VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
By Nostradamus222
#88801
Zdravim, potřeboval bych poradit, jsem naprostý začátečník tak snad se nezeptám blbě. Lítám s FSX na defaultním 737-800, zatím offline a chtěl jsem se zeptat jestli je u tohohle modelu signalizace outer, middle a inner makeru během přistání ILS. Někde jsem se dočetl, že jen akustická signalizace ale nevím jaká, sem si myslel, že je to změna v tom morse kodu co vysílá ILS/VOR maják ale žádnou změnu jsem během celého přistání nikdy nezaznamenal. Jak to teda je? Je tu visuální nebo jen akustická signalizace a jaká. Snad se neptám blbě :)
Uživatelský avatar
By Jindřich
#88805
1) Vyplnit jméno v profilu
2) OM MM i IM mají v kokpitu jak visuální tak akustickou signalizaci, ale záleží, jestli tyto markery jsou na konkrétní dráze nainstalovány. OM a MM krom roho bývají \"spřaženy\" právě s \"bližnou\" a \"dálnou\" (NDB). Vzhledem k modernizaci systémů (auto)pilotáže letadel se v dnešní době markery i NDB majáky ale spíš odstraňují.
OM/MM/IM nemají s navigačními prostředky v letadle ale vůbec nic společného. Je to anténa, uvitá sprostého lučního kvítí, která vysílá velmi směrově přímo vzhůru. V letadle dole je potom čidlo, které tento signál při přeletu zachytí a odvysílá do kokpitu. To je vše.
Jinak více o tomto lze jednoduše najít na webu, třeba tady
http://en.wikipedia.org/wiki/Marker_beacon

Jinak morse radiomajáku je vždy stejná a z principu se nesmí měnit, tím že přijmeš správný morse víš, že jde (pro kontrolu) o správný maják. Např PR vysílá skutečně morseovkou PR, OKL vysílá OKL apod.