VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
#65539
Zdravím,
jelikož je toto téma aktuální, zajímalo by mě, jaký je správný postup při vlétnutí do mraku sopečného popela s \"turbasem\".

Určitě již nějaká směrnice existuje, ale nemohu ji najít.

Napadlo mě pár věcí, kdyžtak mě opravte.

Situace: FL350; 320KTS; již jsem vlétl do mraku, nevšiml jsem si žádných příznaků.
Motory se začínají přetáčet, po menším uvážení o vzdálenosti od nejbližsího letiště navrhuji vypnutí. (měl bych dlouhé vedení a motory bych musel hasit...)
Okamžitě klesám do menší hladiny s doufáním, že se prach nachází pouze ve vyšších hladinách.
Když se situace uklidňuje - Eliášův oheň ustává (dost zřejmě tu nějaký bude), snažím se nastartovat motory, pokud nemají snahu, klesám níže.
Alespoň jeden motor naskočil - prokračuji na nouzové přistání.