta z nich leta pod obema sitema...

Přesněji - velký počet aktivních VA na síti. VATSIM v zásadě žádnou databázi nemá, protože VA jsou zcela samostatné a VATSIM je nijak neeviduje, ale je hodně VA, které se vyskystují v provozu a které mezi sebou nějak komunikují a podíli se na sletech, akcích a sami je organizují. Může být , že to je na IVAO stejně, ale považuju to za rys VATSIMU, který stojí za zmínku.

[quote="PavelS"]- pravidelné pokrytí velké části Evropy a dalších území kvalitními - profesionálními - ATC[/quote]
To uz tu bylo, neni to pravidelne, ale pokud pravidelne bereme jednou tydne, tak to je v poradku, ale kazdy den neni pokryta cela Evropa

Myslím, že prakticky každý den je online ne celá, ale podstatná část Evropy, samozřejmě platí pro večerní hodiny ( 1900-2300).

[quote="PavelS"]- transparentní a fungující systém pro validaci online letů pro každého, tedy i pro VA systémy ( ACARS apod )[/quote]
Jak jiste vime ACARS je nezavisly program, ktery funguje na obou sitich, pokud se nepletu na pandore to bylo pri pbourlivych diskuzich jiz probirano

FSACARS není validační program. Je to záznamový systém ( nezávislý na síti ). Ale řeč je o snadné validaci výstupu z ACARSu versus záznamu o letu na síti dle představ a softawru VA.

[quote="PavelS"]- orientace řídících na IFR letání , IFR postupy dle národních předpisů ( proto je rozdělení na VATEUD, VATUSA..= jsou jiné testy pro ATC apod.)[/quote]
Otazka a IVAO je orientovano na co?

Domnívám se , že podobně, jen myslím, že nejméně u nás - klade důraz i na další druhy létání a řízení ( AFIS, VFR, MIL ), což mimochodem považuju za jeho velkou a nezpochybnitelnou vyhodu.

[quote="PavelS"]- velice pokročilý systém plánování letů, podávání a nakládání s FPLs odvozený z reálného stavu - je naprosto nezbytnou součástí činnosti pilotů VA[/quote]
Ano, ma databazi letovych planu, ktera se obcas aktualizuje - zatim vede pred IVAO, ale nekde bylo psano, ze na IVAO uz se pripravuje obdobna databaze - nevim

Databáze FPL nejsou nejdůležitější ( nefungují tak, že by se "občas aktualizovaly"). Systémy plánování umožňují buď využít validované FPL nebo online vytvořit jakýkoliv vlastní FPL, tento online zvalidovat a navíc uložit tak, aby byl nadále přístupný všem. Ihned na to navazuje možnost jeho zpracování pro pilota a zařazení do systému plánování a předpovídání letů. Těchto systémů je na VATSIMU mnoho a všechny se vyznačují tou vlastností, že respektují pravidla daného regionu ale na výstupu dávají standardní FPL pro použítí na síti a jsou spolu slučitelné.

[quote="PavelS"]- online využití NOTAMů a omezení ( RAD ) od EUROCONTROLu zahrnuté do plánovačů ( NOTAMY nyní ve vývoji )[/quote]
To by mne zajimalo, jak se zajistuji pravidelne denni omezeni od Eurocontrolu, mozna se pletu, ale zase tak aktualni to asi nebude. IVAO zatim tusim vyuziva pouze realne NOTAMy, omezeni si piloti planuji sami

Denní omezení od Eurocontrolu není - také to tam není napsáno - , je omezení RAD, které je respektováno, ale to není "denní". NOTAM systém bude skutečně online prakticky po hodinách. Již je používán v několika VACC, VACC-CZ připravuje brzy :)

[quote="PavelS"]- pravidelné pořádání sletů, které jsou prakticky bez výjimky na úrovni "školení pro reálné piloty" :) - sletů je cca 10-50 týdně po celém světě !![/quote]
Nejak moc nechapu co presne tim myslis, a hlavne tech 50 se mi zda moc, nikdy jsem se s tim jeste nesetkal...

Aktuální výpis sletů :
Nejvýznamnější slety.
SAG slety
Pravidelné - periodické - slety[/quote]
Jinak - díky za připomínky.
By jixxx
#186
K tomu ACARSu, sam pises, ze v IVAO nejsi tak zbehly a ted tu argumentujes tim, ze je vlastne VATSIM lepsi, protoze ma snadny pristup k tomu. Je to mozne to IVAO ma take, ale nikdo nemel snahu to hledat? Opet je to ciste jenom spekulace, protoze jsem normalni uzivatel a nevim jak je to doopravdy.

co se tyce omezeni, tak pises omezeni (RAD) od Eurocontrolu, pochopil jsem to jako i dalsi zmeny od Eurocontrolu...

NOTAMy, treba CZ-IVAO uz je ma a jsou tady http://ivaocz.virtualskies.net/Notamy/ odkaz REALNE(omlouvam se za odkaz na konkurencni stranky), ale je to pro nazornost. Myslim, ze je to vynikajici vec...

