Stránka 1 z 2
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:04 dub 2006, 18:56
od Ondikk
Chtěl bych se zeptat řídících, zda je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\", které vydávají, je shodné s právě aktuálním reálným ATIS?
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:04 dub 2006, 19:01
od Hašoun
Ano,sledujeme zaroven realny ATIS.
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:04 dub 2006, 19:07
od PavelS
Mělo by, ale :
nebude se stejně shodovat obsah reálného a virtuálního ATISU, páš počasí a tudíž i další navazující údaje (RWY, TL) jsou odlišné - počasí na VATSIMu je zpožděno,
Vždy je však třeba se řídit VATSIM ATISEM !!!
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:04 dub 2006, 19:10
od Ondikk
Díky,
to je přesně to, na co jsem se chtěl zeptat.
Ondřej
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:04 dub 2006, 20:09
od Redhead
Když už jsme u toho ATISu, proč se nemůže používat ATIS frekvence přímo v FSce?
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:04 dub 2006, 20:46
od PavelS
ATIS musí být společný pro všechny piloty i ATC, což samozřejmě FSka nezaručí ( každý pilot by pak měl jiný ATIS ).
Podotýkám, že u ATISU nejde o to písmenko, které každý tak hrdě hlásí, ale o ten obsah !!!!
Mimochodem - při online létání se FSka prakticky využívá jako \"generátor terénu\" a letadla, jak to nazval jeden známý. Všechny ostatní funkce je potřeba povypínat, protože jsou nahraženy funkcemi připojovacích nebo podpůrných programů - AI, ATC, plánovače a buhví co tam je.
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:04 dub 2006, 23:47
od Jakubsch
[quote="Redhead"]Když už jsme u toho ATISu, proč se nemůže používat ATIS frekvence přímo v FSce?[/quote]
Někde snad i zkoušeli nahrávat na VATSIMu zvukovou smyčku jako ATIS, ale myslim, že by taky byl problém v tom, že nemůžeš využít dvojího odposlechu, jako je tomu v reálu (na VATSImu lítá většinou v jednom letadle jeden pilot...

) -> musel by sis přelaďovat rádia, k tomu se přidá hustějši provoz, neuslyšíš řídícího, pač budeš poslouchat ATIS a už se to veze...

Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:30 led 2007, 19:21
od CSA068
Chtěl sem se zeptat jako úplný nováček online létání na ATIS. Konkrétně na situaci, kdy na síti není řídící a já potřebuju zjistit informace z ATISu (dráhu v užívání, vítr). Jednou sem zkusil naladit frekvenci ATIS přímo na radiu v letadle, napsalo mi to aktuálné informace (takový ten zelený proužek, kde běží text atisu), ale když sem frekvenci naladil dnes tak se nic nezobrazovalo ani nemluvilo. Tak sem se chtěl zeptat jestli to je správný postup k získání ATIS anebo je jiný? Díky za odpověď (doufám že jsem problém napsal srozumitelně, když ne omlouvám se

Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:30 led 2007, 19:55
od Ace2
? No nechápu

