VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
By Jakub.Lascak
#17231
Hmmm. Njn , jsem si vždycky myslel že létání on-line je fuška ale jak se dál a dál dostávám po povrch VATSIM , tak jsem svůj názor přesunul k tomu že je to , dost těžký ! Létat s gamepadem umí každej ale navigace, frazeologie, ...a další věci nutné pro lety on-line jsou pro mě noční můra !Asi si dam na půl roku voraz a radši budu studovat fora a manualy , než létat s GPS a ještě k tomu totálně blbě .
By easy305
#17234
Zdendo máš to pěkně napsaný a já s tebou ani v ničem nepolemizuju, protže jak už jsem psal neřídím dopravní letadla. Já jsem jen reagoval na tu jednu tvou větu ohledně vybavení ATRu FMCčkem. A to víceméně jen proto, že jsem fakt civěl když mi popisoval jak to mají, jak se s tím zachází a jak s tím lítají. Pak jsem ještě reagoval na větu, ale asi ne tvou, že v IFR nemá GPS co dělat. Jestliže 5 našich ATRů není vybaveno FMC pak je tento výrok neplatný. Pouze a jen na tyto fakta jsem chtěl upozornit a tím předat zas to co vím já. Z toho taky plyne můj názor - jesltliže to jde v ATRu reálném, není důvodu proč by to nešlo v éru virtuálním. Pevně doufám, že jsi mne správně pochopil, protože ze tvých příspěvků mám dojem, že dost dobře víš o čem mluvíš a tak jistě taky víš ke kolika nedorozuměním ve virt. světě dochází, a že např. fůra lidí dává rovnítko mezi IFR=AP=MCP. Nejspíš oba víme že skutečnost leží úplně jinde. Happy fly.
#17240
Já osobně si myslím, že nejde moc srovnávat GPS v ATRu (některých) ČSA a ostatních letadel s GPS ve FS.
Co se týče GPS ve FS, tak to bych raději nepoužíval a lítatl raději non rnav, nebo-li zjednodušeně VOR to VOR :)
#17246
[quote="Jakub.Lascak"]Jo díky- Chtělo by to založit novou větev : GPS vs. FMC[/quote]
Místo toho spíše s dovolením zareaguji na vývoj tohodle vlákna. Ono není žádné "FMC vs. GPS". Struktura požadavků na vybavení letadla nějakými přístroji vypadá zhruba takhle :


VFR
Základní požadavky na přístroje pro let za viditelnosti
(cca rychloměr, sklonoměr, přesný výškoměr, kompas..)
|
IFR
Přístrojové vybavení pro let IFR ( podle přístrojů )
(cca VFR + UH, více výškoměrů + radionavigace dle nár. požadavků)
|
rozšířené vybavení IFR pro RNAV
Jakékoliv schválené vybavení, které umožní prostorovou navigaci s požadovanou přesností
| | |
vždy kompletní IFR vybavení dle národních předpisů a k tomu
| | |
GPS FMS jakékoliv jiné
+ ostatní družicové (kombinace několika systémů, LORAny, INSy ...
které se navzájem hlídají)

Čili prostě některá letadla mají FMC, některá opravdu jen schválený GPS ( a to jsou ty naše ATRY ) je to věcí výrobce a pokud vyhoví národním předpisům, tak může mít co chce.

Co se zde řeší, je, že každé letadlo musí mít kompletní sadu přístrojů pro VFR, případně pro IFR a a až na konci toho řetezu i třeba GPS. I na VATSIMU se požaduje, aby piloti uměli využít veškeré vybavení letadla a nejen tu poslední část (GPS).

GPS sám o sobě nikdy nenahradí přístroje uváděné ve schematu výše - jen rozšiřuje možnosti navigace dále.

Takže je v zásadě zcela jedno, zda létáte airliner s GPS nebo FMC. ATC předpokládájí, že dokážete využít veškěré vybavení na palubě, čili dle schematu veškleré budíky pro VFR, IFR a pak teprve vybavení pro R-NAV.

Podrobnosti o požadavcích na přístrojová vybavení jsou v přrdpisech cca L2- L4, každý o cca 360stranách, takže se omlouvám za možné nepřesnosti, jde mi o pochopení principu. K detilům se můžeme vrátit ve zvláštní diskusi.
By easy305
#17250
Tak to bylo moc pěkně shrnuté. S U P E R. A trochu offtopic: Protože se na mne vrhli hned mí kamrádi tak bych chtěl jen pro ZDENDU.....jesli to vyznělo nějak jako že blbě, tak jsem to fakt nechtěl!!!!!!!!!! Já prostě rád přispěju když něco vím a rozhodně nemíním nikoho napadat. Takže Zdedno doufám že jsi to tak nevzal. Doufám že si jednou dáme PIVKO spolu! K jedné lži se, ale přiznat musím, jelikož T.G. se popadá za břicho smíchy...kdybych vypil jak jsem psal 1-2-3-4-5 piv tak NEŽIJU. Sorry za odbočení, ale aspoň pro zasmání. Dobrou
By Jakub.Lascak
#17330
Po poradě s jedním pilotem, jsem tvážil svojí ůčast na VATSIM , dospěl sem k názoru , že se dám na VFR létání podle GPS a přiblížení vizuální ! Na Dopravní boeingy si budu muset počkat ! Takže mě můžete vidět na multiplayeru vetšinou se strojem CESSNA GRAND CARAVAN.