Online podstatna cast Evropy - nebudeme dale rozebirat, proste rekneme je to stejne

A ted zpet k VA, ano IVAO ma nejenomo velkou databazi aerolinii - aktivnich, ale i spousta aerolinii pod nimi lita, aniz by uzivala jejich system VA nebo jak se to jmenuje, maji vlastni ACARSy, viz treba KLM - pouziva stejny ACARS jako CSAv, pak treba DLH, AFR a clea jejich skupina nazyvajici se Flying Tigers nebo jak a mohli bychom pokracovat. Stejne tak Flying tigers operuje na VATSIMu a nabizi svym pilotum moznost obou siti. Nenarazim ted na nic, ale jen, ze to prakticky jde i s ACARSem provozovat na obou sitich. Ovsem muzete mi tu oponovat, ze nejsou lidi, alë proc se je nesnazite sehnat? to uz jsem tu psal, oni sami neprijdou a nezeptaji se neni potreba neco udelat?

A posledni rejpavy... :) nejak se nemuzu dopocitat padesati sletu za tyden v kalendari...

A jeste jedno na zaver, kdyz je VATSIM tak realny, proc pouziva blbe frekvence a obcas odlisne veci od realu?
Uživatelský avatar
By Vanilla
#189
Řikal jsi že nechceš vyvolat flame IVAO vs. VATSIM..
Nezlob se na mě,ale zatim nic jiného neděláš než, že se v tom šťouráš, tohle co tu píše bylo a je na pandoře, tak to nemusíš tahat zpátky,hm? Mě to přijde,že vyvoláváš to co nechceš.. tedy flame IVAO vs. VATSIM :)

Hezký den :D
By jixxx
#190
Mne jde jen o vyjasneni si IVAO vs VATSIM...Opravdu se nechic hadat, pokud nekdo berete neco jako flame, napiste ktera to je otazka a ja ji prešformuluji...Mne tu jde jen o presnost, s tim, ze tu je neco porovnavano,a niz by se vedelo neco treba o te druhe sitri, coz PS na nektere otazky pripustil,a le argumentuje, ze to maji lepsi...Jde mi opravdu jde o presnost
Uživatelský avatar
By PavelS
#191
[quote="jixxx"]K tomu ACARSu, sam pises, ze v IVAO nejsi tak zbehly a ted tu argumentujes tim, ze je vlastne VATSIM lepsi, protoze ma snadny pristup k tomu. Je to mozne to IVAO ma take, ale nikdo nemel snahu to hledat? Opet je to ciste jenom spekulace, protoze jsem normalni uzivatel a nevim jak je to doopravdy.[/quote]
Neříkám vůbec, že je VATSIM v tomto lepší. Představitelé CSAv se nás zeptali, jaké dává VATSIM výstupy pro kontrolu, my jsme jim řekli ty a ty a oni se nějak rozhodli.

[quote="jixxx"]NOTAMy, treba CZ-IVAO uz je ma a jsou tady http://ivaocz.virtualskies.net/Notamy/ odkaz REALNE(omlouvam se za odkaz na konkurencni stranky), ale je to pro nazornost. Myslim, ze je to vynikajici vec...[/quote]
Nějaký podobný systém je ve vývoji a nějak bude patrně integrován do plánovacích a bookovacích systémů.

[quote="jixxx"]A ted zpet k VA, ano IVAO ma nejenomo velkou databazi aerolinii - aktivnich, ale i spousta aerolinii pod nimi lita, aniz by uzivala jejich system VA nebo jak se to jmenuje, maji vlastni ACARSy, viz treba KLM - pouziva stejny ACARS jako CSAv, pak treba DLH, AFR a clea jejich skupina nazyvajici se Flying Tigers nebo jak a mohli bychom pokracovat. Stejne tak Flying tigers operuje na VATSIMu a nabizi svym pilotum moznost obou siti. Nenarazim ted na nic, ale jen, ze to prakticky jde i s ACARSem provozovat na obou sitich. Ovsem muzete mi tu oponovat, ze nejsou lidi, alë proc se je nesnazite sehnat? to uz jsem tu psal, oni sami neprijdou a nezeptaji se neni potreba neco udelat?[/quote]
OK, ale tohle je otázka na CSAv a ne pro staff VATSIMu.

[quote="jixxx"]A posledni rejpavy... :) nejak se nemuzu dopocitat padesati sletu za tyden v kalendari...[/quote]
Bylo napsáno 10-50/týden, ne padesát :)
Teď je odbobí nejokurkovější sezony a přesto jich za týden (jen v SAGu a ve velkém přehledu těch největších ) je osm, z toho dva jsou o tom, že každý den v týdnu je pořádán speciální event na nějaký postup, čili prakticky jen toto je cca dvacetjeden slet v tomto týdnu. Neberu-li v úvahu náš včerejší tréning a žádný z periodických sletů typu Mediterraen Event ( Italie, Baleary, Španělko online ), kterých bys napočetl podle mne nejméně 20 týden.

[quote="jixxx"]A jeste jedno na zaver, kdyz je VATSIM tak realny, proc pouziva blbe frekvence a obcas odlisne veci od realu?[/quote]
Frekvence nejssou blbé, jen neodpovídají reálu :).
Protože dříve nebylo díky SB 2.x možno používat třímístné frekvence ( 127.525 MHz ). To vneslo do systému omezení, protože frekvence nemohou interferovat mezi sebou. Nyní je to již možné, ale náprava potrvá nějakou dobu. Frekvence se musí koordinovat s okolím. I v ČR budou v tomto směru změny, víme o tom.
IMHO : realita simulace není postavena na tom, zda se ladí 127,1 nebo 127,525 :)

