- 06 dub 2010, 00:15
#64486
Dobrý den,
vracím se k svému letu LKPR-LKTB, kdy jsem daleko před VLM byl dotázán řídícím, zda jsem schopen zaletět přímo MORKO. Protože mě tato věc zaskočila, odpověděl jsem „negativ“, což řídící přijal a vydal pokyn přímo na BNO (pozn.: to jsem si chybně vysvětloval, že mám pokračovat v SID BODAL1A, tj. na VLM, ale před VLM jsme si s řídícím vysvětlili, že mám zaletět přímo BNO).
Co však nastalo dál: Daleko před BNO mě řídící začal vektorovat. Tak mě vytrhnul z mého pohodlného pelechu MFC a donutil mě z nějakého důvodu pracovat. Následně mě dovedl k uchycení na ILS RW28, ale ze severní strany, nikoliv jižní, jak to mám „naučené“ z map. Když se na to zpětně dívám, podle mě stejně vektoroval někam k bodu MORKO (skoro mi to připadá, že dost přesně na tento IAF).Teď to nejdůležitější proč to všechno píši: Proč to udělal? A hned si zkusím zodpovědět: Kvůli směru a síle větru, tj. kvůli snosu. Vítr byl 320° rychlosti 13 knt.
Řídící mi tak ve skutečnosti ulehčil život díky znalosti povětrnostních podmínek a mým potřebám.
Uvažuji správně?
P.S. Je pravda, že uchycení na ILS a vůbec celá ta procedura před uchycením byla fantastická....
EDIT (7.4.2010): přepis LKTB RW27, opraveno na správně RW28
vracím se k svému letu LKPR-LKTB, kdy jsem daleko před VLM byl dotázán řídícím, zda jsem schopen zaletět přímo MORKO. Protože mě tato věc zaskočila, odpověděl jsem „negativ“, což řídící přijal a vydal pokyn přímo na BNO (pozn.: to jsem si chybně vysvětloval, že mám pokračovat v SID BODAL1A, tj. na VLM, ale před VLM jsme si s řídícím vysvětlili, že mám zaletět přímo BNO).
Co však nastalo dál: Daleko před BNO mě řídící začal vektorovat. Tak mě vytrhnul z mého pohodlného pelechu MFC a donutil mě z nějakého důvodu pracovat. Následně mě dovedl k uchycení na ILS RW28, ale ze severní strany, nikoliv jižní, jak to mám „naučené“ z map. Když se na to zpětně dívám, podle mě stejně vektoroval někam k bodu MORKO (skoro mi to připadá, že dost přesně na tento IAF).Teď to nejdůležitější proč to všechno píši: Proč to udělal? A hned si zkusím zodpovědět: Kvůli směru a síle větru, tj. kvůli snosu. Vítr byl 320° rychlosti 13 knt.
Řídící mi tak ve skutečnosti ulehčil život díky znalosti povětrnostních podmínek a mým potřebám.
Uvažuji správně?
P.S. Je pravda, že uchycení na ILS a vůbec celá ta procedura před uchycením byla fantastická....
EDIT (7.4.2010): přepis LKTB RW27, opraveno na správně RW28
Dokonalost je znamenitá věc, ale má jednu vadu. Věští konec. (J.Werich)