Stránka 1 z 1

Výpadek routefinderu, co teď?

PříspěvekNapsal:24 říj 2009, 13:06
od Čondra
Ahojda,

jistě si mnoho pilotů všimlo, že nám vypadl routefinder, tak se ptám, podle čeho teďka tahat VALIDNÍ tratě?

vroute je nepoužitelnej, euroroute taky.. Tak co? :)

Výpadek routefinderu, co teď?

PříspěvekNapsal:24 říj 2009, 13:32
od PavelS
Do Středy po paměti.

The RouteFinder server is temporarily offline due to technical problems
It is estimated that the service could be resumed between tuesday 27 and thursday 29 october at the latest

Výpadek routefinderu, co teď?

PříspěvekNapsal:24 říj 2009, 13:33
od Čondra
Jo. Právě, chci letět, kde seberu validní trať, když nejde RF?

Výpadek routefinderu, co teď?

PříspěvekNapsal:24 říj 2009, 13:40
od Filipos
No, nevím, jestli zrovna RF produkuje validní tratě :P nejlepší bude, když půjdeš na vataware, najdeš si, jestli už tu kterou trať někdo letěl, zkonzultuješ s mapou a letíš...

Výpadek routefinderu, co teď?

PříspěvekNapsal:24 říj 2009, 14:20
od ASG29
Validní je jen to, co proleze Eurocontrolem. Vím, že plno lidí to nemá, je to \"placené\", ale používám FSCommander, samozřejmě s aktuálním AIRACem. S trochou trpělivosti tam lze najít trať a pak ji ověřit v Eurocontrolu. V FSC se zobrazují jak low, tak i hight tratě, s výškovým omezením a se směrem.
Jediné, co neumí, jsou CDR, ale ty na VATSIMU - jak mi bylo kdysi sděleno - nemusíme dodržovat.

Výpadek routefinderu, co teď?

PříspěvekNapsal:24 říj 2009, 14:23
od Čondra
[quote="Filipos"]No, nevím, jestli zrovna RF produkuje validní tratě :P[/quote]
Jo, stačí se s tim naučit, pak to je krása. Nikdy mi to neudělalo nic blbě, až na to, že to pořád dává odlety na DONAD, ale to vyřešit je otázka asi tak 3 sekund :)

Výpadek routefinderu, co teď?

PříspěvekNapsal:24 říj 2009, 14:26
od PavelS
Politika VATSIMU (světového, ne VACC CZ) je, že není striktně požadována trať validní k danému datu, tj. lze použít trať validovanou podle reálného, ale staršího AIRACU, což umí i volná verse vRoutu a různé přežívající EURouty(EUROBooky).

Tj. ATC by neměl nikoho jebat za neakurátní trať, která nejde zvalidovat podle platného AIRACu.

Nicméně rozhodně není správné nahrazovat chybějící tratě metodou VOR-VOR nebo nějakou vymyšleností z FSkového plánovače, správné je použití starší, validní, tratě podle reálného AIRAC.

Jinak pro doplnění : v tomto cyklu AIRAC nebyla na území ČR jediná změna.

Výpadek routefinderu, co teď?

PříspěvekNapsal:24 říj 2009, 16:48
od ASG29
Pavle, FSCommander je addon na plánování, ale je pro něj pravidelná aktualizace AIRACu z Navigraphu. Nyní tedy 0910. AIRAC je komplet - fixy, VOR/NDB, tratě, SID/STAR... Jak píšu, u těch tratí je i popis.
Tohle je třeba Hight enroute:

Obrázek