======================================================================

Moje poznámka k diskusi :
Vítám porovnání VATSIM/IVAO, protože to pomůže pilotům si vybrat, co jim vyhovuje.
Podle mne ale není rozumné použít v dikusi argument jako třeba "...tam nevidím 50 sletů".
Já bych argumentoval tím, kolik sletů je na IVAO ve stejném období. Tím se dá na veřejnost objektivní informace a nevzniká flame. Tak, jako třeba píšeš o létání VA na IVAO. Tam je jasně odargumentováno, že to jde na obou sítích a takový argument beru.
Ještě k Tvému dalšímu příspěvku :
Já jsem snad nikde nenapsal, že něco - cokoliv - je na VATSIMu lepší. Nemůžeš mi vkládat do pusy něco, co jsem nenapsal. Já se snažím právě pozorně psát, jen , že to na VATSIMu je a ne že to je lepší, protože tak důkladně IVAO neznám.
By jixxx
#193
Jasne v pohode, nemyslim si, ze je potreba tahat se o piloty nebo snad jo? Bohuzel ted jsou dve verze software a kazda strana tahne za sebe, ale i tak to nebrani pilotum letat na obou sitich. Nemyslim si, ze bychom meli dostatek pilotu jako treba Nemecko nebo tak, ze bychom se o ne museli tahat, proto mohou piloti letat na obou sititch a vybrat si, ze dnes je event tady a bude obsazeni, tak budeme letat tady a podruhe zase tady.

K eventu...Treba tento tyden je pravidelnych eventu na 13 - temer stejny pocet je v kalendari na VATSIM...Bohuzel tohle se neda poradne objektivne posoudit a nejlepsi by bylo, kdyby nejaka treti sit dala dohromady IVAO a VATSIM a byla by jedna sit, to bychom se potom meli i tady v CR...

Omlouvam se, prebral jsem si to spatne a poukazujes tedy nazor na VATSIM, beru zpet tu mou nestastnou formulaci
Uživatelský avatar
By PavelS
#194
Možnost létání na obou sítích je podle mne hlavní argument, proč se na CSAv nijak nezlobím, že jsou jen na VATSIMu a naopak jiné aktivity jen na IVAO.

Obávám se, že nějaké slučování není na pořadu dne ( nejde o ČR , ale celkově).

Na druhou stranu, existence dvou sítí je hnacím motorem pro vývoj a vůbec aktivitu na těch sítích. Je to velice dobře vidět na diskusích na VATSIMu, kde lidi ze zemí \"postižených\" konkurencí IVAOa tlačí na vývoj nových věcí, aby přitáhli piloty a třeba lidi, co vyvíjejí v jiných kontinentech jsou šikovní, ale ten tlak na rychlost a bezchybnost tam chybí ( události s AVC, abych nejmenoval : )

Takže nakonec si myslím, že možná ve finále z toho stejně profitují piloti ( i řídící ) a je to lepší, než kdyby se nic nedělo.
By jixxx
#195
To uz se dostavam do jine sfery a šmozna hodne do budoucnosti, ale podle mne hnacim motorem by v pripade jedne site byli nespokojeni uzivatele se soucasnym stavem softwaru a tlacili by oni, ale to uz je mimo tema...
Uživatelský avatar
By th
#413
[quote="jixxx"]To uz se dostavam do jine sfery a šmozna hodne do budoucnosti, ale podle mne hnacim motorem by v pripade jedne site byli nespokojeni uzivatele se soucasnym stavem softwaru a tlacili by oni, ale to uz je mimo tema...[/quote]
Abych Tě vyvedl z omylu... takhle to nefunguje ;)
Ani v malém, ani ve velkém. Uživatelé si nikdy nic nevydupali, a ani nevydupají. jediný fungující hnací motor je konkurence :)

A vím, co píšu; pracuju pro velkou mezinárodní softwarovou firmu :-)
By Redhead
#1271
Kdokoliv by mohl říct: \"Přecházím k IVAOu, dává mi prostě víc.\"
Někdy jsem si to chtěl říct sám a proč? Většinou mají aspoň jednoho ATC online. A jejich online úterky...
Ale taky jsem si řekl, že nepůjdu a proč?
Už jsem se tady \"seznámil\" se spoustou super bláznů jako já, kteří vždy poradí (nepochybuju, že by na IVAO taky nebyli) a je to skvělá parta lidí (ikdyž zatím malá).
Prostě a jednoduše VATSIM mi přirostl k srdci a zvítězil! ;)

CSA330
Uživatelský avatar
By BrandonSk
#1273
Hele lidi, co se znovu objevilo navrchu :D
A ja uz myslel, ze je to v zapomeni...
No, tak alespon to updatnu z meho pohledu:
- IVAO ma asi porad vice trafficu nez VATSIM
- od dobu vzniku tohodle threadu se vsak provoz na VATSIMu v Evrope a CR neskutecne zvysil!
- od doby co jsem zacal letat za CSAV, tak jsem se na IVAO jiz nepripojil (i kdyz me ted tech 30 nebo kolik hodin online lakalo)
- vlastne uz ani nevim jmeno heslo ani postup jak se do ivao pripojit
Bottom line: Ten znacny rozdil mezi ivao a vatsim, ktery existoval jeste pred nekolika mesici a pro me byl dost podstatny, ten uz nejak neexistuje :)

Cheers,
B.
By shark
#1289
Tak taky pridam svoje do mlyna:),
dneska jsem letel na IVAU v ramci 36hod online okruhy na LKTB. Musim rict, ze kvalita rizeni me dost zklamala, nejvic me ale nastvalo vykecavani se na frekvenci, ridici mezi rizenim si normalne povida s ostatnimi. A potom chce nekolikrat zopakovat Information a QNH,protoze nesleduje provoz. Kdyz to srovnam s minulym tydnem na VATSIMu, tak je to nebe a dudy.
By MarkyParky
#1463
Whoops, co se člověk nedozví, když náhodou zabrousí na stránky konkurenční sítě....

