Stránka 1 z 1
PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:19 dub 2010, 20:58
od hladas94
Dobrý den,
zřejmě je to chyba někde na mé straně, za boha nemohu zapnout V/S hold v PIC 737-300. Právě jsem odlétl zkušební let bez nastaveného FMC, vše fungovalo, APP sestup v pohodě, jen po startu jsem musel na hladinu vylétnout ručně a pak ALT hold.
Nevíte o tom někdo něco?
Právě jdu číst manuál.
Díky
EDIT: Více systému nefungovalo, reinstall pomohl.
PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:19 dub 2010, 21:02
od ADIO man
Já si myslim že je to klidně možně díky nenastavenýmu FMC

Případně pokud si startoval s N1, tak se zapíná LVL CHG a rychlost stoupání se řídí sama.
PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:19 dub 2010, 21:53
od Filipos
Máš na MCP správně nastavenou výšku, do které se stoupá?
FMC by to být nemělo, A/P funguje i bez něj normálně, samosebou krom módů LNAV/VNAV.
PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:19 dub 2010, 22:28
od Jindřich
Plus upřesni na co chceš VS HOLD použít, resp v jaké fázi letu (stoupání / klesání). VS HOLD má určitá pravidla...
PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:20 dub 2010, 06:52
od hladas94
Jen jsem ho chtel po instalaci projet. Letel jsem \"okruh\" start na lkpr z 31, pristani 31 (zatacky pomoci HDG hold). Po startu jsem stoupal do 3000 chtel zapnout V/S a hle nefunguje. U ng pmdg mi to fungovalo, mozna nejsem dostatecne vzdelan se systemem v klasice.
Diky za vsechny pripadne rady.
(omluvte diakritiku, pisu z mobilu)
PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:20 dub 2010, 14:42
od ADIO man
Podle mě to je strašně malá vejška na zapnutí V/S, když AP se zapíná v 1500AGL, takže u Ruzyně cca 2700 ft. Podle mého názoru těch zbylejch 300ft. dostoupat ručně a v 3000ft teprv zapínat autopilota. Kdyžtak ať mě zkušenejší opravý jestli náhodou nekecám kraviny

PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:20 dub 2010, 15:31
od hladas94
Jasne, ja jen chtel vyzkouset vsechny funkce. Ale stejne mi nejde do hlavy, proc by vsechny ostatni funkce AP fungovaly a v/s hold nefungovalo.... az se vratim domu, zkusim let Lkpr Loww.
PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:20 dub 2010, 15:38
od ADIO man
No protože už si byl strašně blízko tý výšky ...
PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:20 dub 2010, 17:30
od Tommy
No z mých zkušeností je občas nutný tam rovnou klikat na VS Hold displej -/+ a pak se sama aktivuje.
PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:20 dub 2010, 18:20
od Filipos
[quote="hladas94"]Ale stejne mi nejde do hlavy, proc by vsechny ostatni funkce AP fungovaly a v/s hold nefungovalo.... [/quote]
Přešel veritkální mód A/P do režimu CWS nebo se na FMA (to na EADI, kde se ti zobrazují zaplé módy F/D či A/P) nic nezobrazilo? Pokud tam bylo CWS, pravděpodobně jsi moc blízko dostoupávané výšce, jak píše Michal. Pošli screen a vyřešímo to jedna dvě.
[quote="ADIO man"]Kdyžtak ať mě zkušenejší oprav
í jestli náhodou nekecám kraviny[/quote]
No nekecáš

Pod 1500 AGL A/P nezapínat, V/S používat až nad redukční výškou (tj. 2700 ft na Ruzyni). Pozor, aby V/S fugnovalo, nemusí být samozřejmě zaplý A/P, je to stejně tak mód F/D.
PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:21 dub 2010, 11:19
od Jindřich
Vy nestoupáte na LVL CHG N1? Nějak mi při stoupání nutnost fungování VS uniká (až na jednouzarokakcetypu RtH, např).
PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:21 dub 2010, 15:26
od Filipos
Používá se. Ale v hustém provozu, na anglických letištích (typicky Heathrow - initial climb 6000, vyšší letovou hladinu dlouho nepovolí a pilot nechce, aby to moc házelo) nebo třeba při použití jiného NADP, je užití V/S hned po zredukování na stoupací výkon optimální.
PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:21 dub 2010, 15:59
od Jindřich
NADP?
PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:21 dub 2010, 16:26
od Filipos
Noise Abatement Departure Procedure, tzn. to co udává, jakou rychlostí po vzletu stoupat, do které výšky a tak.
PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:23 dub 2010, 22:26
od hladas94
S nastaveným FMC funguje :-)
PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:23 dub 2010, 22:36
od amalka
Bez nastaveného FMC taky.
PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:25 dub 2010, 21:58
od Pavel
Jako pozor, dle výpovědi jakéhosi pilota Sky Europe v nějakém článku, který ještě dohledám, stoupali s 737NG běžně (téměř zásadně) na V/S, protože aby se jim nepozvraceli kaštani vzadu (je to přemotorované stoupe to hbytě).
PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:25 dub 2010, 22:37
od DngrsKuzle
myslim, ze je to tento clanek, mozna cast jedna
http://aeroweb.cz/clanek.asp?ID=2189&kategorie=3
PIC 737-300 - V/S Hold
PříspěvekNapsal:26 dub 2010, 09:27
od Pavel
Jo.