Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
By Willi
#71615
V poslední době, když mi FMC vypočte Vr, tak není správná. Letadlo mi při Vr nestoupá, až tak kolem V2+20 a to je dost pozdě. Nevíte kde může být chyba ? Dřív mi to nedělalo.
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#71626
PMDG myslim že je tady hodně profláknuté a že ty výpočty nebudou chybou FMC ;) zatim bych hledal chybu jinde :) mam s tim nalítáno přes 1500hodin a všechno je to jen učením a zadáváním správných hodnot. Pravda : ze začátku sem s tim taky moc neuměl ale ted už jsem na trochu jinym Levelu a bylo to opravdu ve mě že sem tomu nerozuměl.

Jinak teoreticky : většinou na Vr jsi už na zadních a po dosažení V2 už jí hrneš nahoru pod 9ti stupni a cca 40ft nad zemí to táhneš na nějakých 15stupňů (záleží na okolnostech)
By Willi
#71629
Ano ano to vím. Ale při Vr už mám knipl úplně u sebe na max přitáhnutý, ale letadlo je furt a zemi na všech třech. Na zadí se začne dostávat až kolem V2+10. To je pozdě protože při V2 bych už mě stoupat a já jsem teprve na zadních.
By Willi
#71634
Netrimruju. Kolonku flaps vyplňuji vždy na 5° a taky mám klapky vždy 5°. Ano dráhu doplním do kolonky Runway v Route. Myslím, že to je jediný parametr, ne ?Nikde jinde RWY vyplňovat nemusím. Takže když vždycky vytrimruju, tak jak mi spočítá FMC a zadám tam taky teplotu a vítr z ATISU, tak by to mělo jít přesně. Je to všechno nebo tam musím ještě něco ťukat? (hmotnosti paliva atd. považuji za samozřejmost) OK. Děkuji vyzkouším :)
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#71636
Jo ten vítr a teplota tam muže hrát roli, nevim cca + - 5 knots takže na Ruzyň bych to nehrotil ale když jsi někde jooo s krátkou RWY tak tam radši zadávam všechno ...

jinak to vypadá na ten Trim.

PS: slovo přesně ber s rezervou nic neni 100% dokonalý ... muže se stát že do FMC dáš vítr 255deg.12kts a až nalajnuješ po 15ti minutach na RWY tak budeš mít 220deg.7kts zatímco FMC počítá s tim prvnim - proto je to spíš jen orientační.
By Willi
#71640
No zkoušel sem dneska vzlétnout offline. Jestli sem to dobře pochopil tak v FMC, když je trim 4.90, tak mám nastavit ty ukazatele (?vedle plynových přípustí ??) těsně pod 5, ne ? Aby to bylo +/- 4,9. No a zase sem nepochodil. Vr = 125 a ať sem tlačil joystick jak to šlo, tak se mi začal čumák zvedat až při 165 uzlů.
Uživatelský avatar
By Čondra
#71641
[quote="Willi"]No zkoušel sem dneska vzlétnout offline. Jestli sem to dobře pochopil tak v FMC, když je trim 4.90, tak mám nastavit ty ukazatele (?vedle plynových přípustí ??) těsně pod 5, ne ? Aby to bylo +/- 4,9. No a zase sem nepochodil. Vr = 125 a ať sem tlačil joystick jak to šlo, tak se mi začal čumák zvedat až při 165 uzlů.[/quote]
K tomu trimu - Yo
K tomu vzletu. - Ještě Ti nikdo neřekl, že letadlo se zvedá přitahováním? :-) Vr=Rotate = Rychlost, při ketré se pomalu 3°/s přitahuje, letadlo se plyně odletpí. Přitahování se zastaví cca na 15°(Matika je to cca 5 sekund) :) A pak to letí.
By Willi
#71642
[quote="Čondra87"][quote="Willi"]No zkoušel sem dneska vzlétnout offline. Jestli sem to dobře pochopil tak v FMC, když je trim 4.90, tak mám nastavit ty ukazatele (?vedle plynových přípustí ??) těsně pod 5, ne ? Aby to bylo +/- 4,9. No a zase sem nepochodil. Vr = 125 a ať sem tlačil joystick jak to šlo, tak se mi začal čumák zvedat až při 165 uzlů.[/quote]
K tomu trimu - Yo
K tomu vzletu. - Ještě Ti nikdo neřekl, že letadlo se zvedá přitahováním? :-) Vr=Rotate = Rychlost, při ketré se pomalu 3°/s přitahuje, letadlo se plyně odletpí. Přitahování se zastaví cca na 15°(Matika je to cca 5 sekund) :) A pak to letí.[/quote]

To už vím. Sakra prostě sem ten joystick tlačil k sobě. To dělám dobře, ale chyba je někde jinde.
Uživatelský avatar
By Čondra
#71643
[quote="Willi"]
To už vím. Sakra prostě sem ten joystick tlačil k sobě. To dělám dobře, ale chyba je někde jinde.[/quote]

Pro ujasnění zde:
Joystick tlačit = dopředu = letadlo pošle čumák k zemi
Joystick přitáhnout = k sobě = letadlo zvedne čumák
(Jde o ty termíny, jak to chápe spousta lidí zde)
Skus se kouknout, jestli máš dobře nastavenou osu někde v nastavení.
By Willi
#71646
Všechno mám dobře nastavený, lítám už celkem dlouho, a vždy vše bylo ok. Vše je ok. Normálně lítám, jenom v poslední době letadlo nejde zvednou při Vr. Dřív to nešlo.
Váhu letadla nevím ale měl sem hodně málo paliva myslim 2.1
By Willi
#71650
GW / CRZ CG = 56.1/25.4%
FUEL = 2.1
ZFW = 54.0
No a když zadám flaps 5° tak mám Vr = 125 uzlů... (LKPR RWY24)
Uživatelský avatar
By Čondra
#71651
Asi jo, sorry. Nebo já nevim :D ... Každopádně po vzletu držet cca VR+20kts
By rc_czech
#71653
738 PMDG mi to dela taky, ostatni (739) jsou v pohode. Postup zadavani dat je stejny. Tech 10 uzlu mi tam taky nekde lita...
Uživatelský avatar
By ADIO man
#71654
[quote="Willi"]GW / CRZ CG = 56.1/25.4%
FUEL = 2.1
ZFW = 54.0
No a když zadám flaps 5° tak mám Vr = 125 uzlů... (LKPR RWY24)[/quote]

To je nějaká blbost. Ta Vr by při GW 56.1 měla být minimálně 135 kt.

[quote="Čondra87"] Vr=Rotate = Rychlost, při ketré se pomalu 3°/s přitahuje, letadlo se plyně odletpí. Přitahování se zastaví cca na 15°(Matika je to cca 5 sekund) :) A pak to letí.[/quote]

No ... 3°/s se to při rotate drží, ale maximálně do 9°. Jakmile máš positive rate, tak pokračuješ na maximálně 20°.
Viz. B737 SOP ČSAv :)
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#71656
Je to opravdu 125kts a V2 je 138kts takže V2+15 je 153kts při vzletu následně se to nechá vyběhnout na 186kts a po cca 1500fts nad zemí rozběhneš na 228kts při Flaps 5 - pak pokračuje klasickou odletovku. trim ukazuje cca těch 4.90.

těžko říct já s tim za posledních 1000hodin problem neměl.
Uživatelský avatar
By Čondra
#71657
Jo. Ale když seš na 9° tak za to nedrbneš, že jo.

Jo a tady by Vám mohl napsat, kolik payloadu v tom má. :)