Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
#106293
[h]B-17 DELIVERY FLIGHT LOWS-LKPR[/h]

V Salzburském Hangaru 7 jsme nechali projít rekonstrukcí dva legendární bombardéry B-17 \"Flying fortres\" Proběhlo úspěšné předání a dnes ve 20:00 LOC je přelétneme do Prahy.

Proto velmi rádi uvítáme malé bratry na našich křídlech! Kdo nemá stažené půlky, nechť letí s námi! :)
Sraz posádek v 19:30 LOC na ploše LOWS.

Trať je jednoduchá!
LOWS-LKPR
LNZ Z33 VLM

[img=VATSIM]http://img855.imageshack.us/img855/4791/b17g.png[/img]
#106316
Druhá Heaven Sent dosedla v propoceném triku. V Salzburgu nám odflákli radio, radiotlegrafista musel improvizovat s textem.
A omluvte sníženou kvalitu snímků z našeho FRAPS fotoaparátu :)


[img=B-17]http://imageshack.us/a/img59/4514/fsx20 ... 380022.jpg[/img]

[img=B-17]http://imageshack.us/a/img14/9112/fsx20 ... 420913.jpg[/img]

[img=B-17]http://imageshack.us/a/img803/5637/fsx2 ... 432713.jpg[/img]

[img=B-17]http://imageshack.us/a/img706/5504/fsx2 ... 451535.jpg[/img]

[img=B-17]http://imageshack.us/a/img853/3879/fsx2 ... 023755.jpg[/img]

[img=B-17]http://imageshack.us/a/img541/7811/fsx2 ... 230086.jpg[/img]
#106323
[quote="vinil"][quote="Jindra"]První flying fortress ze dvou zmizela z radaru někde nad Bene, doufám, že tam i sedla :)[/quote]

Omlouvam se. Telefonem mne dostihly zalezitosti jeste nalehavejsi nez Fuddy Duddy...

Obrázek[/quote]

Podle kopců to ale není Bene ;-)
#106332
Pokud budete mít zájem (a nechcete hledat na netu), poskytnu real manuál. Je převážně pro F, ale odlišnosti Géčka tam jsou popsané. Já nyní upravuji postupy tak, aby co nejvěrněji kopírovaly reál (hlavně u startu motorů).
No, snad se odhodláte i někdy o víkendu (tedy myslím normálně a ne v neděli večer ;) ). Kdybych nešel do práce, vzal bych na doprovod buď P-47 nebo Mustanga.
#106695
Vojenská letadla zaburácí nad Náměští i letos. Ramstein přiletí v září

Už je to jisté, je to potvrzené. I v letošním roce budou nad téměř polovinou České republiky burácet motory vojenských letadel. V září se opět uskuteční jedno z největších mezinárodních cvičení v rámci sil NATO Ramstein Rover. Jeho hlavní základnou bude opět armádní letiště u Náměště nad Oslavou.

http://zpravy.idnes.cz/v-namesti-se-i-l ... -zpravy_mv
#106896
[h]TIME 2 HELP II POLAND[/h]

V rámci probíhajícího přeškolení na L-39 Albatros v Centru leteckého výcviku Pardubice poletí jeden letoun na polskou leteckou základnu Krzesiny podpořit TENTO event. Vybavení letounů skýtá jedinou možnost letět pouze za pomocí NON-RNAV navigace, kde jako třešničku na dortu čeká pilota PAR přiblížení.


Nebojte se připojit a vyzkoušejte zase něco jiného. Popřípadě můžeme letět ve formaci, rychlostní omezení je od 300-600 km/h.


Sraz posádek ve 20:00 LOC na ploše LKPD.