Každopádně všem těm, co posuzují kvalitu ATC na sítí podle VFR okruhu na letišti, kde řídí člověk, který ještě ani nedokončil základní výcvik, tak to gratuluju k velmi objektivnímu hodnocení ;)

A nejveselejší mě na tom přijde fakt, že když člověk prolézá všechna možná fóra co v české scéně jsou, tak skoro nikdy nikdo neočerňuje síť VATSIM, zatímco narážek na kvality na IVAO se najde dosti. Avšak čím dál více získávám dojem, že to není z důvodu rozdílných ODBORNÝCH kvalit ATC na obou sítích, ale z důvodu rozdílných MORÁLNÍCH kvalit přispěvovatelů.

Na závěr snad jen doporučení - kdokoliv by se rozhodoval mezi oběma sítěmi, zkuste se neřídit podobnými rádobyradami, a prostě vyzkoušejte oboje. Určitě sami nejlépe zjistíte kde vám to bude vyhovovat víc.

Díky za pozornost

Filip Dvořák
IVAO CZ-TC
(a spoluautor té scenerky o které se na začátku tak hezky zmiňujete, dík..... ;)
Uživatelský avatar
By th
#1464
Jsem rád, že sláva našeho fóra dolehla až ke konkurenci a jménem správců tohoto webu a VACC-CZ vítám zástupce konkurenční sítě!
Filipe, díky za názor, a dovol mi reagovat.

[quote="MarkyParky"]Whoops, co se člověk nedozví, když náhodou zabrousí na stránky konkurenční sítě....

Každopádně všem těm, co posuzují kvalitu ATC na sítí podle VFR okruhu na letišti, kde řídí člověk, který ještě ani nedokončil základní výcvik, tak to gratuluju k velmi objektivnímu hodnocení ;)[/quote]
Tak třeba na VATSIMu, když je student ve výcviku, má tuhle informaci v ATISu a zároveň nad ním dohlíží někdo zkušenější, kdo mu neustále posílá přes ATC chat svoje připomínky a komentáře. Nevím, jestli máte na IVAO něco podobného, ale zřejmě ne, protože pochybuji, že by tutor toleroval studentovi "vykecávání se". Každopádně pokud člověk neví, že ATC je ve výcviku, těžko to může zohlednit při hodnocení, a s ohledem na to považuji výše uvedenou poznámku za irelevantní.

O kvalitách "všech možných jiných fór" nehodlám polemizovat, jen podotknu, že jedním ze základních motivů při zakládání tohoto fóra bylo nestat se tím, čím se pomalu stávají ona "jiná fóra", a naopak vytvořit prostor pro přátelskou diskusi nad tím, co nás všechny zajímá, na co nejvyšší úrovní jak po stránce odborné, tak i řekněme společnenské. A myslím, že se nám to zatím daří velmi solidně. Viz například tento thread, kde se schylující se bouři podařilo PavluS a jixxovi společnými silami zažehnat :)

[quote="MarkyParky"]Na závěr snad jen doporučení - kdokoliv by se rozhodoval mezi oběma sítěmi, zkuste se neřídit podobnými rádobyradami, a prostě vyzkoušejte oboje. Určitě sami nejlépe zjistíte kde vám to bude vyhovovat víc.[/quote]
Nikdo tady proti tomuto tvrzení nepolemizuje, ba naopak, většina zúčastněných podle mne potvrzuje, že obojí zkoušela.

[quote="MarkyParky"]Filip Dvořák
IVAO CZ-TC
(a spoluautor té scenerky o které se na začátku tak hezky zmiňujete, dík..... ;)[/quote]
Já na oplátku přidám moje doporučení: určitě by na zúčastněné působilo mnohem lépe, kdyby zástupce konkurenční sítě dodržoval Pravidla našeho fóra, konkrétně bod 1) - povinnost uvést při registraci celé skutečné jméno. Úzce to souvisí s tím, co jsem psal o odstavec výše o kvalitách fóra. Nebo ses, Filipe, přejmenoval na ghithead ? :)

Srdečně zdraví

Tomáš Honzák
VACC-CZ webmaster
By ph
#1486
[quote="MarkyParky"]Každopádně všem těm, co posuzují kvalitu ATC na sítí podle VFR okruhu na letišti, kde řídí člověk, který ještě ani nedokončil základní výcvik, tak to gratuluju k velmi objektivnímu hodnocení ;)[/quote]
Marky, reaguju na to slovo všem. Všimni si, že tohle byl celkem ojedinělej příspěvek a oceňoval jsem, že nikdo nepovažoval za nutné na něj jakkoliv reagovat.

Létám pouze na VATSIMu a zažil jsem taky jednou vykecávání se ATC s nějakým pilotem v Budapešti (v maďarštině :P)a pak ještě jednou někde v Německu, ale tam v tom byl ten ATC nevinně. Nějakej cizí pilot, patrně nadšenej z prvního mezinárodního letu, kterej uskutečnil, neustále vykládal řídícímu, jak má rád Německo a tomu bylo evidentně žinantní tento druh komunikace nějak razantně utnout :)

Osobně vím celkem dobře, proč jsem se rozhodl pro VATSIM, ale považuju za zbytečné své důvody někde prezentovat.

