Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
#10796
Dobry den,prave prochazim obdobim prvnich zkusenosti s nedefaultnimi stroji ve FS2004 a mam u ATR 72-500 od F1 problem s pripojenim modu navigace podle nastaveneho VORu, pri rezimu cold&dark(ale samozrejme uz ve fazi po vzletu-pravdepodobne jsem neco opomnel,protoze v rezimu,kdy se do simulace dostavam s nahozenym a pripravenym letadlem letadlo na prepnuti z HDG poslusne reaguje a toci do smeru nastavene radialy).Nepotykal jste se nekdo s podobnym problemem,prosim?Pripadne nenapada Vas duvod?Samozrejme jsem se pokousel konfrontovat sve nastaveni po oziveni z cold&dark s nastavenim pri plne pripravenem letadle,ale rozdil se mi nepodarilo objevit.Na displeji autopilota zustane napis VOR vzdy zobrazen jen bile,nezezelena.
Velmi dekuji za rady.

PS:Freqenci VORu to snad opravdu neni ;-)
#10800
Hi !

ad 1: Doporučuju mít nainstalované všechny SP, tedy 1-3

ad 2: U tohoto addonu je nutné se při tom, když chci změnit režim navigace (RNAV > VOR) též přepnout do patřičného módu v panelu, který se jmenuje EFIS control panel, tam volíš v jakém módu pojede autopilot : jestli podle MCDU či VOR a pod... (kde najdeš EFIS control panel je napsáno v manuálu na straně 14, jeho ovládání je popsáno na straně 106 :-)

ad 3: Neboj se manuálu, je užitečný a najdeš tam vše ...

PB

PS: je tu zvykem mít v profilu vyplněno své skutečné jméno, děláme to tak všichni, dík.
#10807
Aniz bych se vubec pokousel oponovat jsem nastaveni EFIS,konkretne Bearing Pointery, kontroloval a v rezimu dark&cold i pri plne pripravenem letadle jsem vsechny off...spis bych se odvazil domnivat se,ze se mod VOR pouze pripravi (armed) a aktivuje teprve kdyz se blizim nastavene radiale v rezimu HDG-tot muj posledni prakticky poznatek-mozna zlozvyk z defaultnich letadel,nevim,prestoze vsem reagujicim moc dekuju!!!!!!!!!!

PS:co je SP 1-3?....jestli,jak se domnivam,service pack pro win,tak ty vysly snad jen 2....ale nevim,jsem mlady a zde novy;-)
#10808
Ano je to tak. VOR nebo GS jsou bílé dokud nemáš takovou polohu kdy má smysl aby se letadlo řídilo podle nich. Potom zezelanají a jede to. Úžasná věc např. při vektorování do ILS.

Nejen Win mají své service packy, ale i ostatní programy pokud se oně ten kdo je vyrobil stará. To je případ i firmy F1. Zmiňované SP jsou myšleny na letadlo.

Hezké polítání ( a taky učení - ty placený letadla dají zabrat)

Ondikk
#10809
Hoj ...

Správně :-) F1 pravidelně servicepackuje své produkty, někdy více, někdy méně úspěšně... to je samozřejmě i případ ATRka.

Použitelná konfigurace je cca:

F1 ATR 72-500 verze 2.1 - vše o tomto produktu ZDE

Service pack 2-1 - ZDE

Service pack 3 - ZDE

Pak je to s aktuálními airacy celkem funkční, je třeba si ale dát pozor na několik maličkostí:

- správně napsané SIDy/STARy - jsou v nich i různé \"odbočky\" vlivem chybných souřadnic a pod ... tedy, raději si to napřed \"olítat off-line\"
- a pokud za letu budeš provádět více změn v MCDU, většinou to pokud to přeženeš způsobí FS CRASH ... takže doporučuju moc s tím za letu \"nevexlovat\" :-))

PB
#55844
Taky s tímhle mixérem poletuju a jelikož nemám kupovaný Airacs, tak jsem si SIDy a STARy pro LKPR udělal ručně a zatím jsem nenarazil na nějaké nenormální chování. V případě zájmu mohu někomu zaslat k vyzkoušení/recenzi.
#55848
[quote="ASG29"]Včera při offline tréninku a i dnes naostro online mi ATRko po minutí KENOKU (STAR BODAL2S) sám, bez jakéhokoliv mého zásahu, zatočí na RASIM a automaticky i přepíše data v LEGS. AIRAC 0908. Je to chyba v AIRACU?[/quote]
Jednotlive STARy i SIDy si muzes zkontrolovat a upravit tady (ja pravidelne upravoval taky BODAL2S - kdy to na bodu PR604 tocilo na RASIM az po jeho minuti):
FSka\\addon\\sidstar\\icaoletiste.txt
napr.:
...\\Microsoft Games\\Flight Simulator 9\\PMDG\\SIDSTARS\\LKPR.txt
tam si najdi radek zacinajici STAR BODA2S a melo by tam byt:
STAR BODA2S FIX BODAL FIX VLM FIX PR617 SPEED 250 FIX KENOK FIX PR604 SPEED 220 FIX RASIM
#55855
JATro to ma trochu složitější, já tam mám tohle:
P|BODAL2S|24|BODAL|0|6
S|BODAL|49464108|15782703| |IF|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|1|0|0
S|VLM |49704272|15066742| |TF|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0
S|PR617|49815711|14843205| |TF|0|0|0|0|0|250|0|0|0|0|0|0|0
S|KENOK|49857225|14762028| |TF|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0
S|PR604|50036144|14395361| |TF|0|0|0|0|0|220|0|0|0|0|0|0|0
S|RASIM|50119431|14665589| |TF|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0

Manuál k tomu/kontrole tady:
http://www.digital-aviation.de/files/FMS_Format.zip
#55885
Tak možná v tomhle bude bordel, já tam mám (0908 i 0909):
P|BODA2S|24|BODAL|0|6
S|BODAL|49464108|15782703| |IF|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0
S|VLM|49704272|15066742| |TF|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0
S|PR617|49815711|14843206| |TF|0|0|0|0|0|250|0|0|0|0|0|0|0
S|KENOK|49857225|14759445| |TF|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0
S|PR604|50036144|14395361| |TF|0|0|0|0|0|220|0|0|0|0|0|0|0
S|RASIM|50119431|14665589| |TF|2|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0

Upravím to podle tebe a vyzkouším. Jinak díky.