Jediná trať která by se dala dle mého názoru zaletět je tato.
LKPD-EPKS
OKX N869 TOMTI P733 CZE

Mapy a scenerka zde:
http://www.pl-vacc.org/pol3/airports.php?d=EPKS
Info k PAR app zde:
http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/P ... Dm_radarem


[img=VATSIM]http://img705.imageshack.us/img705/2407 ... 263638.png[/img]
#109447
[quote="Gelba"][quote="Radizz"]Ondro (ale samozřejmě i ostatní, které by to zajímalo), možná nesu sovy do Atén, ale od stejného tvůrce, od něhož lítáme efku, je už venku i MF. Je to (bohužel) jen pro FSX (kterou nevlastním, proto taky bohužel), ale obrázky a videa vypadají perfektně. S MF už by se asi dalo skutečně reálně létat i mimo náš FIR. Blíž jsem to nezkoumal, ale už by to mělo mít VOR přijímač, takže metodou VOR-VOR bychom snad někam doletěli a v případě sračkoidního počasí bychom možná dali i ILS (jestli se nemýlím, ta původní verze MF už měla i základního autopajlota, který držel výšku a směr, jestli to má ten model, to nevím).

Jestli rozchodíš a bude se Ti chtít, mrkni na to. Já až budu mít čas tak si FSX budu muset koupit, protože toto mě fakt láká - vypadá to moc dobře. :)

Link:
http://migsim.ic.cz/emefka.html


P.S.
Chtělo by to ještě nějak vyladit to cca Hamaschi, abychom se viděli reálněji. Z mé strany furt není dost času. :([/quote]

MFku jsem teď nainstaloval,protože jsem si dopřál pořízení FSX. Stejně tak se přeškoluju na úžasnou L-39 od LotusSimu.
Původně jsem myslel že bude vybavena RBSN, ale sběžným pohledem jsem o něj nikde nezavadil a čas mi ani neumožnil ji ještě blíže prozkoumat.
Takže ano posílím to o modernější MIG. Momentálně jsem v Holandsku, v pondělí přilétám do Brna, v týdnu už avbl. pro létání.[/quote]

Ahoj Ondro,

jak to dopadlo? Umí ten model VOR navigaci (nebo aspoň RSBN*), nebo je to vybaveno jen ARK?

* Abychom působili trošku výchovně, pro nejnezasvěcenější: RSBN = radiový systém blízkého navádění / РСБН = радиотехническая система ближней навигации. Sovětská obdoba VOR navigace.
#109450
[quote="Radizz"][quote="Gelba"][quote="Radizz"]Ondro (ale samozřejmě i ostatní, které by to zajímalo), možná nesu sovy do Atén, ale od stejného tvůrce, od něhož lítáme efku, je už venku i MF. Je to (bohužel) jen pro FSX (kterou nevlastním, proto taky bohužel), ale obrázky a videa vypadají perfektně. S MF už by se asi dalo skutečně reálně létat i mimo náš FIR. Blíž jsem to nezkoumal, ale už by to mělo mít VOR přijímač, takže metodou VOR-VOR bychom snad někam doletěli a v případě sračkoidního počasí bychom možná dali i ILS (jestli se nemýlím, ta původní verze MF už měla i základního autopajlota, který držel výšku a směr, jestli to má ten model, to nevím).

Jestli rozchodíš a bude se Ti chtít, mrkni na to. Já až budu mít čas tak si FSX budu muset koupit, protože toto mě fakt láká - vypadá to moc dobře. :)

Link:
http://migsim.ic.cz/emefka.html


P.S.
Chtělo by to ještě nějak vyladit to cca Hamaschi, abychom se viděli reálněji. Z mé strany furt není dost času. :([/quote]

MFku jsem teď nainstaloval,protože jsem si dopřál pořízení FSX. Stejně tak se přeškoluju na úžasnou L-39 od LotusSimu.
Původně jsem myslel že bude vybavena RBSN, ale sběžným pohledem jsem o něj nikde nezavadil a čas mi ani neumožnil ji ještě blíže prozkoumat.
Takže ano posílím to o modernější MIG. Momentálně jsem v Holandsku, v pondělí přilétám do Brna, v týdnu už avbl. pro létání.[/quote]

Ahoj Ondro,

jak to dopadlo? Umí ten model VOR navigaci (nebo aspoň RSBN*), nebo je to vybaveno jen ARK?

