Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
#56637
Ahoj,

doufám, že tohle téma nebude popsáno slovy zbytečné, provokující a urážející, ale už se na to nemůžu koukat.

Dneska jsem viděl jednoho nejmenovaného pilota letět z odletem na DONAD. Tento pilot je zde dýl než já, ale asi nebyl schopen za půl roku vstřebat že SIDy na DONAD nejsou. Piloti to čím dál více flákají. Namrcasí si to do routefinderu, vyběhne trať a oni si to klidně zkopírujou, místo toho, aby si to zkontrolovali. Piloti létající nad Francii, Itálii, Španělsko, Portugalsko bez otočených letových hladin? DO Ruska a přilehlých \'\'postkomunistických zemí\'\' bez metrického systému? Co je na tom tak těžkýho naučit se pár jinejch postupů? Pak vypadáme jako trotlové...

Proč se to fláká, ví někdo?

Opravdu už to není \'\' as real as it gets\'\'

Výtky, připomínky, názory?
#56643
[quote="amalka"]To ti rychle narostl hřebínek... :P[/quote]
Nejde tady o mě. To byl příklad :P Narážim na to, že na postupy se se*e čim dál víc. A máme tu z toho pomalu online střílečku, jako je IVAO.
#56647
Neřeš, proč piloti létají blbě ve Španělku, ale napiš srozumitelný a jasný návod na používání Routefinderu sem do fora nebo jako dokument, ať si to přečtou. Takto jsme postupovali (OFF, DP, DC, PS, MP,...) minulých asi 8 let a výsledky to celkem přineslo... viz vše co je ve školičce, Škole pilotů, či Basic Advanced Study.
#56654
Ahoj,
Ondřeji, každý není tak perfektní, buť rád že máš nějaký provoz, né každý kdo zde lítá chce být pilotem ale snaží se třeba dodržovat určitá prvidla, né každý si zaplatí třeba nový AIRAC, vytiskne okamžitě mapy atd. Jistě tě neohrozí na životě a možná takový pilot nelítá ani v řízeném provozu, nebo při různých sletech.
#56662
Já bych to zas tak černě neviděl. Kdysi se někde psalo, že vatsim nenutí nikoho nic (kromě FSky) kupovat. Tj můžu si koupit FSku, vzít freeware letadlo, route sehnat někde zdarma a letět. Jenže kde sehnat route zdarma? vRoute je placené, euroute má starý airac, vatroute je jak kdy (není poznat, s jakým airacem ta route je). S rfinderem to zas není tak jednoduché, vzhledem k tomu, že route generuje, je třeba si to někde ověřovat, na tom se shodneme. S validátorem eurocontrolu ne všichni umí (čti já ne).



PB
#56663
[quote="Čondra87"]Ježiši. Neříkam, že jsou nekvalitní. Jenom se na to se*e.[/quote]

Netahej do toho Božího syna, ten asi těžko ví co je DONAD a BALTU :) Jako, někdo třeba nemá čas/peníze na nový AIRAC/tisknutí map (já taky třeba funguju s jinejma, který mám přeznačený aby odpovídaly), ale důležitější věci se dělají dobře.

[quote="Pavel"]Já bych to zas tak černě neviděl. Kdysi se někde psalo, že vatsim nenutí nikoho nic (kromě FSky) kupovat. Tj můžu si koupit FSku, vzít freeware letadlo, route sehnat někde zdarma a letět.[/quote]

Přesně!
#56665
[quote="Pavel"]Já bych to zas tak černě neviděl. Kdysi se někde psalo, že vatsim nenutí nikoho nic (kromě FSky) kupovat. Tj můžu si koupit FSku, vzít freeware letadlo, route sehnat někde zdarma a letět. Jenže kde sehnat route zdarma? vRoute je placené, euroute má starý airac, vatroute je jak kdy (není poznat, s jakým airacem ta route je). S rfinderem to zas není tak jednoduché, vzhledem k tomu, že route generuje, je třeba si to někde ověřovat, na tom se shodneme. S validátorem eurocontrolu ne všichni umí (čti já ne).



PB[/quote]
Donutil jsi mě se zamyslet.
#56666
samozřejmě vás vatsim nenutí nic kupovat, ale slušností vůči kolegům na vatsimu by byla, udržovat aspoň mapy aktuální, protože když za jeden večer z cca 20 pilotů jedou cca 3-4 správně po A a ne po Z, tak už to je docela k zamyšlení.

Nebral bych to tak ortodoxně jako Čondra, ale musím z mého pohledu říct, že počet pilotů s nesprávným FPL se v poslední době zvyšuje.
#56668
Myslím, že Čondra nekritizuje špatné mapy, nebo užívání zstaralých AIRACů, ale poukazuje na skutečnost, že o změně DONAD - BALTU se obecně ví a přesto na to většina pilotů kašle (i když stačí opravit ve FPL první bod, není v podstatě potřeba AIRAC).
#56669
[quote="PavelS"]Myslím, že Čondra nekritizuje špatné mapy, nebo užívání zstaralých AIRACů, ale poukazuje na skutečnost, že o změně DONAD - BALTU se obecně ví a přesto na to většina pilotů kašle (i když stačí opravit ve FPL první bod, není v podstatě potřeba AIRAC).[/quote]
Heuréééka!
#56673
No, tuto obecně se odehrávalo dříve samovolně tak, že piloti napsali do fora (sem) dotaz typu :

\"Včera jsem letěl do EDDF a ten přiblbý TWR mne zjebal, že nemám správně odletovku, ale já ji tam měl - podle RFinderu. Co s tím? \"

Ostatní mu to pak vysvětlili - o tom bylo tuto vlákno a de facto i tuto forum.

Pokud tuto není, tj. není ten primární zájem od pilotů to řešit, tak nelze dělat nic - nejsme škola s povinnou docházku..
By jozif
#56676
[quote="mrcouchette"]samozřejmě vás vatsim nenutí nic kupovat, ale slušností vůči kolegům na vatsimu by byla, udržovat aspoň mapy aktuální, protože když za jeden večer z cca 20 pilotů jedou cca 3-4 správně po A a ne po Z, tak už to je docela k zamyšlení.

Nebral bych to tak ortodoxně jako Čondra, ale musím z mého pohledu říct, že počet pilotů s nesprávným FPL se v poslední době zvyšuje.[/quote]


Ahoj, no musím sa priznať , že tiež som bol jeden z tých 20-tich čo taxovali namiesto H,A - H,Z,A. Nebolo to neznalosťou, respektíve nenaštudovaním máp, ale silou zvyku. Hneď po volaní GND som to opravil cez A1 na A. Jednoducho treba si dať nabudúce väčší pozor a nebrať to automaticky systémom - však ja to tu poznám. ;)
By jozif
#56682
[quote="mrcouchette"]tady bych si ještě dovolil poznámku, že readback je součást povolení (FFR011)[/quote]


No ono je dosť možné že niečo ako napr. odletová frekvencia a podobne ku mne nedorazilo. Včera to dosť padalo, všetko čo som počul som potvrdil. Dokonca som odletovú potvrdil aj keď som ju nepočul, hold technika je niekedy silnejšia než my. :)
#56702
[quote="jozif"]...Dokonca som odletovú potvrdil aj keď som ju nepočul, hold technika je niekedy silnejšia než my. :)[/quote]

No to snad ne! Američtí inženýři vymysleli systém readbackování právě proto, aby se předešlo omylům na základě přeslechů vlivem selhání techniky. A včera jsi měl jedinečnou možnost konečně prožít - skoro as real as it gets - špatné radiové spojení....