Stránka 1 z 1

Signalizace Dálné, blízké...

PříspěvekNapsal:10 říj 2011, 21:13
od Nostradamus222
Zdravim, potřeboval bych poradit, jsem naprostý začátečník tak snad se nezeptám blbě. Lítám s FSX na defaultním 737-800, zatím offline a chtěl jsem se zeptat jestli je u tohohle modelu signalizace outer, middle a inner makeru během přistání ILS. Někde jsem se dočetl, že jen akustická signalizace ale nevím jaká, sem si myslel, že je to změna v tom morse kodu co vysílá ILS/VOR maják ale žádnou změnu jsem během celého přistání nikdy nezaznamenal. Jak to teda je? Je tu visuální nebo jen akustická signalizace a jaká. Snad se neptám blbě :)

Signalizace Dálné, blízké...

PříspěvekNapsal:10 říj 2011, 21:29
od Jindřich
1) Vyplnit jméno v profilu
2) OM MM i IM mají v kokpitu jak visuální tak akustickou signalizaci, ale záleží, jestli tyto markery jsou na konkrétní dráze nainstalovány. OM a MM krom roho bývají \"spřaženy\" právě s \"bližnou\" a \"dálnou\" (NDB). Vzhledem k modernizaci systémů (auto)pilotáže letadel se v dnešní době markery i NDB majáky ale spíš odstraňují.
OM/MM/IM nemají s navigačními prostředky v letadle ale vůbec nic společného. Je to anténa, uvitá sprostého lučního kvítí, která vysílá velmi směrově přímo vzhůru. V letadle dole je potom čidlo, které tento signál při přeletu zachytí a odvysílá do kokpitu. To je vše.
Jinak více o tomto lze jednoduše najít na webu, třeba tady
http://en.wikipedia.org/wiki/Marker_beacon

Jinak morse radiomajáku je vždy stejná a z principu se nesmí měnit, tím že přijmeš správný morse víš, že jde (pro kontrolu) o správný maják. Např PR vysílá skutečně morseovkou PR, OKL vysílá OKL apod.

Signalizace Dálné, blízké...

PříspěvekNapsal:10 říj 2011, 21:41
od Pavel
VACC-CZ.org -> Wiki -> ILS

PB

Signalizace Dálné, blízké...

PříspěvekNapsal:10 říj 2011, 21:41
od Jindřich
[quote="Pavel"]VACC-CZ.org -> Wiki -> ILS

PB[/quote]
Nebo.. :-)