* Abychom působili trošku výchovně, pro nejnezasvěcenější: RSBN = radiový systém blízkého navádění / РСБН = радиотехническая система ближней навигации. Sovětská obdoba VOR navigace.[/quote]

Ahoj,

asi jak si mnozí všimli, dlouho jsem nebyl online...ale k MIGu jsem se ještě dostal. VOR to má a ARK též..RSBN nikoliv. Ovšem hlavní problém je v nereálné spotřebě paliva a potřeby tahu pro cestovní let. Neúměrně to žere, na to, kolik to letí..to ten model efky to zvládá daleko reálněji, takže jsme to pro přelety vyhodnotili jako negativní. Snad na nějaké krátkodobé blbnutí nad ČR je to použitelné.
#109451
[quote="Gelba"][quote="Radizz"]
Ahoj Ondro,

jak to dopadlo? Umí ten model VOR navigaci (nebo aspoň RSBN*), nebo je to vybaveno jen ARK?

* Abychom působili trošku výchovně, pro nejnezasvěcenější: RSBN = radiový systém blízkého navádění / РСБН = радиотехническая система ближней навигации. Sovětská obdoba VOR navigace.[/quote]

Ahoj,

asi jak si mnozí všimli, dlouho jsem nebyl online...ale k MIGu jsem se ještě dostal. VOR to má a ARK též..RSBN nikoliv. Ovšem hlavní problém je v nereálné spotřebě paliva a potřeby tahu pro cestovní let. Neúměrně to žere, na to, kolik to letí..to ten model efky to zvládá daleko reálněji, takže jsme to pro přelety vyhodnotili jako negativní. Snad na nějaké krátkodobé blbnutí nad ČR je to použitelné.[/quote]

Takže VOR/DME to zvládá? (Je to tam předpokládám 1x.) Tedy let po radiále je realizovatelný...? :)

Ad spotřeba paliva: Tu by se možná dal oslovit autor a s psíma očima poprosit o nápravu, což?

Poznatek: Dnes jsem našel seznam letových předpisů ČSLA http://www.csla.cz/armada/prirucky/prirucky_let.htm Musíme se poptat, jestli ty předpisy někdo nemá. ;) Toto by se šiklo, hm?

Otázka: Dva dny si tu s tím zase hraju a přemýšlím nad tím, jak se v dobách dřívějších prováděla traťová navigace vojenských mašinek? F/PF a snad ani MF ještě VOR přijímač neměly, měly jen ARK. Jak se s tím lítalo na delší tratě? Jak fungovala navigace? To byla jen srovnávačka? Nebo se pořád vektorovalo? Napadají mě třeba přelety na ostré střelby kamsi ke Kaspickému moři anebo ostré lety na střelby nad Baltské moře přes NDR.

Ondro, díky!
#109458
Ano VOR/DME schopen :)

Můžeme to zkusit, minimálně se na to asi optám protože model je jinak velmi kvalitní...

Já jsem uháněl tu Olomouc aby mi poslali metodiku pro efku, jenže přiznám se pak už jsem na to nějak neměl chuť protože dlouho nic..asi je potřeba si tam sjednat schůzku a ofotit potřebné, ale tvářili se strašně obchodně u žádosti o scan.
Pak mám ještě druhou možnost a to je člověk který opravuje pěchotní srub v Orlických horách, vzhledem k tomu že se podílím taky na rekonstrukci opevnění tak by to neměl být problém vůbec.

K té navigaci se rozepíšu až se vrátím ze zahraničí..to jest za 4 dny ;) Ale ve skrze je to kombinace navigačnich štíků, vektorování a NDB a u MF i VOR.