Jinak rád využívám příležitost abych ti poděkoval za vše, co pro naši zábavu děláš. A nejde jen o scenérku. Díky ;)

Petr
By MarkyParky
#1510
[quote="th"]Tak třeba na VATSIMu, když je student ve výcviku, má tuhle informaci v ATISu a zároveň nad ním dohlíží někdo zkušenější, kdo mu neustále posílá přes ATC chat svoje připomínky a komentáře. Nevím, jestli máte na IVAO něco podobného, ale zřejmě ne, protože pochybuji, že by tutor toleroval studentovi "vykecávání se". Každopádně pokud člověk neví, že ATC je ve výcviku, těžko to může zohlednit při hodnocení, a s ohledem na to považuji výše uvedenou poznámku za irelevantní.[/quote]
Jen upřesním tréninkový systém na IVAO, aby se předešlo fámam. Pravidla jsou nastavena trošku jinak než na síti VATSIM. Existuje systém "rejtů", které říkají jak daleko ten který člověk je v tréninku a tedy i ukazují co je možné od něj očekávat. Jednoduché shrnutí je takové, že kdokoliv s ratingem S1-S3 ( Student ), nemá dokončen základní výcvik, řídící s ratingami C1-C3 ( Controller ), mají dokončen základní výcvik na následující stupně - C1 - TWR, C2 - APP, C3 - ACC. Rating řídícího si snadno můžeš ověřit na webových stránkách, či pomocí kteréhokoliv software pro prohlížení provozu na síti ( Servinfo/Ivae ). Pokud by ses tedy hypoteticky ;) setkal se situací, že tě na naší síti bude řídit někdo s hodností S1-S3, prosím neberto jako laťku podle které je určována kvalita sítě, opravdu je to krajně nešťastné. Stejně jako mi přijde nešťastné vybrat si jako laťku hodnocení letiště které je obsazené jako doplňkové ke sletu, namísto letiště ve kterém se slet koná, a kde ( přirozeně ) je zúčastněna špička řídících dané sítě.

Ještě k tomu "ve výcviku a bez dozoru" - narozdíl od sítě VATSIM máme "volněji" nastavená pravidla pro připojování řídících. Toto se netýká Prahy, ale právě regionálních letišť, které zmiňuješ. Zdali je to lepší či horší ukáže až čas. Ale ač to může na první pohled vypadat, že tím dochází ke snižnovaní kvality služeb, protože se k řízení dostanou nezkušení, z dlouhodobého hlediska zkušenosti ukazují, že opak je pravdou - teoretického výcviku i dozoru se i tak dostává všem a v dostatečné míře, avšak navíc ještě mají možnost si získané znalosti procvičit v době, kdy není možné se jim věnovat.

[quote="th"]O kvalitách "všech možných jiných fór" nehodlám polemizovat, jen podotknu, že jedním ze základních motivů při zakládání tohoto fóra bylo nestat se tím, čím se pomalu stávají ona "jiná fóra", a naopak vytvořit prostor pro přátelskou diskusi nad tím, co nás všechny zajímá, na co nejvyšší úrovní jak po stránce odborné, tak i řekněme společnenské. A myslím, že se nám to zatím daří velmi solidně. Viz například tento thread, kde se schylující se bouři podařilo PavluS a jixxovi společnými silami zažehnat :)[/quote]
To vám neupíram, jen jsem byl velmi nemile překvapen argumenty, které v této diskusi padly - nemůžu si pomoct, ale na první pohled mi to připadá jako kdyby tady IVAO kritizovali lidé, kteří se skutečného provozu na něm v posledním roce neúčastnili. A tedy vnímám výše uvedené přízpěvky trochu jako házení špíny (ať už úmyslné, či nevědomé). Uvedu příklad, abys věděl co myslím :
Za poslední rok jsem se pouze několikrát připojil na síť VATSIM, vždy když jste pořádali nějakou akci. Na neštěstí jsem se při dvou z těchto tří připojení u řídícího v Praze na věži setkal s velmi nekorektní frazeologií, potřetí jsem bohužel na věž nedoletěl, neb my spadla FS. Pokaždé šlo o jiného řídícího, pokaždé šlo o prestižní slet a pokaždé o tochu jiný typ provozu ( jednou VFR přílet a odlet, jednou IFR odlet ). A teď si představ, že by se někdo na periskopu/pandoře/fóru IVAO zeptal zdali síť IVAO/VATSIM a ja bych mu napsal "na VATSIMu jsem dvakrát zažil že věžníci neumí frazeologii, ale rozhodni se sám".
Už chápeš co tím myslím? Možná že já sám jsem co největší zastánce SLUČOVÁNÍ provozu na obou sítích a jejich zbližování ( můžeš se zeptat Davida Černého, Ondry Kulhánka, Jirky Dubiny..... ), vždycky mě hodně vytočí, když někde najdu nějakou šípnu házenou na IVAO (byť třeba nevědomky), a to ze dvou důvodů:
a) ze slušnosti bych si já sám něco takového nedovolil ( to psané kurzívou ber opravdu jen jako příklad nesprávného chování a ne jako argument proti VATSIMu ).
b) z principu bych si nedovolil veřejně publikovat o něčem, o čem téměř nic nevím

Proste jsem tím celým chtěl říct, že když už většina lidí nedokáže ty věčné rozdíly přenést přes srdce, můžeme být aspoň natolik slušní, že ty druhé nebudem komentovat na fórech ( příkladem budiž přístup PS, který vyjmenovává proč ano VATSIM, ale nechává IVAO na pokoji ).

