Stránka 1 z 1
Použití SELCALL(ů)
PříspěvekNapsal:22 kvě 2011, 10:27
od Čondra
Ahoj,
Jde něják na VATSIMu používat Selcall(ů)? Obecně vzato třeba při Cross the Pond by to bylo vcelku komfortní.
Pro ty, co neví co to je SELCALL
SELCALL je od slova Selective Callsign. Je to věc, která se používá pro spojení na HF (KV) frekvencích při letech nad oceánem nebo nad rozsáhlou neobydlenou oblastí jako třeba poušť atd. Každý éro má svůj přidělený selcall znak, který dostane se zařízením při zástavbě. Třeba FR-OP. Při komunikaci s řídícím na HF (tedy tam kde není radarové pokrytí) se dodržují určitá pravidla a přesný sled informací které se hlásí. Pozice, výška, rychlost a časy na jednotlivých souřadnicích. Řídící si tak počítá kde v určitou dobu je letadlo a dělá rozestup od jiných letadel. Další informací se dává je právě SELCALL. ATC má podobné zařízení a když do něj zadá SELCAL znak a pošle ti signál, v kokpitu se ozve gong a pilot tím pádem ví, že ho řídící volá. Je to pro to že na jedné HF freq může mluvit najednou více letadel a někdy je tam pěkný zmatek. Tímto způsobem třídící zavolá když potřebuje, třeba aby pilot stoupal atd. Pro piloty je to velmi komfortní, protože můžou mít rádio ztlumený a nemusí poslouchat šumy a komunikaci s jiným letadlem na druhé straně oceánu.
Č.
Použití SELCALL(ů)
PříspěvekNapsal:22 kvě 2011, 13:44
od Pavel
No co si vzpomínám, tak kdysi když jsem CTP lítal, tak na nás selcalama normálně pípali... ale k ničemu to užitečné nebylo.
Použití SELCALL(ů)
PříspěvekNapsal:22 kvě 2011, 14:38
od rc_czech
V pripade letectvi ovsem mluvime o SELCAL nikoliv o SELCALL

Použití SELCALL(ů)
PříspěvekNapsal:22 kvě 2011, 14:52
od Čondra
[quote="rc_czech"]V pripade letectvi ovsem mluvime o SELCAL nikoliv o SELCALL

[/quote]
Kdyby jsi si nechal těch připomínek a radši mi poradil??
A v Česku píšeme s diakritikou, nikoli bez..
Č.
Použití SELCALL(ů)
PříspěvekNapsal:22 kvě 2011, 15:12
od rc_czech
Tak pokud se chceme o necem bavit, tak je asi dobre uvest spravny termin.
http://forums.vatsim.net/viewtopic.php? ... it=+selcal cca 3 min hledani.
Ad diakritika - hlavne zautocit, ze jo. Se nediv, ze se na tebe priste kazdej radsi vysere.
Použití SELCALL(ů)
PříspěvekNapsal:22 kvě 2011, 15:17
od oupa
Jelikož jsi letos s námi letěl CTP, tak sis mohl i všimnout, že to někteří piloti používali, resp. žádali si zkoušku. Technicky je to vyřešeno jednoduše tak, že SELCAL kód přijde od ATC po textové frekvenci a klient (Squawkbox nebo FSInn) si to v případě shody přeloží a pípne jen tomu pilotovi, který má tento SELCAL nastaven. V podstatě je to samé, jako když pošle zprávu přímo pro tebe po textu, akorát je to jiný zvuk (aspoň v FSInn).
Použití SELCALL(ů)
PříspěvekNapsal:22 kvě 2011, 15:49
od Čondra
Milý Romane, kdyby jsi si nechal ty tvoje prvotní připomínky a napsal sem jenom Pavel a Oupa, tak by to bohatě stačilo a zase by se tu nerozdmýchával další oheň. Radši se starej o to, o co máš ;-)
Použití SELCALL(ů)
PříspěvekNapsal:22 kvě 2011, 19:24
od Tomáš Cáp
Čondro, nic ve zlém, ale já v Romanově prvním příspěvku žádné nemístné připomínky nevidím. Opravil tě vcelku přátelsky, což předpokládám dokládá ten připojený smajlík. A poznámka byla naprosto k věci, jde sice o detail, ale má pravdu. Proč si všechno musíš vyložit jako útok?
Použití SELCALL(ů)
PříspěvekNapsal:22 kvě 2011, 20:25
od Čondra
Protože uhlí
Použití SELCALL(ů)
PříspěvekNapsal:23 kvě 2011, 09:19
od Ondra
re: Technicky je to vyřešeno jednoduše tak...
Pamatuji si ,jak jsem vraceli 737 ČSA jiné společnosti a právě předělávali Selcal na jejich volačku, moc jednoduché to nebylo, musel se vyndat rám v eeb a přepinovat na rámu pin programem nějaký jejich kód. problém je že některé společnosti mají vyznačeny aktivní program piny a některé zase mají vyznačeny ,které aktivní být nemají. samozřejmě se to udělalo obráceně a když jsem to zkoušel provolat na góniu byl naštěstí K.Skála- bývalý kapitán na 737 a majitel Diamondu, u kterého jsem nalítal poměrně dost hodin, když mě prozvonil selcalem , o to větší překvapení bylo že se ozval A310 někde z USA cože vlastně chceme

. po vysvětlení že volá vlastně nás a my to máme blbě se to zase celé předělávalo. sice je na bloku v eeb kod SELCALu, ale někdy se to celé musí rozebrat a přepinovat-hrůza. :/
Použití SELCALL(ů)
PříspěvekNapsal:23 kvě 2011, 18:33
od Alfista164
[quote="Ondra"]
re: Technicky je to vyřešeno jednoduše tak...
Pamatuji si ,jak jsem vraceli 737 ČSA jiné společnosti a právě předělávali Selcal na jejich volačku, moc jednoduché to nebylo, musel se vyndat rám v eeb a přepinovat na rámu pin programem nějaký jejich kód. problém je že některé společnosti mají vyznačeny aktivní program piny a některé zase mají vyznačeny ,které aktivní být nemají. samozřejmě se to udělalo obráceně a když jsem to zkoušel provolat na góniu byl naštěstí K.Skála- bývalý kapitán na 737 a majitel Diamondu, u kterého jsem nalítal poměrně dost hodin, když mě prozvonil selcalem , o to větší překvapení bylo že se ozval A310 někde z USA cože vlastně chceme

. po vysvětlení že volá vlastně nás a my to máme blbě se to zase celé předělávalo. sice je na bloku v eeb kod SELCALu, ale někdy se to celé musí rozebrat a přepinovat-hrůza. :/[/quote]

Tak to je dobré..

Já myslel, že letadla mají SELCAL daný už od výrobce, který se nimy už potom "táhne" po celý jejich život.. Ať se střídají majitelé (provozovatelé), tak že je pořád jeden a ten samý.. Tak jsem zase o něco chytřejší..