[quote="Radizz"]

Takže VOR/DME to zvládá? (Je to tam předpokládám 1x.) Tedy let po radiále je realizovatelný...? :)

Ad spotřeba paliva: Tu by se možná dal oslovit autor a s psíma očima poprosit o nápravu, což?

Poznatek: Dnes jsem našel seznam letových předpisů ČSLA http://www.csla.cz/armada/prirucky/prirucky_let.htm Musíme se poptat, jestli ty předpisy někdo nemá. ;) Toto by se šiklo, hm?

Otázka: Dva dny si tu s tím zase hraju a přemýšlím nad tím, jak se v dobách dřívějších prováděla traťová navigace vojenských mašinek? F/PF a snad ani MF ještě VOR přijímač neměly, měly jen ARK. Jak se s tím lítalo na delší tratě? Jak fungovala navigace? To byla jen srovnávačka? Nebo se pořád vektorovalo? Napadají mě třeba přelety na ostré střelby kamsi ke Kaspickému moři anebo ostré lety na střelby nad Baltské moře přes NDR.

Ondro, díky![/quote]
#109464
[quote="Gelba"]Ano VOR/DME schopen :) [/quote]

Pecka! :)

[quote="Gelba"]Můžeme to zkusit, minimálně se na to asi optám protože model je jinak velmi kvalitní...[/quote]

Včera jsem o tom mluvil s PB a prý je to jeho spolužák z VŠ. :) ...byla by škoda, aby si autor nabyl dojmu, že mu na to pliveme. Naopak, je to výborná práce.

Otázka neznalce: Ten model je jen pro FS-X. Šlo by ho nějak převést do FS9? Ne snad, že by byl takový problém si FS-X pořídít, ale když jsem se díval na Pérák, většina vojenských letišť je vytvořena jen pro FS9. Byla by obrovská škoda jich nevyužívat. Je tam toho skutečně dost.

[quote="Gelba"]Já jsem uháněl tu Olomouc aby mi poslali metodiku pro efku, jenže přiznám se pak už jsem na to nějak neměl chuť protože dlouho nic..asi je potřeba si tam sjednat schůzku a ofotit potřebné, ale tvářili se strašně obchodně u žádosti o scan.
Pak mám ještě druhou možnost a to je člověk který opravuje pěchotní srub v Orlických horách, vzhledem k tomu že se podílím taky na rekonstrukci opevnění tak by to neměl být problém vůbec.[/quote]

Tu mě napadla ještě jedna věc - vynechat kováříčky a jít ke kovářovi. Svého času mi ještě PS říkal o zájmu o spolupráci ze strany UNOB. Ozval se mu prý tehdy pplk. v. z. Ing. M. Borůvka, který na UNOB působí(il) jako odborný asistent a který podle všeho MiG-21 létal. Tenkrát taky v téhle souvislosti začala spolupráce s T. Cápem. Možná by tedy tohle mohla být cesta, co?

[quote="Gelba"]K té navigaci se rozepíšu až se vrátím ze zahraničí..to jest za 4 dny ;) Ale ve skrze je to kombinace navigačnich štíků, vektorování a NDB a u MF i VOR. [/quote]

Díval jsem se se do knížky Oprášené etudy vonící luftem od V. Vaška, kde je na s. 44 jeho navigační šítětka pro let přes NDR. Jestli jsem to správně pochopilo, létalo se jen metodou NDBNDB (v podstatě ve většině případů přes nějaké letiště, kde byla dálná/bližná), tedy po QDM/QDR.

Dnes jsem takto vyzkoušel poletovat s efkou po ČR a skutečně to není zas takový problém. Je potřeba korigovat vítr a chce to trošku cviku zůstat na trati (konec konců jako vždy při letu po QDM/R, jen umocněno vyšší rychlostí a méně přesným budíkem v modelu), ale jde to a není to zas taková křeč. Jen to chce přesné mapy a funkční outer a middle markery na letištích na trati naplánované tak, aby se překrývaly.

Za bližší info budu rád. :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14