EDIT: Ještě k těm příkladům - přímo tys zmiňovals jeden ošklivý příklad - ale věř mi, že pokud se najde jediný řídící co by zavektoroval schválně mimo ILS, tak mu vlastnoručně utrhnu hlavu jako CZ-TC i jako SUP a na síť už se nedostane. Ovšem opět k tomu nezbývá než dodat že to že náhodou narazíš na černou ovci není možné brát jako hodnocení celé sítě - na VATSIMu už jsem taky potkal černých ovcí až až a síť jako takovou to kvůli tomu u mě nesráží /EDIT

A tohle mě přivádí k veselé myšlence - možná trošku kacířské, ale mohla by ukončit tyhle věčné spory.... navrhuji tímto vytvoření speciální stránky s pracovním názvem FAQ IVAO vs VATSIM. Na ní by byla pouze tabulka se třemi sloupci - první by obsahoval nadpisy položek, druhá stav na síti VATSIM a třetí na síti IVAO. Představitelé každé sítě by pak editovali POUZE svůj sloupec a každý by si mohl udělat sám představu ;))) A když by někdo položil dotaz podobný takovémuto, prostě by se mu jenom nalinkovala tahle stránka a tam by viděl všechna pozitiva obou síti pěkně vedle sebe, zadaná vždy zástupci té které sítě ;))) Ať žijou utopistické návrhy..... ;)


[quote="th"]Nikdo tady proti tomuto tvrzení nepolemizuje, ba naopak, většina zúčastněných podle mne potvrzuje, že obojí zkoušela.[/quote]
Hmm, tak snad abych to doplnil, vyzkoušet danou síť v době kdy jsou zajišťovány služby a v místě kde jsou zajišťovány ;)))

[quote="th"]Já na oplátku přidám moje doporučení: určitě by na zúčastněné působilo mnohem lépe, kdyby zástupce konkurenční sítě dodržoval Pravidla našeho fóra, konkrétně bod 1) - povinnost uvést při registraci celé skutečné jméno. Úzce to souvisí s tím, co jsem psal o odstavec výše o kvalitách fóra. Nebo ses, Filipe, přejmenoval na ghithead ? :)[/quote]
Whoops tak to bylo fakt nešťastné přehlédnutí, hlavně protože kvůli němu musím teď měnit všude hesla .... :/
Uživatelský avatar
By th
#1514
[quote="MarkyParky"]Ještě k tomu "ve výcviku a bez dozoru" - narozdíl od sítě VATSIM máme "volněji" nastavená pravidla pro připojování řídících. Toto se netýká Prahy, ale právě regionálních letišť, které zmiňuješ. Zdali je to lepší či horší ukáže až čas. Ale ač to může na první pohled vypadat, že tím dochází ke snižnovaní kvality služeb, protože se k řízení dostanou nezkušení, z dlouhodobého hlediska zkušenosti ukazují, že opak je pravdou - teoretického výcviku i dozoru se i tak dostává všem a v dostatečné míře, avšak navíc ještě mají možnost si získané znalosti procvičit v době, kdy není možné se jim věnovat.[/quote]
To je samozřejmě otázka úhlu pohledu; stejně tak by bylo jistě možné polemizovat s tím, že si student bez dozoru může nechtěně vytvořit a zafixovat nějaký špatný návyk, (například vykecávání se na frekvenci :)), ale myslím, že je zbytečné pouštět se do takovéto diskuse. ;)

[quote="MarkyParky"]To vám neupíram, jen jsem byl velmi nemile překvapen argumenty, které v této diskusi padly - nemůžu si pomoct, ale na první pohled mi to připadá jako kdyby tady IVAO kritizovali lidé, kteří se skutečného provozu na něm v posledním roce neúčastnili. A tedy vnímám výše uvedené přízpěvky trochu jako házení špíny (ať už úmyslné, či nevědomé). Uvedu příklad, abys věděl co myslím :
Za poslední rok jsem se pouze několikrát připojil na síť VATSIM, vždy když jste pořádali nějakou akci. Na neštěstí jsem se při dvou z těchto tří připojení u řídícího v Praze na věži setkal s velmi nekorektní frazeologií, potřetí jsem bohužel na věž nedoletěl, neb my spadla FS. Pokaždé šlo o jiného řídícího, pokaždé šlo o prestižní slet a pokaždé o tochu jiný typ provozu ( jednou VFR přílet a odlet, jednou IFR odlet ). A teď si představ, že by se někdo na periskopu/pandoře/fóru IVAO zeptal zdali síť IVAO/VATSIM a ja bych mu napsal "na VATSIMu jsem dvakrát zažil že věžníci neumí frazeologii, ale rozhodni se sám".
Už chápeš co tím myslím? Možná že já sám jsem co největší zastánce SLUČOVÁNÍ provozu na obou sítích a jejich zbližování ( můžeš se zeptat Davida Černého, Ondry Kulhánka, Jirky Dubiny..... ), vždycky mě hodně vytočí, když někde najdu nějakou šípnu házenou na IVAO (byť třeba nevědomky), a to ze dvou důvodů:
a) ze slušnosti bych si já sám něco takového nedovolil ( to psané kurzívou ber opravdu jen jako příklad nesprávného chování a ne jako argument proti VATSIMu ).
b) z principu bych si nedovolil veřejně publikovat o něčem, o čem téměř nic nevím[/quote]
Docela rád tomu věřím, a také jsem, myslím, ve svém příspěvku psal, že jednak popisuju svoji "story" a své myšlenkové pochody, druhak že to bylo - z hlediska většiny dnešních pilotů na obou sítích - poměrně dávno. Nenapsal jsem ani slovo o tom, že by byl VATSIM lepší než IVAO protože ... nebo dokonce IVAO je špatné protože... a jestli to tak vyznělo, je mi to líto.