, v online nic takového neexituje a ATIS se ti ukáže na SB v momentu kdy si naladíš frekvenci příslušné ATC pozice která ATIS poskytuje. Nebo přes pravé tlačítko \"get controller info\"
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:30 led 2007, 19:57
od Peter Bartoš
Ten pruzok sa sice ukaze, ale len s infom o tom, kto sa pripaja a odpaja. Ak ti tam bezi ATIS, tak nie si pripojeny online...
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:30 led 2007, 20:01
od Ace2
jo aha, no když to dané letiště má tak by to fungovat mělo.
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:30 led 2007, 20:23
od tgurecky
Jak píše Peter Bartoš. Jakmile SB3/FSINN propojí multiplayer FSky, tak se ATIS integrovaný ve FSce vyruší.
Je to z prostého důvodu. FSka by mohla vygenerovat jiný ATIS, než který bude mít ATC na VATSIMu a nastal by obrovský problém.
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:31 led 2007, 06:44
od Pavel
Ahoj,
ještě k tomu jak zjistíš aktuální počasí: do SB3 napíšeš \".metar LKPR\" bez úvozovek ale s tečkou. Místo LKPR tam napíšeš cokoliv - LKKV LKTB LZIB KJFK...
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:31 led 2007, 13:32
od CSA068
OK dobře takže jestli sem to dobře pochopil tak když řídící online není tak můžu zjistit metar pomocí toho příkazu. Ale ATIS zjistit nemůžu? V tom případě bych měl ještě otázku. Je nějaké globální pravidlo při jaké síle bočního větru může být ještě dráha v užívání ? Tuto otázku mám proto, protože když zjistím metar daného letiště v kterém je uvedena i síla a směr větru, tak abych z toho mohl určit dráhu, z které mám startovat.
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:31 led 2007, 13:42
od ONDR4.cz
Jak je to s bočním větrem nevím, ale tailwind by neměl být větší než 5kts.
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:31 led 2007, 15:08
od PavelS
CSA068 píše:... když řídící online není tak můžu zjistit metar pomocí toho příkazu. Ale ATIS zjistit nemůžu?
Na VATSIMu je z technických důvodů přítomnost ATISu vázána na přítomnost ATC online. Není žádná extra frekvence, kde by se pro letiště vysílal ATIS. Je tedy nutno použít vlastních znalostí ke stanovení, na jakou dráhu sedat , případně ke stanovení dalších věcí ( TL, apod .) .
Je nějaké globální pravidlo při jaké síle bočního větru může být ještě dráha v užívání ?
Řeší se to už poněkolikáté - letiště má nějaký hlavní přistávací/odletový směr, obvykle nejlépe vybavená dráha ( ILS nejvyšší CAT apod ). LKPR - 24. Z té se odlétá "co to jde". Když vítr přesáhne limity pro letadlo, nebo pilot usoudí , že "to fouká blbě" , může bez omezení použít jinou dráhu, to samé pro přílet.
Pozor - pokud není online ATC, tak je dobré vaši dráhu napsat do UNICOM, aby ostatní viděli, co se na ně chystá.
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:31 led 2007, 17:19
od CSA068
Díky za odpovědi začínám v tom mít jasno. Jo a PavloviS, se omlouvám, měl sem se kouknout do vyhledávání přesto díky.
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:04 čer 2010, 00:42
od IL62
Jeste k tomu vetru a draze:
Z jakeho smeru se jiz jedna o bocni vitr? Napr. pri pouziti rwy 24 je idealni vitr samozrejme 240. Podle AIPu je drahu mozne (nutne) zmenit pri bocnim vetru nad 15kt, takze rekneme od 310/15 do 350/15? stejne tak z opacne strany samozrejme.
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:04 čer 2010, 01:34
od rc_czech
Jedna se o bocni slozku vetru.
Rychlost (silu) vetru si rozlozis na slozku bocni a celni.
V pripade drahy s kurzem 240:
Vitr 240/10 - celni slozka 10, bocni 0
Vitr 285/10 - celni slozka 7, bocni taky 7
Vitr 330/10 - celni slozka 0, bocni 10
[img=rozklad sil]
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ad_sil.PNG[/img]
Letime ve smeru
F2
Fouka vitr
F1
Fs Celni slozka
Fg Bocni slozka
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:04 čer 2010, 17:09
od Filip
Ano, jedná se o boční složku. Tu lze vypočítat pomocí vzorce:
X=sinA.v
Kde:
X= boční složka větru
A= úhel mezi směrem letu a směrem větru
v= rychlost větru
Čelní / zadní složku větru lze vypočítat obdobně:
Y=cosA.v
Kde:
Y= čelní složka větru
A= úhel mezi směrem letu a směrem větru
v= rychlost větru
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:05 čer 2010, 08:25
od IL62
Děkuji za vysvětlení. Ty vzorce jsou super.
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:05 čer 2010, 09:12
od Norman Ramsey Briggs
Ale tohle ti tady nemusí nikdo psát. Jestli dáváš pozor o matice, tak je to příklad na Sinus jako vyšitej.
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:05 čer 2010, 10:22
od amalka
Hm, až budete při přistání počítat složky větru pomocí sin/cos, tak doufám že nebudu ve stejném letadle...
Kolegové z Říše prominou vypůjčenou stránku z jejich výukových materiálů, kdo neumí německy ať si zkusí význam domyslet. Jinak obecně německé výukové materiály jsou nejkvalitnější sbírka co jsem pro simulátorové létání zatím viděl. Rozhodně doporučuji.:

Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:05 čer 2010, 11:02
od ihrdlicka
:-)
Je ATIS informace a tudíž i \"písmeno\" shodné s aktuálním reálným ATIS?
PříspěvekNapsal:07 čer 2010, 07:03
od IL62
[quote="Norman Ramsey Briggs"]Ale tohle ti tady nemusí nikdo psát. Jestli dáváš pozor o matice, tak je to příklad na Sinus jako vyšitej.[/quote]
Ve skole jsem pozor daval, ale uz je to pres tricet, tak neco uz vypadlo. Sorry. Takze diky za opacko z geometrie.