Připouštím, že zřejmě nebylo zcela politicky korektní argumentovat množstvím negativních komentářů ve fórech.
Na druhou stranu bych byl asi opatrnější s úvahou o souvztažnosti "morálky" pisatele a hodnocení sítě a s tvrzením, že na VATSIM nikdo z IVAO "nehází špínu" - napadá mne minimálně jeden nedávný příspěvek z Periskopu, který bych mohl uvést jako protipříklad. Ale neudělám to zejména proto, že bych nerad pokračoval tímhle směrem.

Navíc fóra českého IVAO (s výjimkou periskopu ) nesleduji.

Jinak vcelku souhlas, a to i s dalším odstavcem, až na to, že vidím rozdíl v tom, když někdo popíše svoji zkušenost, a když někdo vykřikuje "IVAO/VATSIM stojí za houby", ať už za to dodá zdůvodnění nebo ne.

[quote="MarkyParky"]Proste jsem tím celým chtěl říct, že když už většina lidí nedokáže ty věčné rozdíly přenést přes srdce, můžeme být aspoň natolik slušní, že ty druhé nebudem komentovat na fórech ( příkladem budiž přístup PS, který vyjmenovává proč ano VATSIM, ale nechává IVAO na pokoji ).[/quote]
To jsou ty paradoxy... :) Ano, zcela drze narážím na p******p . Ale to je poznámka úplně off-topic, a zřejmý flamebait, takže prosím zúčastněné, aby ji v zájmu zachování kultury ignorovali. :)

[quote="MarkyParky"]EDIT: Ještě k těm příkladům - přímo tys zmiňovals jeden ošklivý příklad - ale věř mi, že pokud se najde jediný řídící co by zavektoroval schválně mimo ILS, tak mu vlastnoručně utrhnu hlavu jako CZ-TC i jako SUP a na síť už se nedostane. Ovšem opět k tomu nezbývá než dodat že to že náhodou narazíš na černou ovci není možné brát jako hodnocení celé sítě - na VATSIMu už jsem taky potkal černých ovcí až až a síť jako takovou to kvůli tomu u mě nesráží /EDIT[/quote]
Nevím, jestli si mne pamatuješ, ale v dobách, kdy ses Ty pilně zaučoval na C1 na IVAO, dost často jsem Tě observoval a ptal se na ledascos... a obvykle jsem se kromě vysvětlení taky dozvěděl, že se "musíš ještě hodně učit", což jsem považoval za velmi přehnanou skromnost, ale to je vedlejší ;) S tím, že podle jednoho řídícího těžko mohu hodnotit kvalitu sítě, samozřejmě nechci polemizovat -- ale fakt je ten, že v mém případě tahle zkušenost přispěla k tomu, že jsem se začal poohlížet i po VATSIMu, i když jsem se v té době bál DČ jako čert kříže... a to fakt! :)

Tenkrát mi hlavně opravdu dost vadilo, že přestože jsme o tom s dotyčným človíčkem na Pandoře diskutovali, NIKDO ani ze staffu, ani ze zkušenějších ATCo se neozval a neřekl že to byla volovina :).

A když se k tomu přidalo to, že DČ se mnou ochotně trávil večery za radarem a křičel na mne přes ATC chat, zatímco já se potil na věži, rozhodl jsem se pro VATSIM, protože mi přišlo logické pracovat pro síť, na které jsem dostal zaučení.

[quote="MarkyParky"]A tohle mě přivádí k veselé myšlence - možná trošku kacířské, ale mohla by ukončit tyhle věčné spory.... navrhuji tímto vytvoření speciální stránky s pracovním názvem FAQ IVAO vs VATSIM. Na ní by byla pouze tabulka se třemi sloupci - první by obsahoval nadpisy položek, druhá stav na síti VATSIM a třetí na síti IVAO. Představitelé každé sítě by pak editovali POUZE svůj sloupec a každý by si mohl udělat sám představu ;))) A když by někdo položil dotaz podobný takovémuto, prostě by se mu jenom nalinkovala tahle stránka a tam by viděl všechna pozitiva obou síti pěkně vedle sebe, zadaná vždy zástupci té které sítě ;))) Ať žijou utopistické návrhy..... ;)[/quote]
Jojo, tohle je vynikající myšlenka. Myslím, že se navzájem pobijeme, ještě než vůbec dáme dohromady seznam dotazů :P

[quote="MarkyParky"]Whoops tak to bylo fakt nešťastné přehlédnutí, hlavně protože kvůli němu musím teď měnit všude hesla .... :/[/quote]
Tak to opravdu ROFL :lol:
Mohlo mě to napadnout. Sorry :)
By MarkyParky
#1516
[quote="th"]To je samozřejmě otázka úhlu pohledu; stejně tak by bylo jistě možné polemizovat s tím, že si student bez dozoru může nechtěně vytvořit a zafixovat nějaký špatný návyk, (například vykecávání se na frekvenci smile), ale myslím, že je zbytečné pouštět se do takovéto diskuse.[/quote]
No tohle si myslím že rozhodně není zbytečné, přímo naopak - na IVAO jsme tréninkový systém který teď běží spustili před cca 3/4 rokem a začíná přinášet ovoce. A mě by porovnání mezi výsledky těchto dvou různých systémů velmi zajímaly, už jen proto že jsem CZ-TC a chci poskytovat co nejlepší služby ;). Je ale pravdou že takováhle diskuze by měla spíš být vedena po soukromém kanälu mezi odpovědnými obou sítí, než veřejně na fórech a notabene ještě v takovémhle threadu ;)

[quote="th"]v dobách, kdy ses Ty pilně zaučoval na C1 na IVAO, dost často jsem Tě observoval a ptal se na ledascos... a obvykle jsem se kromě vysvětlení taky dozvěděl, že se "musíš ještě hodně učit", což jsem považoval za velmi přehnanou skromnost, ale to je vedlejší wink S tím, že podle jednoho řídícího těžko mohu hodnotit kvalitu sítě, samozřejmě nechci polemizovat -- ale fakt je ten, že v mém případě tahle zkušenost přispěla k tomu, že jsem se začal poohlížet i po VATSIMu, i když jsem se v té době bál DČ jako čert kříže... a to fakt! smile

Tenkrát mi hlavně opravdu dost vadilo, že přestože jsme o tom s dotyčným človíčkem na Pandoře diskutovali, NIKDO ani ze staffu, ani ze zkušenějších ATCo se neozval a neřekl že to byla volovina smile.

A když se k tomu přidalo to, že DČ se mnou ochotně trávil večery za radarem a křičel na mne přes ATC chat, zatímco já se potil na věži, rozhodl jsem se pro VATSIM, protože mi přišlo logické pracovat pro síť, na které jsem dostal zaučení.[/quote]
No jenže tohle je právě velký problém. Aniž bych se chtěl nějak dotknout minulého IVAO staffu a starých pardálů, ale v době kdy já jsem se učil na IVAO na C1, tak na české online scéně, hlavně co se týká práce tehdejšího staffu mírně řečeno chcíp pes. Nechci snižovat tehdejší úspěchy ( na to jaká byla k dispozici technika, software, kontakty na reál, znalosti a pod, to byly úctyhodné výkony ), ale doba je dnes jiná a dnešní létání na IVAO síti je diametrálně odlišné. Fakt že staff na něco nereagoval či řešil pomalu byl na denním pořádku, problémy s odborností taky a lidí bylo málo. Probrat toho psa dalo šílenou práci, která mimojiné taky zahrnuje několik hodin ( nepřeháním ) práce pro staff týdně a díky týhle práci se IVAO dnes diametrálně liší od IVAO jak existovalo v době před dvěma lety, kdy jsem se o tu C1 pokoušel. Předpokládám že ( z toho co jsem měl možnost sledovat ) tak na VATSIMu proběhlo něco podobného jakbysmet, i když kdybych dneska dělal TC na VATSIMu tak bych asi taky ATC honil jak nadmute kozy protože když jednou za sto let letím, tak slyším chyb jak maku - ale tohle je na obou sítích . A ta skromnost rozhodně na místě byla - upřímně dneska mám za sebou teorii real ATC výcviku, většinu předpisů buďto umím naspaměť a nebo je mám naučené tak, že vím kam hrábnout když neznám odpověď, na IVAO mám hodnost C3, aspituju na I1 a výsledek? - a skromnost je stále na místě - stále se mám co učit a dnes a denně narážím na perličky, kvůli kterým se ptám, zjišťuji, přemýšlým a některý snaživý žáček mne "nachytá" na švestkách. Každopádně smyslem tohodle odstavce je naznačit, že IVAO s dnešním staffem a dnešními ATC, je o dost jinačí IVAO než to na kterém jsme začínali, do konce o dost jinačí IVAO než bylo před rokem, a že moje reakce možná taky pramenila z toho, že to dnešní, jiné, IVAO, je díky tomu že jsem člen staffu i moje dítě - a tak ho bránim před útoky které nepovažuji za podložené.

[quote="th"]Jojo, tohle je vynikající myšlenka. Myslím, že se navzájem pobijeme, ještě než vůbec dáme dohromady seznam dotazů tongue[/quote]
Tohle už mám vymyšlené - žádný seznam dohromady dávat nebudeme - prostě když jedna strana bude chtít přidat kolonku, přidá jí tam, a ta druhá, až si toho všimne, jenom doplní svoje data ;)

Každopádně tohle je přeci jen VACC-CZ förum, tak abych nebyl nějaký thread hijacker ;), tak to uzavřu tím svým věčným optimismem, že se snad jednou nějak lidi umoudří, dojde jim že obě sítě simulují stejnou věc a že se budem na sletech na obou sítích scházet všichni ;) ....

PS: Docela mé mrzí nešťastnź termín Beskyd, že jsem se nemohl účastnit. Docela jsem se tam těšil a mohli jsme si tam dát všichni "po hubě" rovnou a vyjasnit si to z očka do očka, to jde vždycky líp.... :o